Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EVerlander Creative Commons License 2017.11.15 0 0 958

Szia PTL75! Világért nem próbálnálak rábeszélni a 4évszakosra, de azzal igen sok macerát megúsznál :)) Nézd meg az ADAC és egyéb teszteket: jónéhány télit maguk mögé utasítanak télen...és nyárit nyáron!! Viccnek hangzik - de ennyi komoly tesztintézmény nem hazudhat :)

 

Gratula a saját kezű szervizeléshez. Csak annyin aggódnék hogy jól néznének ki pl. a Nippon pecsétek az eddig rendesen vezetett szervizkönyben, habár nem tervezem az eladást egy jó darabig :)

 

Gyertyát gondolom nem cseréltél - tényleg, asszem volt egy visszahívás a rossz gyári gyertyatípus miatt a 2014-es modellévben - Téged akkor ez nem érint, de szerintem engem se, mert bár kaptam levelet a Minisztériumtól, a külföldi doksik szerint az én alvázszámom nem érintett. Mind1, szóval tudod hogy milyen gyertyákat fogsz belerakni, ha majd cserélni kell? És egyébként olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő beszerezhető? UGyanaz, mint más Mitsu MIVEC 2.0 motoré, vagy a PHEV -be más való? Nem nagyon látok alkatrészeket a PHEV-hez a magyar alkatrész oldalakon, szinte semmit (Talán ablaktörlő lapát amit találtam :) Másik kérdés: milyen olajat tettél bele és honnan tudni melyik a jó?? KÖsziiiiii!

 

 

 

 

Előzmény: PTL75 (956)
TOMTITOM Creative Commons License 2017.11.14 0 0 957

Dzissztok vétrl elött àllok kérdésem az lenne hogxha nincs benne tempomat akkor milyen modón lehetne bele rakni esetleg lar meg vetele és feltanit. Vagy másképp .Bocs az sutó 2004 es 2000cm3 .

PTL75 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 956

Szia EVerlander,

 

Úgy tudom 2014 utáni kocsikba kötelező beszerelni a TMPS rendszert.

Szóval ismét egy váratlan kiadás. kb 50eFt-ot mondanak a 4db jeladóra + programozás.

 

A szervizt én csináltam meg a múlt héten. Olaj+olajszűrő+levegő szűrő csere. Pollenszűrő még nem volt nagyon elkoszolódva.

Én amit lehet magamnak megcsinálom, mert az biztosan el van végezve. Nem volt túl bonyolult.

 

 

 

Előzmény: EVerlander (955)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.14 0 0 955

Szia PTL75! OK akkor biztos van nekem is. Gondolom akkor újat TPMS szettet kell venni ha másik felnigarnitúra van télre. Megkérdezem fateromtól, ő már jobban hozzászokott a TPMS-es gumicserékhez.

 

Sajna nekem lassan (gyorsan) muszáj lenne egy szerviz, mert letelt az egy év (bár csak néhány ezret ment azóta). Gondolkoztál már hová fogod vinni? Nippon mennyire szokott PHEV-hez vajon? Függetlenül attól, hogy a sima olaj-, szűrő- stb csere nem ördöngősség itt sem - örülnék ha olyasvalakivel csináltatnám, aki csukott szemmel is megtalálja a csavarokat a PHEV-en is.

Előzmény: PTL75 (954)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 954

Szia EVerlander,

Szerintem biztosan van benne, mert a kézikönyv is tartalmazza.

Ha túl alacsonya a nyomás akkor egy sárga gumi jel jelenik meg a kijelzőn.

2 garnitúrát lehet megtanítani (téli/nyári) és a menüben lehet választani, hogy épp melyiket használod.

Valószínűleg a humisok sokkal jobban értenek hozzá.

 

Sok szerviz tapasztalatom nincs, egyszer vittem be kiolvasni a WIFI kódot. Sajnos kevés szakértelmet tapasztaltam.

Nem egy sűrűn megforduló típus a szervizben.

 

 

Előzmény: EVerlander (953)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.13 0 0 953

Szia PTL75!

 

A TPMS-ről nincs infom, azért nem is néztem még utána mert szerintem nekem nincsen... Honnan látszik, hogy van-e? Nem emléxem hogy írt volna guminyomás értékeket bármikor.

Mindenesetre ha (Neked) van,  akkor ez egy utánajárós téma.. (Fél szemmel azért láttam erről infot külföldi fórumokon, de mintha ott is ment volna a bizonytalankodás az ügy kapcsán.)

Biztosat viszont lehet hogy inkább a szerviztől kéne megtudni. Kérdés, melyik szerviz tudja ezt vajon - van már valamelyikkel tapasztalatod?

Előzmény: PTL75 (952)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 952

Szia EVerlander!

Köszönöm az infókat.

Lassan összeáll a kép :)

Még egy dolog ami eszembe jutott, az a TMPS jeladók.

 

Ha olyan felnit veszek amiben benne van akkor azt magától megtanulja, felismeri?

Vagy amiben nincs akkor abba még azt is kell vásárolni?

 

A régi kocsimnál legalább ilyennel nem kellett bajlódni...

 

 

Előzmény: EVerlander (951)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.12 0 0 951

PTL75,

 

Megvan a nem-PHEV Outlander (III.) gyári 16-os gumimérete: 215/70 R16. Neked ilyen gumi kell, ha megveszed télire azokat a felniket.

 

Nekem is van jó hír, az 50-es profilmagasság fölött (tehát a ballonosabb gumiméretek esetén - ilyenek a mi SUV gumijaink) elvileg a felnivastagság minimuma a gumi szélességének 70%-a. A kiszemelt 235/55 R18 gumi esetében tehát a futófelület-szélesség a 7" felni 76%-át teszi ki, tehát jócskán túl van a minimális 70%-on! Ha hitetek ennek a leírásnak, akkor tökéletes nekem az a gumi. Persze, hogy a PHEV rendszert nem fogja-e mégis bizgatni, az továbbra is izgalmas kérdés.

 

Na, melyikünk fogja előbb meglépni a méretváltást? :)

Előzmény: PTL75 (943)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.12 0 1 950

Zsolt,

még visszatérve a fogasztásra - az autód paramétereivel sztem nagyon jó az a 8.2l valóban. Főleg, hogy az automata váltó átlag 20%-ot szokott rápakolni egy fogyaszásra, tehát ezt is beleszámítva igen jó az érték.

A PHEV egyik érdekessége egyébként, hogy nincs benne váltó (noha sokan CVT váltósként aposztrofálják), valójában csak automata kuplung és fix áttétel van a benzinmotor és a hajtás között, ami az ismert - több fázisú PHEV-es metódusban dolgozik együtt a két villanymotorral meg a generátorral.

 

Az külön öröm, hogy a hagyományos automataváltó hiányánya nem csak jelentős súlymegtakarítást, de egy komoly meghibásodási lehetőség kizárását is jelenti.

Előzmény: MZsolt75 (948)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.12 0 2 949

Szia Zsolt!

 

3 havonta fölöslegesen elégetni 15 litert - azt jelenti számomra, hogy majd 2 hétig egyhuzamban _kvázi ok nélkül_ benzint égetve közlekedni, hogy is mondjam, 6 hónap zöld rendszámozás után ez eléggé szentségtöréses helyzet, anyagilag pedig mintha egy harmadik autómra is fizetnék egy éves kötelezőt... Beismerem hogy ez nagyrészt pszichológia, de az is számít. Az ilyen autók ráveszik az embert hosszabb távon, hogy csak elektromosan közlekedjen, az ember ebből sportot csinál már szinte - rohadtul nem hiányzik a robbanómotor folyamatos zaja, bűze és benzinköltsége. :) Őszintén szólva azért egy V8 bugyborékolását el tudnám időnként viselni - de az most úgy sem releváns esetünkben.

Előzmény: MZsolt75 (948)
MZsolt75 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 948

Szia!!!

 

Igazán nincs mit! Én csak azt akartam kinyögni, hogy szerintem, ha már bekapcsol a "charge üzemmód", akkor illene legalább azt a 15 litert lefogyasztani és rátankolni.

Nem pedig átverni a rendszert az aksisaru levétellel, vagy leszívni a tankból, vagy adalékokkal b...kódni. De ez csak saját vélemény.  :)

A hosszútávú autózók fogyasztásával azért egy kicsit meg is nyugtattál (6-8 l/100km).  Nekem egy 2010-es  outlander 2.2 di-d instyle navi, full extra, 4wd TC-SST 6 sebeséges automata van. 156 Le-380 Nm. 2 éve van nálam, az átlag fogyasztás be állt 8.2 l/100 km-re tele tanktól tele tankig vegyes használatban. Akkor ez nem is olyan vészes, főleg ahogy mondtad, több mint 1.8 tonna, ráadásul az automata váltó is rátesz állítólag egy kicsit a fogyasztásra.Üdv.: Zsolt

Előzmény: EVerlander (946)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.12 0 0 947

Szia PTL75!

 

Én nem bízom a gyorstöltőkben, a nagy túlárammal gyatyázzák a li-ion telepeket. Bár nincs erre vonatkozó számításom, de szeirntem egy gyorstöltés felér vagy 10x normál otthoni töltéssel... HálaIstennek nincs is szükségem gyorstöltésre az elmúlt 6 hónap tapasztalata szerint. Otthon töltöm, és egyébként 3,5 - 4 óra a töltési idő a 10A-s gyári töltővel (a idő megegyezik a gyári adattal).

 

Neked ha a melóhelyen 35km-re tölt azért lehet mert ott a gyorstöltőről használod? Az csak 80%-ra tölt fel, hogy meglegyen a töltés fél óra alatt és így nem csinál cellakiegyenlítést. 

 

Igen figyeli az időt - benne is van a kézikönyvében, hogy ha túl rég nem használtál benzint akkor bekapcsolja a motort. (Charge mode -de olyan amit gombbal nem tudsz kikapcsolni!) Az  akkusarut 2 percnyire vettem le, majd visszaraktam. Újraprogramozni csak a vezetőoldali ablakot kellett, automatából simává vált (tehát addig megy csak le/fel amíg a gombot nyomod). Elolvastam a gépkönyvében hogy asszem kétszer teljesen le-fel kell nyomni megszak. nélkül, utána meg, miután felért az ablak, még pár másodpercig tartani kell a fölfelé gombot és voilá,visszaállt a rend. A range előrejelzés is nullázódott, így 52 km-t írt ki a megtehető km-re full töltésnél, de ez gyorsan ese.tt, és visszaállt egy út után a 40 körülire.

 

A gumiknál a "per"méret (/55 a mi esetünkben) nem mm-t jelent, hanem %-ot a futófeület szélességéből. Tehát a 225/55-ös gumi az a 225mm-nek az 55%-a, tehát 123,7 mm a gumi oldalfalmagasság. De van erre váltóméret kalkulátor, hogy könnyen megtudd az egyéb felniméretekhez tartozó váltóméretet, pl. https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/

 

Amúgy ha a 16-os Outlander kereket választod, ott bizonyosan nem lesz gondod az ET számmal, hiszen az az Outlander-re lett tervezve, úgyanúgy mint a 18-as felni. Kérdés viszont hogy a 16-os felni milyen széles? Ha 7", mint a 18-as akkor jó rá a 225-ös gumi. Viszont ha csak 6.5", akkor 215-ös gumi az elméleti max szélesség... Ez visoznt sajna rám is igaz, a 7 x 18-as gyári felnire nem fog rámenni a 235-ös gumi amit akartam, mert 225 a max a felnire, és ugye ez is van rajta....

Előzmény: PTL75 (943)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.12 0 0 946

Szia MZsolt75!

 

Köszi az üdvözlést :) Igen, az egy valós probléma az olyanok esetében akiknek a napirendje lehetővé teszi a hosszútávú EV-only üzemet. Egyébként a PHEV pont ezeknek is való, elsősorban ők lennének a célközönség, mindamellett persze a vegyes üzemmódban is egy nagyon praktikus, jól használható hajtásláncú autóról van szó. Egyébként a nemzetközi tapasztalat szerint a hosszútávú autózókból van több a PHEV tulajok körében is, náluk a üzemanyagromlás nem para, hiszen vegyes üzemben - ha nem túl sok is- de fogy a benyából (6-8 l / 100km, használattól függően - ez persze egy 1,8 t-s 204 lóerős, fullextrás SUV-tól igen csekély így is)

 

Ami engem illet, be fogok szerezni benzin stabilizátort, mert a romlott benyával tényleg gáz lenne tönkretenni a motort. Mások azt találták ki, hogy aki csak EV-zik, az pangó tankkal megy, és egy 5L-es kiskanna benya a csomagtartóban vész esetére.

Előzmény: MZsolt75 (945)
MZsolt75 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 945

Sziasztok PHEV-esek !

 

Arra azért figyeljetek, hogy annyira ne legyetek zöldek ("skótok "), hogy hagyjátok beledögleni a benyát a 10+ milliós autóba.  ;)

Üdv. a fórumon !

 

Zsolt

Előzmény: EVerlander (941)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 944

Szia Kicsi20!

 

Nekem is ez az első hibrid autóm. Régóta szemezgettem ezzel a típussal. A választás a km/ár/évjárat/ vételi ár figyelembe vételével történt. Sajnos nem volt időm több példányt kipróbálni, mert ami egy kicsit jobban felszerelt és kevesebb km futott példány az hamarabb elkel.

 

Fontos volt hogy plugin hibrid verzió legyen, és legalább 5 fős. Egy Nissan Qashqai+2 után váltottam, és egyenlőre nem bántam meg.

Méretben még egy picit nagyobbnak is érzem, főleg a második üléssorban.

 

Buktatót az akkumulátor öregedése jelentheti.

További 5-10 év múlva valószínűleg nem plugin hibrid, hanem csak hibrid autónk lesz :)

 

 

 

Előzmény: kicsi20 (942)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 943

Szia EVerlander!

Nem is gondoltam, hogy ennyire érzékeny a rendszer a gumi átmérőre.

 

Azt írtad, hogy a nem PHEV típusú 16"-os felni is rárakható. A kereskedő is ezt mondta, csak nagyobb per számú gumi kell.

Végeztem egy kis számítást.

 

1. Meglévő 18" felni + 225/55R18 gumival = 18x25,4 mm + 2x55mm= 567,2 mm    (ha ez az alap)

2. Nem PHEV verzió 16" felnivel + 225/65R16 gumival =16x25,4mm+2x65mm=536,4 mm   (alaphoz képes -5,4% eltérés)

3. Kinézett 17" felnivel + 225/55R17 gumival =17x25,4mm + 2x55mm = 541,8 mm    (alaphoz képes -4,47% eltérés)

 

 

A számításból az jön ki hogy a 17"-os felni 225/55R17 gumival kisebb eltérést ad, mint ha 16"-os gyári felnit tennék rá.

 

Annyit már tudok hogy 5x114,3 osztókörű és 67 agyátmérőjű felni kell. ET számban viszont nem vagyok biztos. Jelenlegi felnim: J18x7J ET38.

Na de milyen kell ha 17" felnit választok?

 

 

Gratulálok a 39 km-hez. Tegnap nekem is sikerült 37 km-t mennem a kocsival.

Ma reggelre töltés után 42 km hatótávot írt ki (14 óra után vettem le a töltőről) . A munkahelyemen töltéskor általában 35km szokott kiírni. (7-8 óra töltési idő)

Szerinted függ attól, hogy meddig van a töltőn? A végén átmegy csepptöltésbe?

 

Te hogy állsz a gyorstöltőkkel? Van-e benne rizikó, vagy vegyesen használva nem jelent gondot?

 

A benzines mérésem most van folyamatban. kb 2 hete teletankoltam, és valóban nem sok fogyott belőle. Nem tudtam hogy figyeli a tankolástól eltelt időt.

Az akku saru levételével nem kellett újraprogramozni valamit? Mennyi időre vetted le?

 

Ürülök hogy jól megy a fórum.

 

 

 

Előzmény: EVerlander (941)
kicsi20 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 942

Sziasztok PHEV-sel ! :)

Örömmel vettem észre a megjelenéseteket a fórumon, egyrészt, mert nem árt egy kis pezsgés, másrészt nekem úgy hozta a sors, hogy a "régi" Outlanderem feleslegessé vált, mert úgy alakult, hogy leginkább városi, elővárosi felhasználású autóra van szükségem (napi táv 2x16 km) Arra ugye nem ideális a 2.0 diesel motor. Ezért el kell adnom a régit, és esetleg egy PHEV-re cserélném. Sajnos az anyagi forrásaim meglehetősen korlátozottak, a szalonból nem tudok kitolni egy 10+milliós autót.

Nagyon megköszönöm, a továbbra is megosszátok a tapasztalataitokat, sőt azt se bánom, ha speciális hajtás miatti buktatókra felhívjátok a figyelmem.(benzines, vagy diesel autót már egész jól tudok venni, volt vagy 30 idáig) ez lenne az első,ami elektromos (is) lenne.

Előzmény: EVerlander (941)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.11 0 0 941

Szia PTL75!

 

Nálam most teljes töltésre 39 km-t ír, mióta ilyen hidegebb van. Nyáron 44-45 körülire emlékszem. A 39-et centi pontosan le is járom vele (napi 20 km-t járok) és minden második nap kell csak tölteni. Benya motor nem kapcsol be 3 hónapja - bár én néhanapján bekapcsolom azért szándékosan karbantartás végett (teljes bemelegedésig illene ilyenkor járatni, de rajtam győz a takarékos zöld szellem és kikapcsolom néhány perc múlva :)

 

Az írt távok városi-külvárosi közlekedésre vonatkoznak. Amikor főút és autópályás út volt vegyesen, akkor 60km-ig nem fogyott ki az ion energia :) 

Amikor 250 km autópályás út volt 140-es tempóban, akkor az akku lemerülése után töltött, jött a normál tölt-lekapcsol-tölt-lekapcsol hazáig. Na így a 250 km-re 6,1 literes átlag jött ki. Össze is csaptam a tenyerem! :)

 

Ma pont úgy jártam, hogy az üzemanyag-karbantartási funkció miatt (a benzin hosszabb távon romlékony) bekapcsolt a charge funkció (ki is írja ilyenkor, hogy üzemanyagrendszer karbantartás miatt a motor bekapcsol). Csak ott lepődtem meg, amikor már második napja direktbe kötve bekapcsol mindig. Kiderült, hogy addig nem is fogja abbahagyni, amíg mininmum 15 liternyi benzint rá nem tankolok. Ez a funkció hivatott vérfrissíteni a 3 hónapos állott benzint. Viszont tekintve hogy az utóbbi 3 hónapban csak néhány liter fogyott nálam, nem igazán akartam rátölteni most 15 litert, ami meg is telítené nagyjából a tankot. Maradt a benzin leszívása a tankból, majd visszatöltése, de ehelyett inkább egy másik mentőötletet választottam: akku saru le-, majd fel -és voila, a funkció reset-elve lett! Más kérdés, hogy jó lenne valóban vigyázni a benyára - majd lehet rakok bele stabilizátor adalékot (1 évi eltarthatóságot ad a benzinnek).

 

Nálam is még a gyári gumik vannak, csak elől már eléggé kopott, viszont ahogy írtam, az nem játszhat hogy lecserélem az elsőt új ugyanilyen gumira, mert a kopáskülönbség a két tengely között akkor megzavarhatja az intelligens összkerékhajtás vs. PHEV motorok rendszerét.

 

Neked viszont a 225/55 R17 méret nem lesz jó, hiszen az nem váltómérete a 225/55 R18-nak. A kerékátmérőd így 2,5cm-rel kisebb lenne a gyárinál, ami erősen ellenjavallt (max. 2,5%-ig ildomos eltérni a gyári átmérőtől, a Te esetedben ez viszont 4% lenne). Télire tehát - ha mindenképp 17-est szeretnél, a 225/60 R17 lenne a megfelelő váltóméret. Viszont ha nem Outlander-hez való az alufelni akkor meggyűlhet a bajod az osztókörrel, és ET számmal is. Én a helyedben 16" outlander III. gyári kereket választanék (ez a _nem PHEV_ Outlanderek alap felnije asszem). Arra meg mehetne egy 225/65 R16 gumi, vagy akár 225/70 R16.

 

Viszont én nem tudok lemondani a 18-as látványáról télre sem :) Ráadásul 4évszakossal fogok valszeg beújítani. Ezek már annyira jók, hogy a legjobb 1-2 modell felveszi a versenyt a téliekkel, majdnem minden fronton (ADAC, Autobild, stb. tesztek bizonyítják). Viszont a nyáriakkal is nyáron :) Mivel én 99%-ban városban járok, és km-ben sem sokat, erre az esetre már a szaklapok is ajánlottnak mondják. Na a lényeg, hogy a 235/55 R18 méretben 2%-kal térnék el a gyári mérettől felfelé (ennyivel magasabb az oldalfal; 6mm alul és 6 felül, összesen 1,1 cm a kerékátmérőben.) Ettől nagyobb lenne kissé a gumi saját rugózása (picit puhább lesz) és az autó is 6mm-rel magasabban lesz)

 

Szóval ez a 2% műszaki értelemben szabványos váltás lenne, a kérdés csak az, a PHEV megkajálná-e, vagy épp sikítófrászt kapna-e tőle a méreteltérésre kiemelten érzékeny rendszer. A gyári parancsolat az hogy soha egy tizedmilliméterrel se térjünk el a gumimérettel, de a valóság azt mutatja, hogy valszeg az a nagyobb baj, ha az első/hátsó tengely nincs szinkronban. Egy angol srácnak az okozott hónapokig tartó hibakódokat és kálváriát, hogy a hátsó használt gumija megmaradt, és csak az elsőt cserélte le vadiújra, ugyanabból a gyári méretből. Nála a drasztikus kopáskülönbség, ami a két tengely között fellépett, komoly problémákat okozott. 

Előzmény: PTL75 (940)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 940

Szia EVerlander!

Neked milyen méretűek a gumik?

Nekem most 225/55R18-as nyári gumik vannak fent, teljesen jól fut vele.

Ezt szeretném lecserélni téli gumira. Amit kinéztem: 225/55R17 azaz 1"-al kisebb átmérő.

 

A kilométer nekem is 145.000 km. Érdekelne hogy ebben a 10 fokos környezetben mennyi hatótávot tudsz menni EV módban?

Nálam most 35 km körül alakul. Főút és város vegyesen, 110km/h max. vezetéssel.

 

 

 

Előzmény: EVerlander (939)
EVerlander Creative Commons License 2017.11.10 0 0 939

Sziasztok és üdv. a többi PHEV tulajnak is - kezdünk egész jól összejönni! :) (Bár nem gondoltam volna hogy a jóöreg (najó, maradjunk az öregnél) indexfórum ad rá majd helyet, de üsse kő!)

 

6 hónapja van nálam, 2014-es PHEV, 145kkm-mel és sok boldogsággal... (Én 1-1,5 éve szemezgettem már vele.) Szerintem lesz jónéhéhány forró téma számunkra (na nem úgy), nálam aktuális az, hogy hová hordjam szervizbe, és hogy merjek-e gumiméretet váltani.

Az internetes fórumok tanúsága szerint az Álmos könyv tiltja, hogy tengelyenkénti eltérés legyen. Valaki hagyta hátul a gyári gumit, elől pedig a kopottat lecserélte két méretazonos új gumira, és onnantól hibahalmokat, meg egy kis édeskés, szivárgó füstöt is kapott a gépezetből :S 

Azt a következetést vonták le, hogy a gumikat nem párban, hanem csak 4-esével lehet cserélni, tehát a lényeg, hogy egyezés legyen az első és hátsó tengelyen található kerületek között. A manual pedig éppen a tengelyeket nem emeli ki, csak azt, hogy új gumi esetén a gyári mérettől nem szabad eltérni, de még a márkától(!) sem... Én viszont szívesen bepróbálkoznék egy 235/55 R18-cal a következő garnitúrára, mert a gyári méret esztétikailag és komfortban is számomra túl peres... Emez meg mégiscsak egy terepes...?!

Az 1% oldalfal növekedés szertinem jótékony hatású lenne tehát, csak nem tudom, hogy összezavarná-e vajon az intelligens összkerékhajtás és a villanymotorok finom összhangját? Jó lenne egy hely, ahol van gumipróba. Egy olyanra most befizetnék, mert nagyon váltanék, de ha befürdök, mégiscsak drága móka lenne 200.000 forintnyi gyújtós brikett télire!

PTL75 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 938

Megmértem a feltöltéskor felvett áramot: 9,64 A

A teljes feltöltéshez 9,12 kWh villamos energiát vett fel.

 

Ezek szerint kb 3kWh marad minden alkalommal az akkumulátorban tartaléknak.

Előzmény: NOOBodi (936)
PTL75 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 937

Szia!

Voltam a szervizben. A WIFI kódot mentem kiolvastatni, és az meg is történt. Sikerült a telefonommal összepárosítani, és így tudom használni a Remote Control programot.

A cellák lekérdezését nem tudtam megoldani, mert a srác nem igazán ismerte a kiolvasó programot.

 

Az EVBatmon szoftvert én is nézegettem, és rendeltem is egy OBDC kiolvasó adaptert. Szerintem a jövő héten megjön, és erősen gondolkodom a szoftver megvásárlásán.

 

A kocsin nekem is 18-as felni van nyári gumival, és külön felnit+gumit szeretnék téli gumival. Akitől vettem az 16-os felnit ajánlott, hogy az bőven elég rá. Azért nekem a 17-es jobban tetszene.

 

Mekkora a napelemes rendszered?

 

A cella típusa LEV-40 (40Ah yuosa akkumulátor). Szerintem ezt más típusra nem biztos hogy ki lehet váltani. Fontos a fizikai méret, a csatlakozó kialakítása, és a töltő vezérlő is erre van kitalálva.

Szóval ha lenne ilyen akksi, akkor neki tudnék állni a cserének.

A cserét én csinálnám, persze egy csápos emelő is kell hozzá ami nekem nincs. Annyira nem bonyolult csak időigényes, és odafigyelés szükséges.

Előzmény: NOOBodi (936)
NOOBodi Creative Commons License 2017.11.02 0 0 936

Szia !  

Ahol én kérdeztem a szervízben ott azt mondták , hogy ott kéne hagyni egy hétre 2-3 töltés merítés ciklusra , akkor mondanak pontos értéket . Ha neked egyből megmondják , megírhatnád melyik szerviz. 

Az evbatmon szoftvert ajánlgatják az angolok , hogy mindent megmond az akksiról , csak 7000 FT.

 

Gyorstöltőt még nem használtam , napelem van a tetőn , onnan minden este felnyomom . Akarok venni egy mérő kütyüt , ami méri a felvett teljesítményt . 

Ezt még nem adóztatják , de nagyon gyúrnak rá. 

 

Most épp a téli gumi kérésen rágódok .  a 18-as felnire 42-56e között találtam gumit . A  16-os kerékhez kéne venni  felnit 26-28e  rá a gumi 32-35e  .  Majdnem ugyanott vagyok , csak nem tudom mit okoz ez fogyasztásban , stb... 

 

Akku cellát szerintem már most is lehet venni . Az egyik elektromos biciklis fórumban többször ajánlottak bontott phev-ből való pakkokat darabra is .  de ha jól emlékszem valami szabvány méret 18650 vagy 21... . Az nem mindegy mi van belül . Meg kell valaki, aki úgy megcsinálja , hogy nem füstöl el az egész.

 

 

Előzmény: PTL75 (935)
PTL75 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 935

Szia NOOBodi!

Örülök hogy leírtad a tapasztalataidat.

Én is egy hete vagyok boldog tulajdonosa a szintén Hollandiából behozott Outlander PHEV-nak.

Az enyém 2015.02 havi és 144.000 km van benne.

Sajnos az aksi állapota kicsit rosszabb. Feltöltéskor 40-44km mutat, de a valóságban átlagban 30 km tudok vele megtenni.

Az átlagfogyasztást most kezdem el mérni, kíváncsi vagyok az eredményre.

 

Pénteken megyek a Mitsubishi szervizbe, és megpróbálom kiolvastatni az akkumulátor cellák állapotát. Néztem már pár videót a cellák cseréjéről, és azt gondolom egy kis segítséggel házilag is meg lehetne oldani.

Csak akku cellát kellene szerezni.

 

A vezethetőséggel teljesen elégedett vagyok. Kényelmes, viszonylag fürge autó.

 

Hol szoktál tölteni? Otthon vagy töltőponton?

Én egyszer kipróbáltam a gyorstöltőt, és 27 perc alatt töltötte fel 80%-ra. Bár mindenhol azt olvastam hogy nem tesz jót az akksiknak.

 

 

Előzmény: NOOBodi (933)
Kiory Creative Commons License 2017.10.31 0 0 934

NOObodi, szuper ez a beszámoló. Köszönöm, hogy megosztottad.

Előzmény: NOOBodi (933)
NOOBodi Creative Commons License 2017.10.30 0 0 933

Mivel hozzászólásomra nem nagyon kaptam választ , viszont vettem egy autót , leírok pár tapasztalatot . 

 

Az enyém 2013.12. Outlander PHEV egyenest hollandiából . A szervízkönyny és az AUTODNA szerint céges használatból . Elvileg és az eladó szerint ( természetesen ) sérülésmentes . Pár kőfelverődés , és utólag egy vájtszemű kolléga kiszúrta , hogy a hátsó lökhárító fújva , ködölve volt . 

126000 km van benne . Teljes feltöltésnél 48-51Km-t mutat induláskor.  Amíg meleg volt ( 22-24 fok ) és se klíma se fűtés nem kellett napi 35-42 Km-t elmentem vele full töltéssel . Volt olyan három hét , hogy csak otthoni töltéssel jártam 0,2l/100 km fogyasztást írt az info . Mostanában reggel ha kell egy kis fűtés is akkor felmegy 1-2l-re a pillanatnyi , de nem a teljes úton , inkább csak még bemelegszik . Így is 30 Km felett el lehet vele menni .  Télen majd meglátom.  Hétvégi főutas / mellékutas autózás 90-100 Km/h között + sok falu kb 130 Km hosszban visszatöltéssel 5,5-6,5 l körüli fogyasztás jött ki . de mire hazaértem 3/4 felett volt az töltöttség.  Autópályán 130-150 között 7,8 , ha vissza is töltetem a villanyt akkor az emel rajta 0,2 l -t , én monndjuk 8l-el számolok ( 250Km-en tesztelve )

 

Vezethetőség : Nagyon jól fekszi a kanyarokat , a hét végi esős viharos időben is stabil volt ,még nyári gumival , vizes leveleken is . Mondjuk nem húztam rá keményen a kanyarokra .  Száraz úton , hegyi szerpentinen is kis csikorgásig húztam , nem akart kitörni semerre , mintha sínen ment volna .  60-80 Km/h alatt nagyon jól gyorsul , ugrik , jól lehet vele előzni .   CSak villany üzemnél előzés közben amikor beugrik a benzinmotor , akkor van egy kis "turbólyuk"  , de aztán húz rendesen .

Downhill assist : van a sebváltónak egy B állása . ekkor a kormány mellett lehet lévő fülekkel lehet szabályozni a motorfék/visszatöltés erősségét. Jó kis hegyi szerpentinen csak ennek segítségével is le lehet menni , fék nélkül , csak az visszatöltés növelés-csökkentésével játszva. nagy kanyarban teljes erőre kapcsolva , majd egyenesben minimumra véve és kigurulva . A bónusz hogy közben rendesen tölt is .  

 

Felszereltség : az enyém majdnem fullos . Tempomat , speed limiter (sebesség határoló ), cruise control , lane departure warning ( sávelhagyás jelző ) , Fék asszisztens , stb

Ami érdekes volt számomra ( talán mert még ilyen autót nem használtam ), az a fék asszisztens . Autópályán ha utolértem egy autót elkezdett motorfékezni , ha kitettem az indexet és sávot váltottam , úgy hogy eltűnt előlem az autó , akkor megszűnt a fékhatás. Mindezt bekapcsolt tempomat mellett is tudja , tehát se pedált se gombot nem kel hozzá nyomni.  

Az LDW kicsit túl sokszor csipog , elég kicsit levágni a sávot , és már ébreszt is . Éles kanyarok, szerpentin meg tudja zavarni.

 

Belső tér : japános , kopogós de könnyen tisztítható ( talán mit az első xtrail ) . Az ülés kényelmes , nem kemény , nem puha jól tart , jól beállítható .  Minden kézre áll , aki már vezetett japánt , annak egyértelműek a kapcsolók is .  

 ÉS CSEND VAN , CSAK A KEREKEK SUHOGÁSÁT HALLANI MÉG 130-NÁL IS .

 

Multimédia :  MP3 lejátszás pendrive-ról tökéletes ( USB3, 64G -s ) , Hang szuper ( Rockford fosgate ). A CSak MP3CD-t tud , DVD-t nem.  Telefon kihangosító nagyon jó  mindkét fél által tisztán érthető. Kormányról sok minden vezérelhető . Rádió vevő elég érzékeny , vétel tiszta.

 

Egyéb : Villanymotorral teljesen halk, több gyalogost ugrasztottam már meg ,( egy nénike szerint mögé lopakodtam és el akartam ütni) . még nem számítanak rá . Ha rájuk dudálok , akkor meg szívinfarktust kapnak. A benzin motor is nagyon halk , de azért kívül hallható.

 

Hogy gazdaságilag jól döntöttem-e azt  4-6 év múlva , ha aktuális lesz az akkucsere, megmondom . 

Most még játszik a fun-faktor  tehát úgy érzem hogy igen.

 

Bocs hogy kicsit hosszú lett . Ha valaki tud pörgősebb PHEV klubot , dobhatna egy linket... 

 

Előzmény: NOOBodi (920)
lazy g. Creative Commons License 2017.07.29 0 0 932

Sziasztok,
a 4007-emet eladtam, de megmaradt egy pár első ablaktörlő lapát  és egy hátsó is. Vadiúj mind a kettő, ki sincs bontva, dobozában vannak. Érdekel vkit? Az az igazság, h egyben szeretném eladni őket.
14 E ft volt a kettő, én egy 10-esért odaadom, plusz a postaköltség, vagy személyesen átvehető  itt Egerben.
Ha kell valakinek, szóljon.
Sziasztok! :)

krn310 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 931

sziasztok 

 

2005-ös   2.4-es benzines outlanderemen elszakadt a vezérműszíj 

 

volt már valakinek ilyen , összever a dugó és a szelep, vagy esetleg meg lehet úszni ?

 

még nem lett szédszedve .

 

ha belevert lehet hengerfejet is keresek .

 

köszi

Maximusssszzzz Creative Commons License 2017.07.07 0 0 930

Sziasztok!

Lenne egy ,,kis'' problémám!

Márciusban vettem egy 2008-as, 2.2-es outlandert!

Bizonyos fordulatlán elkezdett rángatni és fehéres-szürkés füstöt nyomatni. Kiderült ilyenkor ,,regenerál'', égeti a részecskeszűrőt...Aztán olyan füstöt nyomott 2 naponta,hogy nem láttam a tükörben semmit. Újabb info:előző tulaj kiszedette belőle a ríszecskeszűrőt és rosszul írták meg a programot,ezért akart szerencsétlen kocsi regenerálni mindenáron, csakhát nem volt mit.

Szóval most ott tartok,hogy néha(akár több 100km megtétele után) gondol egyet és picit füstöl, meg berángat pár másodpercig. Utána megint elmegyek vele csomó km-t. Teljesen tanácstalan vok,és már a szerelő is!

Légtömeg mérőt cseréltem,de visszaraktuk az eredetit,mert nem az volt a probléma.

Nagyon megszerettem ezt a kis dögöt,de már kezd az agyamra menni. 

Van valakinek valami ötlete,hogy mi lehet a gond???????

Köszi előre is.😃😃

 

zsuri Creative Commons License 2017.07.05 0 0 929

8 év után kellett cserélni a gyárit és 1.5 évig küzdöttem valami noname 5700K-essel. Nagyob szép fénye volt, ha világított (2x kiégett, egyszer 2 hét után elkezdett villogni), 1.5 év alatt 3x kellett cserélni (részben garanciában) és a végén azt javasolták, hogy vásároljak gyári színűt (ha jól emlékszem 4200K körüli). Ennek sem rossz a színe ... Alapban azt hittem, hogy a noname Phillips, csak miután megvettem akkor derült ki hogy noname. Amúgy azt mondták minél magasabb a kelvin annál kisebb az élettartam.

Előzmény: Vezo228 (927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!