Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lakker Creative Commons License 2020.02.11 0 0 1074

Üdv a klubban! A video file-okat csak a Discover Pro egység tudja lejátszani tudtommal, a Discover Media nem képes erre, nekem is az van.

Előzmény: lászló.attila (1073)
lászló.attila Creative Commons License 2020.02.11 0 0 1073

Sziasztok!

 

Nemrég váltam Allspace tulajjá, de még nem volt időm mindent átnézni, inkább csak beültem és mentem, az ügyeimet intéztem. Nem volt még "Médiás" autóm, ezért örültem, hogy van ilyen opció is. Betoltam a pendrájvot, a szerkezet fel is ismerte az összes *.mp4 filmet, de nem játssza le! Se menet közben - ez mondjuk érthető lenne, de álló helyben, álló motorral sem. Ez viszont már érthetetlen. Vajon ez miért van, vagy én csináltam vmit rosszul, vagy van-e vmilyen frissítés ez ügyben? Ti mit tapasztaltatok?

Köszi, hogy elolvastad!

 

Attila.

Árpi85 Creative Commons License 2020.02.10 -1 0 1072

Sziasztok!

 

Sajnos nincs időm végigolvasni az egész fórumot. ( igérem egyszer neki fogok) Bővül a család, SUV-ot szeretnèk. Egyik kiszemeltem a Tiguan.Még nem tudom milyen motorral.A fenntartási/szervizköltsègeire lennék kívàncsi szervízperiódusonként. Ha van valakinek ezzel akàrmilyen tapasztalata azt örömmel fogadnám. Látom azért néha hibák is előjönnek.
OFF: kiszemelt még továbbá Skoda Kodiaq (5 szem.) és Toyota Rav4

aHYLes Creative Commons License 2020.02.09 0 0 1071

Nem cseréltél kulcsot?

Előzmény: banocka1 (1070)
banocka1 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 1070

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni. A coming home/leaving home funkciom eddig hibatlanul mukodott. Mostansag nem megy. Beallitom mukodik egy napig aztan semmi. Valaki tudja miert? 2013 vw tiguanrol van szo. Koszonom.

Galaxymi Creative Commons License 2020.02.04 0 0 1069

Szia!

 

Köszönöm felajánlást! Mail-em publikus, kérlek írj rám, hogy egyeztethessünk  időpontot.

 

 

Üdv: Imre

Előzmény: Lakker (1068)
Lakker Creative Commons License 2020.02.03 0 0 1068

Üdv a csapatban!

Pécsen kölcsön tudom adni a kezelésit, ha kell.

Előzmény: Galaxymi (1067)
Galaxymi Creative Commons License 2020.02.02 0 0 1067

Sziasztok!

 

Friss Tiguan tulajdonosként csatlakozom a fórumhoz.  A héten vásároltuk, 2016/7. évi (Mk2) 2.0 TDI Highline SCR BMT 4motion és Franciaországból származik.

Segítségeteket kérem, hogy magyar nyelvű kézikönyvet letölthetek-e valahonnan, vagy esetlegesen lenne-e olyan fórumtárs, aki (természetesen kaució ellenében) kölcsönadná egy napra fénymásolásra.

 

Köszönettel:

 

 

Imi

 

 

Gáborka75 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 1066

Hidd el a rendszer lényegét teljesen értem. 4 éves 150 000 km passat ugyan úgy tesz mint az enyém A tiéd milyen sűrűn csinálja???

Előzmény: sr1 (1065)
sr1 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 1065

Ami kijön a rsz korom égetés után, az elvileg nem szennyez. Ez a lényege a rsz-nek.

Az SCR rendszert a NOX semlegesítésére találták ki.

A Bosch kifejlesztett egy olyan szűrési softwert, ami tényleg tudja a új kibocsájtási előirásokat. 

Két féle tesztelési ciklusnak vannak alávetve az EU-ban forgalmazott autók, egy a WLTP- amit tesztpadon végeznek a másik az RDE, amit menet közben végeznek, egy, az autóra szerelt berendezéssel. 

Nézd meg a születési bizonyítványodat, mert írja benne, hogy mennyi volt a két teszt eredménye. 

Nem vagyok biztos benne, hogy amikor elindul a ventillátor- akár hideg motornál is, akkor mindig regenerál.

Nagyon közel van szerelve a katalizátor a motorohoz (egy egységet képez a oxidációs kat. és a rsz) és lehet, hogy túlmelegedik, így a vezérlés elindítja a ventilátorokat. 

Nézd meg, hogy a tűzfalon a turbó háta mögött milyen vastag hőtűkör van szerelve, alatta van a katalizátor. 

Állj meg 10km városi üzem után, emeld fel a motorházat és ahogy szembeállsz bal oldalon a tűzfal mellet a 

motor nagyon fórró. 

 

De olvasd el ezt is:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153546876&t=9029418

 

 

 

 

 

Előzmény: Gáborka75 (1064)
Gáborka75 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 1064

Akkor az én autóm biztos nem jól működik ez 320km körül elvégzi. Ha egymás után többször félbeszakítom akkor már szinte motorindítást követően elkezdi. mindegy hogy város vagy autópálya. Az is mindegy,hogy regenerálás alatt hogy közlekedek városba vagy kimegyek az autópályára és ott megzavarom. Akkor is 11-13 km hosszan tart. Tartok tőle amit írsz az egy kicsit ilyen dízel botrányhoz hasonló dolog, Jól hangzik. Aztán nekik meg egyszerűbb hogy bizonyos idő után végezze el , ahogy írod nyomja hozzá az üzemanyagot, hagy égjen ki a zöldek meg úgy sem látják.

Előzmény: sr1 (1062)
sr1 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 1063

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_336.pdf

 

16 és 17 oldal, de az egész anyagot érdemes átböngészni. 

sr1 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 1062

Két fázisa van a rsz tisztitásának.

Az egyik a passzív, ami kb. 350C fokon történik, a másik az aktív ami +500C történik, ehhez kell a kipufugó ütemben egy kis üa befecskendezése, ami a részecseszűrőbe begyúl. Sok feltétel kell teljesüljön, hogy a regenerálás beinduljon és be is fejeződjön, ezért a motor minden egysége rendbe kell legyen. 

A passzív regenerálás az szinte folyamatosan történik, nagyon kevés kormot éget ki, de más kémiai folyamatok mennek végbe, mind a aktív regenerálásnál. 

Az aktív regenerálást egy diff. nyomásszenzor irányít, ami méri a rsz előtt és után a kipufogógáz nyomását.

Ha ez a szenzor hibás (ad hibakódot), akkor a rsz el fog tömődni. Ezért érdemes fél évenként bemenni a szakszervízbe és ellenőrizni ennek a szenzornak a működését és a rsz levő korom mennyiségét, az utolsó regenerálás dátumát, mert mindent tárol az vezérlőegység.

A rsz halála a hamu. A hamu olyan fém részecskékből áll, aminek sokkal nagyobb a mérete, mind a koromnak és nem ég ki 5-600 fokon. Nagyon kevés hamú termelődik az égés során, azt olvastam, hogy a téli gázolajba adagolt síkosító szerek miatt létezik egyáltalán korom kibocsájtása a motornak. 

A hamú sárgásbarna színű és eltömiti a járatokat a rsz-be, ezt csak mechanikus módszerekkel (nyomás és vákum, mosás) lehet megoldani.  Erre vannak szakosodott cégek, le kell szerelni a rsz és megoldják a hamu eltávolítását. 

Ha egy rsz dízel sokat jár városi forgalomba a passzív regenerálás nem indul el soha, hetente egyszer ki kell menni fél órára és meg kell az autót egy kicsit hajtani, akkor beindul az aktív regenerálás. 

https://www.youtube.com/watch?v=I__VyHtTcOU

Előzmény: Gáborka75 (1058)
zsolt039 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 1061

Tegnap voltam 30 ezres kötelező szervizen (1.4 TSI 2018 közepe). Éppen, hogy odaértem 29.800 km-nél, állítólag gond, ha túlfut a 30 ezren. Csak ki kellett mennem külföldre 3000 km-es útra, ott jelzett is, hogy menjek 2000 km múlva, csak hát haza kellett jönni. Az itt olvasottakhoz képest egész baráti áron sikerült abszolválni (76 eFt). Körbekérdeztem több szervizt is és a legolcsóbb nyert (+2 ezer Ft útiköltséget megért).

 

Kifaggattam a szervizest: a következő átvizsgálás 1 év múlva aktuális, vagy/továbbá újabb 30.000 km múlva.

Tehát pl. nekem (évi 20.000 km-es futással) jövő januárban, kb. 50.000 km-nél átvizsgálás és fékolajcsere lesz. Utána 10.000 km múlva 60.000-es szerviz. Ki van találva, hogy min. háromszor (de általában inkább négyszer) el kell menni márkaszervizbe, ha garanciát akarsz.

Előzmény: Suburbia2 (1056)
aas Creative Commons License 2020.01.23 0 0 1060

Ezt a DLA-t holnap este kipróbálom. Szoktam néha Eco módban vezetni, de eleddig nem tűnt fel. hogy ilyen hatás lenne.

 

Átnéztem a kézikönyvet az előbb, ott nem találtam Eco mód és DLA működés összefüggésre utaló tartalmat.

Előzmény: Lakker (1057)
Lakker Creative Commons License 2020.01.23 -1 0 1059

Köszi! Ez hasznos volt. Én is így fogom csinálni.

Ezeknek a modern dízeleknek ez lesz majd a vezető haláloka, hogy nem figyelik az emberek a regenerálást.

Előzmény: Gáborka75 (1058)
Gáborka75 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 1058

A regenerálást a nyáron sikerült jól megfigyelnem. Ahogy írod egyáltalán nem jó leállítani még nem fejezi be. Az enyém 310-330 km között menetrendszerűen elvégzi. Le is szoktam nullázni a napi km számlálót. Azt is megfigyeltem hogy 11-13 km en keresztül tart. A népi hiedelemmel ellentétbe ami úgy szól hogy megfelelő olaj és motor hőmérséklet fordulatszám és a szűrő tömítettség kell hogy elkezdjen regenerálni. Az enyém ahogy eljött a km elvégzi. Nincs összefüggés az üzemanyag minősége a használat  hogy országút vagy város. A tünetek: Megy a ventilátor,megemeli a fordulatszámot, kikapcsolja a start-stopot . Télen kicsit nehezebb felismerni mert amíg hideg a motor vagy az akkumulátor töltöttsége igényli amúgy is megemeli a fordulatot. 

Előzmény: Lakker (1057)
Lakker Creative Commons License 2020.01.20 0 0 1057

Engedjétek meg, hogy megosszak néhány közelmúlt-beli tapasztalatot, hátha másnak még jól jön.

1. Mostanában éjszaka azt vettem észre, hogy a DLA nem működik, pontosabban csak nagy lustán, egyben kapcsolja fel az autó a reflektort, de nem a szegmenseket, mint korábban tette. Vittem is a szervizbe, ahol felvilágosítottak, hogy Eco üzemmódban nem működik a DLA. Visszakapcsoltam "Normal"-ba és "megjavult" :) Tudom, tudom... el kellett volna olvasnom a kezelési útmutatót, de ezt álmomban nem gondoltam volna, hogy itt próbálnak faragni a fogyasztáson.

2. Ha már bent voltam a szervizben ránéztek az autóra, és észrevették, hogy a szélvédőm repedt. Mondták, hogy kár, hogy megcsináltattam (értsd: repedés végtelenítése, és feltöltése ragasztóval) mert a Porsche Hungáriának pár éve van egy olyan akciója, hogy átvállalja a casco önrészt eredeti szélvédő-cserénél (az én cascom csak az utángyártott szélvédőt térítette volna díjmentesen, de azt inkább kihagytam). A márkaszerviz szerint ez az akció még fog tartani egy darabig, szóval inkább érdeklődjetek, ha hasonló cipőben jártok.

 

A végére egy kérdés: dízelnél kinek mi a tapasztalata a regenerálást illetően? Hogyan lehet észrevenni, hogy éppen regenerál a rendszer? Azt mondják, hogy ezt a folyamatot nem túl egészséges megszakítani. Én csak annyit szoktam észrevenni, hogy hidegben (klíma nélkül) is pörög a hűtőventilátor. Van ezen felül bármi jele a folyamatnak?

Suburbia2 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 1056

Sziasztok! Tiguan 1.4 TSI esetében milyen időközönként, vagyis km állásoknál vannak átvizsgálásos kötelező szervizek? Most nem csak az olajcserékre gondolok, ami rugalmasan változhat. Jelenleg 50 ekm van az autóban, és eddig egyszer volt 22 ekm-nél olajcsere, illetve akkor megcsináltak a 30 ekm-es átvizsgálást is... Most ugye aktuális lenne a következő olajcsere, és a szerviz jelezte, hogy a 60 ekm-es átvizsgálás is, ami együtt több mint 100 eft...

Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 1055

Na ez kezd izgis lenni. Valószínű az lehet amit írsz.

Előzmény: norbi784 (1054)
norbi784 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 1054

Egy kis tapasztalat ami alapján valami nagyon nincs rendben az EGR szelep körül:Tegnap beszéltem a márkaszervizzel, és ecseteltem nekik, hogy egy ilyen keveset futott autó esetében az EGR szelep meghibásodás elég nonszensz, így írok a Porsche Hungáriának (mivel eddig csak márkaszervizben járt az autó), hogy a garancia lejárta ellenére az lenne a fair, ha ezt a javítást elvégeznék mintha garanciális lenne. Erre a munkafelvevő hátrament hogy beszél a szervizvezetővel, majd amikor visszajött azt mondta, hogy nem kell jeleznem a Porschénak, ők elintéznek mindent, és ingyen elvégzik az EGR szelep cserét. Ebben az esetben viszont nem adnak 24 hónap garanciát a beépített alkatrészre. Viszont ha egy részét kifizetem a javítási költségnek (20%-át), akkor jár a 24 hónap garancia is. Na ez egy kicsit gyanús lett, mivel 2018 szeptemberben, akkor még garanciális hibaként volt EGR szelep tisztításom, amiről a márkaszervíz semmilyen papírt nem adott, sőt a szervizkönyvbe sem írtak be róla semmit. Úgyhogy most bemegyek egy másik márkaszervizbe és kérek egy másolatot a digitális szervizkönyvről, mert az a gyanúm, hogy annál a garanciális javításnál sunnyoghattak valamit. (Pl. papíron kicserélték a szelepet, valójában pedig csak tisztították, és így annak a 24 havi garanciája még javában élne).

Előzmény: Gáborka75 (1052)
fvcc Creative Commons License 2019.12.18 0 0 1053

javítani is tudják

Elég kitisztíttatni ultrahanggal. Csere felesleges.

Előzmény: Gáborka75 (1052)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 1052

Teljesen egyetértek fvcc vel Mindenképp kérdezz meg több szervizt is biztos vagyok benne hogy fogsz találni több olyat is aki TDI EGR re szakosodott és az sem kizárt hogy javítani is tudják. Ha esetleg megosztod majd a fejleményeket az jó lenne mi is tanulnánk belőle.

Előzmény: norbi784 (1050)
fvcc Creative Commons License 2019.12.18 0 0 1051

Kérdezz meg több szervizt, akár márkafüggetlent is. Lehet, utána okosabb leszel

(két napi munka: szétszedik az egész autót, majd összerakják ? vagy ez csak arra jó (?), hogy felnyomhassák a munkaárat (?) Ěn ez utóbbira szavazok!

Előzmény: norbi784 (1050)
norbi784 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 1050

Sziasztok, tapasztalt Tiguanosok véleményére vagyok kíváncsi az alábbi problémakörben. Van egy picit több, mint 4 éves (tehát már nem garanciás) dízel Tiguanom, 68e km-rel. Ha bárkiben is felmerülne valós a km adat, első tulajdonosa vagyok az autónak, tehát a probléma oka biztosan nem a magas futásteljesítmény lesz. Tegnap este az autó egyszercsak nem húz, és elkezd villogni az izzítógyertya visszajelzője a műszerfalon. Otthon megnéztem a szervízfüzetet, motorvezérlés hiba. Ma reggel az első utam a márkaszervízbe vezetett ahol azt mondták a diagnosztika után, hogy az EGR szelep ment tönkre, a cseréje 300e Ft (2 napi munka). Az egy dolog hogy egy ennyi idős autónál ez nem fordulhatna elő, de valóban reális, hogy ennyibe kerülne a javítás?

Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.16 0 0 1049

Nem tudtam,hogy lehet rajta állítani .De még nem értem rá megnézni.

Előzmény: aHYLes (1048)
aHYLes Creative Commons License 2019.12.15 0 0 1048

Működik, én az érzékenységét normálon hagytam, így 1 év alatt 2x fékezett hamarabb mint én, mindkét esetben indokolt volt, mert megállt előttem a sor ill. bejöttek oldalról a sávomba. szerintem jó cucc. Először figyelmeztet, ha normál reakcióidőn belül nem avatkozol be (kb. 1mp), akkor keményen fékez.

Előzmény: Gáborka75 (1047)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.15 0 0 1047

A városi vészfék asszisztens ?

Előzmény: aHYLes (1046)
aHYLes Creative Commons License 2019.12.14 0 0 1046

Tiguan asszisztenciái szuperül működnek, egyedül nyár végén, nagy viharban irta ki kb. 50km autózás után, amikor már én sem láttam semmit a vízszintes esőtől, hogy inaktiválva van a rendszer, szerintem a szoftver nem tudta feldolgozni, amit látott...én sem :-)

Lakker Creative Commons License 2019.12.12 0 0 1045

Erre elég kicsi az esély. Nekem a kettővel újabban sincs magyar nyelv. Ide szerintem már egy programozó kellene, a hardver adott, az elvileg elbírná, hogy más nyelven szólaljon meg a cucc.

Előzmény: Joebetya (1044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!