Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dr Dee Creative Commons License 2018.11.21 0 0 86

Mi a fogyasztása?

Amúgy ha nem kapcsolja be a felezést,akkor ne foglalkozz vele.

 

Előzmény: Veteran070 (79)
Dr Dee Creative Commons License 2018.11.21 0 0 85

Facebook elhagyott autó csoportjába érdemes feltenni,esetleg képpel.Ott már meglett az autó gazdája:-)

Előzmény: jollép (77)
Dr Dee Creative Commons License 2018.11.21 0 0 84

Lehetséges.Nem kilométer függő,hanem a lábtól ami használta.

Enyém ugyanez és 234000km van benne,és most kezdte ugyanezt csinálni. Új korra óta az enyém.

Amúgy egyben kell mindent cserélni benne,csapágy,szerkezet,kuplung,kettőstömegű.Ha itthon veszed bele és kedvezmény nélkül az horror.Kb 300000ft..

Érdemes cikkszám alapján kintről rendelni. Postával Angliából 180000ft!

Előzmény: Lufinyul08 (81)
belga2 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 83

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Van egy 2008 évjáratú diesel grand vitarám,olyan probléma van vele,hogy hidegen elindul 2-3 mp múlva megáll.ezt a művelete kb 20 -50-szer megcsinálja amire elindul,utána kimegy a világból!Volt e valakinek ilyen gondja,vagy tudna e segíteni ebben!Gép nem mutat hibát,előre is köszönettel!

Veteran070 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 82

létezik, hogy annyi a km, amennyit mutat az óra? 

Előzmény: Lufinyul08 (81)
Lufinyul08 Creative Commons License 2018.10.30 0 0 81

Sziasztok! 

 

Kérdésem lenne, adott egy 2008-as dízel összkerekes grand vitara. 84 ezer km van benne jelenleg és kis sebességnél, alacsony fordulaton néha berezeg a motor körül valami, a szerelőm azt mondja hogy kettőstömegű lesz, létezik hogy ilyen gyorsan tönkrement volna? 

keserucsokolade Creative Commons License 2018.10.14 0 0 80

Sziasztok, adott egy 2008 évi grand vitára. És a térképet nem tudom használni mert nem működik már az elején az accept gomb. Érintő képernyős és egyszerűen nem reagál a képernyő az érintés. Találkozott már valaki ilyennel? 

Veteran070 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 79

Szevasztok !

 

Volt valakinek olyan visszajelzése a műszerfalon, hogy az osztómű jele (sárga) fel-felvillan vagy szabályos ütemekben villog ? Semmilyen leírásban nem találtam ilyen hibaüzenetet és nincs tárolt hibakód...igaz, nem szakszervíz csinálta a diagnosztikát.

(2006-os, J20A benzines) 

Olajcsere volt, de már előtte is jelzett időnként ! 

 

üdv és köszi az esetleges válaszokat, Gary

Transzformátor Creative Commons License 2018.09.23 0 0 78

Szia. A vas állandó összkerekes,és nem lehet "kikapcsolni".

A forgókapcsoló"N" állása üresbe rakja az osztóművet(mondjuk ha másik autóval kell vontatni,és jó az akksi).

De ha simán csak "N" állásba kapcsolod,akkor nem jön létre a kívánt művelet.

Ezért sipolt,és jelezte a hibát.

Normál körülmények között soha nem szabad "N" állásba rakni.

Aszfalton mindig "4H" állásba kell rakni.

A műszaki leírásban benne van az osztómű kezelése.

Előzmény: Törölt nick (73)
jollép Creative Commons License 2018.09.14 0 0 77

Üdv mindenkinek.

Miskolcon egy városszéli parkolóban áll egy kerekeitől megfosztott fekete Grand Vitara LCK... rendszámmal,kb. 2008-as.

Első blikkre kaszni rendben csaka kerekek hiányoznak de már kezdi benőni a gaz.Tud valaki valamit az okoról???

AlabástromMiértfoglalt??? Creative Commons License 2018.09.06 0 0 76

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, és a Vitara az egyik kiszemelt. Hol pörögnek a magánszemélyek hirdetései? Van valami Vitarás honlap, klub, fórum, stb... ahol többen hirdetnek? (hasznaltauto.hu-t természetesen ismerem)

Köszi!

Laci

honvedo 1 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 75

Sziasztok

Ki tudna segiteni 2007-es 1.9 es diesel vitarám van.

Klimája inditás után kb15-20km után leáll.nem tudom visszakapcsolni.

Leállitás után pár perc mulva ujra elindul.

Termèszetesen gáznyomás rendben.klimás nem tudja mi a baja.szerinte valami elektromos hiba.talân valami relè.ki tud segi

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.26 0 0 74

Bocsánat rossz linket másoltam be. Nem ezt az autót próbáltam ki, hanem egy másikat.

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.26 0 0 73

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni. Kinéztem egy SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ESP (Automata) SUV-ot. Kipróbáltam, egyelőre minden rendben volt rajta. Viszont, amikor ki lett kapcsolva az összkerék hajtás, akkor a műszerfalon egy pillanatra felvillanva jelezte egy piktogrammal és hangjelzéssel. Ez normális. Valamint az lenne a kérdésem, hogy van-e ezeknek az automata benzineseknek gyári hibája?Vagy mire érdemes figyelni vásárláskor. 259 000 van az órában. Válaszokat előre is megköszönve.Üdv.

nogec Creative Commons License 2018.08.09 0 0 72

Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott

Előzmény: kismusti (44)
nogec Creative Commons License 2018.08.09 0 0 71

Üdv., hasonló problémám van 1,9 DDIS (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott

Előzmény: kismusti (44)
nogec Creative Commons License 2018.08.09 0 0 70

Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott

Előzmény: kismusti (44)
nogec Creative Commons License 2018.08.09 0 0 69

Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , de semmit nem változott

Előzmény: kismusti (44)
meszeske Creative Commons License 2018.06.07 0 0 68

Köszönöm a korrekt mindenre kiterjedő választ !

 

 

Előzmény: Veteran070 (67)
Veteran070 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 67

Szia !

Nekem 2006-os 2.0 benzines, limitált szériás, 5 ajtós a Grand Vitarám.

195E km-rel vettem, de az eddigi egyik legjobb döntésem volt autó ügyben. (Elég volt a 4-10 év közötti használt dízel f@stalicskákból)

Az enyém full, bőr-automata-tempomat-xenon-naptető..., de ettől függetlenül keményebben alkudtam, mert be kellett kalkulálni az automatával kapcsolatos kockázatokat is. Minden 100E-nél szerviz, és az autó éppen előtte volt, hogy a váltóban olaj-szűrők cseréje történjen . De volt egy kis rezonanciája 3-4-es fokozat között, de a wandler csere megoldotta, a Bártfai műhely szerint kiváló a vas. Kapott egy gyári szimmeringet is, mert kérte.

Meg kell nézni alul, hogy mennyire száraz, osztómű/difiknél/váltónál/motornál nem-e ereszti az olajat.

alvázvédelemre is rá lehet nézni, ki tudja, hol használták korábban

Szerintem motorikusan Suzukisan megbízható, 100-120E km-ként cserélni illik az iridiumos gyertyákat (valaki ekkor a két trafót is cserélni szokta) ezek kicsit húzósabb tételek, de egyébként csak teszi a dolgát. Van egy Lianánk is, a gyertyákban már 130E km körül van, - ez már a 2. garnitura gyertya - de még érzetre hibátlan, de meg kellene nézni, hogy milyen az égéstér felőli oldala.

Nyilván, ha nem automata, a kuplungon/váltón érezni, mi a helyzet.

Gumikat is érdemes megnézni, nem a legolcsóbb a gyári méret.

Fogyasztás nálam 9.5-10.5 között, télen nyáron, abszolút vegyes használatban...Bp dugók, M0 90-110 közötti tempóban, mert ezt még szereti. Felette is megy szépen, de megugrik a fogyasztás. Az enyém gázos , végül nem szereltettem ki, de mostanában használom is, meglepően jól viselkedik LPG-vel, fogyasztás szinte változatlan.

Kicsit szerintem itt is hiányzik még egy sebességfokozat, -manuálnál 6., automatánál 5.,- de a japánok már csak ilyenek.

Alkatrész árak teljesen reálisak, láncos motor, ha jól tudom, 300E km-nél kell vele foglalkozni alapesetben.

Én ennél a modellnél is kicsit alul méretezettnek érzem a hangszigetelést, - Liana és Swiftek detto - de ezzel simán együtt lehet élni, nem zavaró kategória.

Klímája kiváló - fekete az autóm - azt is mindenképpen próbálni kell, ha épp olyan a hőmérséklet, de asszem, ezzel mostanában nem lesz gond :-)

Lehetőleg hosszabb próbaút javasolt, üzem meleg legyen minden, futómű zajokra, kormány, fék rezonanciákra figyelni, de ezek környékén is teljesen barátiak az alkatrészárak.

Ha épp kulcs nélküli indítórendszerű vasat találsz, imádni fogod, de nyilán, nem ez a fő szempont. (JLX-ek talán már mind azok...)

Konkrét típushibákról egyről sem hallottam. Szokásos dolgok cseréje évente, vagy km. szerint

Persze most csak a benzines modellekre gondolok...

hirtelen ennyi...üdv, Gary

 

 

 

Előzmény: meszeske (66)
meszeske Creative Commons License 2018.06.02 0 0 66

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni . Jelenlegi autómat szeretném lecserélni egy Suzuki Vitarára.

Mivel anyagi kereteim határasok így használt autóban gondolkodom. 

A konkrét típus Suzuki  Grand Vitara 2.0 jlx / 2007 évj./

A jelenlegi autóm WV Golf Plus 1.6 /2008/ . Semmi gondom vele de előtte egy 2000-es Honda 2.0 Cr-v volt és hát hiányzik az a feeling és érzés és hát az utak minősége is jobban kedvez ezeknek a magasabb építésű autóknak.

Azért esett a választásom a suzukira mert anno egy Suzuki Swift-ről ültem át a Hondába és azt is imádtam . Nem egy kifinomult golf-os belsővel és extrákkal volt felvértezve de motorikusan szerintem jelenleg ebben az árfekvésben verhetetlen és persze nagyon megbízható és igénytelen autó volt a Swift . 

Szóval a suzuki tartóssága és jó motorja és a honda formavilágát némileg ötvözve találtam rá a fentebb említett Grand Vitara 2.0 Jlx tipusra. Nekem a 3. generációs vitara tetszik legjobban  mert ennek a / szériának / olyan kortalan a formája.Jól látszik rajta hogy a tervezéskor a GM koncepcióin indultak el. A kissé szögletes vonalvezetés kellő erőt sugároz de lámpaívek egy picit árnyaltabbá és lágyabbá teszik az összhatást. Az új Vitara sem rossz de ott már kicsit több futurisztikus jelleget hordoz magán a kaszni és elég magas az ára .A régebbiek 2005 előttiek pedig nekem "retrósak" és sok a lekerekítés rajtuk.  

Kérdéseim:

Érdemes-e beleugranom egy használt 150-180 ezret futott ilyen tipusú Vitarába ?/ Az okosok azt mondják hogy a régebbi autók esetében az anyaghasználat és tartósság nagyobb hangsúlyt kapott mint manapság . Ezt én is vallom akár a japán akár a német autók esetében lehet látni hogy egyszerűen a gyártás és anyagminőség gyengébb mint anno. / De mi a helyzet ennél a tipusnál ?

Vannak-e ezen Grand Vitarának típusbetegségei ?

Mennyire tartós a motor illetve a padlólemez és  a karosszéria mennyire hajlamos korrózióra ? / A Honda alváza  emlékszem még 14 évesen is makulátlan volt ./

A jelenlegi Golf futóműve iszonyat jó és nagyon kényelmes ,talán a fogyasztása sok , de cserébe a nemes egyszerűségű 1.6 benzines erőforrás nagyon könnyen és viszonylag olcsón szervizelhető.  

A Vitara mennyire szervizigényes ?

Összességében mi a véleményetek erről a 3. generációs 2.0 benzines Vitaráról? 

Sajnos soha nem volt lehetőségem új vagy 1-2 éves autót vásárolni és hitelt sem szeretnék felvenni de ha hosszabb távon szeretnék megtartani egy ilyen 2007-es Grand Vitarát  / 5-6 év / akkor  mire számíthatok a későbbiekben ? / Esetleg valakinek saját tapasztalata van ? / Lehet -e neki "örök kenyér" a portán ? :-) 

 

Előre is köszönöm a válaszokat !

M.Pétert

Veteran070 Creative Commons License 2018.05.27 0 0 65

Üdv Márkatársak !

 

2006-os Grand Vitarám osztóműve -váltó felöli oldal - szivárogtatja az olajat.

 

Eddig nem, de most már csöppen is a talajon, ami aggaszt, azon túl is, hogy fehér Westink háta enyhe olajszagot áraszt időnként :-(

 

Viszont nem találok senkit, aki érdemben foglalkozni tudna a problémával, Suzuki szervizes ismerős sem tudott ajánlani senkit.

 

Ha esetleg tudtok működő szervizt - a neten van olyan, akinek élő a honlapja, de valójában már megszűnt vagy bezárt - kérem, jelezze !

 

üdv és köszönet, Gábor

Motoregér62 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 64

Sziasztok! Üzemanyag szint jeladót tudja valaki, hogy hol található? és, hogyan lehet cserélni?

Transzformátor Creative Commons License 2018.05.02 0 0 63

Szia. Nekem "sima" lámpám van,és a dobbetét mögül cserélték ki a helyzetjelzőt.

Az egyik patentot cserélnem is kellett,mert letörött a fejének egy része,

és esztétikailag nem tetszett.

Előzmény: Motoregér62 (56)
Veteran070 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 62

Szia !

 

Nekem is xenonos, és most vizsgázott. Megkértem az egyik szerelőt, hogy rakjon be nekem két ledes helyzetjelzőt és mindjárt nem lesz olyan béna a gyári sárga helyzetjelző a hideg kékes fényű xenon mellettfőleg, hogy az egyik már régen kiégett.

Pillanat alatt cserélte mindkettőt, és jól elfelejtettem megkérdezni, hogyan is...

Viszont úgy láttam - üvegfalon keresztül,- hogy a belső műanyag kerékjárati dobvédő lemezek mögül dolgozott. Nem 100%, de mintha...

üdv

Előzmény: Motoregér62 (56)
Petebe Creative Commons License 2018.04.11 0 0 61

Sziasztok! 

A kereső nem igazán dobott rá találatot, ezért leírom itt a hibajelenséget, hátha valaki tud segíteni.

Vettem egy 1996-os Grand Vitarát 2.0 td motorral, melyet bejelentettem műszakira (holnap ment volna), mentem vele két kört majd leállítottam.

 

Kicsit nehezen indult korábban is (a szokásosnál hosszabban kellett önindítózni), de beindult -10-ben is. Leállítottam a ház elé, kitakarítottam, majd amikor indítottam volna, akkor elkezdett az önindító normálisan hajtani, majd hirtelen begyorsított, mintha üresen hajtana (pont mint amikor elszakad a vezérlés). Elhúztam szerelőhöz levette a szelepdekni fedelét, a szelepek elméletileg nyitnak-zárnak, amikor az elejéről a hűtőt levette, akkor állítólag a vezérlésnél minden a jelnél van, elméletileg nem ugrott el a vezérlése.

 

A szíj ép, normális állapotú. Egyedül annyi furcsaságot vett észre, hogy a vízpumpa tengelye mintha kottyanna. Viszont a motor továbbra sem indul be, féktisztítóval sem. Valamiért pár forgatás után ugyanúgy begyorsul az önindító, mintha villanymotor lenne. 

 

És egy lényeges dolog: amikor ráadod a gyújtást, akkor folyamatosan villog az izzításjelző lámpa a műszerfalon(tiszta sor, hogy hibát jelez, de mit??). 

Találkozott már valaki ilyen jelenséggel esetleg? A szerelő teljesen kifeküdt rajta és fogalmam sincs Szombathely környékén kihez fordulhatnék.

 

Előre is köszi!

 

Üdv:

 

Tibi

Dr Dee Creative Commons License 2018.04.10 0 0 60

Lehet már megoldódott a probléma. De egy hibakód olvasás az első, szerintem. 

Nekem, laikusnak, úgy tűnnik, hogy letilt az autó. Lehet EGR szelep, Turbó probléma,(geometria rudazat, nem tud rendesen mozogni) Lehet, részecske szűrő el van tömítve stb. stb.

Előzmény: Laszlo Andras (59)
Laszlo Andras Creative Commons License 2018.03.19 0 0 59

Sziaztok gondom az van egy 2007 es évjáratu 2000 tdi xles grand vitarám a gond az megyek vele és egyet gondol és megál pár másoderc és indul visza de 3000 ezer föli nem megy 

Ha valaki tud segiteni hát megköszöném

Leslie53 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 58

 

Tisztelt szolozsolt!

 

Érdeklődöm meddig sikerült eljutni a hiba feltárással?

Szívesen segítek, átadom a tapasztalataimat, ha fenn áll még a probléma.

 

Üdv: Leslie53

Előzmény: szolozsolt (54)
Vitara4wd Creative Commons License 2018.01.29 0 0 57

Szia bocsánat a zavarásèrt egy barátom autóján ugyanez a hiba. Megmondják mi volt a problèma ha már tudod?

Előzmény: erno745d (36)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!