Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

drmazda Creative Commons License 2019.03.24 0 0 474

Tegnap vettem át a második CX-3-t. Két éve amikor az elsőt vettem, akkor sem volt jobb a piacon, és most sincs. Ezért vettem. Megijedtél a soknak tűnő hiba felsorolástól. Ne tedd. Ez az autó még mindig  a legjobb, és az lesz  a használt piacon is. Hidd el. A hibák létezhetnek, nekem az elsőnél egyik sem volt, a második meg csak két napos. Nem tudom mik az alternatívák, de a parkolóban még mindig ez a legszebb és két embernek ideális akár a tengerpart a cél, akár munkába járásra használod. 

Előzmény: Nyuszkó1 (470)
Tusi__ Creative Commons License 2019.03.19 0 0 473

Nekem is jön lassan a masodik.

 

Szoval:

olajcsere

szüro csere (pollen, levegö)

fekfolyadek csere

es atvizsgalas

 

Ez egy kicsit dragabb, mint az elso. En szemelyszerint viszem az olajat, szvsz most vmi nem gyarit tehettek bele.

Előzmény: Péter Gitta (471)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 0 0 472

Nos, itt olvashatsz a "Totalcar" "népítéleteiből egy adagot. https://totalcar.hu/auto/mazda/cx-3_2014  Azt tartsd szem előtt, hogy:

1. Egy kocsi először "látvány", értem alatta tetszik nekem, vagy kevésbé.

2. Aztán amikor először beleülök a szalonban, mit érzek? Kellemes a belső, az ülés, a rakodó/pakoló helyek, a kezelőeszközök helye, elosztása, a működése.

3. Kérj próbautat, de még jobb, ha egy napra elkérsz egyet (általában adnak, ha aláírsz - felelősség - és otthagyod a meglévő kocsidat

4. A döntés előtt elolvasol mindent a neten, amit a kocsiról írnak, a teszteket, a videókat megnézed.

Aztán döntesz.

 

Itt mindenki, remélem őszintén megírja tapasztalatait, ami ha esetleg rossz is, attól még te lehet, hogy másképpen látod.

HAJRÁ!!!

 

Előzmény: Nyuszkó1 (470)
Péter Gitta Creative Commons License 2019.03.18 0 0 471

Sziasztok

Valamikor régen találtam egy videót amibe elmondták hogy mikor mit kell kicserélni a kötelező szervizen. A gond csak az hogy nem találom...

Valaki megtudná mondani pontosan?

A második szerviz következne és nagyon sokba kerülne ezért szeretném magam megcsinálni.

Tudom hogy a garanciám elveszlik de nem zavar.

Üdv

Nyuszkó1 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 470

Sziasztok! Első látásra beleszerettem a CX-3 Soul Red crystal verdába. Mivel azonban felhívták a figyelmem a rozsdásodásra, utána néztem a neten, akkor bukkantam erre a fórumra és elkezdtem olvasni a hozzászólásokat. Teljesen ledöbbentem, hogy egy ilyen autónál, mint a mazda, ennyi hiba felmerüljön?? (kezdve a kavicsfelverődéstől, az olajfogyáson át, a rozsdásodás, illetve a kormány kotyogása, stb...) Kérlek Benneteket segítsetek! Tényleg ennyire rossz vàlasztás lenne megvásárolni ezt az autót, mert ahhoz túl sok az ára, hogy utána annyit szivjon vele az ember. Nem is értem, ezt hogy engedheti meg magának a Mazda? 

Tusi__ Creative Commons License 2019.03.12 0 0 469

Nagyon szepen leirtad.

Az auto dinamikus kozlekedesre jo, sprotolni nem. 120 Le ma mar nemhogy nem sok, hanem inkabb keves PAIRON.

Megis a jo nyomateknak es kis tomegnek koszonheton tokeletesen fel lehet venni a normal tempot, elozesre is tokeletes - vissza kell kapcsolni - de a lampak rettegett kupolos reme nem leszel vele.

Arra vmi turbos 200 Le-s hasonlo sulyu kocsit vegyel.

Előzmény: Törölt nick (468)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 468

Hajrá CX-3-asok! A dinamikáról meg annyit; mit értesz "dinamikus közlekedés" alatt? Mert minden ember másként érez és nyom gázt a kocsijában, van aki megy mint a hülye, ha kell, ha nem, a másik meg felveszi a forgalom dinamikáját, miközben tart követési távolságot és akkor előz, ha tapasztalatai alapján a kocsija bírja és rendelkezésre áll elég hely hozzá... stb. Ami a 121 lovas CX-3-at illeti, bőven elég mindkét/minhárom tipusú közlekedőnek. Balesetmentes közlekedést!

Előzmény: 1.3 JTD (466)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.12 0 0 467

Csak egyetérteni tudok! (kivéve a tökönszúrást...HaHaHa! Nem mintha a "hátbaszúrás" sokkal kellemesebb lenne:))  csak annyit teszek hozzá, hogy a kereskedelmi teherjárművek: vonatok, tehergépkocsik dizelek, a teher és személyhajók szintén, a repülőgépek kerozint esznek és csíkot húznak, fél órán belül általában felhősödést okozva...! Most a katonai gépekről (földi-légi) nem beszélek, mert egy drón véletlenül netán elpazarol rám egy rakétát és lelőnek:))

Előzmény: Tibi47 (465)
1.3 JTD Creative Commons License 2019.03.12 0 0 466
Sziasztok.a segítségeteket szeretném kérni.CX3 as vásárlásán gondolkozom a 2.0 121 le motorral.
Az lenne a kérdésem,hogy elég ennyi lóerő a dinamikus közlekedésre?fogyasztása áttlagban?
Előre is köszönöm.
Tibi47 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 465

Ezel az agyament környezetvédelmi mizériával, amit az EU művel,  a robbanómotoros autósokat nem hátba, hanem tökön szúrják. Lassan nem lehet már normális motorú autókat venni, hanem csak a kis köbcentis agyon turbózott-részecskeszűrőzötteket. Itt nagyon jól elmondja a Sámán:  https://www.youtube.com/watch?v=RAxnm_4vDBc

Közben meg a másik oldal: Amerika sz.rik a klímára, Kína sz.rik a klímára, Oroszország is sz.rik a klímára. Csak a nagyobb államokat felsorolva.... Másod sorban meg lehet nézni a flightradar honlapon, hogy a légtér rogyásig van euró 6-os :-) repülőgépekkel: 

Másik honlapon valahol, aminek a címét nem tudom pontosan, a tengeri hajózást mutatja, a tengeren levő hajók helyzetét. Nos ott is hasonló a helyzet, mint a légtérben. Mennyi szennyező anyagot bocsájt ki egy tankerhajó egy útja során?? 

De mi vegyük az agyonfolytott, elgyengített autókat itt Európában, mert ez a jó irány!......

Előzmény: Törölt nick (464)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.11 0 0 464

A mostani Genfi Autószalon szépen illusztrálhatná Csikós Zsolt alább idézett cikkét! Lehet, az általa említett folyamat tovább gyorsul és még hamarabb döfnek tőrt a robbanómotor autósok hátába! Aztán... gondoljunk csak bele, szaporodni fognak az utakon a 2 tonna körüli tömegű, több száz! newtonos nyomatékú, több száz lóerős villamos "szörnyek", amelyek 3-4 sec alatt érik el a 100-as tempót és a volánjuk mögött általában (nagy-nagy tisztelet a kivételeknek!) olyan emberek ülnek, akik ezt nyilván ki is fogják/akarják használni, ismerjük a ma szaladgáló BMW-s, Mercedes-es stb. vezetőket... és látjuk az általük okozott súlyos, halálos baleseteket amelyekben az ütköző kocsik tömeg-különbségének komoly szerepe van. Mi lesz az első teendő? Tudhatjuk. Apropó, itt meg kell említenem, nem akárki mondta az alábbiakat:

"A klímakatasztrófa egy félelem-kampány, vagyis félelem és bűnösség egyszerre.” – mondta a Greenpeace társalapítója Patrick Moore a Breitbart rádiós műsorvezetőjének, Rebecca Mansournak. "Félsz attól, hogy megölöd a gyermekeidet azzal, hogy egy SUV-t vezetve viszed őket és közben szén-dioxidot bocsátasz ki az atmoszférába és ezért bűntudatot érzel. Nincs ennél erősebb motiváció, mint ennek a kettőnek a használata! Félelem és bűntudat!”

Aki tud angolul, itt meghallgathatja az interjút: https://soundcloud.com/breitbart/breitbart-news-tonight-patrick-moore-march-6-2019

 

Egyébként, hadd tegyem hozzá, ez a gyorsuló folyamat olyan rabló-profitnövelő irányba megy (eltekintve minden mástól, amivel jár), hogy a már meglévő társadalmi szakadékok tovább nőnek. ... és ez nem politizálás részemről! Ez a mai társadalmi "fejlődés" jövője.  Ettől föggetlenül; remélem, mostani Mazdámat még lesz időm és lehetőségem sok tízezer kilométerig vezetni!

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.09 0 0 463

"... Nem kell a túlságosan távoli jövőbe néznünk, hogy lássuk: a publikum viszonya az autóhoz pár tíz éven belül gyökeresen megváltozik. Pontosabban a folyamat már elkezdődött pár éve, csak ez még nincs az arcunkba tolva.

  • Önvezető autó, villamosítás, óriásdugók.
  • Súlyos adók, gyalogos övezetek a városokban, facebook, emissziós pánik.
  • Balesetvédelmi normák, a gépektől való általános eltávolodás, sok animációs film hatása.
  • Autópályadíjak, sebesség-ellenőrző szerkezetek finom és sűrű hálója teszi kellemetlenné az autót, mint vakációs eszközt, közben pedig egyre sűrűbb a fapados légijárat-hálózat.
  • Sokadszor kerül elő mind magasabb szinten, hogy kötelező sebességtartót is kellene építeni az autókba, sőt, másfél éven belül a Volvo meg is lépi ezt – egyetlen autója se tudja majd túllépni a 180-at..."

Egy kiváló cikk a témáról itt: (Mazdások is olvashatják!) Az autóbuzéria vége Merre tart az autómánia? Csikós Zsolt

ierdos Creative Commons License 2019.03.07 0 0 462

Szia! Sajnos az nem garancia, ha szakszerviz végez el valamit. Az biztos, hogy normál körülmények között nem szabad 5000 km után annyira megemelkednie az olajszintnek, hogy cserélni szükséges. Nekem a 15 év alatt soha nem volt ilyen problémám, igaz, hogy többségében autópályán közlekedtem. Számos alkalommal a tisztelt szerviz - feltételezve, hogy a tulaj úgy se ért hozzá - nagy szövegeléssel körítve megvezeti az embert és teljesen indokolatlan munkákra beszéli rá (tisztelet a kivételnek!). Szép estét!

Előzmény: Zsani0509 (460)
Scarface83 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 461

Szia, talán ez is segítségedre lesz.

"

"Gyakori hétköznapi tapasztalat, hogy az olajszint egyáltalán nem változik, vagy akár növekszik is két olajcsere között. Ezeket az autókat zömmel rövid távú forgalomban használják, így a "hidegindítási üzemmódban" a hengerfalon kicsapódó üzemanyag egy része átkerül az olajtérbe, ahonnan az azért nem tud elpárologni, mert az autó szinte soha nem közlekedik tartósan közepes motorfordulatszám mellett, azaz hosszabb úton, tempós haladás mellett. Az elfogyasztott olaj mennyiségét így kiegészíti az oldott üzemanyag, ami a kenőképesség szempontjából nem éppen előnyös. A jelenségről árulkodik, ha egy hosszabb autópálya menetet követően jelentősen csökken az olajszint, az olajban oldott üzemanyag kipárolog a hosszabb út során.

 

Az is tény, hogy egy minőségi kenőanyag (pl. egy 100% szintetikus, és/vagy észter bázisú motorolaj) kevésbé változtatja kenési tulajdonságait a hígulás hatására, mint gyengébb minőségű vetélytársa.

 

A fenti jelenség a benzin üzemű motorok esetében jellemző, azonban  dízelmotoroknál is beszélhetünk a motorolaj felhígulásról. 
A korszerű dízelmotorok részecskeszűrőinek (DPF) kényszerregenerálása miatt alkalmazott üzemanyag utóbefecskendezés(ek) mennyiségéből jelentős mennyiség kerül az olajteknőbe, felhígítva ezzel a motorolajat. Tipikus városi közlekedési viszonyok között a kipufogógáz hőmérséklete nem elég a regeneráció megindításához, ezért van szükség késleltetett utóbefecskendezésre). Ilyen kényszerregenerálásra akár 300-400 km-enként is sor kerülhet."

 

ez egy kiragadott részlet a következő írásból: http://www.autoszektor.hu/hu/content/de-hova-tunik-motorolaj

 

Előzmény: Zsani0509 (460)
Zsani0509 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 460

Köszönöm a választ, teljesen korrekt amit írtál és ezt el is fogadom. A problémám igazából csak az , hogy alig 6 hónap telt el a két olajcsere között és mindkettőt szakszerviz végezte el, tehát ez a hígulás számomra mégis furcsa. Akkor is annak tartanám igazából egy ilyen korú autónál, ha csak városban lett volna használva. Nem a DPF villogott, csak a kis villáskulcs, tehát számomra gyanús, hogy csak kerestek valami indokot a cserére.  De ezt le is nyelem mert így jártam...Csak mi a helyzet ha igaz volt? Úgy döntöttem el is viszem egy másik szakszervizbe, hogy nézzék át mert ha ilyen rossz volt a helyzet hat hónap alatt akkor nyilván ez a probléma most is elő kéne jöjjön...Bár az kicsit érdekes, hogy ez a másik szerviz nem tartotta reálisnak az általam elmondottakat, pedig állításuk szerint más vevőjük is van aki jellemzően városban használja mint Én.

Előzmény: ierdos (459)
ierdos Creative Commons License 2019.03.05 0 0 459

Szia! A dízeles CX-3-at nem ismerem, de 15 éven keresztül dízel Mazda 6 és 5 boldog tulaja voltam. Gondolom a részecskeszűrő ugyanaz valamennyi Mazda dízelmotornál, ezért szerintem a szerviz lódított egy kicsit, mivel a számláló nullázásához nem kell az olajcsere, csak a megfelelő szoftver:-). Egyszer nálam is "elfelejtették", de korrekt módon elismerték és nullázták). A leírtak alapján a DPF visszajelződ világított, de az se mindegy, hogy folyamatosan égett vagy villogott. Folyamatosnál regenerálni lehet és kell a részecskeszűrőt, ha villogott, akkor eltömődöttnek érzékeli (ez lehet a számláló állása miatt is) és szervizbe kell vinni, mert egy idő után vészüzemmódba áll a motor. Amennyiben tényleg az olajpálca felső értéke felett volt az olajszint, akkor cserélni kell, mert a részecskeszűrő kiégetéséhez befecskendezett többlet gázolaj annyira felhígította a motorolajat, hogy már nem tudja az előírt kenést biztosítani. A megfelelő regeneráláshoz tényleg nagyban hozzájárul az autópályás egyenletes és a megfelelő fordulatszámon történő haladás, de ez sem garancia. Remélem, nem írtam nagy butaságokat:-). 

Előzmény: Zsani0509 (455)
Tibi47 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 458

Szép. De 8 milla körül lesz az induló ára, szerintem...

Előzmény: Scarface83 (457)
Scarface83 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 457
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 456

Szia! Ha a gépkönyv szerint előírt olajat rakták bele, akkor "írd le a veszteséget", szolgáljon tanulságul az esemény! A szervíz számláján meg kell találni a betöltött olaj minőségét és azt kell összehasonlítani a gépkönyv szerint az adott dízelre vonatkozó olaj-előírással. Reklamálni, ha eltérés lenne, akkor lehet. Egyébként ha fals hibajelzés jelenik meg, akkor azt az infotainment menűjében megkereshető opció alatt ideiglenesen törölni lehet, ahhoz a szervíznek nem kell olajat cserélnie.

Előzmény: Zsani0509 (455)
Zsani0509 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 455
Sziasztok!
Akadt egy kis problémám egy 2.5 éves 1.5 dízel revolution cx3-assal és szeretnék érdeklődni hogy esetleg másnak van e vagy volt e hasonló problémája. Előre le szeretném szögezni hogy laikus nő vagyok tehát nem mindent írok le tökéletesen ez egyértelmű számomra is.
A történet annyi hogy nem egész 3 éves korában vettem meg a Mazda 9800 km futassal egy idős házaspártól. Az autót a vasarlasom előtt 1 hónappal vitte a tulaj olajcserere amit igazolt számlával és természetesen le is ellenőriztettem az elektronikus szervizkönyvben. A probléma 5000 km múlva történt amikor felvillant a szerviz lámpa. Elvittem egy Budapesti szalonba mert indokat nem láttam a hibának hiszen de 1 év se 20000 km nem volt még. A szalonban már az időpont kérésnél le lett szögezve hogy ha az előző olajcsererlnel nem lét kiutve és azért jelez akkor azt csak egy másik plajcsere oldja majd még. Mondtam hogy ebben az esetben később visszahozom de ők meg akarták nézni persze. Nem lepett meg a hívás miszerint muszáj olajat cserélni mert túl magas az olajszint. Belementem a dologba mert nyilván ugye csapágyas lesz a motor és ilyesmiket mondott nekem ami megijesztett de később mégis gyanús lett a dolog és utána olvastam. Járok vele autópályán tehát azért tud regenerálódni az autó a városi használat mellet. A kérdésem az hogy át kéne nézni máshol is az autót vagy csak írjam le a veszteséget? Mert nem tudom elkepzelni hogy egy autón 4 havonta kell olajcsere pedig nem az ez első dieselem.
Tusi__ Creative Commons License 2019.03.04 0 0 454

Szia.

 

18270-nel csereltek a gyari töltest, akkor semmi fogyasztas nem volt. Most 275xx van es a maxrol lement felre, ami kb fel liter eltünese 9e kmen belül.

Ez azert furcsa, mert az eddigi autominal sem volt soha fogyas es mindig kb 15e nel csereltettem olajat. Ezek között volt egy autom, ami mar 190e t futott es ot sem fogyott az olaj.

Legközelebb en viszoem a Supra olajat, az is jovahagyott es azt tudom, honnan jön. Itt Nemetorszagban annyir anem jellemzo az olaj hamisitas.

 

Előzmény: Scarface83 (442)
ierdos Creative Commons License 2019.03.02 0 1 453

A lényeg az, hogy azt vedd meg, amelyikben jobban érzed magad:-). Öreg Mazdásként azt gondolom, hogy mind a ketten jól döntöttetek:-)! Egyébkén szerintem is egy kicsit görcsösen túltolták a dizájnt a Hondánál meg a Toyotánál is. Persze azt is tudom, hogy ízlések és pofonok ...     

Előzmény: KiszelyTamas (451)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.03.02 0 0 452

Viszont apám meg cx 3  at vesz. :) úgyhogy mindkettő lesz a családban. 3 és cx3 is

Előzmény: ierdos (448)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.03.02 0 0 451

igen, Néztem a plust style csomaggal. 7,8 lesz kb. Ugyanezzel a felszereltsggel alig marad el a cx3 . Itt az a kérdés kell e a SUV vagy sem. Élőben mindkettőt megnézve a 3 a s lesz. Mindenkinek ajánlom megnézni a 3 at elég jó lett. Eddig Hondám volt de most áttérek a Mazdára. Az uj Honda design nem jön be.

Előzmény: ierdos (448)
Scarface83 Creative Commons License 2019.03.02 0 0 450

Szia, Nekem a soron következő olajcserém áprilisban vagy ~36.000 km futásteljesítménynél lesz esedékes, (most 30.350 km van benne) de már egy liter supra 0w-20 olajat kellett rátöltenem, amit a miskolci szalonban vettem.

 

Az átlag sebesség nálam 46 km/h szóval közel a tiedhez, de itt napi 50km Miskolc - Kazincbarcika távot teszünk meg vele. Finoman szólva is van ideje bemelegedni a motornak, főleg hogy garázsból indul, ahol 18 fok van. Az aktuális olajszintem az alsó jezés felett van 3-4 mm-rel.

Amit a forgalmazó írt, tök egyértelmű és el is fogadom, de amikor keresztkérdéseket tettem fel az értékesítőnek a Skyactive G benzin motorokról, akkor szó sem volt arról, hogy "Ez a motor típus a korábbi Mazda motorokhoz képest a fenti okok miatt általában magasabb olajfogyasztási értékeket mutat tökéletes műszaki állapotban is." Szóval nyugodtan tájékoztathatják a kedves vevőket erről nem túl pozitív jellemzőről is. (tudom úgy sem fogják)

Már csak azért is, hogy például ne az autópályán derüljön ki, hogy kevés az olaj.

Mert ugye triviálisan következik a forgalmazó válaszából, hogy magasabb fordulathoz magasabb olajfogyastási érték is társul még egy tökéletes műszaki állapotban lévő, korszerű japán motor esetében is. Amit szintén elfogadok, csak a fogyasztás mértékével nem értek egyett!

Előzmény: KissAti64 (447)
Tibi47 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 449

Hmmm. Ahogy nézem, az alap csak manuál klímás....  :-(  Az nem éppen a régi "Revolution" felszereltséggel azonos, ahogy hangoztatták.... Úgy van, ahogy írtad, a digit-es már 7.5 misi....

Előzmény: ierdos (448)
ierdos Creative Commons License 2019.03.01 0 0 448

Szia, szerintem az a "plus" változat lehetett az alábbi linken megnyíló felszereltség szerint. Az pedig alapból 7,5 milla és a csomagokat nézve szépen fel lehet tornázni:-)

 

http://www.automery.hu/PriceList/1545221302_2.pdf

Előzmény: KiszelyTamas (445)
KissAti64 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 447

Szia!

Nekem kicsit furcsa a történet,bár a gyári adattal szinte mindent alá lehet támasztani.

Ahogy azt már korábban jeleztem is neked nálam az első olajcsere (19 695km) és az esedékes második között (38 898km) a negyed alá ment le kicsivel az olaj utántöltés nélkül.

De az első cserénél sajnos nem néztem meg mennyire töltötték fel,arra pedig álmomban sem gondoltam hogy egy japán motornál fokozottan kell figyelni a szintre.

Erre te hívtad fel a figyelmet.

Viszont most megnéztem és a két beütött pont (min és max) közötti fele alatt 2mm-el esik a betöltött 4.2 liter 0W-20 Supra olaj szintje.

Nyilván ha feltételezzük az első olajcsere is fél állás körül alakult akkor feltételezhető hogy a 19 203 km alatt egy negyed szint olaj fogyasztás volt.

Ami nem tudom mennyi deciliter lehet,bár egy aktív autószerelő szerint ez kb 0.5 liter lehet.Bár ő azt is mondta ,hogy olajfogyásnál figyelembe kell venni az igénybevétel módját.

 Nálam 48km/h átlagsebességet hoz a műszerfal,és sokat mozgok rövid 2-5km-es etapokat.

Nálad egyébként mennyit kell után tölteni két olajcsere között?

 

Nekem nem igazán elfogadható a válasz, ha figyelembe vesszük a nálam megtippelt kb 0.5 liter / 19 203 km  fogyást.

De jó lenne ha mások is jeleznék mit tapasztaltak ebben a kérdésben legyen mihez viszonyítani.

Előzmény: Scarface83 (437)
Tibi47 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 446

Köszi!

Előzmény: KiszelyTamas (445)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.03.01 0 0 445

Digitális volt . Full felszerelt, manuális váltóval bordó. 

Előzmény: Tibi47 (444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!