Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.15 0 0 98

Köszi, sok meló van még rajt az a bajom vele :)

Most kapott egy dutra termosztátházat+termosztátot, de a blokkon levő vízleengedővel szívok már mert pont annyira csöpög amennyire nem kellene, lassan oda érek, hogy fogom és behegesztem a fenébe mivel nem az a legalacsonyabb pont, ha meg fagyálló lesz benn teljesen mindegy mert a hűtőn lefolyik minden ha nagyon úgy van.

 

Ha minden igaz 32 lóerős a gép gyárilag http://fahrzeugseiten.de/Traktoren/Steyr/182/182.html és 1900 kg a tömege. Hátul 11.2x28 elöl jelenleg 5,5x16-os gumi van. Van hozzá még egy kétfejes Landsber Paladin ekém, egy házi készítésű v tárcsa meg egy egytengelyes pót.

 

Szerintem nagyon jók azok a laprugók az elején, sokat segít és nem pattog annyira a gép sem tőle.

 

Műszakira nem tudom elvigyem-e, a hátsó gumikat is valszeg cserélni kéne, elsőket tuti. Elektromosság, fék amúgy jó rajta, mindent úgy csináltam, hogy a szükséges akkor műszakin is átmenjen csak ezek a nagy tételek azok amiket már nem biztos beruházok rá.

 

 

Előzmény: Ficsor1974 (97)
Ficsor1974 Creative Commons License 2016.03.10 0 0 97

Nagyon jól néz ki a traktorod! Hány lóerős? Elég komoly a hátsókerék.Mi a tömege a gépnek? (vónóerő szempontjából ez döntő!) Az első laprugó érezhetően javítja a komfortot? Műszakira viszed? Milyen munkagépeid vannak hozzá?

Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 0 0 96

Reteszelés probléma volt a ludas, nem is írtam mi lett végül a megoldása a dolognak. Új rugó és reteszgolyó került beszerelésre, most már nem dob ki senki semmit se :)

Előzmény: Ficsor1974 (95)
Ficsor1974 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 95

Negyedik fokozatot kidobja problémára:

Nekem is gondom volt amikor megvettem a Steyr 80a-t.

Nem váltó reteszelési gond volt!!! A váltó és a difi között van egy tengely végén a kúpkerékkel, két kúpgörgős csapággyal. Nálam ezek a csapágyak nagyon kopottak voltak, és a kúpkerék tengelyirányban kb 10-20mm-t is mozgott. Onnan is észrevehető a dolog, hogy a traktor egyenletes menetnél felgyorsul, lelassul, ekkor dobja ki a 4. fokozatot.

Megcsapágyaztam, kihézagoltam és azóta jó. Szét kell hozzá húzni a traktort a váltó-difiház között!!!

Előzmény: Törölt nick (69)
Ficsor1974 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 94

A traktor alapvetően üzemképes volt. Hengerfej alól (is) jött az olaj, hengerfejtömítés csere. Első főtengelycsapágy (hengergörgős) törött volt, csere. Első, hátsó főtengely szimmering csere. Váltó, lehajtás szinte mindegyik csapágy csere. Szimmering mindenhol csere. Amihez nem nyúltam: Adagoló, önindító, hidraulikatömb. Újravezetékeltem. Festéskor elég jól szét volt szerelve.

Nem írtam a költségeket (még jó), van esztergályos ismerősöm stb. Alaphangon 100eFt. Egy bajom van: Jó lenne levizsgáztatni, de erre már végképp nincs keret.

Előzmény: Törölt nick (92)
vizizé Creative Commons License 2016.03.08 0 0 93

Megoldódott... :-)

Bepakoltam a kuplung összes alkatrészét, és kivittem magammal Ausztriába.

Amíg elintéztem a dolgom, egy Lagerhausban összerakták.

Soha nem jöttünk volna rá a beállítási értékekre magunktól..

Előzmény: Törölt nick (87)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.08 0 0 92

Szia!

 

Nagyon szép munka. Mennyi időbe telt ennyire feltornászni a gép állapotát? Mennyire volt teljes a felújítás? Nagyjából tudod mennyi volt az összköltséged?

Előzmény: Ficsor1974 (90)
Ficsor1974 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 91

Sziasztok!

Akinek valamilyen traktor (pl.Steyr) gépkönyvre vagy alkatrészkatalógusra van szüksége:

 

http://vieilles.soupapes.free.fr/index.php?page=tracteur&marque=steyr

Ficsor1974 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 90

Nekem van egy Steyr 80 a. Én újítottam fel. Ime:

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 89

Aki 6 hengerest keres, neki biztos érték. :)

Előzmény: RomeszHUN (88)
RomeszHUN Creative Commons License 2016.02.10 0 0 88

Tisztelt fórumozók!

 

A gödöllői vastelepen találkoztam vele:

 

Hátha valaki lát benne fantáziát.

 

Üdv.: Romesz

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.27 0 0 87

Érdemes lenne felkutatni valami javítási könyvet ehhez a típushoz, hátha találni benn valami segítséget, mert így csak vakon tapogatózás a dolog.

Előzmény: vizizé (86)
vizizé Creative Commons License 2015.12.15 0 0 86

Szia,

 

Cseréltük mindkét tárcsát, és mindkét kinyomócsapágyat is.

Az összeszerelésnél viszont , amikor már csak néhány mm van a motor és a kuplungharang között, megszorul.

Nem lehet tovább húzatni a csavarokkal sem, és a motort sem lehet hajtani.

Valami feltámaszkodik .

Sajnos a szerkezet beállításáról nem sokat tudok.

 

Előzmény: Törölt nick (85)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.15 0 0 85

Szia!

 

Mi a gondod konkrétan a kuplunggal? 

Előzmény: vizizé (84)
vizizé Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84

Üdv Fórumlakók,

 

Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra.

Keresek olyan fórumtársat, esetleg bevált szerelőt, aki tudna segíteni Steyr 8075 kuplung csere témában.

Előre is köszönöm a segítségeteket.

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.12 0 0 83

És igen... most érkezett el oda a gépezet, hogy akár műszakira is el lehetne lassan vinni:

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.05.04 0 0 82

ma jó idő volt, egy kis alapozás is belefért... :)

 

triplaharom Creative Commons License 2015.03.18 0 0 81

Van olyan topik, hogy "Hegesztés"AWI stb. Kérdezz rá ott is, hátha van a közeledbe valaki aki segítene... Én kitört kerékagyhoz kerestem elektródát (pótlásra) 1ik szegedi Hegesztéstechnika szaküzletben ajánlottak pálcát és technológiát is. Nekem bevált.

Előzmény: Törölt nick (80)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.18 0 0 80

Keresek én, de én azokat nem tudom megfizetni sajnos. Meg az oda-vissza szállítás is nagyon nagyon macerás és költséges lenne. Az előző ragasztásos javítás is már vagy 10 éve teszi dolgát rendben. ha 15-20 évig nem is lesz rá gondom, már azt mondom nagyon jó.

Előzmény: triplaharom (79)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.17 0 0 79

Inkább olyan Majestrót keress akinek van gyakorlata, felszerelése az ilyen munkákhoz. Vannak a Veterán újságban is hirdetések, ahol garanciával végeznek ilyen rutin feladatokat.

Előzmény: Törölt nick (78)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.17 0 0 78

Én úgy gondolom, hogy kivéve a 2. hüvelyt simán meg lehet köszörülni. Ha úgy van van itthon kidöglött akksijú akkus fúróm, mást nem levágom a nyelét és rákötöm egy nagy trafóra. Csinálok belőle egy dremelt. :)

A szaki valszeg elvállalja majd, csak valami jóféle ragasztót kell már csak beszereznem.

Előzmény: triplaharom (77)
triplaharom Creative Commons License 2015.03.17 0 0 77

A videót nézve nem lehetetlen helyen van a repedés, bár kicsit macerás a fémtisztára sminkelése.

Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.15 0 0 76
Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.15 0 0 75

ez meg itt egy videó róla:

 

https://www.dropbox.com/s/dizxqnt0aptxj6g/2015-03-14%2011.45.47.mov?dl=0

Előzmény: Törölt nick (74)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.15 0 0 74

Vízpumpa a helyén felújítva egy kicsit, viszont egy problémára lettem figyelmes vízpumpa visszatevés előtt belevilágítva a motorblokk vízterébe...

 

 

Nem szeretek a legrosszabbra gondolni, de ez pont eléggé az. :( a motor volt már fagyva, nem nálam.. szemből nézve a jobb oldalon vagy 10 centi hosszú hegesztés látszik, meg korábban a két hüvely között átengedte a vizet becsülettel de az ragasztással lett javítva. Eddig ez a repedés sem engedte át a vizet, de szerintem ez csak idő kérdése lesz, mert elég hosszúnak nézem, legalább 7-8 cm. 

Egyre nagyobb szívás lesz ez a felújítgatósdi.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.25 0 0 73

Pedig mennyivel könnyebb dolgom lenne... :)

Előzmény: triplaharom (72)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.25 0 0 72

A hiba+állapításhoz lehet hogy elég az is, de attól még nem javul +.

Előzmény: Törölt nick (71)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.24 0 0 71

Ha csak elég a váltókar körületébe bepillantani akkor nem vészes, de ha már hátrébb is kell menni a difi felé ott már a hidraulikát is le kell bontani a fedélről.

Előzmény: triplaharom (70)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.24 0 0 70

Lehet hogy csak a rögzítő rugója törött, de inkább bele kellene kukkantani a váltóba.

Gondolom nem nagy munka a fedelet le emelni.

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.23 0 0 69

Még egyik ismerős ajánlotta, hogy azért kérdezzek meg 1-2 vízpumpa felújítót, hátha olcsóbbal kijön azért a dolog. Holnap azért még megpróbálom ezt a megoldást, azzal nem vesztek semmit. Csak attól tartok, lehet többe jövök így ki mint az újjal.

 

Más téma, de szintén a gépemmel kapcsolatos. A 4. sebesség menet közben sokkal sokkal hangosabb mint a többi fokozat, lényegében csak ennek van hangja és nem is marad meg a helyén a váltókar, kidobja sebességből. Ennél a tünetnél mi lehet a gond vele vajon? a váltó reteszelése nem jó vagy legyalulhatta valaki előttem a fogakat ?!

Előzmény: triplaharom (68)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!