Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Van egy 2008 évjáratú diesel grand vitarám,olyan probléma van vele,hogy hidegen elindul 2-3 mp múlva megáll.ezt a művelete kb 20 -50-szer megcsinálja amire elindul,utána kimegy a világból!Volt e valakinek ilyen gondja,vagy tudna e segíteni ebben!Gép nem mutat hibát,előre is köszönettel!
Kérdésem lenne, adott egy 2008-as dízel összkerekes grand vitara. 84 ezer km van benne jelenleg és kis sebességnél, alacsony fordulaton néha berezeg a motor körül valami, a szerelőm azt mondja hogy kettőstömegű lesz, létezik hogy ilyen gyorsan tönkrement volna?
Sziasztok, adott egy 2008 évi grand vitára. És a térképet nem tudom használni mert nem működik már az elején az accept gomb. Érintő képernyős és egyszerűen nem reagál a képernyő az érintés. Találkozott már valaki ilyennel?
Volt valakinek olyan visszajelzése a műszerfalon, hogy az osztómű jele (sárga) fel-felvillan vagy szabályos ütemekben villog ? Semmilyen leírásban nem találtam ilyen hibaüzenetet és nincs tárolt hibakód...igaz, nem szakszervíz csinálta a diagnosztikát.
(2006-os, J20A benzines)
Olajcsere volt, de már előtte is jelzett időnként !
Autóvásárlás előtt állok, és a Vitara az egyik kiszemelt. Hol pörögnek a magánszemélyek hirdetései? Van valami Vitarás honlap, klub, fórum, stb... ahol többen hirdetnek? (hasznaltauto.hu-t természetesen ismerem)
Szeretnék segítséget kérni. Kinéztem egy SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ESP (Automata) SUV-ot. Kipróbáltam, egyelőre minden rendben volt rajta. Viszont, amikor ki lett kapcsolva az összkerék hajtás, akkor a műszerfalon egy pillanatra felvillanva jelezte egy piktogrammal és hangjelzéssel. Ez normális. Valamint az lenne a kérdésem, hogy van-e ezeknek az automata benzineseknek gyári hibája?Vagy mire érdemes figyelni vásárláskor. 259 000 van az órában. Válaszokat előre is megköszönve.Üdv.
Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott
Üdv., hasonló problémám van 1,9 DDIS (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott
Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , váltóolaj túlöntve ,de semmit nem változott
Üdv., hasonló problémám van 2,0dizel (renault comon rail motorral) 4x4 , alapjáraton csörög a váltó.Lelet cserélve a kuplung szett , nyelestengely csapágy a váltóba meg a főtengely végében , de semmit nem változott
Nekem 2006-os 2.0 benzines, limitált szériás, 5 ajtós a Grand Vitarám.
195E km-rel vettem, de az eddigi egyik legjobb döntésem volt autó ügyben. (Elég volt a 4-10 év közötti használt dízel f@stalicskákból)
Az enyém full, bőr-automata-tempomat-xenon-naptető..., de ettől függetlenül keményebben alkudtam, mert be kellett kalkulálni az automatával kapcsolatos kockázatokat is. Minden 100E-nél szerviz, és az autó éppen előtte volt, hogy a váltóban olaj-szűrők cseréje történjen . De volt egy kis rezonanciája 3-4-es fokozat között, de a wandler csere megoldotta, a Bártfai műhely szerint kiváló a vas. Kapott egy gyári szimmeringet is, mert kérte.
Meg kell nézni alul, hogy mennyire száraz, osztómű/difiknél/váltónál/motornál nem-e ereszti az olajat.
alvázvédelemre is rá lehet nézni, ki tudja, hol használták korábban
Szerintem motorikusan Suzukisan megbízható, 100-120E km-ként cserélni illik az iridiumos gyertyákat (valaki ekkor a két trafót is cserélni szokta) ezek kicsit húzósabb tételek, de egyébként csak teszi a dolgát. Van egy Lianánk is, a gyertyákban már 130E km körül van, - ez már a 2. garnitura gyertya - de még érzetre hibátlan, de meg kellene nézni, hogy milyen az égéstér felőli oldala.
Nyilván, ha nem automata, a kuplungon/váltón érezni, mi a helyzet.
Gumikat is érdemes megnézni, nem a legolcsóbb a gyári méret.
Fogyasztás nálam 9.5-10.5 között, télen nyáron, abszolút vegyes használatban...Bp dugók, M0 90-110 közötti tempóban, mert ezt még szereti. Felette is megy szépen, de megugrik a fogyasztás. Az enyém gázos , végül nem szereltettem ki, de mostanában használom is, meglepően jól viselkedik LPG-vel, fogyasztás szinte változatlan.
Kicsit szerintem itt is hiányzik még egy sebességfokozat, -manuálnál 6., automatánál 5.,- de a japánok már csak ilyenek.
Alkatrész árak teljesen reálisak, láncos motor, ha jól tudom, 300E km-nél kell vele foglalkozni alapesetben.
Én ennél a modellnél is kicsit alul méretezettnek érzem a hangszigetelést, - Liana és Swiftek detto - de ezzel simán együtt lehet élni, nem zavaró kategória.
Klímája kiváló - fekete az autóm - azt is mindenképpen próbálni kell, ha épp olyan a hőmérséklet, de asszem, ezzel mostanában nem lesz gond :-)
Lehetőleg hosszabb próbaút javasolt, üzem meleg legyen minden, futómű zajokra, kormány, fék rezonanciákra figyelni, de ezek környékén is teljesen barátiak az alkatrészárak.
Ha épp kulcs nélküli indítórendszerű vasat találsz, imádni fogod, de nyilán, nem ez a fő szempont. (JLX-ek talán már mind azok...)
Konkrét típushibákról egyről sem hallottam. Szokásos dolgok cseréje évente, vagy km. szerint
Persze most csak a benzines modellekre gondolok...
Tanácsot szeretnék kérni . Jelenlegi autómat szeretném lecserélni egy Suzuki Vitarára.
Mivel anyagi kereteim határasok így használt autóban gondolkodom.
A konkrét típus Suzuki Grand Vitara 2.0 jlx / 2007 évj./
A jelenlegi autóm WV Golf Plus 1.6 /2008/ . Semmi gondom vele de előtte egy 2000-es Honda 2.0 Cr-v volt és hát hiányzik az a feeling és érzés és hát az utak minősége is jobban kedvez ezeknek a magasabb építésű autóknak.
Azért esett a választásom a suzukira mert anno egy Suzuki Swift-ről ültem át a Hondába és azt is imádtam . Nem egy kifinomult golf-os belsővel és extrákkal volt felvértezve de motorikusan szerintem jelenleg ebben az árfekvésben verhetetlen és persze nagyon megbízható és igénytelen autó volt a Swift .
Szóval a suzuki tartóssága és jó motorja és a honda formavilágát némileg ötvözve találtam rá a fentebb említett Grand Vitara 2.0 Jlx tipusra. Nekem a 3. generációs vitara tetszik legjobban mert ennek a / szériának / olyan kortalan a formája.Jól látszik rajta hogy a tervezéskor a GM koncepcióin indultak el. A kissé szögletes vonalvezetés kellő erőt sugároz de lámpaívek egy picit árnyaltabbá és lágyabbá teszik az összhatást. Az új Vitara sem rossz de ott már kicsit több futurisztikus jelleget hordoz magán a kaszni és elég magas az ára .A régebbiek 2005 előttiek pedig nekem "retrósak" és sok a lekerekítés rajtuk.
Kérdéseim:
Érdemes-e beleugranom egy használt 150-180 ezret futott ilyen tipusú Vitarába ?/ Az okosok azt mondják hogy a régebbi autók esetében az anyaghasználat és tartósság nagyobb hangsúlyt kapott mint manapság . Ezt én is vallom akár a japán akár a német autók esetében lehet látni hogy egyszerűen a gyártás és anyagminőség gyengébb mint anno. / De mi a helyzet ennél a tipusnál ?
Vannak-e ezen Grand Vitarának típusbetegségei ?
Mennyire tartós a motor illetve a padlólemez és a karosszéria mennyire hajlamos korrózióra ? / A Honda alváza emlékszem még 14 évesen is makulátlan volt ./
A jelenlegi Golf futóműve iszonyat jó és nagyon kényelmes ,talán a fogyasztása sok , de cserébe a nemes egyszerűségű 1.6 benzines erőforrás nagyon könnyen és viszonylag olcsón szervizelhető.
A Vitara mennyire szervizigényes ?
Összességében mi a véleményetek erről a 3. generációs 2.0 benzines Vitaráról?
Sajnos soha nem volt lehetőségem új vagy 1-2 éves autót vásárolni és hitelt sem szeretnék felvenni de ha hosszabb távon szeretnék megtartani egy ilyen 2007-es Grand Vitarát / 5-6 év / akkor mire számíthatok a későbbiekben ? / Esetleg valakinek saját tapasztalata van ? / Lehet -e neki "örök kenyér" a portán ? :-)
Nekem is xenonos, és most vizsgázott. Megkértem az egyik szerelőt, hogy rakjon be nekem két ledes helyzetjelzőt és mindjárt nem lesz olyan béna a gyári sárga helyzetjelző a hideg kékes fényű xenon mellettfőleg, hogy az egyik már régen kiégett.
Pillanat alatt cserélte mindkettőt, és jól elfelejtettem megkérdezni, hogyan is...
Viszont úgy láttam - üvegfalon keresztül,- hogy a belső műanyag kerékjárati dobvédő lemezek mögül dolgozott. Nem 100%, de mintha...
A kereső nem igazán dobott rá találatot, ezért leírom itt a hibajelenséget, hátha valaki tud segíteni.
Vettem egy 1996-os Grand Vitarát 2.0 td motorral, melyet bejelentettem műszakira (holnap ment volna), mentem vele két kört majd leállítottam.
Kicsit nehezen indult korábban is (a szokásosnál hosszabban kellett önindítózni), de beindult -10-ben is. Leállítottam a ház elé, kitakarítottam, majd amikor indítottam volna, akkor elkezdett az önindító normálisan hajtani, majd hirtelen begyorsított, mintha üresen hajtana (pont mint amikor elszakad a vezérlés). Elhúztam szerelőhöz levette a szelepdekni fedelét, a szelepek elméletileg nyitnak-zárnak, amikor az elejéről a hűtőt levette, akkor állítólag a vezérlésnél minden a jelnél van, elméletileg nem ugrott el a vezérlése.
A szíj ép, normális állapotú. Egyedül annyi furcsaságot vett észre, hogy a vízpumpa tengelye mintha kottyanna. Viszont a motor továbbra sem indul be, féktisztítóval sem. Valamiért pár forgatás után ugyanúgy begyorsul az önindító, mintha villanymotor lenne.
És egy lényeges dolog: amikor ráadod a gyújtást, akkor folyamatosan villog az izzításjelző lámpa a műszerfalon(tiszta sor, hogy hibát jelez, de mit??).
Találkozott már valaki ilyen jelenséggel esetleg? A szerelő teljesen kifeküdt rajta és fogalmam sincs Szombathely környékén kihez fordulhatnék.
Lehet már megoldódott a probléma. De egy hibakód olvasás az első, szerintem.
Nekem, laikusnak, úgy tűnnik, hogy letilt az autó. Lehet EGR szelep, Turbó probléma,(geometria rudazat, nem tud rendesen mozogni) Lehet, részecske szűrő el van tömítve stb. stb.
Sziaztok gondom az van egy 2007 es évjáratu 2000 tdi xles grand vitarám a gond az megyek vele és egyet gondol és megál pár másoderc és indul visza de 3000 ezer föli nem megy