Segítségre lenne szükségem, remélem még van itt valaki szaki aki tud segíteni. A probléma a következő: Matiz S 2001-es, 'M100' immo, szervo, klíma minden nélküli autó (elvileg 63 ezer kilométerrel) nem indul be. Tavaly cseréltem vezérlést, vízpumpát, gyertyákat, rotort, elosztófedelet stb. azért álltam neki mert előtte volt hogy berángatott a kocsi alapjáraton "remegett" az egész kasztni (olyan is volt hogy nagyobb rángatózásokkal fulladt le azt egy gyors gyertyacsere megoldotta), utána ez ugyanúgy megmaradt sőt kicsit erősebb is lett, mármint a remegés. Szerelő azt mondta rá jól megcsináltam használjuk mert hogy ez ilyen mivel 3 hengeres, nem érdekelte hogy előtte nem ilyen volt egyenletes járása volt. Használtuk a kocsit azóta csak 1400Km-t mentünk vele, a következő településig (20km) múlt hónapban még elvitt asszony bevitt munkába de úgy hogy nem lett leállítva a motor közben egyszer csak kettesben a kereszteződés előtt rángatott párat majd lefulladt haza már nem jutott vele, na azóta nem indul a kocsi. Víz, olaj van benne, óra szerint nem főtt meg a motor. Akksit feltöltöttem, de tudtam hogy ennyiből nem úszom meg hiszen menet közben adta meg magát. Gyertyákat kicseréltem (régi gyertyák úsztak a benzinben, feketék voltak), másik rotort tettem be. Az üzemanyag szivattyú 'búg' ha ráadom a gyújtást, de az önindító nem nagyon akar tekerni ilyenkor (mikor benne hagyom a szivattyú reléjét), ha ki van véve a relé akkor szépen teker egyenletesen, gyorsan így az önindítót is ki lehet zárni ha jól sejtem (menet közben úgysem attól fulladhatott le). Összes biztosítékot megnéztem az utastérben is egyik sem volt elpukkanva. Egyedül még a szikrát nem néztem meg van-e, de ilyeneket attól nem szabadna csinálnia nem pl. olyat is szokott ami elég furcsa hogy ha indítózok akkor a nagy hűtő ventilátor elkezd felpörögni nagy sebességgel ez nem tudom mitől lehet. Kivillogtattam a kódokat (persze hogy nem OBD2-es a drága), 1500 és 0340-et villogott. Merre induljak el?
Ha 1-es Matizról van szó, akkor én oda egy vékony "konzerv" lemezből vágtam (ollóval) egy odaillő "blindet", kijelöltem a lukak helyét kifúrtam - és simán beszereltem a csatlakozó alá.
Még nem de írja hogy azzal i gond lehet..? (már rendeletem újat, de nem értem miért megy néha mint az álom pár10 km-t aztán egyszercsak a forg közepén kezdi elölőr..ekkor ki 10kulccsal a kezemben sau -fel aztán gyorsan haza..megőrjít..)
Segítség!! Csaknem bírok vele... Gázadáskor lefullad! (Matit KLA4) Cseréltem az EGR (teljesen elromlott!) kapott új alapjáratit motort + új MAp sensort (azt jelezte hibás..) Most beindul szépen ketyeg ..gázadáskor lefullad.-- Hibokod: P00107 (ismét) és P 00122.. Ha az akku sarut leveszem és (pedálnyomkodás után stb.) visszateszem jó egy darabig.. szépen húz aztán gondol egyet é kezdi elölről gázadáskor lefullad leáll..Mi lehet a baj?????????
A szelep-csattogás egymagában nem hiba, hanem következmény. Az oka viszont hiba.
Lehet mechanikai gond... de lehet olaj-hiány is odafent - aminek megint több oka lehet.
Le kéne kapni az olajbetöltő kupakot (járó motorral) és megnézni, hogy köpköd-e az olaj.
Aztán leszedni az szelepfedelet, megnézni hogy jó olajos-e fent minden, illetve megnézni kézzel a himba-járékot, illetve leellenőrizni az összes szelephézagot. Autószerelőnek ez 10 perc munka - dumával együtt 15.
Ha minden oké, olaj is van, hézagok is rendben vannak - és mégis kopog - akkor lehet tovább menni.
Sziasztok!Most vagyok itt elösször!Vettem egy 2000-es évjáratu Matizt és elkezdtek csattogni a szelepek de nem mindig.Tudnátok abban segíteni,hogy mi lehet a gond és, hogy mennyiért javitják? Köszi!
Azt vegyétek figyelembe, a típus abba az eltekoraba ért, amikor kezd kopni a futó járművek darabszáma, ami az alkatrész igény és kínálaton is meglátszik majd.
Bizony így van. Ahogy ritkul a forgalomban lévő állomány - úgy mennek fel az alkatrész-árai is.
Pl. volt egy időszak amikor a 2-es Golfhoz szinte ingyen volt alkatrész - mert a sokmilliós futó darabszám miatt akkora volt a kereslet, hogy megtehették, hogy olcsón mérjenek hozzá mindent. Úgy is megérte.
Ahogy viszont kezd kihalni a típus az utakról... egyre inkább "oldtimer" árakban lehet majd kapni hozzá a cuccost.
Azért mondom sztem nincs veszélyes alkatrész ár. Azt vegyétek figyelembe, a típus abba az eltekoraba ért, amikor kezd kopni a futó járművek darabszáma, ami az alkatrész igény és kínálaton is meglátszik majd. Aki hosszabb távra tervez, spájzoljon be kritikus dolgokból (pl fűtő radiátor) mert később már nehezebb játék lehet.
Egy valamire való szerelő szerződésben áll egyik vagy másik alkatrészforgalmazóval. Az évi forgalomtól függően kedvezményes áron kapja az alkatrészeket.
Ez pl nálam 48% az unixban.
Kuplung, gyűrűsor, vízpumpa, csapágyak szijak stb stb szerintem nem került 50ezer ftba kb 3eve. Erre értem én a filléres árakat.
Valaki R. Twingohoz, v mihez keresett gyújtótrafó egységet. A B-nál 70ezer volt az ára!!! (Gondoljunk már bele-3 szaros réztekercs egy bakelitlapra összefogva)
5 perc internetes kutatás után volt 25ezerért új, 10ezerért bontott.
Sziasztok!Most vagyok itt elösször!Vettem egy 2000-es évjáratu Matizt és elkezdtek csattogni a szelepek de nem mindig.Tudnátok abban segíteni,hogy lehet a gond és, hogy mennyiért javitják?
Ezért a pénzért nagyon patika állpotút kell hogy adjanak!!!!
Esetleg nézz alapvetően hibáskent árult példányt. A belseje nekem iszonyat koszos volt, foltos ülésekkel. Talán 4-5ezer Ft/db vettem bontottan újszerű állapotban. Takarító géppel szinte kimostam az egész belsejét. :-)))))
Megnéztük, de nem vettük meg. Rossz a klíma, hátulján kis sérülés és belül nagyon lelakott és piszkos. Valahogy olyan érzésem volt, hogy nincs odafigyelve a kisautóra. Láttam én már 20 éves autót, ami sokkal meggyőzőbb volt. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Abban elosztós gyújtás van és ebből lehetnek anomáliák.
'99-es volt az enyém, 1-es - soha-semmilyen gyújtás-anomáliája nem volt - egy gyújtáskábel-szet cserén kívül.
Egyébként én láttam azt az úgynevezett "gyújtáselosztót" belülről - hát nagyon egy finom kis preciziós optikai szerkezet az odabent - gyakorlatilag örökélet.
Az elosztófedél az más - de az egy filléres alkatrész és mondjuk 10 évente kell belőel 1 :-)))
Ha már Matiz-betegségekről beszélünk - nálam kizárólag csak a hűtőkörrel volt bajom. Pórusos fűtőcső, elrozsdásodó cső-csonkok a termosztát-házban, ilyesmi. Ezek is filléres dolgok, csak időben kell ésrevenni, hogy pl. fogy a víz - és cselekedni kell.
Amúgy sem motorrral-sem váltóval nem volt gond egy szál sem.
Nem lebeszélni szeretnék senkit sem, csak objektíven írtam, amit írtam. Három ajtós szekrénnyel a tetején lementem vele én is Montenegróba. Több hónap állás után is mindig pöccre indult. Mi kidobtuk belőle a motort és másikat raktunk bele, amit teljesen rendbetettunk. Filléres dolog minden hozzá és mint az faék annyira egyszerű.
Én 65ezer forintért vettem friss műszakival, szar motorral, de lábon jött haza. Eladni csak azért adtam, mert az egyik montenegrói szomszédom akik egyébként Bécsben élnek, megtudta visszahoztam Magyarországra leműszakiztatni és feltettem a használtautóra. Mivel kint a tengeren nála volt egy hétig egyszer, azonnal jöttek és megvették a keresztlányának. Ismerte az állapotát, ami tényleg baba lett a végére.
Nekem a negyedik henger hiányzott belőle. Még nem vettem helyette másik autót. Az biztos kis autó lesz, valami golf/Astra kaliber.
Az jó lenne ha működne a klíma is, mert az nagyon rossz duma, hogy "Működik az, csak gáz kell bele". Ez azt jelenti, hogy a klímának annyi.
Csak ismételni tudom a műszaki vizsgát - ha ott átmegy, nyugodtan megveheted.
Illetve ott összeírnak egy hibalistát - ha hibát találnak.
Ha gondolod, azt megoszthatod velünk, annak az értékelésében talán tudunk segíteni, hogy mennyire súlyos, vagy sem.
Egyébként bármelyik, hatóságilag engedélyezett vizsgaállomás megfelel (részemről a helyi autóklubhoz mentem be, ott azt mondták menjek vissza zárás előtt és az utolsó hivatalos autó után megcsinálják (persze, a "tiszteletdijat" zsebre fizettem - de megérte).
Szigorú ellenőrzést kell kérni - hibalistával (olyat, amilyet elővizsgáztatásnál szoktak írni, hogy mit javítson ki a kuncsaft a valódi vizsgáig)...és meg fogsz lepődni milyen tiszta képet fogsz kapni az autóról.
Nincs az a "szakértő" aki az autó mellett állva az udvaron - ugyanezt tudná nyújtani neked - értékelésben.
Robogó helyett jó, de nem igazi autó. Így tekintse rá!
Mélységesen NEM értek veled egyet.
A Matiz igenis egy teljes értékű személygépkocsi. És nem csak városi használatra - hanem bármire, amire a használójának csak szüksége van.
Pl. én rendszeresen jártam vele Romániát - közel 1.000 km oda-vissza - amit hibátlanul teljesített minden alkalommal. Ezt nevezed "robogó helyett" -nek?
Az enyém ráadásul klímás volt, de ingujban vezettem télen is, 100-100 -el mentem a sztrádákon... mi kell még? Elvitt-hazahozot - egy csomó pakkal hátul a lehajtható üléstámlával - miről beszélünk?
Romániában 10 ezer számra taxiznak - egy utasnak, városi forgalomban ideális választás.
Átlag 250-300 ezer km-eket bírnak gyilkos városi forgalomban...és többnyire akkor is csak egy fillérekbe kerülő gyűrűzés kell neki.
Nagy pénzeket nem szabad adni érte.
315 ezret mondott a kolléga. Ez ma másfél havi sovány fizetés. Mégis mennyibe kerüljön szerinted egy működés- és forgalomképes autó? 50 ezerbe? Vagy kevesebbe?
Miközben egy tróger kisrobogóért is simán elkérik az 4-500 ezret - használtan?
Mint autót tekintve egy primitív egyszerű tákolmány, amit egy vödörnyi szerszámmal szervizelhető.
Ez most, vagy rossz? Mert hogy valóban nincsenek benne olyan kunsztok, amitől még a márkaszervizek is csak a fülük tövét vakargatják - az szerintem óriási előny. Meg az is, hogy nem kell vagyonokat otthagyni minden szerviz-látogatáskor. Meg az is, hogy fillérekért kapni hozzá bármilyen alkatrészt - az se hátrány... vagy igen?
Szóval a Matiz egy kiváló autó a maga kategóriájában (!) - ami kiváló megoldás olyannak, aki nem nagycsaládos egyterűnek, vagy haverok előtti villogásnak aksrja venni - hanem nagyon kevés pénzért, komfortosan közlekedni vele A-ból - B-be (mindegy milyen távolság van az A és B között).
Nem a fasorból állítom ezeket - 10 évig használtam - mindenre. Csak azért váltam meg tőle, mert a barátnőm megtörte. Ennyi.
Az enyém 15 éves, 80e km lesz benne. Új korában vettem. Eddig egy db bef. szelepet fogyasztott, egy hátsó kipuf. dobot kellett cserélni, 4 db gumit vettem rá. Ezen kívül, olaj, szűrők, folyadék, szij csere történt.
Szóval kvára nem értek veled egyet.
Nem mondom, h ez a tökéletes autó, számos kompromisszumot kell kötni, de nekem speciel anyagilag is segített előrelendülnöm, h nem kellett 15 év alatt szervizköltségeket fizetnem és nem kellett autómentőt hívogatni.
Második autónak tökéletes. Nyilván vannak leharcolt példányok, azokat el kell kerülni.
Második autónak szánjuk, a feleségem járna vele munkába Budapesten. Valami kicsi, 1milla alatti autókát vennénk. Nekem már volt Matizom 20 éve, de nem szerettem meg, hamar eladtam, de a formája azóta is nagyon tetszik.
Ebben van klima, szervókormány, elektromos ablak. Egy idös bácsié, alig használta, egy szerelö árulja neki. Na, ma délután kiderül, hogy mennyire meggyözö személyesen, ha igen, akkor próbálok vizsgaidöpontot szervezni.
Nem a kedved szeretném elvenni, de ezek az autók jóval 20ev feletti életkorúak. Nagy pénzeket nem szabad adni érte. Én annó robogót helyett vettem harmadik vagy ha úgy számoljuk negyedik autóként. Erre jó volt. Mint autót tekintve egy primitív egyszerű tákolmány, amit egy vödörnyi szerszámmal szervizelhető.
Robogó helyett jó, de nem igazi autó. Így tekintse rá!