Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.03.19 -10 0 278

Amivel nem értek egyet , az a Nógrádban működő vasutak felszámolása.

Mindenki tudja, hogy gazdaságtalanok ,

de a trizs táblázatai azonnali bezárásért kiáltanak ami közgazdaságilag logikus,

de emberileg , érzelmileg nem elfogadható.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nyugodj meg.

 

Ha bármilyen magyarországi mellékvonalon az átlagos utasszám eléri a vonatonkénti 2=kettő főt a vonalon megmarad a személyszállítás.

 

Akkor is ha abból a kettőből egy se fizető utas.

 

Ez már évek óta nem vasúti, nem közszolgáltatási, nem közlekedési hanem 101%-ban politikai kérdés.

 

 

Előzmény: f_k (276)
névtelen Creative Commons License 2022.03.19 0 1 277

"de a trizs táblázatai azonnali bezárásért kiáltanak"

Ez egy állapot, egy mostani állapot, és a dolgok tudnak változni idővel.. ami igazi érték, az az infrastruktúra, az, hogy végig tud menni a vonat. Ahogy a 70-es években a villamosokat a múlt részének tekintették, úgy lett mostanra újra "divatos".

Másrészt: azt gondolom, hogy a kihasználtság: tünet, nem ok.

Előzmény: f_k (276)
f_k Creative Commons License 2022.03.19 0 0 276

Gratulálok a D hivatásos jogsidhoz, a GKI vizsgádhoz!

Gyakrabban is írhatnál, mert így elhal a topik.

 

Amivel nem értek egyet , az a Nógrádban működő vasutak felszámolása. Mindenki tudja, hogy gazdaságtalanok , de a trizs táblázatai azonnali bezárásért kiáltanak ami közgazdaságilag logikus, de emberileg , érzelmileg nem elfogadható.

 

Előzmény: Angyal K. (266)
f_k Creative Commons License 2022.03.19 0 1 275

Én nem Nógrád megyében élek. Engem ne hibáztassál kérlek!

 

Ennek a topiknak van hasonló témájú 1 vasúti : https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134656&la=161009953

 

 

Illetve buszos közúti: 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9130990&la=160982372

megfelelője.

Akiket Nógrád érdekel azok főleg oda írnak nem is tudnak erről a topikról!!!!

 

Előzmény: trizs77 (265)
f_k Creative Commons License 2022.03.19 0 0 274

Nem végeztem utasszámlálást.

Előzmény: trizs77 (273)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.18 -7 0 273

Ezek a vonatok mennyi utassal érkeztek meg Hatvan állomásra ?

 

Előzmény: f_k (272)
f_k Creative Commons License 2022.03.18 0 1 272

Személyvonat érkezett Pásztóról...

Személyvonat érkezett Balassagyarmatról

 

 Személyvonat érkezett Somoskőújfaluból...

Hatvan , Hatvan , Hatvan állomás...

trizs77 Creative Commons License 2022.03.17 -7 0 271

Ami ebből Nógrád megyét illeti.

 

A legjobban a 75-ös vasútvonal teljesít - nyílván a Vác-Disjenő szakasz miatt - a 38. helyen állnak 8%-os költségfedezeti aránnyal.

 

Az 51. helyet csípte el a 81-es vonal (77 vonalból) a maga 6%-os költségfedezeti arányával.

 

Gondolom senkit nem lep meg a 78-as vonal 69.-ik helye, hisz csak 3%-os a költségfedezeti aránya.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.03.17 -7 0 270

trizs77 Creative Commons License 2022.03.17 -7 0 269

 

trizs77 Creative Commons License 2022.03.16 -6 0 268
trizs77 Creative Commons License 2022.03.16 -7 1 267

Annak ellenére - az a hír járja -, hogy a leghitványabb piroskákat a mi megyénk kapta, máshol nincs ennyi probléma velük.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nyomják Krahácsot ?

 

Minden fűtőház, mindig arra/arról panaszkodik, hogy az adott típusból hozzájuk adták a legrosszabbakat.

Immár jó 70 éve erről szól a nóta.

 

Nem gondolom, hogy a Bgyarmati Bz-knél több vagy nagyobb lenne a fekve maradási % mint máshol.

 

Azért ezek a kis motorvonatok már 40+ évesek.

Az utóbbi 10 évben semmilyen komolyabb felújításon nem estek át.

 

Csodát nem kell tőlük várni.

Cseréjük egyelőre nem aktuális, hisz a két, egyenként sok száz milliárdos vasúti jármű beszerzési projekt:

 - 115 új villamos mozdony,

 - 55 db 6 részes HÉV motorvonat

beszerzése is azért állt le (lassult le) mert előbb a Covid most meg a háború sok-sok pénzt kivett, kivesz a kormány zsebéből.

 

A Bz cseréje indokolt de nem a következő 10 év feladata lesz.

Amíg mennek, mennek.

Lássuk beNógrád megyében sem okozna Világgazdasági válságot, ha a Bz-k teljes lerobbanása miatt a nógrádi mellékvonalakat le kellene állítani és más járművel helyettesíteni.

 

Talán a 5-ös nyugati szakasza Diósjenő-Vác ahol addig kell a Bz-t járatni amíg egy mozgóképes Bz is van a megyében.

 

a 75-ös keleti szakasza,

a 78-as

a 81-es

1-4 nap alatt kiváltható.

 

Nincs ilyen terv.

De ha szorít majd a cipő, nem fog az intézkedésre jogosult infarktust kapni a feladat nagyságától.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

Hogyan áll a megye közösségi közlekedésének másik pillére a megyei helyközi autóbusz közlekedés ?

 

más-2

 

A KSH kiadta, hogy átléptük a 400 személyautó/1000 lakos arányt.

 

Ezzel az Unio 27 országából még mindíg csak 25.-ek vagyunk de hogy képezőik ez le Nógrád megyében?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Angyal K. Creative Commons License 2022.03.16 -1 0 266

Én is eltűntem (eltűnök) egy kis időre, elkezdődött a lakásfelújítási projekt (robbantástól a festésien keresztül a parketta csiszolásik majd költözés, közben meló, túlóra és kezdem már a nem rég szerzett "D-s" jogsimnak (+GKI) is hasznát venni.

Ha lesz a közeljövőben olyan nap amikor ezek közül egy sem lesz, elmegyek biciklizni, este meg teleméretem magam Unicum barista-val.

 

A vasút körül nagy a csend mostanában, kivéve a szokásos áprilisi kapirgálást a 81-esen.

Mostanában nem látok bejegyzéseket (annyit mint januárban) a MÁVINFORM Facebook oldalán sem a megyei vasútvonalakkal kapcsolatban.

Tartok tőle, hogy a BZ meghibásodásokkal kapcsolatban itt van valami más is, nem szeretnék alaptalan badarságokat írni ezért ezt most nem is fejteném ki bővebben.

Annak ellenére - az a hír járja -, hogy a leghitványabb piroskákat a mi megyénk kapta, máshol nincs ennyi probléma velük, ritkán látok BZ-s vonalat a fentebb említett információs csatornán.

Lehet beletörődött már mindenki a saját sorsába és rájöttek, hogy nem lesz más a vonalra helyette.

Becsó bejelentését még várom, várjuk bár szerintem maga sem emlékszik már rá a választási kampány hevében, hogy ezzel még adósa a megye keleti felének.

 

 

Előzmény: trizs77 (265)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.16 -5 0 265

Eltelt egy hónap újabb hozzászólás nélkül ............................:-(((

 

Ennyire nem érdekli a Nógrád megyei olvtársakat, Nógrád megye közösségi közlekedésének jövője ?

 

Vagy csak nincs mit mondaniuk a :

 képzeljétek zöld kapaszkodóra cserélték a sárga kapaszkodót a 342-es Bz-ben?

típusú hozzászólókat zavarta a valóság bemutatása ?

 

Zuglóból, 80-90 km-re Nógrád megyétől miért én írom az adatokat, miért nem a Nógrád megyeiek ?

 

Ennyire nem érdekli őket saját megyéjük?

 

Az elmúlt 30 napban egyetlen Nógrád megyei vasút barát, közlekedés mániás nem ment egyetlen kört se, se a 78-as se a 81-es vonalon?

 

Kitől várjunk hiteles beszámolókat a megye közforgalmú közlekedéséről, ha nem azoktól akik ott élnek?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Példa :

X napon utaztam egy kört a 78-as vasútvonalon Balassagyarmat-Aszód-Balassagyarmat útvonalon.

Indultam Gyarmatról 5,50-kor a 343-as Bz-vel.

A Bz egy mellékkocsit vontatott.

Indulásunk pontos volt.

Induláskor a motorban 8 fő, a mellékben 6 fő tartózkodott.

Az út alatt a motorban+mellékben) az utasok száma (együttesen) 10 és 38 fő között ingadozott.

A 38 főt Ikladtól Aszódig értük el.

Aszódra 8 perces késéssel érkeztünk.

 

Körüljárás után 7,43 indultunk volna.

Csatlakozásra várás miatt 7,50-kor indultunk.

Visszafelé a jegyvizsgáló a mellékkocsit lezárta így abban nem utazott senki.

Aszódtól Gyarmatig egyszer Acsa és Nkövesd között volt 11 fő a motorban.

Az út többi részén a létszám 10 fő alatt maradt.

Gyarmatra 14 perc késéssel érkeztünk.

 

A jegyvizsgáló udvarias volt, a motorban a fűtés jól működött.

Az ablakokon a kosz miatt nehéz kilátni.

 

Vagy valami hasonlókat várok/várnék el.

 

 

 

 

 

 

 

f_k Creative Commons License 2022.02.18 0 1 264

 

f_k Creative Commons License 2022.02.18 0 1 263

trizs77 Creative Commons License 2022.02.18 -6 1 262

A boldog béke időkben sem lehetett valami egetverő forgalom ott.

 

Egy 400 lelkes faluból akkoriban jó ha naponta 20 fő ingázott el valahová.

Előzmény: f_k (261)
f_k Creative Commons License 2022.02.18 0 0 261

Hont megállóhely 

Sahy(Ipolyság)-Drégelypalánk közti szakaszon levő megállóhely volt akárcsak Parassapuszta rakodóhely...

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.02.16 -6 0 260

Megyékre lebontva, mindenhol nőtt a halálozások száma az első 9 hónapban a 2020-as év azonos időszakához képest. Íme a statisztika:

  • Bács-Kiskunban a halálozás 19 százalékkal magasabb volt, mint 2020 azonos időszakában;
  • Baranyában 18 százalékkal;
  • Békésben 15 százalékkal;
  • Budapesten 15 százalékkal;
  • Borsod-Abaúj-Zemplénben 18 százalékkal;
  • Csongrád-Csanádban 19 százalékkal;
  • Fejérben 17 százalékkal;
  • Győr-Moson-Sopronban; 21 százalékkal
  • Hajdú-Biharban 22 százalékkal;
  • Hevesben 17 százalékkal;
  • Jász-Nagykun-Szolnokban 11 százalékkal;
  • Komárom-Esztergomban 22 százalékkal;
  • Nógrádban 33 százalékkal;
  • Pesten 15 százalékkal;
  • Somogyban 28 százalékkal;
  • Szabolcs-Szatmár-Beregben 21 százalékkal;
  • Tolnában 20 százalékkal;
  • Vasban 19 százalékkal;
  • Veszprémben 15 százalékkal;
  • Zalában 11 százalékkal haltak meg többen, mint 2020 első kilenc hónapjában.

Az adatokból jól látszik, hogy amíg a legkisebb növekedés is jelentős, 11 százalékos volt, addig az ország legkisebb lakosságszámú megyéjében, Nógrádban mintegy harmadával (33 százalékkal) nőtt a halálozások száma.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ha Nógrád megye lakossága (2020-ban = 188.000 fő) ilyen ütemben csökken, akkor a közösségi közlekedésnek egyre kevesebb, utas jelöltje marad.

 

Egy kisebb buszok, rövidebb vonatok is elegendőek lesznek.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.02.15 -6 0 259

A 81-sen :

              - Bz + Bzx + Bz

vagy

             - Bz + 2Bzx

 

szerelvények forognak ?

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (257)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.15 -6 0 258

Ó köszönöm.

Ez segítség.

 

Előzmény: Komlósfecskés (257)
Komlósfecskés Creative Commons License 2022.02.15 0 0 257

Nem. A 81-es vonalat balassagyarmati Bz szerelvényekkel szolgálják ki, ezért a Balassagyarmatról 4:45-kor és 5:50-kor Hatvanba induló motorvonatok aznap már nem térnek vissza honukba, hanem a 81-esen dolgoznak. (Értelemszerűen fordítva is, a Hatvanból indulók Salgótarján felől forognak be). Ergo ezek összeállításának nincs köze a 78-as utasszámaihoz. 

Előzmény: trizs77 (255)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.15 -1 0 256

Az, hogy három vagonos vonat (Bz+2Bzx) jön le reggel Gyarmatról azzal indokolható, hogy ezen a reggeli hivatásforgalmi vonaton kb. 40-50 utas is van ?

Van annyi ?

 

Bz fanoktól tudom, hogy egy Bz akkor van tele ha minden négyüléses fakkban ül egy ember.

 

Tehát 50 utasra kell számítani min 188 ülőhelyet ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.02.14 -1 0 255

Ha 7,25-kor indult Hatvanból Bgyarmatra vissza, akkor kb. 6,00-kor érhetett Hatvanba.

(ha még ott tankolt is) akkor ez a vonat lehet a 78-as vonal Aszód-Bgyarmat közötti szakaszának legkihasználtabb vonata.

Ugyanis a reggeli csúcs közepén jön le Gyarmatról és ér le 5,22-re Aszódra.

Ott kiürít és még átér Hatvanba tankolni.

 

A következő vonat már csak 6,10-re ér le Aszódra, ha még Ő is átmegy Hatvanba tankolni akkor 6,30 előtt nem nagyon érhet oda.

Ha pedig mégis átér 6,30-ra Hatvanba akkor ott elég neki 50 perc a tankolásra és a fordulásra, hogy 7,25-kor már visszafelé induljon ?

 

 

Előzmény: f_k (253)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 254

így már más.

Előzmény: f_k (252)
f_k Creative Commons License 2022.02.14 0 0 253

7.25 kor indult, de ez amolyan Hatvan Bgyarmat közti becserélős tankolós menet, megáll Galgahévíz, Hévízgyörkön , de minek...

Ott is Eu pénzből épült sk 55 ös "kifutópálya" aztán pont a fővonali  vonat nem áll meg ekkor...

Naponta 2 szer van ilyen Hatvan Bgyarmat vonatpár....

Előzmény: trizs77 (251)
f_k Creative Commons License 2022.02.14 0 0 252

Ez csalóka.

Mindkét mellék összes ajtaja lezárva, a fűtés nem működött bennük, így csak 44 ülőhely a valóságban....

 

Ne ítélj elsőre  :)))))

Előzmény: trizs77 (251)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.14 -1 0 251

Ez mikor indul ?

Nem túlzás a kb. 138 ülőhely ?

 

 

Előzmény: f_k (248)
f_k Creative Commons License 2022.02.14 0 0 250

Munkanap Hatvanból....

Előzmény: trizs77 (249)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.14 -1 0 249

Aszódról ?

Előzmény: f_k (248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!