Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Ne tudom, mi lehetett az oka, hogy tönkre ment a csatlakoztatott pendrive. Csak fordított bekötés esetén tudom elképzelni, vagy valami más ok miatt hibásodott meg az egység.
USB aljazat és csatlakozó dugó bekötése:
Azon aljazatoknál, amelyeket csak töltésre használunk (például tápegység esetén), csak a táp (1 és 4) van bekötve.
Beszereltem az autómba egy PX5 8 magos multimédiát. Azonban olyan problémám van, hogy időközönként leáll és csak resettel tudom újraindítani. A Wifi és az internet megosztás, valamint a BT is be van kapcsolva.
Megkerestem a gyári visszaállítást is és nem tudom a fejegységet visszaállítani a gyári állapotra. Frissítés ugyanúgy természetesen nem működik. A rádiójával meg az a probléma, hogy az adóállomások automatikus keresésekor mindig lekapcsol 1-2 másodpercre és utána visszajön az adás és ha az egyik állomás jele kicsi, akkor átáll a másikra. A gyári rádiónál ilyen nem volt. A vétel mindig jó volt.
Segítséget kérek a fentiekkel kapcsolatban, hogy ezzel a problémával mit lehet tenni.
Hardveres DSP mindenképp javasolt. Ez általában egy külön PCB az alaplapon, de vannak eltérő megoldások is, pl. a CSN2 egységeknél a processzor kártyán van (ha DSP kiépítést is tartalmaz).
Vásárlásnál kell körültekintően eljárni, mert valóban léteznek kamu EQ-s, DSP nélküli HU-k.
MTCD/E/P MCU+Rockchip PX5/6 típusokból válassz, ezek a legelterjettebbek, és a szoftveres támogatás is ezeknél a legjobb, egyedi Romoktól kezdve az egyedi appokig.
Teljesen mindegy, egy telefonnal vagy pendrive-val ellenőrizhető. A mai készülékeken töltésre és adatforgalomra alkalmas (mint pl. a számítógépen levők) USB aljazatok találhatók (A, B, C típusúak). Vannak fejegységek, amelyeken 1, s vannak olyanok, amelyeken 2 aljazat is található. Telefon csatlakoztatása esetén a töltés mellett az adatforgalom is, de ez utóbbi egy pendrive által is ellenőrizhető.
Alfa 159-be szeretnék beépíteni egy Android fejegységet.
Lenne néhány kérdésem amikre nem találtam egyértelmű választ.
1, Más márkáknál láttam, hogy a fejegység képes kiírni can bus információkat mint pl: ajtók állapota, megtett kilóméter, hőmérséklet stb... Alfa esetében elvileg erre nincs lehetőség, pedig a can bus elérhető a rádiónál is multikormány vezérlés miatt. Szóval a fejegységben lehet a limitáció vagy az autó nem tudja átadni az infókat a rádiónak?
2, DSP vagy nem DSP? Van aki azt mondja, hogy csak szoftveres, és hogy kamu az egész de olyat is olvastam hogy egy kiegészítő DSP chip tényleg be van építve a fejegységbe és tényleg jobb a hangja. Melyik az igaz? Mik a tapasztalatok?
Érdemben sokat nem tudok mondani, ugyanis a gyakorlatban nem volt szerencsém az i30-ben alkalmazott fejegységekhez. Annyit tudok, hogy Hyundai GD-01, GD-2, GD-03 fejegységekkel szerelték, melyek közül tolatókamerával csak a GD-02 és GD-03 rendelkezik.
Igen részletes bemutató a tolatókamera beszerelésére, bekötésére (eredeti kötések esetleges megváltoztatására). Lehetséges, hogy csupán részei használhatók, de kellő útmutatást ad a vezetékelésre is.
Javaslat: a vezeték flexibilis gumicsövön történő áthúzására tökéletesen megfelel egy 30-36 cm-es műanyag gyorskötöző. Már csak azért is, mert elég szűk a cső belső átmérője.
Például a Kia Ceed gyári fejegység kínaira történő cseréjekor a gyári készülék USB és Video csatlakozóját is le kellett vágni (kép), és az új fejegységnek megfelelően bekötni.
Még egy megjegyzés a tolatókamerához. A gyári megoldásoknál többnyire a fejegységen keresztül történik a vezérlés, pl. Kia Ceed 1.4 LX Exclusive 2011-2012. A fejegységcserekor a tolatókamera bekötését meg kellett változtatnom. Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetben is hasonló a helyzet.
Bocs kimaradt! Amennyiben típus/modell specifikus a készülék, akkor értelemszerűen csak össze kell dugni a csatlakozókat, a kormányvezérlés pedig a menüben állítható.
Érdekes, hogy a paraméterek között nem szerepel – legalábbis nem láttam– a tolatókamera fogadásának lehetősége, ugyanakkor a mellékelt képek egyikén látható a kamerakép.
Feltételezésem szerint a 3-13 RCA kábelek valamelyike lehet.
Video bemenetek milyen jelöléseivel lehet találkozni:
– CVBS bemenet = kompozit bemenet. Valamely eszköz videojelének fogadására. Általában menüből aktiválható.
– Ha két video IN (VIDEO IN1, VIDEO IN2) bemenet van, akkor az egyik elképzelhető, hogy a tolatókamera jelének vételére is alkalmas.
– A tolatókamera bemenetét általában külön szokták jelölni a paraméterek esetében és a kábelkötegen, valamint típustól függően a hátoldali csatlakozókon is.
Néhány példa:
6. One video input and one rear view camera video input
4. Rear view camera: the camera needs to choose, the car is connected to the reverse gear to automatically switch (requires optional)
Az ILL az illumination rövidítése. A kezelőgombokat kivilágítja, esetleg éjjeli módba kapcsolja a képernyőt. Kikapcsolt világítás esetén testet, míg bekapcsoláskor + 12 V-ot kap a fejegység.
Általában a narancsszínű vezeték felel a világításért, de előfordul, hogy rózsaszínű.
Még egy kérdés : A készüléken a gombok bal oldalon (hangerő ,visszagomb, kisház) nem világítanak. Nem találtam a leírásában, hogy esetleg be kell-e kötni neki egy vezetéket ,hogy a lámpa kapcsolásakor kapjon 12v-ot.