Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2022.06.28 0 0 2589

https://totalcar.hu/magazin/technika/2022/06/28/adblue-citroen-psa-hdi/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

A probléma a betöltő nyílásnál kezdődik: a kupakon elhelyeztek egy apró szellőzőnyílást, a régebbi szériás tartályokon jellemző, hogy a fellögybölődő adblue kikristályosodott a szellőzőn, eltömítette azt, és a szivattyú leégett, mivel az eldugult szellőző miatt a vákuum összeszívta a tartályt. Az adblue-t az egyszerűség kedvéért még fűteni is kell, a kristályosodás a fűtés és a szintjelző alkatrészeiben is problémát okozhat. Szintén ismert a szivattyú kapcsolószelepének meghibásodása, ilyenkor a motor nem áll le, és megint csak leég. Ezen felül még a tartály nyomásmérő és a szivattyú mechanika meghibásodásával találkoztak a műhelyben.

Előzmény: Rumcice (2588)
Rumcice Creative Commons License 2022.06.22 0 0 2588

Hálát adok a józan eszemnek, hogy benzinest vettem. Főleg, hogy a jelek szerint igen sűrűn kopogtat itt az Adblue hiba...

FeZ_ Creative Commons License 2022.06.22 0 0 2587

Igen, a gyári leírás hülyeség. ;-)  (vannak olyan kiadások, amik rendhagyóak és az évjárattal (matricán levő szám = orga szám = a gyártás napja) ellentétben más van az autóban, ezért szól úgy a leírás, ahogy. 

Elnézést, hogy információt próbáltam átadni. :-P

 

Előzmény: Agos13 (2586)
Agos13 Creative Commons License 2022.06.22 0 0 2586

Nem azt írtam, hogy otthon töltöm fel, hanem hogy eszem ágába nincs márkaszervizbe vinni...amugy köszönöm a hasznos infót...lengyel kereskedő tudja, hogy melyik kocsiba milyen kell, és azt is, hogy nem csak a tartály( zacskó) színe alapján lehet megállapítani, hanem a keréknyomás matricán levő számkód alapján is

Előzmény: FeZ_ (2585)
FeZ_ Creative Commons License 2022.06.15 0 0 2585

Fel is tudod tanítani diaggal a feltöltést ?

 

Az, hogy melyik folyadék való bele, az adaléktartály gyorscsatlakozójának a színéből lehet megmondani. (ez a gyári leírás) Aztán vannak, akik ezzel mit sem törődve, évjárat alapján döntik el mit tesznek bele.

Előzmény: Agos13 (2584)
Agos13 Creative Commons License 2022.06.15 0 0 2584

Sziasztok! C4 Pic 2..1.6hdi milyen FAP folyadék kell hozzá? Márkaszervizben közölték, hogy "utántölthető, és 26000 literje, ill 19e a csere"..csak épp eszem ágába nincs márkaszervizbe vinni.

FeZ_ Creative Commons License 2022.06.11 0 0 2583

Feltételezem, hogy ezeken a típusokon gyakran előforduló adalékszivattyú hibára gondolhat, ami bele van építve az üzamanyagtartályba és a javítása eddig a tartálycsere volt. 

 

(aztán mostanra megjelentek a javító mesterek, már van aki vállalja a javítását a szivattyúnak és / vagy az elektronikának mellette)

Előzmény: gyben (2582)
gyben Creative Commons License 2022.06.11 0 0 2582

Szervusz!

Mit jelent a "klasszikus" és ennél a motornál a "tartálycsere"?

Előzmény: Butabi (2581)
Butabi Creative Commons License 2022.06.07 0 0 2581

Sziasztok!
2015-ös 2.0 Hdi, 7 üléses verziónk van, és beköszönöt az emission fault, urea villogó felirattal... szervízben még nem voltam, de nagy eséllyel a "klasszikus" tartálycsere? Ha cserélni kell, van értelme keveset futott autóból bontottat keresni vagy felejtős?

Rumcice Creative Commons License 2022.05.16 0 0 2580

Minden injektorhoz tartozik egy szép hosszú kód, amit fel kell tanítani a motorvezérlőnek.

Ebből tudja, hogy mennyi idő alatt, mekkora nyomásnál mekkora szállítási mennyiség van, milyen gyorsan nyit, zár, porlasztási kép, röviden mindent.

Ha felújítják az injektort, ez az összes érték megváltozik, és kap az injektor egy, az új értékeket tartalmazó kódsort.

Ezt a kódsort a felújított injektoroknál fel kell tanítani a motorvezérlőbe.

 

Értelemszerűen az 1-es hengerbe kerülő porlasztóhoz tartozó kódsort a motorvezérlő 1-es injektor kódsoraként kell rögzíteni.

 

A legtöbb soros motornál a vezérlés a váltóval ellentétes oldalon van, és onnan kezdik a számozást.

A BMW-nél ha hátra is kerül a váltóhoz a vezérlés, akkor is a váltótól legtávolabb lévő henger az 1-es.

Neked azt mondták, hogy a váltóhoz legközelebb lévő henger az 1-es.

Ha itt a vezérlés hátul van, és a váltó felől lévő henger az 1-es, és a szerelő ezt nem tudta, akkor mind a 4 injektor rosszul van felkódolva. Kérdezz rá.

Előzmény: Aircraft Petit (2579)
Aircraft Petit Creative Commons License 2022.05.16 0 0 2579

A reszecskeszűrő tenyleg el volt tömődve.

Sajon az most mar nem derül ki hogy a befecskendezők rosszak voltak most a mert parameterek alapján jok.

De mitől fullad a motor?

Felhivtam egy szakszervizt elmondtam a hibakat megkerdeztem a hengerek sorrendjet azt mondtak a szerelők a vezerlestől kell szamitani.

Mondta megnezi csak nagyon messze van tőlem.

Ő azt mondta a befecskendezők a szarok valoszinű.

De akkor a meresi eredmenyek miert jók?

Total kaosz minden.

Azt sem tudom miert kell uj kod a befecskendezőknek ha nem lett allitva szabajozva?

 

Utanna beszeltem egy citroen guruval ő megnyugtatott hogy a valtotol mint ahogy a videon is van a you tube-on.

Ilyen az enyem csak 7 szemelyes.

https://youtu.be/ajtk1CusmAc

 Szoval a szakszerviz ha igy csinalja az autokat akkor csak  elrontja őket.

Előzmény: Rumcice (2578)
Rumcice Creative Commons License 2022.05.16 0 0 2578

Az is kérdés, az injektorok tényleg rosszak voltak-e? A részecskeszűrő tényleg el volt-e dugulva?

 

Lehet, beadnám márkaszervizbe, mert ki lehet még sok mindent cserélni, de vajon nem lenne jobb rögtön a hibás alkatrészt cserélni?

Előzmény: Aircraft Petit (2577)
Aircraft Petit Creative Commons License 2022.05.16 0 0 2577

Valami meg biztos van de mi?

Köszi a segitseget.

Kutakodok tovabb.

Azert az ötleteket varom

Előzmény: Rumcice (2576)
Rumcice Creative Commons License 2022.05.15 0 0 2576

Akkor nem tudom, de valami még nyilván van. Ha a FAP szivattyút beírja hibának, akkor ott még van valami. FAP szivattyú nélkül magas lenne a károsanyag kibocsájtás, nem tudom, ezt mennyire tolerálja az Euro 6-os motorvezérlő, ha így akarják az autót használni.

 

Sajnos korábban Saab80+ is FAP hibával küzdött itt, de nem írta le a megfejtést és a happy endet.

 

Úgy látszik, az Adblue-s dieselek minden gondoskodás ellenére nem túl tartósak.

Előzmény: Aircraft Petit (2575)
Aircraft Petit Creative Commons License 2022.05.15 0 0 2575

Szia Rumcice!

 

Elnezest de egesz nap az autoval bibelődtem.

 

OMV nel tankolok mindig.

Kannabol vagy rossz kutrol sose!!!

 

Semmi hibat nem ir a kompjuter csak adalek tartaly  szivattyu hibat.

 

A szerelő a diagnosztikan azt mondta minden ertek nyomas normalis.

 

Azert ketdeztem a henger sorrendet mert nekem az egyes  befecskendező a vezerles oldalon van jelenleg.

Illetve meg szt mondtak masok hogy lehet üzaszürő problema.

A Bardiba az egyik legdragabbat vettem szt mo dtak ez nagyon jo.

 

Előzmény: Rumcice (2574)
Rumcice Creative Commons License 2022.05.14 0 0 2574

Csak én látom úgy, hogy ez az egész egy rossz minőségű pancsolt gázolaj betankolásával kezdődött?

 

Nyugtass meg, hogy a tankból le lett eresztve ez gázolajnak nevezett valami, és minden át lett mosva rendes gázolajjal, mielőtt ismét tönkretesz mindent?

 

 

Ha nem ez a hiba oka, akkor:

 

Nagynyomású szivattyú? Railcső visszacsapó szelep, nyomásszenzor? Railcső nyomás rendesen megvan?

 

Még szerencse, hogy egy modern diesel olyan keveset fogyaszt, hogy a milliós javítási számlákkal együtt is olcsóbb velük az autózás.

Előzmény: Aircraft Petit (2573)
Aircraft Petit Creative Commons License 2022.05.14 0 0 2573

Sziasztok a segitsegeteket szeretnem kerni.

Van egy 2014 C4 Grand picasso Ii ehdi-m.

Tankolas utan kigyulladtt a szervizlampa es a motor hiba felirat.

Az auto utanna nem gyorsult az automatavalto nem működik.

Szerelő hibakodolvasas.

3 befecskendező hiba reszecske szűrő eltömődött adalek szivattyu hiba.

2 hettel korabban nezettem meg a fap folyadek szintemet azt hittam mar az utolso töltes ota kifogyott. ott mondtak el van tömődve a reszecskeszűrőm.

Mar időpontot kerestem mikor tudom kitisztittatni.

Szoval. Mimd a 4 befecskendezőt kiszereltettem a reszecske szűrőt is.

Elvittem bevizskaltati tisztitani.

4 befecskendező tök jo reszecske szűrö kitisztitva.

Vettem egy uj üzaszűröt is.

Visszarakva az alkatreszek.

Inditas, nehezen indult el de azota egyenetlenül jar fullad, kopogo hangot ad annyi erő sincs benne mint előtte es büdös a kipufogogaz  mint ha nem egne el a gazolaj de fekete korom nincs.

Mar a befecskendezőt es a reszecskeszűrő hibat nem hozza csak a fap szivattyut. 

A baj hogy szarabb lett tisztitas utan mint előtte.

A Befecskendezőkhöz kapott koddal fel lett okositva a kocsi.

 

Valaki tudja a 1,6 ehdi hengerek szamozasa honnan kezdődik melyik oldalrol?.

A neten erről a tipusrol ilyen adatot nem talaltam.

Es egyebb ötlet ami közelebb vinne hogy ismet jo legyen a motor?

Gyanitom a fap szivattyunak semmi köze hogy egyenetlenül zakatol a motor.

 

Izgatotran varom az ötleteket vagy a megoldast!

Előre is köszönöm a hozzaszolasokat.

 

2016 Creative Commons License 2022.05.05 0 0 2572

Úgy néz ki, a mérnökök gondoltak a hülye felhasználókra is. Az elemet és az elektronikát is egy-egy vékonyka gumitömités védi a nedvességtől, száraznak tűntek. Holnap kiderül.

Előzmény: 2016 (2571)
2016 Creative Commons License 2022.05.05 0 0 2571

Ázott már el valakinek a kulcs? Ha kiszárad, működik vajon, vagy kuka ? Az enyém épp most van a mosógépben.

Rumcice Creative Commons License 2022.05.04 0 0 2570

Kérlek majd írd meg, mi volt ez.

Előzmény: Saab80+ (2567)
StarMate Creative Commons License 2022.04.22 0 1 2569

Szia!

 

Hasonló tapasztalataim voltak 2020-ban, sajnos a vége AdBlue tartály csere, illetve FAP szűrő tisztítás lett.

2281, 2288, 2292, 2463 hozzászólások környékén olvashatsz róla bővebben.

Előzmény: Saab80+ (2567)
Rumcice Creative Commons License 2022.04.15 0 0 2568

Szerintem ebből márkaszerviz lesz.

Előzmény: Saab80+ (2567)
Saab80+ Creative Commons License 2022.04.15 0 0 2567

Sziasztok!

Megnéztük mit ad hibakódba, durva fordításban.

P20f6 

Denox rendszer átramkore. Szivárgás észlelése

 

És 

P3054 

A karbamid folyadék nyomása. A karbamid folyadék nyomása túl nagy.

 

Van valakinek ezekkel tapasztalata?

Az alany: 2015 Citroen C4 Picasso 1,6 bluhdi 7 személyes 

A blu tartály a csomagtérből tölthető. A jobb hátsó kihajtható ülés mögött.

Az adblue hibát, majd motorchecket is kiadott, aztán eltűnt, aztán megint előjött az urea jelzés.

Ha valakinek van tapasztalata, szívesen fogadom. 

Köszönöm

 

 

 

Előzmény: Saab80+ (2565)
Rumcice Creative Commons License 2022.04.10 0 0 2566

Gépre kell tenni és kiolvasni. Valószínűleg nem lesz olcsó...

Előzmény: Saab80+ (2565)
Saab80+ Creative Commons License 2022.04.10 0 0 2565

Sziasztok!

Olyan problémám van hogy 1,6 bluhdi van. Azonban előjött az urea és motor check lámpa és 1100 km figyelmeztetés. Azt vettem észre, hogy a blue tartály felől menet közben búgó hangot hallok. Erőteljesen bug szerintem a blue szivattyú, de mintha nem tudná felszívni. Kb pár másodpercig zúg, majd kb 10 másodperc múlva újból, és többször egymás után

Volt valakinek ilyen tapasztalat? 

Hol lehet a dugulas? Mert a szivattyú megy, de nem tudom hol a probléma. A blue tartály fel van töltve. 

Előre is köszi. 

StarMate Creative Commons License 2022.04.02 0 0 2564

Szia!

 

Sajnos típusszámot mást nem tudok, mint a korábban feltöltött képen szereplő.

Én eddig még nem találtam ilyen nagy nyomású/kis méretű szivattyúmotort, mert engem is érdekelne!

Előzmény: gphot (2555)
StarMate Creative Commons License 2022.04.02 0 0 2563

Szia!

 

Nézd meg a pollenszűrőt, hogy jól van-e betéve és a burkolat is jól van-e a helyén, nálam az okozta ezt a hibát - egy szerviz alkalmával vhogy meggyűrték és a terelőlapát mozgását,illetve a levegő mozgását gátolta a jobb oldalra.

Előzmény: H_Kovacs (2560)
fcs64picasso Creative Commons License 2022.03.24 0 0 2562

A terelőlapátot szabályzó törése lesz a gond. Szerencsés esetben gyorsan javítható a probléma a műanyag alkatrész cseréjével. Nálam is ugyan ez a hiba jelenség volt a gond (2010-es Grand).

Előzmény: H_Kovacs (2560)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.24 0 0 2561

Azt nem tudom, hogy a Grand Picasso-nál mennyire jellemző hiba, én még nem találkoztam vele, de némely testvérmodellnél elő szokott fordulni a terelőlapát törése (esetleg a szabályzómotor hiba is játszhat, de persze más elektomos hibát sem lehet kapásból kizárni). 

A radiátor átmosás, ha valóban el van tömődve, nem túl sikeres szokott lenni.

Ilyen hibát élőben kellene diagnosztizálni, így távolról csak ötletelni lehet sajnos.

 

Előzmény: H_Kovacs (2560)
H_Kovacs Creative Commons License 2022.03.24 0 0 2560

Kedves fórumozók!

Olyan problémával keresnélek titeket, hogy a 2016 Grand Picasso ban a fűtés nem működik megfelelően. A műszerfal beömlőknél ha nézem akkor a bal oldali az teljesen jó. A bal középső már gyengébb, a jobb középső már épp hogy langyos és a jobb oldali pedig szinte hideg. A radiátorra tippeltem, próbáltam takarítani de semmi eredmény. Persze lehet hogy nem tudja feloldani a trutyit ha tényleg olyan baj van. Valakinek van ilyesmi tapasztalata?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!