Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Elsőnek egy alaphelyzetbe állítást csináltass meg valakivel, aki egy kicsit is ért hozzá. (Ez nem bonyi.) Sok váltónál már az nagyot számít.
Ha nem, akkor van egy csomó váltószerelő, aki meg tudja csinálni a szoftveres rlszt is, ill. meg tudja mondani, mi a gond, ha mechanikus. És ha komoly gond van, közepes összegért meg is javítják. Pesten több ilyen is van, de többnyire eléggé tele az előjegyzésük - egy sima diafnosztikára esetleg azért be lehet férni.
Hello mindenki. Sokat olvastam de nem tálaltam hasonló esetre mint az enyém. Adott 1 VW Golf5 1.6 benzin, dsg6 váltóval. Hidegen minden zsír de amint a motor felmelekszik 90re a váltó váltásnál akkorákat üt hogy majd kiesik a motor. Váltó olaj és szűrő cserélve, motor tartó bakok cserélve és itt ki is fogytam az ötletekből. Minden segítségért hálás vagyok. Ja tettem gépre, nincs hibakód.
Van egy Golf GTE-m amiben DSG váltó van. Egészen pontosan a DQ400e található benne. Lényegében ez is egy hatsebességes olajos a nagy nyomaték miatt.. A motor mellette 1.4 TSI, de ez nem hiszem, hogy annyira számít.
Viszont van egy olyan gondom vele, hogy minden váltás között ránt. A legnagyobbat akkor amikor 1-ből 2-be vált át. Ez olyan erős néha, hogy a fejem is belemozdul. De gyakorlatilag sz összes fokozat között fel és le is lehet érezni a rántást. 162000 km van benne és a papírja szerint megvolt 60-nál és 120-nál is az olajcsere. Van valakinek tippje, hogy mi baja lehet? Néha már akkorát ránt 1-ből 2-be, hogy attól félek szétesik az egész váltó.
Nem aggódnék ezen. Az Alhambránkban 313e km van, szó nincs még semmilyen kettőstömegű zajról, vagy cseréről. Én úgy tervezem, hogy 400e-ig lesz nálunk, de nem akarok kettőstömegűt cserélni rajta sose :)
Naja .. csak kérdés, hogy a software-ben mik a feltételek. Biztos, hogy majdnem minden autónál máshogy van, mert most például hoztam egy 2012-eset (igaz ez VW a korábbi Seattal szemben), ennek esze ágában sincs leállítani hidegen :o
Nekem csak 4 évig bírja vagy 200ekm ig aztán jó napot utána úgyis kocsi csere van policy szerint. Ha ez így lesz akkor nagyon jó barátom lesz az a DSG :D
Nekem 2018-as Octaviam van, abban is leállítja a start-stop a motort akkor is, ha hidegindítás után csak párszáz métert mentem vele. Az olajhőmérő olyankor még nem is mutat hőmérsékletet, mert 50 fok alatt nem mér. Én alapból indításnál mindig kikapcsolom, és ha már meleg a motor, és úgy érzem hasznos lenne leállítani start-stoppal, akkor visszakapcsolom, és a start-stop aktiválódik —> leállítja a motort.
A sok alapjaraton jaratas (alacsony fordulad) is a kettostomegu elettartamat roviditi meg nem maganak a valtonak, de 150-200e km-ig szinte "barmilyen" korulmenyek/hasznalat mellett is eleg jol birjak, csak hosszutavon ilyen kimeletes hasznalattal sok tizezer km-el meghosszabbithato az elettartama.
Ha jól értelmezlek akkor a dugozás öli a DSG mivel sokat kel araszolni plusz alapjáraton Is ketyeg a gép viszont a start-stop öli a kettös tömegűt. Fasza :)
Kenytelenek beepiteni, ez mar elvaras. Regeneralaskor es hideg motornal nem aktiv a start-stop, viszont mondjuk palyan hirtelen magallasnal sajnos aktiv igy le is allitja a motort ami nagyon nem tesz jot a turbonak+ a sok iditas-leallitas nyirja a kettomegut a dsg-be. ...ja es sok alapjaraton ketyegest sem szereti a dsg, mint ahogy az emelkedot, a "turelmetlen" gyors D-bol R-be kapcsolasokat es hirtelen padlo gyorsitasokat sem
Nah akkor kíváncsi vagyok majd nagyon miután megkaptam a kocsit mert az octávia addig le sem állt amig a motor nem volt üzem meleg. Érdekes lehet SW a különbség és annyi.
Elvileg hidegben csak akkor állítja le start stop a kocsit ha minden feltétel teljesült. Teszem itt a motor hőmérsékletét. Nekem annó az octaviában így müködött. Irta is a rendszer milyen feltétel nem teljesült a start stop rendszer müködéséhez.
Van egy 2007-es VW Golf 5 1.9 pdtdi-m 105Le 250Nm 6 sebességes DSG DQ250 (02E) váltóval. A kérdésem az hogy találkozott már-e olyan jelenséggel hogy ritkán 2-ből 3-as sebességi fokozatba való váltásnál az autó megtorpan talán rángat, mintha nem tudna "jól" váltani a váltó, mi lehetnek ennek az okai? 168e km-el vettem az autót ekte olasz volt, most 240e km van benne és 30e km-enként cserélem benne a váltóolajat és a szűrőt. (minden olaj csere után adaptációt is elvégzem VCDS-el)
Az én tippem hogy a tegelykapcsolón található jeladó mágnes gyűjtött össze fémforgácsokat de akkor meg miért csak 2-ből 3-ba váltásnál csinálja?
Halihó .. a mienk egy 2011-es autóban van és szerintem egy nagy ökör volt aki kitalálta. Ha eszembe jut, akkor indítás után lekapcsolom, hogy ne állítsa le a motort. Egy barátomnak 2018-as Passatban van és ő csinált rá egy elektronikát, ami gyújtás ráadás után mindig ad egy leállító impulzust. Egy másik barátom egy 2018-as Octaviában használja (az 7-es ugye), de ő is mindig kinyomkodja. Nem a váltó miatt, hanem mert autópályázás utáni megállásnál is képes leállítani az autót, amikor nagyon nem kéne. Meg pl hidegben elindulás után is, mikor még se a motor nem meleg, se fűtés nincs :o
Sziasztok! A következő probléma megoldásához szeretnék segítséget kérni. 2012 skoda superb 2.0 crtdi 6dsg dq 250. Gyújtás ráadás vagy csak inditás után kiirja, hogy error stabilization control, kigyullad az esp jel, villog a p a váltó mellett és nem lehet elindulni. Computer azt irja, hogy kommunikációs hiba. Cserélve lett a can vezeték és a pozitiv. Néhány(5-20) inditozás után nincs hiba és hibátlanul müködik minden. Találkozott valaki hasonlóval? Köszöm
Abban szeretném segítségeteket kérni,hogy a minap az autóm ami egy 2010 pssat cc 170 lovas 6os dsg,elindulást követően pár tízméter megtétele után remegni kezdett és a kijelzőn a váltó fokozatjelzése össze vissza ugrát,miután megáltam még remegett p állásba tettem és elcsillapodott,majd hatramenetbe hogy vissza álják a parkoló helyemre mielőtt teljesen megálna és a problema teljesen eltünt,igy gondoltam kipróbálom az útcában,mivel nem jelentkezett semmi probléma igy folytattam utam teljesen probléma mentesen.Bárkinek esetleg elképzelése,mi lehet ez okozhat e gondot?
Gondoltam elviszem egy kiolvasásra de mivel semmijen hibajelzés nem jelentkezett igy valószinű a tároló üres lesz.
Igen, hasonló az én problémám is és hasonló dolgokat is magyaráznak nekem. (Mehatronika csere) Viszont a cikkben szereplő szervíz Google értékelése elég rossz. Ismeri őket valaki?
VW Polo 2010 es 1.4 sima benzin. 2 hete vásároltam az autót 7 sebességes száraz DSG váltó van benne. Másnap kb 80km megtétele után a váltó egyszer csak hibát jelzett, a sebesség fokozat visszajelző villogott és csak 2-4-6 os fokozatokat váltja.
Az autót akkor megállítottam majd újraindítottam és tudtam vele menni újabb 30 kilométert mikor újra előjött a hiba. Azután már csak 8 at most pedig már alapból hibára fut.
Azt mondják mehatronika hibás másik szaki azt mondja, hogy valami érzékelő halt be a váltóban. Kb 300-900 ezer forint költséget becsülnek. (1 napja vásárolt autónál elég erős számok)
Két kérdésem van:
- Volt e már valakinek hasonló és mi oldotta meg ill. mennyibe került?
- Mivel erősen gyanús a dolog és jelenleg bírósági eljárást fontolgatok ez a típusú hiba jelentkezhetett e már az előző tulajnál is vagy ekkora pehhem van és pont most szállt el?