Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fxman Creative Commons License 2014.08.21 0 0 10

Dacia Logan 0,9 TCe: végsebesség: 175 km/ó, gyorsulás (0-100): 11,1 mp

 

Dacia Logan 1.5 dCi (90 LE): végsebesség: 173 km/ó, gyorsulás (0-100): 12,1 mp

 

http://www.dacia-local.hu/pdf/arlista/arlista_logan.pdf?brand=Dacia&finoffer=false

 

Hogy létezik, hogy menetdinamikában a kisebb nyomatékú motorral ellátott autó lepipálja a nagyobb nyomatékút?

Ha automatikusan igaz volna, hogy a nagyobb nyomaték = erősebb motor, akkor az látszódna a menetdinamikában is.

 

A jobb gyorsuláshoz nagyobb erő kell. A nagyobb végsebességhez nagyobb erő kell. Itt a diesel  EGYSZERRE mindkettőben alulmarad.

 

Energia nem vész el. De akkor hová tűnik?

Előzmény: Scaleo P (9)
Scaleo P Creative Commons License 2014.08.21 0 0 9

"Magasabb fordulatszám = több munkaütem = többszöröződő nyomaték."

Nagyon nem. A 0.9 TCe nyomatékcsúcsa 2500 és 3500 között van; utána hiába növeled a fordulatot, csökken a nyomaték. Az 1.5 dCi-nek meg valahol 1500-3000 között lehet. Nincs akkora különbség a két autó váltóáttételezése között, hogy a nyomatékkülönbség jó része ne jelenne meg a kerekeken is.

Előzmény: Fxman (8)
Fxman Creative Commons License 2014.08.19 0 0 8

Pontosan!

 

Tehát ahogy gondoltam: benzinesnél visszakapcsolva, a meghajtott kerekeken ugyan akkora erő jelentkezik, mint a diesel változatnál. Magasabb fordulatszám = több munkaütem = többszöröződő nyomaték. (A dilemmázás nem a motorok erejéről indult, hanem a két motorválasztékkal szerelt autó "erejéről).

 

De mondjuk ez egy Logan MCV II fórum, maradjunk a témánál. Továbbra is nagyon szereti ezt az autót az egész család!

Előzmény: Scaleo P (7)
Scaleo P Creative Commons License 2014.08.17 0 0 7

Nyomatéknak hívják.

 

A különbséget a gyakorlatban úgy veszed észre, hogy a dízel már alacsonyabb fordulatról használható, sokkal rugalmasabb (pl. visszakapcsolás nélkül is tudsz gyorsítani, előzni), és a menetteljesítményei nagy terhelés mellett nem romlanak úgy, ahogy a benzinesnél, mert erősebb, többet bír. Azon az emelkedőn, aminél a benzinesben már kétségbeesetten szúrod vissza a váltót, mert fullad, a dízel még visszakapcsolás nélkül röhögve felmegy.

 

A 135 Nm és a 220 Nm közötti különbség elég durva. Ha véletlenül egyszer előbbivel nekiállnál egy meredekebb dombot mászni a Dunántúlon, pláne megpakolva, azonnal megértenéd a különbséget. :)

Előzmény: Fxman (6)
Fxman Creative Commons License 2014.08.17 0 0 6

"(hasonló végsebességre és gyorsulásra képes a két autó)."

Lehet hogy én vagyok eltévedve, de ezzel pont az teljesül, amit állítottam: a két motor azonos teljesítményű, csak így lehet közel azonos a végsebességük, és az odáig vezető úton a a gyorsulásuk. Ha nagyobb az egyik motor ereje, akkor az az autó vagy jobban gyorsul, vagy magasabb végsebesség érhető el a többleterővel.  A sebességfokozatok áttételei döntik el hogy melyik teljesűl. Különben hová tűnik az a többleterő? A szóban forgó benzines és diesel motorokkal szerelt azonos Loganok végsebessége és gyorsulása (=ahogy a motor húz) nagyon közel van egymáshoz, utána lehet nézni. Nem véletlenül.

 

Vagy ha nem jól írom, akkor hová tűnik a diesel motor "nagyobb ereje"? Az autó milyen egyéb menetdinamikai paraméterén fog meglátszani a nagyobb diesel motorerő?

Előzmény: Scaleo P (5)
Scaleo P Creative Commons License 2014.08.17 0 0 5

Fenntarthatod, attól még butaság marad. Az azonos teljesítményből csak az következik, hogy a két autó megközelítőleg ugyanolyan gyors (hasonló végsebességre és gyorsulásra képes a két autó). Azt, hogy egy motor milyen erős és mennyire húz, illetve mennyire rugalmas, a nyomatékgörbe határozza meg.

Előzmény: Fxman (4)
Fxman Creative Commons License 2014.08.17 0 0 4

Márpedig fenntartom az állításomat, hogy az 1.5 dCi 90LE (ez van nekem) és a 0,9 TCe 90LE motor ugyan olyan erős. Ugyan a diesel nyomatéka nagyobb, de a benzinmotor egységnyi idő alatt több munkaütemet végez a magasabb fordulatszám miatt, tehát a sok kicsi sokra megy. Így tehát a 90LE = 90LE. (Mindkét motor nyomatékmaximumánál szemlélve)

 

A magyarországi Dacia eladások jóval kisebb mértékben nőnek %-ban nézve mint a nyugateurópaiak (a töredék jövedelmi viszonyok ellenére), tehát itt, az egykori Daciákat üzemeltető országban a "zemberek" a tesztelőkkel együtt érzelmi-emlékezeti alapon állnak hozzá. Miért lenne ez alól kivételek a hazai tesztelők? Olyan dolgokat emelnek ki sokszor negatívumként, amiket más, ezen árszinten kínált modelleknél nem is találnak említésre méltónak, vagy észre sem veszik. Nem egyszer jóval nagyobb presztízsű, magasabb kategóriába sorolt autóban utazva találok olyan dolgokat, amit a magyarországi Dacia teszteken fanyalogva mutogattak. Erről beszélek. Most, hogy én már hónapok óta használom az autót, csak mosolygok ezeken a teszteken.

De kár ezen rugózni, én soha nem döntöttem ilyen szinten érzelmi alapon, és nekünk nagyon tetszik ez az autó. Tökéletes családi autó nevetséges fogyasztással, megfelelő kényelemmel megfizethető áron.

Előzmény: Scaleo P (3)
Scaleo P Creative Commons License 2014.08.17 0 0 3

A 0.9 TCe nem ugyanolyan erős, mint az 1.5 dCi. Csak a teljesítményük egyezik: a 0.9 TCe és az 1.5 dCi erősebbik változata is 90 LE-s. Viszont míg a legerősebb benzinesnél a forgatónyomaték 135 Nm, addig a két dízelnél ez 200, illetve 220 Nm. Magyarul a Logan-kínálatban sokkal erősebb (nyomatékosabb) bármelyik dízel, mint bármelyik benzines.

 

Hogy a sajtó kényszerűen fikázná a Daciát, azt nem hiszem. A Totalcarnak például már 10 éve sem volt rossz véleménye az első Loganről; pedig az még aztán tényleg egy rettentő prosztó autó volt. Szerintem inkább arról van szó, hogy ahány tesztelő, annyiféle benyomás. Ha valaki tisztában van vele, hogy ennyi pénzért mit lehet elvárni, akkor nem hiszem, hogy nagy csalódás érné.

Előzmény: Fxman (2)
Fxman Creative Commons License 2014.08.16 0 0 2

Szia!

 

Én idén vettem egy Logan MCV II 1.5 dCi Artctic modellt. Nekünk nagyon-nagyon tetszik. Kényelmes, halk, erős, és brutálisan nagy. Egyszer öten ültünk benne, hátul két felnőtt+egy gyerekülés a legnagyobb kényelemben. A tesztekkel az a baj (milliót elolvastam, megnéztem mielőtt döntöttem), hogy erősen érződik a kényszeredett Daciás fanyalgás. Erre akkor jöttem rá, amikor az egyre szaporodó tesztek eredményeiben elkezdtek egymásnak ellentmondó véleményeket leírogatni. A sebváltó recseg-a sebváltó nagyon jó (nekem egyenesen kitűnő) stb... A másik gondolatébresztő érv a márka mellett, hogy Nyugat-európában veszik mint a cukrot. Ausztria, Németország... Ez azért sokat elmond. (Angliában 12 hó alatt 10000 db, 18 hó alatt 25000 eladott autó) Igaz főleg a Dustereket veszik, de hát az is Dacia. Az átlagfogyasztásom vegyes használatban 4,3 L, ami még lejjebb fog menni.

Vezettem 0,9 TCe modellt is, az sem volt rossz, ugyan olyan erős mint az 1.5 dCi, az is nagyon csöndes, kellemes motor. Azzal olyan 5,2 L volt az átlagfogyi. (Vegyes használat). Mind a két motor nagyon kultúrált, járású.

Rövid távokra nem szabad diesel autót venni, mert csak tönkremegy. Az 1.2 75 LE motor csak akkor játszik, ha nem akarsz sokszor nagyobb terhet szállítani (5 felnött is már az), nem akarsz emelkedős úton járni, és nem vágysz a dinamikusabb vezetésre, mert akkor már nagyon kevés a teljesítménye.

Kérdezzél nyugodtan, de sok infót megtalálsz a daciaclub.hu fórumain. Logan MCV fórum: http://www.daciaklub.hu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?74523

 

 

 

Előzmény: rich.mond (-)
Scaleo P Creative Commons License 2014.08.16 0 0 1

Olvass tesztet:

 

De min spórol meg ennyit a Dacia?!

Az MCV a majdnem legnagyobb Dákó, mégis eljár öt literrel. Megéri, de van egy nagy hibája. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Ha nem ellenkezik durván a tervezett használati profil a dízelüzemű működéssel (pl. sok rövid szakasz hideg motorral), én az erősebbik 1.5 dCi-t venném. Egyébként valószínűleg a 0.9 TCe sem olyan rossz; de hogy az 1.2-es elég lenne-e, azt szerintem csak egy próbaúttal tudod megbízhatóan kideríteni.

Előzmény: rich.mond (-)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.15 0 0 0

H0gy r0mán, az bizt0s.

Előzmény: rich.mond (-)
rich.mond Creative Commons License 2014.08.15 0 0 topiknyitó

Mivel régi, használt autómat le akarom cserélni újra, ráadásul a megnövekedett család miatt jó lenne egy kombi, az új Dacia Logan MCV-re esett a választásunk. A kategóriájában árban tényleg verhetetlen.

A dízeles még fogyasztásban is.

Kinek-milyen tapasztalatai vannak az új generációs Daciaákkal kapcsolatban?

Elegendő a 75LE (1,2 16V 75LE), vagy érdemes még hozzátenni 300k-t a 90 lovas benzinesre? (0,9TCe 90LE).

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!