Kérnék mindenkit aki rendelkezik ilyen gépekkel, legyen az oldtimer korú vagy akár mai Steyr traktor vagy csak rajongója esetleg kellemes emlék fűzi ehhez a márkához annak itt a helye!
Célom a topik nyitásával, hogy ne csak a veterán fórumon traktor vagy a Dutrásoknál elkallódva jelenjenek meg a hozzászólások, észrevételek hanem egy központi csoportban.
Most kapott egy dutra termosztátházat+termosztátot, de a blokkon levő vízleengedővel szívok már mert pont annyira csöpög amennyire nem kellene, lassan oda érek, hogy fogom és behegesztem a fenébe mivel nem az a legalacsonyabb pont, ha meg fagyálló lesz benn teljesen mindegy mert a hűtőn lefolyik minden ha nagyon úgy van.
Ha minden igaz 32 lóerős a gép gyárilag http://fahrzeugseiten.de/Traktoren/Steyr/182/182.html és 1900 kg a tömege. Hátul 11.2x28 elöl jelenleg 5,5x16-os gumi van. Van hozzá még egy kétfejes Landsber Paladin ekém, egy házi készítésű v tárcsa meg egy egytengelyes pót.
Szerintem nagyon jók azok a laprugók az elején, sokat segít és nem pattog annyira a gép sem tőle.
Műszakira nem tudom elvigyem-e, a hátsó gumikat is valszeg cserélni kéne, elsőket tuti. Elektromosság, fék amúgy jó rajta, mindent úgy csináltam, hogy a szükséges akkor műszakin is átmenjen csak ezek a nagy tételek azok amiket már nem biztos beruházok rá.
Nagyon jól néz ki a traktorod! Hány lóerős? Elég komoly a hátsókerék.Mi a tömege a gépnek? (vónóerő szempontjából ez döntő!) Az első laprugó érezhetően javítja a komfortot? Műszakira viszed? Milyen munkagépeid vannak hozzá?
Reteszelés probléma volt a ludas, nem is írtam mi lett végül a megoldása a dolognak. Új rugó és reteszgolyó került beszerelésre, most már nem dob ki senki semmit se :)
Nekem is gondom volt amikor megvettem a Steyr 80a-t.
Nem váltó reteszelési gond volt!!! A váltó és a difi között van egy tengely végén a kúpkerékkel, két kúpgörgős csapággyal. Nálam ezek a csapágyak nagyon kopottak voltak, és a kúpkerék tengelyirányban kb 10-20mm-t is mozgott. Onnan is észrevehető a dolog, hogy a traktor egyenletes menetnél felgyorsul, lelassul, ekkor dobja ki a 4. fokozatot.
Megcsapágyaztam, kihézagoltam és azóta jó. Szét kell hozzá húzni a traktort a váltó-difiház között!!!
A traktor alapvetően üzemképes volt. Hengerfej alól (is) jött az olaj, hengerfejtömítés csere. Első főtengelycsapágy (hengergörgős) törött volt, csere. Első, hátsó főtengely szimmering csere. Váltó, lehajtás szinte mindegyik csapágy csere. Szimmering mindenhol csere. Amihez nem nyúltam: Adagoló, önindító, hidraulikatömb. Újravezetékeltem. Festéskor elég jól szét volt szerelve.
Nem írtam a költségeket (még jó), van esztergályos ismerősöm stb. Alaphangon 100eFt. Egy bajom van: Jó lenne levizsgáztatni, de erre már végképp nincs keret.
Nagyon szép munka. Mennyi időbe telt ennyire feltornászni a gép állapotát? Mennyire volt teljes a felújítás? Nagyjából tudod mennyi volt az összköltséged?
Van olyan topik, hogy "Hegesztés"AWI stb. Kérdezz rá ott is, hátha van a közeledbe valaki aki segítene... Én kitört kerékagyhoz kerestem elektródát (pótlásra) 1ik szegedi Hegesztéstechnika szaküzletben ajánlottak pálcát és technológiát is. Nekem bevált.
Keresek én, de én azokat nem tudom megfizetni sajnos. Meg az oda-vissza szállítás is nagyon nagyon macerás és költséges lenne. Az előző ragasztásos javítás is már vagy 10 éve teszi dolgát rendben. ha 15-20 évig nem is lesz rá gondom, már azt mondom nagyon jó.
Inkább olyan Majestrót keress akinek van gyakorlata, felszerelése az ilyen munkákhoz. Vannak a Veterán újságban is hirdetések, ahol garanciával végeznek ilyen rutin feladatokat.
Én úgy gondolom, hogy kivéve a 2. hüvelyt simán meg lehet köszörülni. Ha úgy van van itthon kidöglött akksijú akkus fúróm, mást nem levágom a nyelét és rákötöm egy nagy trafóra. Csinálok belőle egy dremelt. :)
A szaki valszeg elvállalja majd, csak valami jóféle ragasztót kell már csak beszereznem.
Vízpumpa a helyén felújítva egy kicsit, viszont egy problémára lettem figyelmes vízpumpa visszatevés előtt belevilágítva a motorblokk vízterébe...
Nem szeretek a legrosszabbra gondolni, de ez pont eléggé az. :( a motor volt már fagyva, nem nálam.. szemből nézve a jobb oldalon vagy 10 centi hosszú hegesztés látszik, meg korábban a két hüvely között átengedte a vizet becsülettel de az ragasztással lett javítva. Eddig ez a repedés sem engedte át a vizet, de szerintem ez csak idő kérdése lesz, mert elég hosszúnak nézem, legalább 7-8 cm.
Ha csak elég a váltókar körületébe bepillantani akkor nem vészes, de ha már hátrébb is kell menni a difi felé ott már a hidraulikát is le kell bontani a fedélről.
Még egyik ismerős ajánlotta, hogy azért kérdezzek meg 1-2 vízpumpa felújítót, hátha olcsóbbal kijön azért a dolog. Holnap azért még megpróbálom ezt a megoldást, azzal nem vesztek semmit. Csak attól tartok, lehet többe jövök így ki mint az újjal.
Más téma, de szintén a gépemmel kapcsolatos. A 4. sebesség menet közben sokkal sokkal hangosabb mint a többi fokozat, lényegében csak ennek van hangja és nem is marad meg a helyén a váltókar, kidobja sebességből. Ennél a tünetnél mi lehet a gond vele vajon? a váltó reteszelése nem jó vagy legyalulhatta valaki előttem a fogakat ?!