Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Katana750 Creative Commons License 2021.10.31 0 0 6679

Csak érdekességképpen az itthoni árak a tescóból! 

fehér csiperke 500g. 649-ft.

szeletelve 300g. 499-ft.

barna csiperke egyben 250g. 369-ft. 

Laska 250g. 425-ft.

Shitake 100g. 499-ft. 

Portobello 350g. 799-ft.

Enokit én még csak szusibárban ettem. Boltban nem láttam. Nagyon bejött.

Előzmény: Katana750 (6678)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.31 0 0 6678

 

Én nem termesztem csak szállítom a termesztéshez szükséges alapanyagokat. Úgy mint komposzt, tőzeg. Budapest XXII. kerületében(nagytétény, budafok) van a legtöbb termesztő, sok a mészkő barlang ahol jó a klíma a gomba termesztéshez. Vidéken inkább sátrak, elhagyott tojótelepek és modern termesztőházak adják a gombát. Hazánk kb. 2,5-3x annyi gombát termeszt mint amennyit mi megeszünk. Rengeteget exportálunk a Balkáni országokba, Olasz-Németországba, Ausztriába de a II. vh. nagy tankcsatájának hejszíne az oroszországi Kurszk is a palettán van. 

Előzmény: Törölt nick (6677)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.30 0 0 6677

Szeretjuk, sok jo van benne, alacsony kaloria, nagyon egeszseges, s aranylag olcso, mindig mindenutt kaphato. En legtobbszor a Walmartban veszem, jo nagy a parkolojuk es ott vannak mindenhol, ok a legnagyobb aruhaz lanc asszem az egesz vilagon. 

Termeled is a gombat?

A Walmartban ezek az arak vannak, frissen, szeletelve, kb fel kilos csomagolasban:
45 dkg csiperke, fehér: $2,88
45 dkg csiperke, barna: $3,24
Csiperkebol rengeteg van, olcso, es van mindenhol.

Kevesebb helyen kaphatoak es sokkal dragabbak:
45 dkg laska (angolul oyster): $17,45
45 dkg shiitake: $17.56 - $27,99, eredettol fuggoen
Szaritott es poritott erdei shiitake Japanbol, csak 4 (!) grammos kiszerelesben: $17,00

Szeretjuk meg a portabellat, 45 dkg 9,89 usd es az enokit, 10 dkg $5,69.

Előzmény: Katana750 (6676)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.30 0 0 6676

Jó kis kaják. Kérnék egy szívességet! Mivel sok gombás étel is van a felsoroltakban feltételezem, hogy szereted, eszed a gombát. Én is, de nagyjából egzisztenciálisan is érintett vagyok a minél nagyobb gombafogyasztásban. Külföldön járva mindig megnézem mennyi az ára a termesztett gombáknak. Érdekelne, hogy az Egyesült Államokban mi az ára a csiperkének,(fehér-barna) laskának, shitake gombának! Köszi ha megnézed!

Előzmény: Törölt nick (6675)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.28 0 2 6675

Wow, WOW! Ismeros jelenet, bar ennyire nagy hasut azert meg nem lattam. 

A koverek nagy resze asszem beteg lehet, tobbnyire szenvedely-beteg, raszokott zsiros, olajban sutott, megsozott, megcukrozott gyorskajakra, es mast mar nem is csinal egesz eleteben, csak penzeli nap mint nap a gigantikus elelmiszeripart, 5 dollar itt, tiz dollar amott, aztan ejszaka jon a husz dollaros nagy zaba, lefekves elott a truckstop-ban. Fogsagba esett, mint a dohanyosok, a reszegesek vagy kabitoszeresek, es huzza ameddig huzhatja, mint a galyarabok, hasznot hajtva a tartojanak. Betegen is haszon van az ilyen szerencsetlenbol, orvosok, korhazak, apolok, betegszallitok alig varjak, hogy lerobbanjon mar vegre, mind belole elnek, s aztan ha meghal, az is bevetel lesz sokaknak, a temetkezesi vallallkozo, a hullaszallito, a mosdato, a koporsos, a siraso, a temeto tulajdonos, a pap es a kantor, mind a koverekbol el, akkor is, ha meghal.  Olvastam valahol, hogy a rokonok nem vallaltak, hogy szokas szerint a gyaszmenetben a vallukon vigyek a koporsot, darut fogadtak, az emelte szerencsetlent a sirba.

En nem eszek semmi gyari termeket, a McDonald's-nak es a hasonloknak a szagat se birom. 
Legjobban ezt szeretem, otthon is, az uton is, sulve-fove, nagyon-nagyon izletes ES egeszseges (!) minden,
jo szivvel ajanlom:  https://cookpad.com/hu/felhasznalok/6659384
Lehet valasztani es kiprobalni, jo etvagyat kivanok!

Előzmény: claas patrol (6674)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.26 0 0 6674

... Nem szabad ám ... sokat nassolni hátulról (!)       ,-))

claas patrol Creative Commons License 2021.10.26 0 0 6673

Amikor nem a megszokott ...  a "rakomány" ...    ,-))

 

enorm Creative Commons License 2021.10.20 0 1 6672

claas patrol Creative Commons License 2021.10.15 0 1 6671

claas patrol Creative Commons License 2021.10.11 0 0 6670

Előzmény: claas patrol (6669)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.11 0 0 6669

:-))  Telitalálat részedről ... ,ezt találtam anno leírást hozzá ...   xDD :-)) 

 

"On the very earliest Truck chassis , people would build shelters that had fold-out devices similar to today’s  slinde - outs' that could be covered in tent canvas .

 By the 1920 s , Americans (!)  were making their own trailers   they could attach to the back of their cars and tow .

 These early trailers tended to be very short because you didn’t have a very powerful vehicle to pull it .

 They were rickety contraptions , built of every conceivable material , mostly wood and the sort of canvas that would have been used on a covered wagon .

 Collectors Weekly : Where did the campers go (?)

 Closen : They’d show up in established parks or pull over to the side of the road and camp on empty - seeming farmland , although certainly they were trespassing on private property . By the 1920 s, a lot of   municipalities figured out that all these people traveling along the roadways needed a place to go .

 Several thousand parks or camps sprang up along the highways of America . Those would’ve had primitive outhouse facilities , but not much more than that .

 With each passing year and decade , those facilities   expanded and improved .

 Almost immediately , as building trailers to camp and reside in caught on , there was an instant parallel growth and development of places for them to go .

 They were called tourist parks, trailer parks , tourist camps , and fish camps - which , by the way , didn’t help .

 That was more of the trailer - trash stereotype : "Oh , there’s a fish camp down the road where you can stay ." 

   

 xDD  ,-))   :-))  ...   - Ez a "haláltábor az úton ... és maradásra ösztökélő (!)  ... ez súlyos azért ...    ,-))  ... mind campigesT (!) Háát' igazán elgondolkoztatott a kezdetekről ... 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6667)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.11 0 0 6668
Előzmény: Katana750 (6656)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.11 0 0 6667

Hinnye de jo kis haz! Meg is vennem rogton, ha itt lenne, jarganyostol, potkocsistol, mindenestol. :)
Sose gondoltam volna, hogy az itteni "tiny house"  mozgalom mar 100 eve is megvolt, Nemetorszagban! 
Van meg ilyen kep ott, ahol ez volt? 
Kivancsi lennek a haz belsejere es a tulajdonosok eletere. 
Gyari vagy hazi keszitmeny?

Előzmény: claas patrol (6661)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6666

Mivel nekem a Csöpi koromnál fogva kimaradt, nincs összehasonlítási alapom ezért nem is kételkedem az általad írottakban komfort, ergonómia ürügyén:-) 

Előzmény: claas patrol (6664)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6665

Nekem a kibővített 2 ajtós volt de csak 2 üléssel(ennek ellenére 4 személyre volt vizsgája) és 1 ággyal. Én nem vagyok szerelő és sosem gondoltam, hogy üzemanyag probléma miatt volt nehéz a hideg indítás. Egyszerűen gyenge volt a önindító és -10 fokos hidegben( meg alatta) nem tudta megtörni a dermedt motorolajat. A nem forgatható motor persze nem indult be. Direkt óriási 180AH-s akkukat raktam bele de nem segített ha hideg volt. A hengerenkénti izzítógyertya hiánya szintén nem segítette szerintem a hideg indítást! A torok izzítás vagy működött vagy nem és akkor jött az "Artika" és a borzalmas kopogásos, kegyetlen füstös, nagyon kelletlen beindulás. Vagy a 220 Voltos vízmelegítő a hűtőkőrben és öröm boldogság, fűtés az indulás után azonnal, no meg a villanyszámla! A cucilista nagyvállalat a BSZV.(belkereskedelmi szállító vállalat) IX. ker. Máriássy utcai telephelyén volt egy benzines ZIL 130 ami beindult hidegben is és az húzgálta az Ifákat téli reggeleken. A két pótkocsis szerelvény anakronisztikus elgondolás miután eggyel is nehezen boldogult az Ifa, persze ha nincs távolság, komoly súly, akár működhet is. Tolatni kihívás az biztos! Ugye én már csak lehasználva, kizsigerelve ridegtartott Ifával találkoztam, hiszen újak az NDK megszűnésével már nem jöttek meg nem is kellettek a kis hasznos teher miatt. Elég gyorsan rájöttem, hogy 24 tonna hasznos kapacitással lehet pénzt keresni, úgyhogy a 90-es évek közepéig sem volt meg a W50-es. Ma is mázsára kapom a fuvardíj 80%-át, úgyhogy marad a 40 tonnás össztömeg. 

Előzmény: claas patrol (6664)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6664

A 130 -as esetében hosszú kihagyás után , hazaérkezésemmel párhuzamosan (épitkezés miatt) ,találkoztam ismét egy Savianus motoros ZIL-el (borítós) kivitellel ... 5litkos soros moci és lukasz Diesel pumpás volt ... nem irattam át , és bár volt forgalmija és egyebek de csak közeli helyben használtam úgy 2 éven át ... stb .

A többi átépítetteket nem ismerem ... 

IFA ... az NDK ban rendszeresen jártam át és nem csak a berlini tranzit miatt  ...

Ezek a W 50 egy többcélra épített thg családnak nevezhető , amelyet a VEB Kraftfahrzeug werk "Ernst Grube" Werdau fejlesztett ki , és amelyet 1965 és 1990 között Ludwigsfelde - ben épített a Német Járműgyártók Szövetsége az = (IFA).

A W 50 az S 4000 utódja volt . 1965 és 1990 között összesen 572 000 ilyen típusú jármű készült a VEB Automobilwerke Ludwigsfelde - nél . A W 50 utódmodellje a szintén Ludwigsfelde - ben épült L60 volt .

W = Werdau rövidítése , ahol a teherautót fejlesztették és eredetileg építették , csakúgy , mint a G 5 -ket .

Az 50 az = 50 deciton hasznos teher jelentése , ami így 5 tonnának felel meg stb ...

Az NDK thg. volt . Különböző változatokban gyártották (billenő , doboz , síkágyas , katonai , tűzoltóság , bőrönd ... ). A standard fülke (kétajtós , kétüléses) mellett egy kibővített fülke (kétajtós , négy - üléses) és két hosszúkerék - fülke változat (négy-ajtós , hat és nyolc ülés) volt .

Az utóbbiakat gyakran telepítették pl. tűzoltó és építőipari járművekbe . Két különböző tengelytáv még mindig rendelkezésre állt : a rövid 3200 mm - es és a hosszú , 3700 mm - es .

Ezt azonban csak a szállítmányozási platform , a rakodó daru , a hosszú fülke , a bútortok és a tűzoltóautók verzióiban használták .

A katonai járművek esetében az utasoldalon lévő fülkébe tetőnyílást szereltek fel , a polgári fülke központilag elrendezett tetőfedélét kihagyták .

 

A W 50 - et egy négy hengeres négyütemű Diesel motor hajtotta (megnevezés : 4 VD 14,5/12 - 2 SRW), 6560 cm³ elmozdulással és 125 lóerős teljesítménnyel 2300 fordulat / perc sebességgel értendő .

A hátsó tengely meghajtása mellett egy kapcsolható összkerékhajtás és ez a W 50 LA ... is rendelkezésre állt .

A megengedett vontatási kapacitás 10 tonna volt (!) .

Különösen mezőgazdasági célokra volt a W50 LA  /Z az az Zugmaschiene . Ez már a megengedett 16 tonna vontatási kapacitással rendelkezett (!) , ami azzal az előnnyel járt , hogy két pótkocsit lehetett vezetni , különösen a betakarítási szezonban .

A standard gumiabroncsok mellett alacsony nyomású ballon gumiabroncsokat is biztosítottak speciális alkalmazásokhoz .

A W 50 - et szinte minden olyan országba exportálták , amellyel az NDK kereskedett .

Számos un. kelet - európai és afrikai országban ma is az utcakép része , például Szlovákiában , Romániában , Magyarországon ,  Bulgáriában , a Cseh Köztársaságban , Nicaraguában és Mozambikban , de Irakban is ( különösen az iráni - iraki háború katonai változatában ).

Az export aránya a nyolcvanas években 70 százalék volt .

Még a Vietnami Népköztársaságban is a W 50 (maradék) készletei még ma is napi használatban vannak ill. előferdülhet ...

Az exportra és az NDK gazdaságának elegendő járművel való alul kínálatára való összpontosítás biztosította , hogy az eredetileg katonai célokra használt vagy exportált katonai járműveket használják a gazdaságban . Ezeket könnyen fel lehetett ismerni az utasoldal tetőnyílása , és időnként nem az utca képben voltak kivétel , hanem a norma .

Így minden elmondtunk erről a sokunk által ismert kis thg.-ról ...   Sz.szerint kedveltem ahogyan a 130 asokat is . mert a Csöpi után kész luxusnak tüntek .  :-)) A hideginditás viszont az ü. anyagokra vezethető vissza .

Az IFA  csőrös változata  :

Előzmény: Katana750 (6662)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6663

Fakerék és tömör gumi! :-))) Tényleg "pihentető" csak nem vezetni! Ahogy látom 1 híján 100 éves a kép, a szerelvény gondolom még több! A lovas kocsikat talán nem tartotta föl a forgalomban. Kempingezéshez tágas az tuti! 

Előzmény: claas patrol (6661)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6662

Itthon vagyok a héten csak a hétfőt már nem tudom lemondani és nyergessel nem kiváltható a meló. Vannak olyan lerakóim ahová nyergessel képtelenség leállni és kellemetlen a tudat, hogy tilosban járok. Végül is majd 1 hónapja így közlekedem csak nem tudva magabiztosabb az ember. Közben voltam egy H, RO, BG, GR, I, SLO, H kőrfuvarban eseménytelenül és nem kísértem tovább a szerencsémet! Nagy gebasz nincs de azért az nem úgy van, hogy érintés nélkül átmegy a vizsgán. Öreg Kassbohrer, dobfékes, úgyhogy azért kell kicsit foglalkozni vele. 

A másik dolog: Nem gondolom, hogy összekülönbözünk a véleményünkön mert én nem az IFA W50-re gondoltam.

A vozifa talán neked a Lajtán túli idődben volt? Lehet, hogy nem is ismered??? Én sajnos igen. A '80-as évek növekvő benzinárainak terméke a 130-as ZIL, IFA W50 motorral a Volánnál. Innen a név VoZIfa. A FŐSPED meg a többi vállalat csinált még másik kentaurt, DIZIL néven, ezekben a román DAC motor volt ami úgy tudom valami Perkins kopp vagy liszensz! 

Az IFA szólóban tényleg viselhető gép volt a maga idejében de nekem a bútoros pótos szerelvény kellett ami szembe szélben üresen sem bírta néha az 5.-et! 

A széles gumival szerelt mezőgazdasági terepesek tényleg jól végezték a dolgukat, aratás, cukorrépázás, szalmázás, minden ment nekik. Ott nem volt gond a végsebesség meg az, hogy felfelé nem nagyon akart menni. A komoly hidegben melegítő nélküli indíthatatlanságát mondjuk nem igazán szerettem! De volt megoldás csak törődni kellett vele meg áram is kellett hozzá! Amikor áttértem a Liazra ezek a gondok elmaradtak. Jöttek helyette mások.(hátsó híd, kihajtás) Nekem a Volvo F-12 hozta meg a csak dolgozni és műszaki előtt átnézni(esetleg javítani) időket.  

Előzmény: claas patrol (6659)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6661

Más de autósnak számít szerintem , a lakóautók kialakulása és alkalmazása is .

Így akár mondható ,hogy  "érdekes és pihentető" témakör , ... ha pl. mélyebben belegondolunk . Az élethelyzetek hoztak létre nagyon furcsa alkalmazási tereket ...

 

 

claas patrol Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6660

A hollandusok szerelik a R négyesekre a képen mutatott kabinokat ... Így aztán van már a 'négynyoócvanason is , belölle ...

Dolgoztam a 130 asal pótosban és akkor jöttek be a W50-esek is ... Csöpi után persze ... álom és lux (!) mindkettő ...   xDD  :-))

Technikailag az IFA teherautók , akkor a világ legjobb kocsijainak' számítottak . Ezt állítom még ma is ... a kedvező ára mellet , a *heggesztett* főtengelye (!) ... és a hátsó híd megoldása , egyszerűen észbontó (!) , hogy a 'moxxwai-nyomás' ellenére összehozták azért .

Változhat a véleményünk és nem a hadüzenet célból írtam amit most lepötyögtem . A terepes W 50 esek ... nem csak katonai szinten ,hanem agrár szektorban , mindent megoldottak a korukban .

Még egyszer , szóval (!)...  ilyen árban (?) és , ilyen üzemben tathatósági költségek mellet értve (?) ... , még nem sikerült jobbat találnom a mai napig sem . 

 

Ezek a 'buszok' , már a H hatos alapokra (!) ... készültek IFA-éknál , ami ugye (?) ... teherkocsiban szintén "csörös" volt , akár az S négyezresek ... stb ... 

 

Gondolta, megosztom , mert ezekből nálunk kevesek voltak ...max . (átutazósba talán inkább ?) ... , mert 'ugyi ...(?) voltak saját *Óotóbauszaink*  ... stb .     ,-))

 

 

... Ez meg a mienk (!) ... olyan másfél évtizeddel kb. a 'háború utáni ' ... időben ... 

 

 

Előzmény: Katana750 (6656)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.10 0 0 6659

Lehet hivatkozni talán (?) ... a "náthára" ... belföldi vonatkozásban ... , kint már lehet nagyon *gázos is*  pl. itakában ... stb . 

Inkább kérdés , mint nagy tapasztalat volt ez most ...  1 eset ugye nem általános ...

Előzmény: Katana750 (6658)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.09 0 0 6658

De fasza! Csütörtökön vettem észre, hogy szept. 18.án lejárt egy pótkocsim műszakija. 

Előzmény: Szabó 71Sándor (6657)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.10.09 0 0 6657

Üdv.

 

A jövő héten fokozott ellenőrzés lesz hazánk közútjain. ROADPOL rendszerében a buszok illetve tehergépjárművek/kamionok műszaki állapotát, a járművezetőikre vonatkozó "vezetési és pihenőidők" be tartását-alkalmazását illetve az "ADR" hatálya alá eső áruk szállítását fogják többek között nézni....stb

 

 

Katana750 Creative Commons License 2021.10.09 0 0 6656

Az 51-es főúti sóderbányák közelében rendszeresen látok egy csőrös Scaniát sóderezni. Kis, 360-as motor de jó állapot és szép külalak pedig nem mai darab. Zíl 130-ason tanultam én ami szintén csőrös verda és végül is szívesen gondolok rá vissza, csak sajnos dolgozni már vozifával kezdtem, ami a létező legszarabb teherautója volt széles e hazának szerintem!

Előzmény: claas patrol (6655)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.09 0 0 6655

Már jó 15 éve is ,hogy elbúcsúzhattunk a "T család "  ... csörös" kabinjaitól .     :-((   :-((   Sirattuk , mert éltünk az esztétikai  'teheróotó fazon'  így ...

 

Aztán a hollandusok újra 'divatba' hozzák (!) ... , így már vagy 50 fülkét eszkábáltak össze ... és lesz még több is belölle ...     ,-))  :-))

 

Katana750 Creative Commons License 2021.10.08 0 0 6654

Megvannak! Az előbb nem voltak. 

Előzmény: Katana750 (6653)
Katana750 Creative Commons License 2021.10.08 0 0 6653

Hová tűntek a fényképek?

Előzmény: claas patrol (6651)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.08 0 0 6652

(Igen , úgy tudom széngázosak voltak és úgy ... 42-töl fagázosan is ismert már ... ) 

Előzmény: Katana750 (6649)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.08 0 0 6651

És így nézett ki párhuzamosan Ford név alatt ...  

Előzmény: claas patrol (6650)
claas patrol Creative Commons License 2021.10.08 0 0 6650

Emlékezetem szerint úgy 32-ben kezdték el gyártani ezeket a fordokat a szúban ... Talán a Novgorod miatt lehetett a  kezdetekben Gaz helyet ... NAZ - AA típusok ezek a kb ... másfél tonnássan terhelhetőek ...

A város aztán át lett keresztölve' Gorkijra ,és Molotow szaki masszív közreműködésével aztán már GAZ -ként terjedgettet el a mi időnkre ...röviden így mondanám .

Azek a GAZ MM és AA tipusok kb 50 lóerősek voltak és elméletileg még a 70(km )h sebeséget is elérhették megfelelő útszakaszon ,ezek így már saját motoroknak számítanak . Érdekessége , hogy a motor alapja az Emka személykocsinak ( GAZ M1 ) ... az alap mocija (!) ... , és az lett egy olyan kb 8 lóerővel még megspékelve és került aztán a teherkocsikba .

 

 

Előzmény: Katana750 (6649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!