Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cipri Cipri Creative Commons License 2019.10.20 0 0 2980
Sziasztok. Laguna3 om van. A kis fiam egy érmét dugott a kártyatartóba. Van ötletetek? Mi történhet, vagy mi a megoldás?
simonelli2 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 2979

Köszi az infókat, a kettős tömegűről nem tudtam, a szerelő sem mondta. Viszont így már érthető a húzós árazás. A kártyaproblémákról sem tudtam, mert nem volt 2. Lagunám, csak fiatalabb évjáratú Megane-jaink voltak, azokkal nem volt gond.

Előzmény: Letsgo87 (2975)
Davk88 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 2978

Szia!

 

Köszi a segítséget! Egyre inkább a Laguna mellett vagyok, már csak anyagilag kell megerősödni a váltáshoz, fejben megtörtént.:) Szerintem majd maradok benzines vonalon, bár nem városban szaladgálok, a napi ingázásom 10-20 km munkahelyre, ez minden autónak káros, de lehet, hogy a dízel hamarabb szólna érte, hogy fáj.:) 

Előzmény: Letsgo87 (2975)
Letsgo87 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2977

Előzmény: Letsgo87 (2976)
Letsgo87 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2976

Sziasztok!
Keeresnék megvételre:
2008-as bixenonos lámpába a nappali menetfény foglalatát. ( törtött sérült lámpa is érdekel de foglalatok kellenek)
Csatolnék képeket, hogy mi kellene pontosan oldal mindegy.

Köszi szépen

Letsgo87 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2975

Szia!
Kettőstömegű lendkerék 99% hogy van benne. 2005 után kb az összes benzinesbe is beszerlték főleg ha 6os váltója van.
Én a dieseltől sem félnék ha nem vársban használod.
Nekem volt egy 2-es lagunám is ott valóban szar a kártya. Konstrukciójában az elemtartója gagyi és hol ment hol nem. ( 30000Ft ért csináltak hozzá újat) Erre én azt mondtam hogy más x márkás autóban meg más romlik el ami 30000Ft.
Viszont a 3 Lagunáét azt érezhetően átdolgozták sokkal erősebb a ház. Elem tartója is 100X jobb. Nekem nincs bajom a kártyával. Zsebeket szerintem nem szereti én egy irat tartó bőr tokban tartom, hogy tudjam hol van mert én állandóan keresem.
Én agusztusba vettem egy 2008-asat 2.0dCI részecskeszűrő nélküli az enyém. Eddig imádom szerintem félelmetes erő van benne. 15%-os emelkedőn görögbe egy pillanatra se torpant meg autópálya tempónál, hogy vissza kellene váltani sőt ha kellet még volt a pisztolyban bőven. ( Én nem 200 al használom nem egy M5 BMW de az elődjéhez képest 1,9 dCI 120Le höz képet szerintem extrém pedig csak 30Le vel több)

Az 1,9nél nekem semmi elektromos gondom nem volt 7évig volt a tulajdonomban 11 évesen vettem. Olyat kell tudni ha merült az aksi vagy áramtalnítód akkor az ablakokat 1-2cm ként tudod le fel húzni. Fenti ponton 10mp ig huzni kell a gombot " programozás". Ezt ha szervízbe viszed le nyúlnak vele. De ha tudod szerintem ez nem probléma. Futómű az valóban ezeken a jó magyar utakon kopik erősen talpas stabilizátor rúd, de jó boltban márkásba talpas volt 6000Ft stab pálca meg 9000Ft ez 2-3 évente műszakira kellet.
Rozsda ezt a szót nem ismeri 18 évesen egy pöty nem volt rajta sehol.

Én maximálisan ajánlom. Citroen C5 kombit meg 508 SW-t között vacilláltam, de ezeket az autókat 3Millió alatt normálisat nem lehetett volna venni és még így is lutri volt. Facebookon a Laguna csoportot ajjánlom ott szoktak néha fent lenni olyan autók ami első gazdásak és magyar autók. Nyilván ez se garancia de jobb mint egy behozott amit nagyon nagy valószíűséggel tekerték.

Remélem tudtam segíteni

Előzmény: simonelli2 (2973)
Davk88 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2974

Elhiszem neked, több a tapasztalatod, de végülis ha ennyibe is kerül a kuplung, el kell fogadni, mert nem olyan módban használom az autót, hogy 2-3 évente cserélni kelljen. A többi része, amit írtál, elég meggyőző volt az autó mellett, illetve a Totalcar népítélete is nagyon jó a 8 feletti átlaggal, ennyien csak nem tévednek. Ami még nehezíti majd a keresést, hogy itthon kicsi a választék benzinesből, de hátha szerencsém lesz, mire aktuálissá válik a dolog.

Előzmény: simonelli2 (2973)
simonelli2 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2973

Egyébként nem hiszem, hogy ebben a konstrukcióban van kettős tömegű lendkerék, őszintén csodálkoznék rajta. Sajnos a Bárdis meg az Unixos utángyártott kuplungok meg nem jók ehhez a blokkhoz, hiába hozza őket a webshop. A szerelő szerint azok a régebbi, saját fejlesztésű blokkhoz valók, erre a Nissan-féle blokkra nem mennek fel. De amúgy is minek venne bárki is utángyártottat, amikor kap olcsóbban gyári felújítottat?

Előzmény: Davk88 (2971)
simonelli2 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2972

Több Renaultunk is volt már, amik ezzel a kártyás rendszerrel voltak ellátva. Soha semmi gondunk nem volt vele, és nem is hallottam mástól sem, hogy lett volna nekik. Az elektromos rögzítőféket imádom, napi szinten használom menet közben is, ha emelkedőn kell elindulni, vagy a kapun történő ki-beálláskor is. Sokkal kényelmesebb és egyszerűbb a használata, mint a hagyományos kéziféknek. Hogy be tud-e ragadni a félautómata rögzítőfék? Nyilván igen, mint ahogy a sima kézi is. Ha tudod, hogy hosszabb ideig nem mész az autóval, érdemes megálláskor kiiktatni a rögzítőféket (gyújtáson fékre lépve megnyomni a gombot) és inkább sebességbe rakva hagyni. Ugyanez érvényes a nagyon hideg, fagyos, csapadékos időben is. Ha ezekre figyel az ember, nem hiszem, hogy gond lehet vele.

Előzmény: Davk88 (2971)
Davk88 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2971

Szia!

 

Köszönöm a tanácsot! Én a Bárdinál néztem árakat, a kuplung szett 137 ezer körül van, a kettőstömegű lendkerék 509.000,- !!! Ott kicsit lefagytam. Szeretnék úgy vásárolni, hogy azért pár évig ne kelljen ilyesmit cserélni, de végülis, ha még a vételárhoz hozzáadom ezeket, még árban mindig nagyon jó vétel lehet ahhoz képest, hogy japán vagy német típusokat mennyiért lehet megkapni hasonló paraméterekkel. Egyedül két dolog miatt félek csak az autótól, az egyik a kártyás indítás, a másik az elektronikus rögzítőfék. Pont ez a két dolog az egyik legfontosabb, hogy el tudjon indulni az ember és pont ez a kettő lett megbonyolítva.:) Előfordul, hogy megbolondulnak? 

Előzmény: simonelli2 (2970)
simonelli2 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2970

Szia!

 

Nekem benzines 2.0-ás 2008-as kombim van. Márciusban vettem, a vételáron felül még ráköltöttem durván 350e Ft-ot, amiben az új gumigarnitúra nincs benne. Renault specialista szerelőhöz vittem, és milyen jól tettem. Ehhez a blokkhoz elég drága a kuplung, az utángyártott hiába olcsó, nem jó rá! Ez a blokk azonos a 170lóerós turbós blokkal, így sajnos az ahhoz való, drága kuplung kell erre is. Cserébe elképesztően jó a fogáspontja és nagyon tartós. A gyári kuplung ehhez 300e Ft körül lenne, ami meglepően sok egy benzines autóhoz képest. Viszont szerencsére van a Renaultnak egy csereprogramja, amit a hivatalos honlapjukon is megtalálsz, ha leadod a kiszerelt kuplungodat, kb 80e Ft körül felújított, garanciális gyári kuplungot kapsz érte. Ezt nagyon ajánlom, ha csereérett a kuplung a kiszemelt autón. Ezen felül még volt egy hátsó Lambda szonda csere, ami nem volt nagy tétel, ezt leszámítva nem tudok semmilyen jellemző hibáról, a motor olyan, mint egy Doxa óra, nagyon csendes, meglepően nyomatékos, kihúzatva elképesztően szép, V6-ra emlékeztető hangja van. Olajat érzékelhető mennyiségben nem fogyasztott az elmúlt fél évben. Az én járgányom elég megkímélt, Belga származású autó, de ennek ellenére a futóműben elég sok mindent kellett cserélni, hogy koppanásmentes legyen. Illetve még most sem teljesen az, de már elfogadható szinten koppangat nagyritkán hátul valami. A 30e km-kénti olajcserét el kell felejteni, ha cseréled 10e km-ként, nagyon sok gondtalan km vár rád. A vezérlés nem problémás, ez nem alulméretezett láncot és miegymást tartalmazó Tsi motor. Nekem a legtöbb gondot a nyekergő-kopogó futómű és a zörgő ajtókárpitok okozták, amiknek nagy részét már megoldottam, ami maradt, azzal meg együtt tudok élni, mert mint autót imádom és a család is nagyon szereti. Hatalmas, kényelmes, dinamikus, csendes, biztonságos. Nagyon jó autó, tényleg, bátran merem ajánlani a 2.0-ás változatban, szerintem az 1.6 kevés hozzá egyébként.

Előzmény: Davk88 (2969)
Davk88 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 2969

Sziasztok!

 

Elfáradt Mazda 3 autómat szeretném hamarosan nagyobb családi autóra cserélni. 1,5 és 2 millió forint között nem sok olyan maradt, ami tetszik és elérhető árú, de a 3-as Laguna közte van, viszont ragaszkodnék a benzines változathoz, 1.6 vagy 2.0 szívó motorral, mivel évi 15 ezer km-nél nem szoktam többet autózni, többnyire azt sem pályán. A dízeles esetleges kiadások elriasztanak. A lényeg, hogy a forma tetszik, családnak megfelelő lenne és megbízhatónak is tartják. Van-e a benzineseknek típushibája, amit nagyon nézzek meg, illetve mik azok a hibák, amik biztosan várhatók, elektronika mennyire stabil? A 2 literes láncos motor Nissan, ha jól tudom, szükséges-e ott cserélni láncot bizonyos km fölött? Minden tapasztalatot szívesen fogadok.

 

Köszönöm előre is!

erga45 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 2968

Igazad van, tényleg 4 mm kell.

Előzmény: TK_1 (2967)
TK_1 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 2967

Nem írtam eladó felnikről, te minden gumicserénél új felnit is veszel?

Sajnos ezt nagyon rosszul tudod, szóval kérlek ne terjeszd. Ebből eredő elakadás vagy baleset esetén komoly következményei lehetnek.

Az osztrák autóklub (ÖAMTC) oldala, németül: https://www.oeamtc.at/thema/techniktipps/reifen-technik-tipps-lagerung-reifendruck-profiltiefe-16184972

De  találtam magyar hivatkozást is: https://www.vezess.hu/magazin/2018/01/03/kotelezo-teli-gumi-mutatjuk-hol-kell/
Jogszabálytól függetlenül, gyakran megyek hóban, a hegyekben ez tényleg fontos.

Előzmény: erga45 (2966)
erga45 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 2966

Csak a gumi eladó, vagy felnivel együtt van? Hány évesek a gumik? Én is sokat járok Ausztriában, de 1,6 mm a kötelező profilmélység. Honnan származik a 4 mm-es infód?

Előzmény: TK_1 (2964)
TK_1 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 2965

Így van, ez reális a M9R-re. Nekem a kézi váltós GT 180 kombi átlagban fedélzeti szerint 7 körül (6.7-7.5 között sebességtől is időjárástól függően) megy, de 140-150 felett nagyot ugrik, ha Budapesten vagyok simán 9 literrel járok. Nehéz is, a nagy széles kerekei, a nagyobb fékek és a hidraulikus szervója sem barátja az alacsony fogyasztásnak.
Az eddigi leghosszabban mért több-tízezer kilométert tartalmazó átlagom, amiben minden volt 7.4-et mutatott. Mindig teli tankolom és 1-2 deci eltérésnél nem szokott nagyobb eltérés kijönni, ha a fedélzetit is nullázom.

Előzmény: das_modul_ (2961)
TK_1 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 2964

Sziasztok!

Hamarosan eladóvá válik egy szett Yokohama BluEarth Winter V905 215/50 R17 95V XL. Kb. 4 mm-re vannak kopva, de majd megmérem pontosan és csinálok képeket.
A váltás oka, hogy Ausztriában sokat megyek és a helyi jogszabályok szerint ez már cserés, itthon viszont még sokáig jó. Bajuk egyébkét nincsen, 200 körüli tempónál is gyönyörűen futottak Németországban még tavasszal.
Ha valakit érdekelne írjon privátban és megbeszélünk valami baráti árat.

Üdv:
Tamás

trooomf Creative Commons License 2019.10.01 0 0 2963

1., Beam benderrel szereltek a lampaim, de normalisat akarok bele venni. 

2., Az ido a problema, mivel nem fog Nemetorszagbol megerkezni a vizsga idejere. Bontokban meg angol bontottak vannak, szerencsetlen emberek meg azt veszik meg.

3., Stilusod alapjan szinte biztos vagyok benne hogy a te kocsid es vezetesi stilusod jobban zavarja a tobbi kozlekedot mint az enyem, megse kritizallak.

Előzmény: zizi2.2dci (2959)
Aranyosi Tamás Creative Commons License 2019.10.01 0 0 2962
Sziasztok! Van itt esetleg olyan tag akinek m9r742-es motorkódú autója van és esetleg van hideg indítási problémája?
das_modul_ Creative Commons License 2019.10.01 0 0 2961

Hello. Az enyém 2.0 dci DPF Grandtour automata. Városban simán 9,5 liter, autópályán 150 tempomat 7,6. A vegyes valamivel 8,5. 7 alá még nem ment. 90-es átlaggal még nem próbáltam.. :) nyilván ezek a fed.comp adatok. Az ismeretségi körömben is 8 körül van az átlag ennél a motornál. Ezek ennyit fogyasztanak, 1613 kg csak az üres súlya. Szerintem nincsenek csodák. Persze kiváncsi vagyok mit mond majd a szerelő..az enyémet megnézték, semmi baja.

Előzmény: Letsgo87 (2954)
das_modul_ Creative Commons License 2019.10.01 0 0 2960

A Lagunában Jatco JF613E automata váltó van, aminek a Renault esetében AJ0 a kódja. Nissanokba, Mitsubishikbe és Samsungokba szerelik. Külföldi fórumokon nagy megbízhatóságú, könnyen karbantartható szerkezetnek mondják - 250000 km-t gond nélkül elmegy. Bár a gyár nem írja elő, egy (részleges) olajcserével állítólag meghosszabbítható az élettartama. 

Előzmény: moe944 (2941)
zizi2.2dci Creative Commons License 2019.09.30 0 0 2959

Hello,

persze, nyugodtan tegyél bele a vizsga idejére egy kölcsön lámpát,

majd a forgalomban sötétben vakítsd el az összes szembejövő autóstársad. Esetleg okozz emiatt balesetet. Gratulálok. Még ötlet szinten is gáz.

Előzmény: trooomf (2958)
trooomf Creative Commons License 2019.09.29 0 0 2958

Tudja-e valaki hogy át lehet állitani a világítás írányát a lencsés fényszóróknál? Hazahoztam a jobbkormányos Lagunámat és honosítani fogom, ehhez meg kell fordítani a fényszórást. Ha nem lehet, kérnék tippeket a lámpák olcsó beszerzésére. (bontott is megfelel, de megfelelne ha valaki a vizsga idejére tudna kolcsonozni)

Koszi!

Letsgo87 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 2957

Hát ez jó kérdés.
Őszintén szólva nem tudom.
De az első tulajdonosa nem olyannak tűnt mint aki "verenyzésre" használná.
Az autó jelenleg is valós szervíz könyves. Meg nézem a számlákat mert minden meg van hozzá, de szerintem.
Viszonyítási alapom nem sok van.
Főnőkm C mercije 170Le nem érzem sokkal erősebnek. Családba van két 160Le peugeot azokhoz képest szerintem erősebb.

Ezen már gondolkoztam én is. Ezt esetleg kilehet valahogy deríteni, hogy van e benne?

Hifi ügyben.
Nekem a 2-es lagunámba egy elég komoly cucc volt. Nem kell 100e Ft Egy erősítő kell egy sub. első szint.
Gyári rádió az egy kuka nincs teljesítménye és sössze csuklik még úgy is hogy csak közép magasba szeretnénk hangerő elérni.
A gyári hangszorók mély vágással erősítőről már jók lesznek. Nekem itt jön a de. Ugyanis az átalakító ami birja is hogy rca-n össze tudjam a nagy jelszintet kötni 20e Ft és kell kettő a 4 csatronának.
nekem erősítőm van bár nem újak és nem a legkorszerűbbek.
Na meg nagy vágyam lenne hogy a navi is benne legyen. Itt forumon egy tag Cupéba egész ügyesen bele faragot eggy rádiót ami szerintem nem vészes 60e Ft körül van.
Már azt is kezdem felgöngyölíteni, hogy meg tudom oldani a kormány vezérlés is vele ez plusz költség.
Télen lessz időm játszani vele és végig zongorázni. Remélem sikerül mert ez katasztrófa számomra ami benne van.

Előzmény: simonelli2 (2956)
simonelli2 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 2956

Nincs chippelve?

Előzmény: Letsgo87 (2954)
simonelli2 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 2955

A hifi fejlesztés eléggé zsebbenyúlós ennél a típusnál meglátásom szerint. Az enyémben viszonylag jó, Cabasse fejegység van, nem itt kezdődik a gond. Elmentem egy autóhifis céghez pár hónapja, hogy első körben cseréljünk hangszórókat, mert valamelyik brekeg. Ki is cserélték egy közép-jó minőségre, bár a gyáriak is sokkal jobbak voltak annál, mint amire számítottunk. A brekegés nem szűnt meg, sőt, több helyről kezdett jönni. Vissza a műhelybe. Kárpitok le, kutakodás. Az ég világon semmit nem találtak, minden jó, minden patent. A biztonság kedvéért a kárpitok belső oldalára rezgéselnyelő paneleket raktak, meg minden leragasztottak szintén ilyen rezgéselnyelő spéci ragasztószalagokkal. Sokkal jobb lett, már nem alaphangerőn kezdett brekegni, meg rezonálni, hanem közepesen. Berezonálnak a műanyagok, betorzít a mély, és nem a hangszóró vagy a fejegység miatt, hanem a káros rezonanciák miatt. Én ezen a ponton feladtam a kűzdelmet, szépen szól, de messze nem éri el az elvárásaimat. Nem tudom, hogy ez általános dolog-e a Renault-oknál, gyanítom, hogy igen, mert találkoztam már ugyanilyen zizegőkárpitos 2012-es Megane-al is, de szerintem kicsit gyatrán vannak összerakva az ajtókárpitok. Az enyém rossz úton fixen 3-4 helyen meg szokott szólalni, még így, megerősítve is. Az előző autómnál, ami Ford volt, ugyanennyi összegből sokkal jobb hangzást értem el, mivel a kárpitok sokkal masszívabbak voltak abban a kocsiban, soha meg nem nyekkent benne semmi. Ettől eltekintve imádom én is a Lagunámat, de azt el kellett fogadnom, hogy 100e Ft-ból nem lesz koncertterem az utastérből. Momentán ennél többet nekem nem ér meg a dolog.

Előzmény: Letsgo87 (2954)
Letsgo87 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 2954

Köszönöm!
Ettől féltem de igazad van. Amúgy imádom kegyetlen kis jószág. Most ha vissza ülök a régibe érzem, hogy szegény el van fáradva pedig igyekztem azt is mindíg karbantartani és észerű keretek között minden jót meg adni neki.
Ezzel is az a célóm mert sokáig szeretném használni és ilyen jó állapotban tudni mint amiben van.
Laguna örök szerelem marad nekem. :)
Ma rá jöttem, hogy szabad kezes és nem kell a kártya se hozzá. Bár azt nem értem, hogy ezt a könyvébe miért nem lehetett normálisan le írni. köze sincs hozzá kb mint ami ott van.
Két dolgot szeretnék esetleg rajta fejleszteni:
- Ülés fűtés (Jó lenne szerezni hozzá ülést ami ülés fűtéses az enyém sajnos nem az)
- Hifi na ezzel nem vagyok kibékülve nagyon. Szeretnék valami normálisat bele tenni, de úgy hogy ne legyen vissza fordithatatlanúl át faragva.

Összeségében eddig kb 4000Km-t mentem vele kényelmes pontos feszes minden benne mint egy igazi jó autóban.

Ennek a fogyasztásnak utána járok mert ez kicsit nagyon zavar. Ha 6L-6,5L-be bele fér akkor azt mondom jó hát csak csak 2.0-es 150Le. De a 7-7,5L sokkalom úgy hogy nem nyomom neki.

Előzmény: erga45 (2953)
erga45 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 2953

Szerintem nézesd meg, sok pénzt elvisz az évek során teljesen értelmetlenül.

 

"De ez úgy ennyi, hogy 100 fölé nem mentem vele. Országút 90 lakott 50."

 

Én így kijövök 5 alatt.

Előzmény: Letsgo87 (2952)
Letsgo87 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 2952

ÜDV!
Nem számoltam utána de amit mutat az 90%ba helyes. Görögbe lefelé amit kmt írt és tankoltamrá azalpján egyezés 100% volt.
Viszont találtam egy oldalt itt fórumon ahol a gyári adatokat meg lehet nézi az autóhoz.
Az én típusomhoz ezt írja:
Városi fogyasztás: 7,9L
Országút: 5,2L
Vegyes: 6,1L
Gumi méret ami rajta van 17" 215/50
Ez a könyve szerint gyári méret.

Már gondoltamrá, hogy felhívom a szervízt ahová eddig hordták, hogy rákérdezzek, illetve átnézessem. Soknak tartom, de rendellenesen nem csinál semmit.
Most rövidebb utakat járva vele ami kb 15-40km 6,6L körül írja. De ez úgy ennyi, hogy 100 fölé nem mentem vele. Országút 90 lakott 50.
Ez a régivel 5-5,5L volt.
Eddig akivel beszéltem személyesen a légtömegmérőt mondta, vagy Lamdaszondáját.
Na meg sokan ismerősők közül azzal jönnek, hogy hát ez 150Le a másik csak 120Le volt.
De van olyan ismerősőm akinek 508GT Peugeotja van 204 Le 2,2Hdi pályán 150km/h 8L, vegyesbe 6,5-7,5 között.

Esetleg van valakinek infólya hogy a légtömeg mérőt valamilyen méréssel ki lehet mérni, hogy jó e?

Előzmény: erga45 (2950)
szirt Creative Commons License 2019.09.21 0 0 2951
Tényleg érdekes lenne, hogy kúton tankolt mennyiség szerint, is ennyi?
Nekem korábbi Laguna 2-es a szoftver módosítása után 10%-kal felémért a ténylegesnek.
Előzmény: Letsgo87 (2948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!