Nyitotta:Angyal K., 2022.01.18 21:29 |
Hozzászólások: 400 | Hozzászólók: 14
Minden téma ami Nógrád megye (Budapestig) közösségi közlekedésével kapcsolatos: közút, vasút kapcsolata. Ide jöhet ami nem fér bele a Volánbusz vagy MÁV ide vonatkozó topik témáiba. Megvitatható a pl. 21-es út vs 81-es vasútvonal közösségi közlekedése. Kéretik koncepcióban gondolkodni, megnyilvánulni. Tessék mellőzni a melyik rendszám és pályaszám merre található kérdéseket. Sulinetes kölkökkel szemben nem húzunk kesztyűt, hozzászólásaikra nem reagálunk, ők csiperegnek egymásközt! Hallelúja!
"de a trizs táblázatai azonnali bezárásért kiáltanak"
Ez egy állapot, egy mostani állapot, és a dolgok tudnak változni idővel.. ami igazi érték, az az infrastruktúra, az, hogy végig tud menni a vonat. Ahogy a 70-es években a villamosokat a múlt részének tekintették, úgy lett mostanra újra "divatos".
Másrészt: azt gondolom, hogy a kihasználtság: tünet, nem ok.
Gratulálok a D hivatásos jogsidhoz, a GKI vizsgádhoz!
Gyakrabban is írhatnál, mert így elhal a topik.
Amivel nem értek egyet , az a Nógrádban működő vasutak felszámolása. Mindenki tudja, hogy gazdaságtalanok , de a trizs táblázatai azonnali bezárásért kiáltanak ami közgazdaságilag logikus, de emberileg , érzelmileg nem elfogadható.
Minden fűtőház, mindig arra/arról panaszkodik, hogy az adott típusból hozzájuk adták a legrosszabbakat.
Immár jó 70 éve erről szól a nóta.
Nem gondolom, hogy a Bgyarmati Bz-knél több vagy nagyobb lenne a fekve maradási % mint máshol.
Azért ezek a kis motorvonatok már 40+ évesek.
Az utóbbi 10 évben semmilyen komolyabb felújításon nem estek át.
Csodát nem kell tőlük várni.
Cseréjük egyelőre nem aktuális, hisz a két, egyenként sok száz milliárdos vasúti jármű beszerzési projekt:
- 115 új villamos mozdony,
- 55 db 6 részes HÉV motorvonat
beszerzése is azért állt le (lassult le) mert előbb a Covid most meg a háború sok-sok pénzt kivett, kivesz a kormány zsebéből.
A Bz cseréje indokolt de nem a következő 10 év feladata lesz.
Amíg mennek, mennek.
Lássuk beNógrád megyében sem okozna Világgazdasági válságot, ha a Bz-k teljes lerobbanása miatt a nógrádi mellékvonalakat le kellene állítani és más járművel helyettesíteni.
Talán a 5-ös nyugati szakasza Diósjenő-Vác ahol addig kell a Bz-t járatni amíg egy mozgóképes Bz is van a megyében.
a 75-ös keleti szakasza,
a 78-as
a 81-es
1-4 nap alatt kiváltható.
Nincs ilyen terv.
De ha szorít majd a cipő, nem fog az intézkedésre jogosult infarktust kapni a feladat nagyságától.
Én is eltűntem (eltűnök) egy kis időre, elkezdődött a lakásfelújítási projekt (robbantástól a festésien keresztül a parketta csiszolásik majd költözés, közben meló, túlóra és kezdem már a nem rég szerzett "D-s" jogsimnak (+GKI) is hasznát venni.
Ha lesz a közeljövőben olyan nap amikor ezek közül egy sem lesz, elmegyek biciklizni, este meg teleméretem magam Unicum barista-val.
A vasút körül nagy a csend mostanában, kivéve a szokásos áprilisi kapirgálást a 81-esen.
Mostanában nem látok bejegyzéseket (annyit mint januárban) a MÁVINFORM Facebook oldalán sem a megyei vasútvonalakkal kapcsolatban.
Tartok tőle, hogy a BZ meghibásodásokkal kapcsolatban itt van valami más is, nem szeretnék alaptalan badarságokat írni ezért ezt most nem is fejteném ki bővebben.
Annak ellenére - az a hír járja -, hogy a leghitványabb piroskákat a mi megyénk kapta, máshol nincs ennyi probléma velük, ritkán látok BZ-s vonalat a fentebb említett információs csatornán.
Lehet beletörődött már mindenki a saját sorsába és rájöttek, hogy nem lesz más a vonalra helyette.
Becsó bejelentését még várom, várjuk bár szerintem maga sem emlékszik már rá a választási kampány hevében, hogy ezzel még adósa a megye keleti felének.
Megyékre lebontva, mindenhol nőtt a halálozások száma az első 9 hónapban a 2020-as év azonos időszakához képest. Íme a statisztika:
Bács-Kiskunban a halálozás 19 százalékkal magasabb volt, mint 2020 azonos időszakában;
Baranyában 18 százalékkal;
Békésben 15 százalékkal;
Budapesten 15 százalékkal;
Borsod-Abaúj-Zemplénben 18 százalékkal;
Csongrád-Csanádban 19 százalékkal;
Fejérben 17 százalékkal;
Győr-Moson-Sopronban; 21 százalékkal
Hajdú-Biharban 22 százalékkal;
Hevesben 17 százalékkal;
Jász-Nagykun-Szolnokban 11 százalékkal;
Komárom-Esztergomban 22 százalékkal;
Nógrádban 33 százalékkal;
Pesten 15 százalékkal;
Somogyban 28 százalékkal;
Szabolcs-Szatmár-Beregben 21 százalékkal;
Tolnában 20 százalékkal;
Vasban 19 százalékkal;
Veszprémben 15 százalékkal;
Zalában 11 százalékkal haltak meg többen, mint 2020 első kilenc hónapjában.
Az adatokból jól látszik, hogy amíg a legkisebb növekedés is jelentős, 11 százalékos volt, addig az ország legkisebb lakosságszámú megyéjében, Nógrádban mintegy harmadával (33 százalékkal) nőtt a halálozások száma.
Nem. A 81-es vonalat balassagyarmati Bz szerelvényekkel szolgálják ki, ezért a Balassagyarmatról 4:45-kor és 5:50-kor Hatvanba induló motorvonatok aznap már nem térnek vissza honukba, hanem a 81-esen dolgoznak. (Értelemszerűen fordítva is, a Hatvanból indulók Salgótarján felől forognak be). Ergo ezek összeállításának nincs köze a 78-as utasszámaihoz.