Mult heten voltama lizinges auto olajcserejen, plusz olajszuro (szurja is a csoromet, hogy pollenszurot nem cserelnek, pedig jo redvas mar) 100 Euro volt a szamla.
Hivatalos Skoda markaszerviz, Auto Hermes, Palics, Szerbia
Picit szerintem összemosódnak a dolgok. 2 éves vagy 30.000 km es szervíznél semmi nem kell csak 4,5 l olaj , olajszűrő . a csavar meg az átvizsgálás. Ez kb. 80. 000. ilyenkor rá szoktak beszélni ami nem kötelező a pollen szűrőre ami beépítéssel plusz kb 15.000. Nekem a harmadik évben lett 60.000 km az autóban . Ott már ugye cseréltek motor olajat mert azt 30.000 ént cserélik. Az éves átvizsgálás, mobilitásgarancia. 60.000 km nél kell a DSG be olajcsere, gázolaj, és levegőszűrő ,pollenszűrő csere. Plusz 3 éves korban fékolaj csere. Ez már 230.000 ft volt. Ezek a kötelezők!
A 160 eKm-t sokallom. Nekem a 30 eKm-esen volt 0W20 olaj (4,5 l) + olajszűrő + csavar, plusz mobilitásgarival és munkdíjjal 80 eFt körül volt. Márkaszervizben, másfél éve.
Ez az elektronikus szervízkönyv kérdés már bennem is felmerült. Ha lejár a garancia én hozzá szeretnék majd jutni. Az autó későbbi eladásánál fontos lehet.
Sajnos igazad van. Most éppen egy VW Golf ügyében vagyok pár hónapja kapcsolatban a szervizzel, de konkrétumot soha nem írnak, de még telefonban sem mondanak. Csak általános mellébeszélés, hogy megkérdezik az "importőrtől" meg a "gyártól".
Garanciális hibák vagy SW frissítések után sohasem adnak egy lapot kinyomtatva, hogy ezt és ezt csinálták vagy cserélték. Sőt, ha már elektronikus "szervizkönyv" van, akkor az miért nem elérhető a tulajdonos számára???
akkor most leírom azt is, amit az előző hozzászólásnál nem, csak gondoltam, ill. megéltem az elmúlt ~14 hónapban is, nem először(!) ezzel a konszernnel...
Kaptál egy levelet amiben biztosítanak róla, hogy egy másik részleg foglalkozik az ügyeddel. Na én ezt hívom BS-nek, ez nem a Budapest Sportcsarnok, hanem a BullShit. (~lószar, semmitmondó üres válasz amivel lepattintják a nedves Ügyfelet).
Nincs benne, hogy ki foglalkozik az ügyeddel, nincs benne egy határidő a hiba kijavítására, nincs benne egy Ticket-szám (ügyszám) amire hivatkozva követheted az ügyedet (20222-ben online? Muhaha...) - SEMMI TÉNYSZERŰ nincs benne!
Nincs benne, hogy mit tudsz tenni, kihez tudsz fordulni, csak le lettél pattintva, pár napig(hétig, vérmérséklet függvénye) nyugtuk van Tőled. Semmivel nem vagy beljebb sajnos. A PoHu válasza ugyanez, felmondom álmomban is, ez volt már 2009 elején is a válaszuk mindenre! Ha el is érsz valakit akkor is csak ilyeneket fognak mondani, meg pingvineznek majd, hogy hát a másik részleg, akihez nem tudnak kontaktot adni még nem válaszolt de NAGYON DOLGOZNAK a megoldáson. Határidőt sosem fogsz kapni. Maguktól nem hívnak fel. Majd szoftvert frissítenek, az majd megoldja. Ja nem. Akkor újabb két hónap stb. stb.
6 konszernautóból az utóbbi háromnak volt olyan gondja, amit nem tudtak megoldani soha vagy 1-1,5 év alatt sem, mire lejárt a lízing, vagy leadtam. Az elsőt mondjuk totálkárra törték 8 hónaposan, a másodikat egy év után eladtam így ezeknél nem volt ilyen tapasztalatom... ;-)
De ne adjátok fel és ha sikerült eredményt elérni, akkor azt okulásul osszátok majd meg, hátha tudok belőle tanulni...
Látom írt a skoda gyár, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
Nekem nem igazán szimpatikus, hogy mindenki a másikra mutogat (kereskedő vs pohu vs gyár).
Bár nem skodával, de vw-vel is érdekes esetünk volt. Kerék őrös autóra nem adták oda az oldó kulcsot. Mivel a Kodiaq-hoz a 18-as trinity felnik is kerékőr nélkül jöttek, a vw átvételekor eszembe se jutott külön rákérdezni. Szeptemberben vettük a kocsit, (vw) november végén volt gumi csere időpont, (persze péntek délután 4-re) és a gumis már körbe pakolta szerszámokat az autó körül és kérte a kerékőr oldó kulcs fejet. Hát mondom az nem tudom hol van, de tippre csomagtartó. Ott nem volt. Hívtam a kereskedést. Hát ott kéne lennie (új autó volt).
Innentől jött 4 hét levelezés telefonálás a helyi vw-vel, a vw-vel ahol vettük (ország másik fele) és a pohu-val.
Ennek folyamán tudtam meg, hogy a pohu szerint neki nincs köze a vw-hez ő "csak" importőr.
Klafa, csak akkor miért Ők viszik a pohu.hu oldalt. Kinek lehetne írni? Próbáltam a gyártónál nemzetközi honlapon üzenni, de ott "panaszt" kvázi csak dolgozó tehet ha rosszak a munkakörülmények stb.
Magyarul ha veszel egy vadiúj autót, és bajod van vele, az is több hét, mire kiderül, hogy ki áll szóba veled.
(nekünk a kerékőrt végül a helyi vw szedte le inyen, ami pohu kereskedés, és kiszámlázta annak akitől vettük - ami nem pohu vw kereskedés)
A hely ahol vettük nem értette miért nem akarom kifizetni. A helyi vw pedig bár kedves volt, de közölték, hogy ők ezért egy teljes kerékcserét fognak számlázni. (tőlük csak annyit kértem hogy minden kerékről azt az 1-et vegyék le).
thanks for your email. We are sorry for your dissapointment. The topic is already being taken care of by our customer care department. They should get in touch with you as soon as possible.
Kind regards.
Z.S.
Ing. Zdeněk těpánek, MSc., Komunikace produktu/Product communcations/Produktkommunikation KODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav
Sziasztok! Ígértem, hogy jelentkezem, amikor kapok valami hírt a cseh Skoda gyártól, a fenti e-mail alapján elkezdtek foglalkozni a problémáimmal. Kíváncsian várom a kifejletet, amit majd szintén megosztok veletek. üdv
Aki ezt mondta (VW), nagy hülyeséget mondott. Ha már mást nem, a gépkönyvet igazán elolvashatta volna.
Egyrészről ez egy teljesen hivatalos méret, a kisebb modelleket ezzel szállítják gyárilag. Másrészt valóban úgy van (ld. gépkönyv), hogy hóláncot csak a 17-esre javasolja, ettől nagyobbra nem. De pl. a tanksapka belsejében - ahol a javasolt nyomásértékek is vannak - ezzel a mérettel kezdődik a felsorolás. Lemezfelnit meg vegyen az, aki szerint az jól néz ki és van kedve ezt el is nézni 5 hónapig.
Ha van türelmed - és a mostani gyártási kapacitást elnézve lesz -, írd be a keresőbe (pl. HaHu alkatrészes portálja) a 17-es alufelni méreteit (kb. 6,5J17 ET38 -től 7J17 ET43 -ig bármi jó), és ha valami bestbuy vétel , azt vedd meg. Aztán majd a felnihez veszel autót később :)
Én kb. ugyanezzel a módszerrel vettem egy garnitúra vadiúj VW Arteon/Passat Helsinki felnit (6,5J17 ET41) Pirelli téli 215/65R17 - szintén vadiúj - gumival (ami persze már nem Passat méret). 2 éve 220-ért, baromira megérte. Annyira, hogy ebből az új lemezfelni sem jött volna ki.
A Jófogáson van most fent két szett gyári komplett télikerék a Nanuq felnikkel (egyedül ez a méret hóláncozható) 6,5x17, 215/65 R17 200e körül, ami nem rossz.
Nekem is hasonló elképzelésem volt! Gondolom a váltóméretet raktad fel 215/65 R17, nincs vele gond? Nekem anno a VW még a váltóméretre való cserét sem javasolta! Valószínű 17-es acéltárcsa lesz belőle! Esetleg, ha valakinek a csoportba lesz eladó vagy van ilyen infója, megköszönöm a segítségét!
Anno én is végigjártam ezt a témát 2019 év végén. Akkor úgy tűnt, hogy pont a téli időszakra kapom
meg az autót, de nem így lett. De a téli kerék garnitúrát már jó előre beszereztem. A gyári kerék garnitúrák
szerintem kicsit horror áron vannak, legalább is akkor így volt. Még a legolcsóbb acélfelnire szerelt garnitúra ára is 60-80 ezer forinttal drágábbra jött ki, mint az, amit egy jól bejáratott gumisnál rendeltem meg, az általam választott könnyűfém felnire szerelve. Az autó alapból 19"-os kerekekkel jött, a téli kerék garnitúra a gumis tanácsára 17"-os kerekekre van szerelve. Akkor (2019 őszén) 340.000 HUF-ba került az egész szett plusz 20 db kerékcsavarral együtt.
Véleményem szerint egy jó gumisnál rendeld majd meg a kerekeket.
Ha minden jó alakul ősszel én is ismét boldog Kodiaq tulajdonos leszek! Előreláthatólag a téli időszakra érkezik meg és már téli gumikkal kell elkezdeni a közös életet. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy kinek milyen ötlete van, ami költség hatékonyan megvalósítható?
Nekem cseréltek 1.4 TSI motorban, és a START-STOP miatt speciális aksi kell hozzá, ami 3 évvel ezelőtt is már 85.000,- forint volt. Sajnos mozgásképtelen lett a kocsi így a mobilitás garancia keretében szervizesek jöttek ki! De ahogy elnéztem a cserét ajánlott megfelelő felszereléssel (diagnosztikai) rendelkező szakit megkérni, ha spórolni akarsz, mert meg kell adni egy kódot is az aksiról!
Egy hónap múlva lesz 5 éves a Kodiaq-unk (1.4 TSI DSG 4x4), és néha (pár nap állás után) érzem, hogy az akkumulátor már nem az igazi.
Lehet/szabad ezekben házilag cserélni az akkumulátort? Vagy a helyi mindenes szervizben is megcsinálják? Ha nem muszáj, csak ezért nem vinném márkaszervizbe. Nem is esik útba + szerintem kb 50%-kal drágább is lenne...
1. Nálam is volt már olajszint probléma, kb. 10e km után, fél decit kellett utántölteni. Szerelő és a könyv szerint, 1000km!! / fél liter az elfogadott fogyás, tehát igen, az első 30e km-ig, max. 15 litert is után lehet tölteni úgy, hogy az nem garanciális hiba! Legrosszabb esetben.
Állítólag 30e km környékén ez megszűnik és többé nem eszi az olajat.
Érdekesség: először azt kérdezte a szerelő, mikor felhívtam ezzel kapcsolatban, hogy ellenőriztem-e, tényleg fogyott-e az olaj, mivel most éppen van olajszint ellenőrzésre használt szoftver frissítés, vagyis lehet hogy csak szoftver hiba.
2a. A kamera hiba miatt felvettem a kapcsolatot a Porsche Hungáriával, azonnal leráztak és visszairányítottak a szervizhez.
"Mindenekelőtt elnézését kérem, amiért gépkocsijával szándékunk ellenére kellemetlenség történt. Tájékoztatom, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Skoda személygépkocsik magyarországi importőre kizárólag nagykereskedői feladatot lát el. Gépjármű értékesítést és szerviztevékenységet partner hálózatunk tagjai végeznek, ahogyan a XX Kft teszi. Bár nagyon szívesen segítenék közvetlenül, mégis arra kérem, hogy javító partnerünkkel maradjon kapcsolatban a felmerült hibák kijavítása ügyében."
2b. Ma kaptam a hírt a szerviztől, hogy a kamera hibákról tud a gyártó, szoftver hiba. 2022(!!) 3. / 4. félév előtt nem fog vele foglalkozni a cseh gyár.
Így telnek el a garanciális éveim anélkül, hogy megjavítanák a hibát. Mivel a kameráért külön fizettem, kértem annak kiszerelését, és árának visszatérítését, de erre természetesen nincs lehetőség. Fogadd el b+.....
3. Az év elején fogom elküldeni a levelet a cseheknek, majd jelentkezem a fejleményekkel.
A tapasztalt problémák közül nekem eddig 2x fordult elő hogy a váltó R be téve nem jött elő a tolatókamera képe és a kis grafikon se arról hogy mi milyen messze van.
A hangjelzes működik ilyenkor is de jó lenne látni mi történik.
MÁS:
Tegnap 10700 km nél az autó 7 hónapos korában miután egész nap kint állt a hidegben kiírta az indítás utáni check hogy olaj szintet kell ellenőrizni.
Olvastam itt is rola, mondták a szervizben is átadáskor, hogy 10 e körül kopik össze úgy a motor hogy kelleni fog 0.5 l olaj.
A nívó pálcán min alatt volt épp, a csomagtartóban a kocsihoz adott 1 l ből 0.5 ment bele és 2/3 ig ért utána a jelzésen az olajszint.
Ezért félek a MIB3-tól, de már nincs más... MIB 2.5-tel NEM voltak ilyen gondok, de legalább a MIB3 még annál is lassabb :-(
Más típusú konszernautónál 15 hónap után én feladtam és elfogadtam, hogy nem lehet frissíteni a legdrágább navit SEHOGYAN SEM, a jó autót agyonverik egy sz@r szoftverrel és backend oldali szerverhibával :-(
Rengeteg minden tud egy ilyen hibába már egy mai autóban beleszólni a fejegységen kívül , jeladók, antenna, OCU stb. stb. - ha nem ír ki hibát a szervízes számítógépe akkor csak a csoda és a következő update segíthet :-(