A Ford felé nincs bejegyezve, hogy létezik ez a jármű ezzel a navival. Márkaszervízben kérsz egy frissítést (F9 vagy frissebb térkép kell legyen a végén), a Ford-os levelet bemutatva, miszerint ez (mármint hogy a FordPass a Ford felé nincs aktiválva) garanciális hiba, és lesznek oly kedvesek eszerint eljárni. (Tippre a navid telepítésekor lett eltolva a dolog még a gyártás során.) Ha esetleg az otthoni wifid "elér"az autódig, akkor meg lehet próbálni azt megcsinálni, hogy wifi-re felengedni, és bekattintani az automatikus frissítést, és hagyni, hogy szöszömötöljön egy kicsit. Ha így sem talál semmit, akkor tényleg a márkaszervíz meglátogatása marad - ők meg pofozzák le a Forddal a dolgok piszkos anyagi részét :-P
"Megkérésére reagálva szeretnénk tájékoztatni, hogy az Ön által említett gépjármű rendszereink szerint rendelkezik FordPass Connect funkcionalitással. Valószínűleg a frissítések azért nem érhetők el az Ön gépjárművén, mert a jármű FordPass Connect modulja nincs aktiválva. Az Ön által említett hibajelenség orvoslása érdekében javasoljuk, forduljon hivatalos Márkaszervizeink egyikéhez."
Ez azért furcsa,mert a telefonomon a Fordpass alkalmazással elérem az autót...
Első kör kb. 3/4 óra, ekkor a navi újraindult, és ment tovább a frissítés, újabb hasonló ideig.
Ez után leállás, kikapcs, pendrive még maradt bedugva(!), bekapcs, "System updated" felirat a kijelző felső sávjában - ekkor került a Ford-os weboldalra visszatöltendő xml fájl a pendrive-ra. Ez után kikapcs, pendrive kihúz, és most fogom feltölteni a fájlt a Fordhoz.
Jó hír hogy majdnem két év múlva se lesz sokkal rosszabb. A két éves szervízről meg annyit, hogy az alkatrészárak csak kicsivel magasabbak a Fusionénál, ellenben pl. a kétéves szervízelés díja 24.000 Ft, amibe a kötelező fékolaj csere munkadíja nem fér bele, az még 12.000. Voltam 2500 km ajánlott olajcserén Hoványnál, munkadíj nélkül 36.000, egyéves szervízen Romhányinál 61.000 , most kétévesen 81.000. Hát ez két év alatt 178.000. és nem romlott el semmi. (persze amúgy is garanciális) Sajnos gyakran és rövid távokon használom, ez miatt cserélem évente az olajat, és hosszú távra tervezek vele.
Az előző frissítés során F8 maradt (2019. október talán), a mostani frissítést meg nem tudtam felpattintani - nincs annyi időm, hogy autókázzak ennyit :-)
Az olaj az egyik, ami a Fruzsihoz képest kellemetlenül drágább, de szerintem a szűrők és egyebek is sokkal specifikusabbak, mint a Fruzsi (Fiesta család) dolgai.. Ha azt nézem évi 40 és fél - szerintem annyir anem vészes :-)
De az is lehet, hogy a fordítás nem tökéletes, és csak annyit jelent, hogy nincs új frissítés - bár akkor nekem azt írta a Ford-os oldal, hogy a legfrissebb szoftvert/térképet használom, nincs teendőm.
Akkor a tipus/modell(év) felismerése rendben van, de még nincs mindenütt átvezetve az összes adat róla. No para, más is volt így frissen átvett kocsival (az enyém néhány hónappal korábban gyártott, készleten lévő darab volt, úgyhogy ilyen probléma nem jött szembe) márkakereskedésben rá lehet esetleg kérdezni.
Köszi az infókat. Ezeket már én is kiolvasgattam innen-onnan. Nálam a Ford oldalán beregisztrálva az autót (alvázszám alapján) A Szoftver alatt ez van kiírva:SYNC Frissítések
Az Ön Fordjára nem vonatkozik.
Nem érvényes az Ön Fordjára.
Az Ön Fordja esetében nem értelmezhető.
Érdekes, pedig van benne navi is. Nektek is így van?
Nekem a héten dobta a fordos oldal, hogy van frissítés: https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/hasznos/sync-es-bluetooth-ismerteto/ford-sync-3-terkep-frissites#/ alvázszám (VIN) alapján megmondja, és ha van, akkor letöltöd, kcisomagolod egy exfat fájlrendszerre formázott(!), minimum 32GB-os pendrive-ra, és valahol ad egy pdf doksit is, amiben le van írva pontosan, hogy milyen lépésekkel tudod frissíteni (röviden: autó bekapcsol, motor beindít, pendrive rádug, 4-8 perc múlva elkezdi az első körös frissítést, majd szól, hogy első kör kész (~fél óra), és reboot kell, ekkor félreállsz, motor leállít, pendirve-hoz nem nyúlsz, kiszállsz, ajtó becsuk (hogy a navi is kikapcsoljon), majd visszanyitod, beülsz, indulás, elkezdi a második frissítési kört (ez jóval tovább tart, célszerűen ekkor is autókázol/megy a motor, mert ha kikapcsol a navi, akkor khm. az egész kezdődik előről), majd ez után is kér egy reboot-ot (nem, ekkor sem veszed ki a pendrive-ot), ez mint az első kör után, és csak ez utáni bekapcsolás/indítás után fogja azt mondani, hogy készen van, illetve fogja kiírni a pendive-ra a logot, amit a fenti oldalon fel kell majd töltened a Fordhoz.
Gmaps, Waze az Android Auto használatával megy telefonról (AA-t volt, aki apk mirror-ból töltött a telefonjára, és volt, aki ProtonVPN vagy más megoldással USA-ban láttatta a telefonját, amire így már telepíthető volt az Android Auto (mert errefelé nem érhető el hivatalosan...).
Elég sokat olvasgattam az utóbbi hetekben ebben a témában,de tudomásom szerint sem forgalominfó sem sem a trafipaxok nem jeleníthetőek meg a sync 3-on. (A forgalominfó állítólag van amelyik országban működik. USA-ban biztosan.)
Olyan kérdésem lenne hozzátok,hogy kinek milyen verziójú a synk 3 és a térképe? Nálam 3.4_Bild_19200 és F8. Ezek a legfrissebbek?
Először is sok-sok balesetmebtes kilométert az új családtaggal! :-)
A rádiólogók engem is érdekelnének, bár nem nagyon szoktam a "tepsit" nézegetni - inkább illendően az útra figyelek. Pályán csak óvatosan - egyrészt mert nagyobb tempóban elég szomjas tud lenni a kicsike - és a nagyobb tempót nem is biztos, hogy elsőre észreveszed, hogy túl nagy :-) (Fruzsi után pláne - bár amennyivel több a lovacska, arányaiban közel annyival nehezebb is a szekér)
Megvan az új családtag. A csomagtértálca klappol bele pontosan. (Köszönöm a tippet!) Köszöbvédő volt rajta gyárilag. Első benyomásim igen jók "Fecó"-ról. Én is úgy érzem,hogy kell neki 125LE, bár autópályán még nem volt alkalmam kipróbálni. Olvastam, hogy a rádió logókat bele lehet valahogyan "varázsolni", de eddig nem jöttem rá hogyan? Tud valaki ebben segíteni?
Örülök, hogy még eggyel többen vagyunk/leszünk! Képzeljétek el, hogy az enyémen kívül már 3 másik autót is láttam Budapesten(!)! ;)
Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, hogy mikre figyelj vásárláskor, talán egy dologgal egészíteném ki, az pedig a hűtővíz, nekem önteni kellett hozzá, de most már beállni látszik.
Sárfogót -még- nem vettem, pedig már kéne, de küszöbvédőt, csomagtér tálcát, és tetőcsomagtartót/sínt már igen. Első kettőt fordpetrányi webshop, 3 napos szállítás, 8,8e, ill. 9,8e forint, de most már drágább sajnos. Ha tetősínre van szükséged azt 1 helyen találtam, e-csomagtarto.hu, Csepel, Cruz márka, 30e, ami jutányos szerintem, postázni is tudnak. Illetve érdemes elgondolkodni a plusz 4db tpms szelepen a téli gumikba, de ez már tényleg csupán kényelem, praktikum, én beruháztam, hogy ne világítson a műszerfal, vagy ne kelljen minden cserénél szerelni, nem tesz jót a guminak.
Nagyon sok élményt, balesetmentes közlekedést kívánok az Ecosporthoz, nem fogsz benne csalódni!!! ;)