Múltkor volt itt szó az E1es motorról és arról, hogy a forgóvázak nem stimmelnek miután beépítésre kerül a motor. Nekem is van egy E1esem, ami már itt kiderült. Vettem egy motort, de a felét eladtam egy haveromnak, mert szerinte és szerintem is elég erre a kis tömegre egy motor. Tehát a forgóvázak.
Nos, nálunk gyári Tátra modellek, csak akkor lesznek, ha valaki behozza őket, mint forgalmazó. Addig biztos nem! Tárgyalásokat fogok folytatni a Miroslav-al ebben az ügyben, lássuk, hátha jutunk valamire! A saját modellekkel kapcsolatban: sajna nincs elég kapacitásom és időm arra, hogy készítsek modelleket megrendelésre. Tenném, ha tehetném! De ezeket is a hely szűke, a gyér felszerszámozottság és az egyes könnyítő technológiák hiányában, ténylegesen snitzer és reszelő segítségével több év alatt sikerült megépítenem! (Viszonyításképp: A T5C5 3 éve épül...) Remélem, mindenki megérti! Más! Nem az a lényeg, hogy egy modell mennyire gyors! Ez inkább szépségverseny! És számomra undorító, ha egy jármű a modellsebességének többszörösén repeszt körbe-körbe egy asztalon! Játékvasútnál oké, de modellvasútnál nem! Sajna a tapasztalatom az, hogy sokan keverik a kettőt! De már az ICS sem lesz sokáig olyan gyors! Minden jót! Maf
Helló mindenki! Ahogy néztem tetszenek a modellek, ez örvendetes! Ha bárkinek valami kérdés az eszébe jut, tegye fel nyugodtan, megpróbálok rá válaszolni! ... Ja, igen! A jellegrajz nem sablonnak kell, hanem a méretek miatt fontos! A rajzok önmagukban kevesek, én ki szoktam menni a kocsiszínekbe és ami kell azt lemérem mm-re pontosan, mert a méret a lényeg! A rajzokon általában csak a főbb méretek vannak, de mint mondottam vala, az édeskevés! Viszont az stimmel, hogy az alváz az bonyolultabb, de nem sokkal! És fotó! Sok fotó a részletek miatt, pl.: hogy az egyes alkatrészek a járműveken hogy és hol helyezkednek el! Jó modellezést mindenkinek! Maffia
A KT8-asokat éa a KT4-eseket Maffia 82 faterja hozta a mi megrendelésünkre a gyártótól, mivel épp azokban a napokban küldték ki Prágába, amikro fölfedeztük, hogy létezik SzKT festésű KT4-es. Egyébként a gyártó a közeljövőben tervezi a magyaroszági Tátrák forgalmazását is, de ha jól tudom még nem kapható boltban a KT4-es se. KT8-as és még más Táttrák kaphatóak a prágai villamosmúzeumban, és pár helyi modellboltban.
Kár. Azt tudom, onnan van az E1+pót, az ULFis. Az ULF hoz van egy ötletem, hogy ne "viselkedjen" úgy a csuklója, de csak majd akkor írom le, ha kész, és tuti, hogy működik. Még C1esen gondolkodom, de azon nem utaztam ezért nem biztos, hogy veszek. Álatlában olyat veszek amin utaztam-szerencsére ilyen az ÖBB 4020as is de ez itt OFF. Azon is gondolkodom, hogy nekiállok egy pár tátrának, és akkor vagy 4000/4017 vagy a 4020/ezt nem tudom legújabb szerint mivel jár csinálom (4020as a psz-a miatt tetszik)
Vettem 2 E1-t 1 H-t és 1 pótkocsit az E1-hez...valamint hajtást szintén E1-hez. A hajtás valóban fain, de a modell nemigazán a legszebb...Ár/érték korrekt.Szedőt magam szeretnék csinálni a távoli jövőben, de ahhoz el kellene mennem a Fogashoz és korrekt, beméretezett szedő-jellegrajzot szerezni.
A H-hoz legközelebb veszek lant-áramszedőt és motort is.Az ULF-et a becsuklás és siklás miatt kihagyom..:(
Hol szereztétek be a KT8-as és KT4-eseket?Milyen áron?
Van több lehetőség. A Halling szedője 5 Euró. Van egy kisszériás gyártó, aki gyárt villamosokat is és kiegészítőt is, én olyan szedőt vettem, amit ő gyárt, az harmincvalahány euró volt per darab, de teljesen olyan, mint az eredeti.
Aztaa!!!!!!! Tyűű, nem mondom ez állati!!! GRATULA Maffia 82nek!!!!!!! Eszméltelen jól néz ki!
Amúgy nekem az 59-es, a "temetőjárat" :P a kedvencem, ahol is egyszer az Apor Vilmos térnél egy épp vizsgázó vezető azt találta bemondani, hogy "apor villamos tér"
Húú de durva volt utánna rögötn kijavította, apor vilmosra, lehetett hallani a hangján, hogy tök zavarban volt, és amikor leszálltam, láttam hogy többen vannak a vezetőfülképbe, biztos akkor vizsgázhatott az illető.
Linien által forgalmazott modellekről: van velük meló, de alapnak jók, az E1-es modellnek a legnagyobb baja talán az ajtajai, illetve a szedő, de az kapható, az ajtók könnyen kireszelhetők (bár régen az ajtók ijenek voltak). Gond lehet az, hogy az E1-es motor forgóvázai az új, burkolt forgóvázak, míg a középső, futó váz a régi nem burkolt, és így vegyesen sose volt. A réggebbi kocsik egész jók, kisebb cizellálás után nagyon szép modellek lesznek (a szedő progláma itt is aktuális). Az ULF elég szép, és hosszabbítás is kapható hozzá, de a hajtása sajnos nagyon hangos, illetve nem megoldott a csuklók becsuklásvédelme, és ezek nélkül az egyenesekben is szorul, illetve csúnya. Ez a rövid esetében nem jelentős, pláne ha hátulra is teszel bele motort, akkor minden csuklóbeáll rendresen, a hosszú változatot csak kéét motorral érdemes fölszerelni, és valahogy meg kell oldani a becsuklást, és rá kell jönni, mitől ilyen zajos a hajtása (a motor nem lehet az oka, mert ugyan az, mint az E1-es).
A hajtás kiemelkedően jó, de a modellek csapnivalóak igaz az áruk is olyan. Legszebbnek talán a "H" tip. motorkocsi. Az E1 szedő nagyon szép szinte túl igényes a modelhez de az ára is elég húzós de mint mondtam erröl Kocso fog tudni neked infót adni.
A szedő elkészitésnél a rugó jelentheti a legnagyobb problémát.
Áramszedő ügybe fordulj Kocsohoz! Ugylátom Te is küszködöl a modell felületességével. Áramszedőt akkár megpróbálhatod elkésziteni de az egy embertelen meló, N-es méretbe (1:160) márkészitettem szedőt CsD 699 sorozatu mozdonyomhoz amit 0.-ik születés napomra kaptam ha majd megnövök bitos tetszeni fog, ennek már 23 éve.