Az elképzelés az, hogy először készítek egy prepo másolat oldalt és azt szétvágom, majd sok 4 szárnyú ajtót készítek...ezekután a szétvágott részeket összeállítom, csiszolom, majd ha jól néz ki, akkor azokról készül öntőforma...most nem sok időm jut rá, meg így hirtelen nem sok kedvem van 30E-t beruházni.
És köszi az ötletet a hajtással kapcsolatban, talán van akkora padlószintje a t5c5-nek, hogy akár egy kis csalás árán ezt a verziót bele lehessen préselni. :) Majd még számolgatok...
Az 1:50-es tátrával kapcsolatban annyit, hogy elkezdtem rajzolgatni, méretezni, először kartonpapírból fogom az egyes darabokat kivágni, ha nem lesz túl otromba, akkor jöhet a Cu! :)
E/E1es motorkocsi 14€ C2/C3as pótkocsi 11€ Motor az E/E1es modellbe 43€ Bécsben lehet kapni, a strassenbahn muzeumban, valamint a metróban az információs irodákban, pl:Stephansplatz, Westbahnhof. A motor ára az május 1-i adat, a többi tavalyi, de állítólag nem változott.
Sajnos nem tudok bejelentkezni rendesen, mert folyton technikai hiba lép fel meg egyébb hajmeresztő hülyeségek, ennek folytán a topic cím módosítást egyelőre nem tudom megoldani.Az 1:87-ben részt ki kellene töröltetni, vagy elé egy "nem csak"-ot beilleszteni.Írjatok a moderátornak :))
Holis és mennyiért lehet E1-t kapni? Pótkocsi van-é hozzá?Megy mostanság vki oda, ahol osztják?
A Deák féle MUKI-hoz az ellenállás beillesztése a zárlámpához tényleg jó ötlet, mert a lézerpointer feeling kiábrándító.Viszont ugyanez a fehér fénnyel pont jó lenne...a halovány sárga helyett.Még vmi: Én békebeli, igen-igen éltes PIKO síneken próbáltam ki a jószágot és amikor az áramfelvétel nem tökéletes, akkor egy rövid pillanatra előre is vörösen világít...
Ha minden jól menne, akkor egy prefo építőkészlet szétvagdalásával öntőgyantázással T5C5-készülne...anyagbeszerzés miatt áll a dolog.Ha vki tud olyan helyet, ahol lehet kapni 2 komponensű kristálytiszta öntőgyantát, valamint jó penetrációjú sziloplastot írja meg a címet s'il vous plait.KÖFI!
Itt van a másik kép is ez valamiért nem ment fel. Ja és mivel ez ugye csuklós villamos a motor csak az egyik forgóvázat hajtja a másikat egy másik motor, de a motornak mind a két oldalára lehet kardánt rakni, tehát ez a megoldás ideális lenne a Tátrádhoz. Láttam múltkor összeragasztos BKV-s festésű Tátrát, de nem azt amelyiknek nem jó az első és hátsó ajtaja. Megkérdeztem van-e hozzá motor erre azt modták, hogy Bécsben lehet kapni, de nem kifejezetten ahoz gyártják, gondolom erre a hajtásra gondoltak.
Inkább itt részletezném, hogy kicsit fellendüljön a topic forgalma. :-) Van egy motor a forgóváz mellett, az alvázban, egy teknőben. Onnan kardánnal hajtja a forgóvázat. A forgóváz hasonlóan kapcsolódik a Piko taurusok forgóvázához. A kardán egy csigakereket hajt ami az egyik tengelyt és fogaskerekekkel megy tovább a hajtás a másik tengelyhez. Itt van képekben.[image2]
Ha már a hétvégén szóba került ez a topik, akkor itt és most pontosítanék a Tátra ügyében:
Az első cél egyelőre egy T5C5 (vagy -K) próba- és mintamodell elkészítése. Ez valószínűleg 1:50 arányú vitrinmodell lesz, meghajtást nem tervezek bele, inkább a belső tér kialakítását részesítem előnyben.
Ha ez elkészült, a tapasztalatok alapján ugyanezt elkészítem 1:87-ben, itt viszont már érdemes gondolkozni egy motor és erőátvitel elhelyezésén is, de ez még a jövő zenéje.
H.! Nem akarod módosítani a topik címét oly módon, hogy elveteted belőle az "1:87-ben" kifejezést? Talán többen lennénk... :)
Jó hogy tegnap találkoztunk, beírom ide a tapasztalatot, nomeg kicsit fölhozom a topikot :-))).
Kezemben a Muki, némi ényerőcsökkentés céljából. A gyártó ezt szétszerelhetetlenre építette! A kapcsolószerkezetet le kell hajlítani ahhoz, hogy a két összerögzítő csavarhoz hozzáférj. 4-5 ilyen húzás és garantáltan letörik. Egy-egy 470 ohmos soros ellenállást kéne tenni még a zárjelző LED-ekkel sorba és akkor megoldódna a probléma.
A másik: szép dolog hozzá a lóré, de Gags kocsikkal is lehet élethűen modellezni. A sörgár iparvágányán dupla Muki vitte régen a tehervagonokat, amíg le nem bontották a felsővezetéket.
Akkor ketten vagyunk, akik ilyesmivel foglalkoznak...
Le kell szögeznem, hogy még nagyon az elején vagyok...de komolyan gondolom. Ha minden jól megy, akko márciustól lesz egy városi és elővárosi modellező klub a Frenc átalakítóban. ha vi 2000 HUF a tagdíj+600 éves... elég korrektnek néz ki a történet, ráadásul sok céges kollega lesz benne: valszeg lesznek tanulmányi kirándulások is :)
Új év Új fórum... Remélem hasznos topic lesz, félúton a kispénzűek és a "nagy"modellvasutasok között.
Mivel a magyar kínálat nem éppen az ár-minőség arány legjobb példája ezért szvsz itt is a házilagos megoldások lesznek többségben, ami a hajtás miniatürizálása miatt speciális és érdekes megoldásokat kíván.
Most jelenleg egy Prefo másolat ( T5C5) tátárnak az átszabásán tevékenykedem...ha minden jól megy, akkor február-márciusra lesz egy valóban T5C5 vagy egy KT8D5 gurulóképes modellem. A motorizációt majd később.