Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Barcs - Gyékényes 59 km, nem árt, ha van két pont, ahol lehet keresztezni :)
Azt itt se írta senki, hogy utasforgalmilag szükség van erre a szakaszra, hanem csak a Barcsról keletre levő részről.
Sőt, itt még arról sincs szó, mint a 35-ösön, Felsőmocsolád és Tab közt, lehet busszal pótolni.
Volt régen Nagykanizsa-Pécs vonat a 41-esen, nem maradt meg.
Lehetne a távolsági forgalmat racionalizálni, mert a buszok is azért mennek arra, mert 40 éve így rajzolták a térképre, de a 61-es melletti falvak se adnak sokkal több utast, max a helyi forgalomba, de akkor már inkább maradjon a 60-ason a Desiro távolságivonat meg párhuzamosan (mert ugye a végén össze érnek :D ) a bokorurgó busz.
Tavaly már elkezdődött valami ezzel kapcsolatban, mert Szentlőrinc felőli részről Szigetvár előtt kb. vadiúj pálya van 2-3 km-en át, ami minimum 80-as. Ha megcsinálnák a maradék szakaszt is és eltűnne az emeletes lassújel Szentlőrincig, már az lehetne egy kis előrelépés.
Így is nagyjából annyit megy a vonat, mint a busz, ha a vonat gyorsabb lenne Szigetvárig, lehet, több utas is jönne.
Off: nálunk van céges 9 fős kisbusz, csak mivel nem hajlandó arra menni, hogy én nem fizetős parkolóba rakjam le az autót, vagy 10 percet buszozzak,marad a saját autó, így naponta marad legalább egy óra szabadidőm, a buszban meg ülnek négyen. Érdekes módon, amikor nálam van a busz, és van kívánság szatyor hogy hol álljunk meg akkor tele van, pedig csak arról van szó, hogy két utcával arrébb megyek és kirakom őket a ház előtt.
Az a baj, hogy a statisztikai adatok mögé nem akarod meglátni az okokat. (pl. hogy manapság a munkáltatók többsége jogosítvány+saját autóhoz köti az alkalmazás feltételeit)
Semmiképp se a szakmai vezetésre gondoltam, de ne tagadjuk ahol az IC után 7 perccel induló vonatot előre hozzák negyed órával, hogy utána álljon félre cserkúton, ott nem kell csodálkozni, hogy a szóló Bz se telik meg, miközben előtte 4 kocsis anakonda járt.
Biztber csere csak Pécsen többe kerülne mint 5 új hibrid flirt?
Kit, vagy mit értesz MÁV alatt? Az általam ismert MÁV nagyon nem engedné el, sőt nagyon örülne, ha forrást kapna a rendbe tételére. Amit lehet, saját erőből próbál megoldani (pálya, biztosító berendezés korszerűsítés), de a helyi források nagyon szűkösek.
Kezd kialakulni mi lesz június 1 után a megyében. Szóval a nyár első napjától Siklós és Szigetvár közösen alkotnának egy üzemet, szigetvári vezetőséggel.
Mohács pedig megmaradhat önálló üzemnek hála' a négy pécsről áthozott fordának, ide viszont a mostani vezető nyugdíjazása miatt eddig úgy néz ki, hogy a jelenlegi siklósi állomásfőnök kerül.
Harmincpár db ülés van bennük. Az EC12-ben meg 49 rémlik. Gúnyolódhatsz rajta, de mindegyik busz fordájában van Pécs-Vajszló/Sellye és oda kevés volt. Ahogy lett lehetőség,mindet cserélték ott. Mohács környékén is megbuktak, C56-kat hozták a helyükre anno(ami maradt, az meg tartalék volt évekig pár éves buszként). Egyedül eredeti feladatukra,a vonatpótlóra voltak alkalmasak. Komlón is Elcoteq szerződésesen járatták eredetileg őket. Manapság meg már leszarnak mindent, örülj, hogy van busz szemlélet van.
Amúgy le lett már írva neked a történetük,miért kell ezt mindig elismételni?
A kaposos törpe annyira bejött az apró falvas térségben, hogy rendszeres vendég volt(?) Pécsett
Szigetvár alatt amúgy nem rossz ötlet, csak akkor a vonatra kéne ráhordani velük, csak ha tehetné a MÁV a 60ast is elengedné.(Meg az a pár falu somogyhoz tartozik a Dráva mellett.)
Így még marad hogy aki teheti vesz egy kartonswiftet, aztán néha napján a 6ost versenypályának nézők összegyűrnek egyet.
Nem 10db busz fogja megoldani a környék közlekedését, ha nem változik majd csak a jármű.
Jelen körülmények közt több hasznuk lenne pl Baja ingyenes tömegközlekedésében. Jó, ne legyen off, akkor legyen Dombóvár.
Most így hirtelen nem emlékszem, hogy a Pannonosok milyen elrendezéssel és ülésekkel érkeztek, de 41 csak akkor jön ki, ha a hátsó ajtónál tánctér helyett is ülések vannak. Szvsz eléggé szűken mérték az ülések közötti távolságot a típusnál. Itt találsz belső képeket is:
Ha azt feltételezem, hogy ezeknek a kocsiknak a csúcskihasználtsága az volt, hogy iskolába minden településről egyszerre mentek be a hátizsákos gyerekek, neadjisten' egy nagyobb buszt leváltva, el tudom képzelni azt az elégedetlenségi hullámot, ami rábírjon egy Volánt a fordán a kocsicserére, még ha nem is feltétlenül észszerű/praktikus.
Amennyiben a régi ( kicsi ??) Credo EC 11 ami 41 ülőhelyet kínált, helyett új Credo 12 NEXT típusú buszt vesznek az Ormánságba az már 43 ülőhelyet kínál !