Sziasztok! Egy kis segitséget kérnék! Adott egy Astra g 1,6 benzin (z16xe) vezérműtengely jeladó hiba! 3500 fölé nem megy a fordulat mintha lwtiltana valami! Kicseréltem a jeladót de semmi változás! Persze ez a hiba azóta van mióta megadta magát az EGR szelepem! Azt is vettem egy ujat de ha bedugom köszörülve indul a kocsi ha kihúzom akkor pöcre! Segítsetek
Írtam e-mailt oda, ahol vettem, visszajelzett, hogy kicseréli. Cserélte is egy olyanra, amibe belefért a hangszóró és a rögzítőfülek is jó helyen voltak. Arra is az volt ráírva, hogy Opel 130 mm, de a cikkszáma 271230-01 volt. Gyanús volt, hogy mintha kicsit nagynak tűnne, de hazavittem. Ajtót szétszedtem, az ablakemelő zégergyűrűjével kicsit kínlódtam, de megoldottam. Aztán jött a feketeleves. A beépítő keret nem a G Astra hátsó ajtajába való :( Nagy bele, nincsenek lyukon a csavarhelyek. Ha beteszem - mondjuk úgy, hogy fúrok lyukakat - akkor nem lehetne visszarakni a kárpitot. FELADTAM !!!
Még egy kicsit "szórakoztam" ez nem fog menni. Minden infót összegyűjtöttem. Az Astra G hátsó ajtóba való beépítőkeretbe maximum 111,5 mm átmérőjű hangszóró építhető be. A Ground Zero pedig hiába az elvileg beépíthető 130 mm átmérőjű, a leírásában szerepel, hogy a beépítéshez minimálisan 114 mm átmérőjű nyílás kell. És amiatt a 2,5 mm miatt nem is megy bele. Szóval elvileg hiába jó minden nem fog menni a dolog. Persze felbővíthetném a beépítőkeretet csiszolással, reszeléssel ne de "ne má" holnap megy vissza. Kicsit sajnálom, mert a Ground Zero egész jó lett volna, lehet megpróbálom belőle a 10 cm-est.
Nem hagyott nyugodni a dolog és ahogy ilyenkor szokás keresésbe kezdtem. Egy autóhifis oldalon leírják, hogy ebbe a beépítő keretbe csak az a hangszóró jó, amelyiknél a 13 cm-es körön belül fúrtak lyukakat a rögzítő csavarnak (Mecatron130 mm). Amelyiknek füle van, az csak átalakítással jó! Ezt elég nevetségesnek tartom, mármint azt, hogy veszek egy hangszórót, aztán kezdjem el fúrni-faragni. Azt is elvártam volna az eladótól, aki kifejezetten ezzel foglalkozik, hogy szóljon, hogy mi a helyzet, felhívja a figyelmem, hogy amiket veszek, azok nem lesznek úgy jók együtt. A másik amire rájöttem, hogy a beszereléshez le kell bontani az ajtó kárpitot. Erre sem gondoltam, nem hittem, hogy ez ilyen bonyolult dolog lesz. Őszintén szólva azt még mindig nem tudom, hogy mit kezdhetnék a hangszóróval, félek attól is, hogy kért teszek benn. Kicsit most csalódtam, korábban volt Citroen Picassom, abban is cseréltem hangszórót, lepattintottam a burkolatot, négy csavar ki, hangszóró csere, négy csavar be, burkolat vissza és kész. És még a franciák bonyolítanak mindent. Itt már azt furcsának találtam, hogy kiemelő keret kell. Miért nincs egy olyan hangszóró, amit a 4 csavarral szépen beteszek ajtókárpit bontása nélkül? Igazából ez még nem is zavarna, de azt még mindig nem tudom elfogadni, hogy az új cuccot "faragnom" kellene. Lehet holnap visszaviszem . vagy ha normális árat mond beszereltetem vele . bár az is lehet, hogy kifejezetten ez volt a cél :)
Vettem két hangszórót, hogy legyen az Astra hátsó ajtajában is. Gondoltam nem túl bonyolult dolog, veszek egy pár hangfalat, ami 13 cm-es, és G Astrához való kiemelő keretet. Nem tűnt túl bonyolult dolognak. Egyik internetes boltban megrendeltem, olyannál, ahol be is szereltethettem volna, de csak átvettem, gondoltam megoldom én, ennél sokkal bonyolultabb dolgokat is szereltem már, esetleg akkor szólok nálam többet látott embernek, ha a vezeték eltüntetése nem sikerülne, mert nem tudom lebontani a műanyagokat.
Jól is jártam, mert SAL-t rendeltem 6 ezer Ft alatt, de mivel nem tudta hozni az üzlet, adtak helyette - azonos áron - Ground Zero GZIF 52X-et ami kb. kétszer annyiba kerülne. És megvettem a 271230-04 cikkszámú hangszóró kiemelő keretet, ami kifejezetten G Astra hátsó ajtóhoz való.
Hogy a végén kezdjem több órát kínlódtam vele, de nem tudtam összerakni, pedig tényleg nem vagyok műszaki analfabéta. Először azt gondoltam, hogy kicsi a keret, hiszen kevesebb, mint 13 cm az átmérő, vagyis a hangszóró nem fért bele. Akárhogy próbálkoztam soha nem passzolt, a hangszóró 4 csavarhelye mindig szélesebb volt, mint kellene. Aztán kiesett a dobozból az angol/német leírás, ebben láttam, hogy valahogy fel kellene használnom a szintén a dobozban megbújó zacskóban lévő kis fém füleket. Kísérleteztem vele egy darabig, de egyszerűn nem jöttem rá, hogy kellene, pedig nem látszik bonyolultnak. Feladtam. Aztán a másik dolog! Próbálgattam, hogy a keret hogyan illeszthető az ajtóhoz. Nem sikerült, pedig ha direkt ehhez a típushoz való, akkor milliméterre stimmelnie kellene, szinte rá kellen pattannia. De mintha nem is illene oda. Az is furcsa, hogy a gyári hely olyan oválisnak tűnik, a kiemelő meg kereknek, sehogy sem stimmel.
Még arra tudok gondolni, hogy a Caravan hátsó ajtaja más, mint az 5 ajtósé és a szedané. De őszintén szólva nem gondolnám. ennyire bonyolult lenne? Nem értem, pedig ismerősök, rokonok sokszor hívnak pl. lapra szerelt bútorok összeállításához, mert nekem jól mennek ezek. Most megállt a tudományom :)
Elszakadt a G Astrámban a kézifék bowden, cseréhez van valakinek valami útmutatója? A kézifék karnál szakadt el a bowden. Mit, hogyan kell bontani stb?
Astra G Caravanba szeretnék a hátsó ajtóba is hangszórót tenni (az elsőben ott a gyári). Mekkora átmérőjű hangszóró megy bele a hátsó ajtóba? Az érdekel, amelyiknél a gyári burkolatot simán vissza tudom tenni, nem kell vágnom, faragnom, stb. Illetve ha veszek hangszórót, akkor kell-e még valamilyen keretet vennem a felszereléshez, vagy nem? Köszönöm!
Szervóba esetleg lehet cserélni. De a szintet azért évente érdemes megnézni. Ami engem is meglepett hogy a váltóba nem. Az egy életre szól. Legalább is a könyv szerint.
Van egy Astra G 1998-as 1.6 i 16v -os autóm, és a napokban az első lökhárítót levették, és miután vissza tették azóta nem vílágít egyik első ködlámpám sem, pedig a vezetékeket a Opel szervizbe vissza dugták a helyére.
Lehetséges, hogy fordítva dugták rá a vezetéket, lehet fordítva rádugni?
A másik kérdésem az lenne, hogy a jobb hátsó ajtót nem tudom kinyitni, a központi zár felnyílik, de az ajtót sem kívülről, sem belülről nem tudom kinyitni.
kérnék a fenti problémáimhoz segítséget ha lehetséges.
Sziasztok! Adott egy g astra 1.7dti motoros, azt a hibàt vettem észre ma reggeli indításkor hogy a szervíz lámpa (a kocsi amiben van a villám kulcs) nem alszik el izzítás után inditáskor el alszik és nem villan fel Menet közben sem. Esetleg valakinek valami ötlet ? Köszönöm előre is! :)
Sziasztok! 2008-as évjáratú Astra G 1.4-ben most lett cserélve olaj, olajszűrő, vezérműlánc, vízuimpa és az ezekhez tartozótömítés és mi egyéb. A probléma, hogy az autó most ilyen "nyívó" hangot ad, ami a fordulatszám növekedéssel hangosodik. Tudnátok nekem segíteni, hogy mi lehet a baj? Ha az ékszíj lekerül, akkor is van a hang.
A következő a gondom 2009 1,4 benzines caraván. Amikor meleg a motor és kint is meleg van 25fok felett kb. Erősebb gázadásra mikor gyorsan emelkedika fordulat valamiféle síró (sztem csapágy) hangot hallok a motorból. Ha ovatosan adagolom neki a gázt akkor nem. Nagy melegben viszont már alapjáraton is ki adja az ideg borzoló hangját. A feszítő görgő már ki lett cserélve nem az volt a ludas.Generátor meg lett nézve, az oké. Ha van valakinek valami ötlete szívesen venném. Előre is köszi.
A segítségeteket szeretném kérni. Nem olyan rég vettem egy 1998 as opel astra g karavánt. Ki cseréltem benne a régi rádiót egy újra. Át alakítóval oldottam és működött is. egy 20 percig de memóriát nem tartót meg. Ki vettem a helyéről és meg néztem mi van vele rá jöttem, hogy a gyújtás 12v el tűnt, gyújtás alatt nincs benne 12v. Így át kötöttem állandóra és működött is és a meg tartotta a memóriát. Egész idáig üzemelt. Ma délellőt 11óra kor be szállok indíttok azt meg nyomom a be kapcsoló gombot azt semmi, még a felette lévő gyári óra is sötét még gyújtás alatt is. Vajon hova tűnt minden???? ( Bisztik nincsenek ki égve egy sem )
Lehet, hogy csak okoskodás, de mi a helyzet, ha "kiütik" a hibakódokat és a szervizben "lakapcsolják" a szervizlámpát. Kigyullad újra? A másik ötletem, hogy a lambda szonda rendben van, és "csak" azzal az érzékelővel van gond, ami a hibakódokat gyűjti és továbbítja. Ezt azért gondolom, mert elég sok hibát ír, ami egyszerre azért valószínűtlen. Ez persze csak okoskodás a részemről.