ja lemezfelni, akkor az a mondeo lemezfelnije lesz. egy kicsit vékonyabb acélból van mint az s-max felni, utóbbi húsosabb, nehezebb. sokan használják mondeo felnivel az s-maxokat, galaxykat gond és panasz nélkül. felmegy rá. van aki esküszik, hogy jó az, van aki azt mondja biztos ami biztos az eredeti kell rá a vastagabb anyag miatt. nem az én tisztem igazságot tenni, de lehet jó áron kifogni s-max, galaxy felniket használtan. 25-30 ft / garnitúra körül már el lehet csípni, de ehhez kicsit várni/böngészgetni kell. én pont úgy vettem, hogy 2 s-max, 2 mondeo felni volt a szettben, volt alkalmam összehasonlítani a kettőt közelről. inkább kicseréltem a két mondeosat s-maxra, úgyhogy én azok táborát gyarapítom, akik az eredetit javasolják, ha van rá lehetőség. mégiscsak az lett erre a súlyú autóra tervezve, de valószínűleg a mondeo felnivel is el fog menni probléma nélkül. a döntés a Tiéd. jó smaxozást!
Sajnos, a navis tolatóradaros versióknál nem csak a tolatokamerát sporolták ki, hanem a panelról is hiányzik a kamera csatlakozó és pár ahhoz tartozó elektronikai alkatrész :-(
2,0 benzines S-Max üzemanyag szintjelzője meghibásodott. Össze - vissza mutat. Állítólag a jeladó be van integrálva a tankban lévő üzemanyag szivattyú - nyomásszabályzó egységbe. Maga a komplett egység ára is húzós, de tekintettel arra, hogy a üzarendszer tökéletesen működik nem szívesen adnánk ki érte fölösleges összeget.
Kérnénk kis segítséget:
- valóban így van megoldva?
- itt nem a hagyományos úszókar végén potméter szerű kialakítás a jelforrás?
- hogy lehetne csak ezt az "egységet" javítani vagy pótolni?
Elektró- mechanikai műszerész ismeret, szerelési gyakorlat van. Fiam kocsija, a típust nem ismerem részleteiben. Hogy, hol kezdjük el? Minden tanácsot, segítséget köszönünk.
Tudnátok bontókat javasolni, megnézném mit lehetne tenni.
Érdeklődnék, hogy valóban igaz az, hogy az S-Max okban ha gyári navi van akkor azt nem lehet frissíteni, illetve nem lehet bele tolatókamerát szerelni?
2010-es 163 LE 2,o TDci motor fogyasztása autópályán átlagos - 130-150 körüli tempo mellett 8,2 l/100 km, városban 8-8,5 l . Jelenleg a hidegben , rövid használatok ( 10-20 km-ek) mellett 10,5 l.
Sokallom. A műszerfal kijelzője , rendszeresen hamis értékeket ad - általában a valós fogyasztás alatt kb. 2 l-rel. Kérem, ha valakinek van erről tapasztalata - véleménye , ossza meg velem. Előre is köszönöm.
Egy érdekes hibajelenséggel fordulnék hozzátok, hátha valaki hallott már ilyet. Adott egy 2006 -os 103kW -os 2.0TDCi Ford S-Max.
A tünet: Alapjárati remegés. Nem fordulatszám ingadozás, hanem olyasmi érzés, mintha nem lenne kiegyenlítve egy forgó tengely, talán ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a mosógép elkezdi centrifugázni a dobnak az egyik részére feltapadt ruhákat (a megkérdezett szerelők (érthető módon) itt már vonyítanak a röhögéstől :-) )...
Az alapjárati remegés mellett hallható egyfajta halk csörömpölés közvetlenül a motor és a váltó csatlakozásánál.
A hangot hallva az embernek rögtön a kettős tömegű lendkerék jut az eszébe, de ennél cifrább a helyzet, és ez az, amiért írok:
A remegés és a csörömpölés hideg időben (kb. +4C -ig) egyáltalán nem jelentkezik. Kissé enyhébb időben (kb. +9C -tól) viszont nagyon érezhető, és hallható
Hibakód nincs...
Szóval nagy valószínűséggel a kettős tömegű lendkerék térdelt le, de aggasztónak tartom a tünetek jelentkezésének függését az időjárástól, és nem tudom, kihez fordulhatnék, mert nem szeretném feleslegesen cserélni, hiszen egy kisebb vagyon.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy nem is jelentkezik azonnal: Indítás után minden oké, pár száz méter megtétele után, piros lámpánál megállva már jönnek a tünetek, persze a hőmérséklettől függő intenzitással.
Van valakinek ötlete? Esetleg szerelő elérhetősége?
Valaki megtudna nekem mondani , hogy hol es mennyiert tudnek kulcsot masoltatni? A kulcsot mar betanítottam csak masolni kellene illetve a lopasgatlot is en rakom bele.
Smaxxal japcsolatban erdeklodnek ,hogy a valtoja kicsit erdekesen viselkedik ugyanis az 1est es a rükvercet nem akarja bevenni csak , miutan 2es megmozditottam.
Tehát akkor érdemes a 6-os váltóval venni. De a motorválasztékból nincs valami hírhedt, kerülendő típus? Mind jó a maga módján, úgy értem megbízhatóak, nem túl szervizigényesek?
nekem 2005 körüli volt, 105 vagy 110Le dízelmotorral. az 5ös váltóval halál. nekem ok a nagypapa stílus, de azért igaziból halál. viszont ugyanaz a gyenge motor a 6os váltóval egész korrekt.
Melyik motor a leg megbízhatóbb, melyikkel érdemes megvenni? 2005 körüliek érdekelnének. Évi 30-35.000 Km használat, egyenletesen naponta kb. ugyan akkora távolságok. 6-7 személyes autó kellene. Ja, ha lehet DPF ne legyen benne.
mire jutottál, sikerült betenned? Ezzel kapcsolatban engem is érdekelne minden részlet, ha megosztanád és nem titok :-)
A pittyogás melé jó lenne valami kiegészítés. Az enyém 2012.12 havi , de álllítólag nem lehet frissitéssel a Navin kijeleztetni a radart :-(, ezért is lenne jó a kamera.
Kb. két hete S-max gazda lettem. 1.8 Tdci + kis tuning 160 LE-ig, 2009-es gép. Előző grand scenic 7 személyes, Fordom ez az első vénségemre. Nem ismerem de sok jót olvastam róla.Belga kocsi, ellenőrzött adatokkal, két éve hozták be, 121E km van benne. Én kb. 600 km-t tehettem bele mostanáig. Fogyasztás 9,2-ről kezdte, most 6,8-7 liter kb. pálya-város átlag. A váltó furcsán hosszú és kemény a Renault után. A menettulajdonságok nagyon tetszenek,, pedálok kicsit nagy utat tesznek meg és ez fárasztó lehet, egyébként nagyon tetszik.Ami furcsa, hidegen nem veszem észre de üzemi hőfokon hangosnak tűnik a turbója, lehet, hogy nem az de a hang arra hasonlít és csak melegen hangos, hidegen nem hallom.Akinek hasonló autója van talán meg tudná mondani ez természetes-e? Másik amit észre vettem, az egyik index meleg motornál halványan villog csak amúgy normális a fénye. Nekem ezek X-aktás kérdőjelek most, ha valakinek van rá tippje, köszönném. Amúgy a kocsi nagyon jól megy, hidegen néha csörög kicsit alacsony fordulaton de gondolom ez olyan dieseles jelenség lehet mint más autóknál de melegen már nem hallok ilyet. A Renaulthoz képest nagyon jól húz és megy, ez tetszik benne. Az aránylag hangos turbó - vagy nem turbó - viszont aggaszt. A navi az pocsék, gondolom cserélni fogom. A belső kárpit (félbőr) igényes és az egyéb belső elemek is szépek,igényesek.
Segítséget kérnék. Van egy 2007-es S-maxom és a sony audio unit-on van phone gomb de ha megnyomod elhalkul az ami éppen szól. A központi kijelzőn sem jelenik meg a telefonkagyló. Lehet frissíteni a fedélzeti számítógépet, hogy több funkciót tudjon? Cserélni kell az audio unit-ot?
Nekem 2 hónapja van meg egy 2.0 tdci. Motor, futómű tetszik. Nagyon stabil és elég jól elnyeli az úthibákat is a futómű még a 18-as kerekekkel is ( meglepő volt. Soha nem vettem volna rá ekkorát de ez volt rajta).
Fogyasztása viszont 7 felett. Első mérés 7.8. Finomabban autózva 7.1 lett legutóbb.