-Max 4-5 év mert mi elég sokat 50-60e km-t megyünk évente.
-Többet vagyunk Ausztriába, szinte itt élünk, és lehet jobban megbíznék az itteni szervízben. (elég sok rémtörténetet hallottam már a magyar márkaszervizekről, amik sokszor nem is "rém" mert van két szerelőm is aki régen márkaszervízben dolgozott)
-Én ami szerviz könyveket eddig itt kint láttam, azokban úgy állt, hogy 140LE-nél 190e kmnél kell vezérlést cserélni, a 170LE-nél meg 150e km-nél.
Most nézem, és 150-et ír a füzetem.
(ha a hat évet nézzük, akkor még bele fér a ebben az évben mert úgy is lesz még olajcserém :)
-Az mondjuk télleg jó ötlet, hogy megveszem az összes olajat és azt rakják bele... mondják meg pontosan milyen kell, és azt veszem... a motor már úgysem garanciás.
Nekem 10 éve volt 1 KIA Cerato-m, és annál volt hasonló szitu. Random módon néha bent maradt a kuplung pedál, de nem is teljesen, hanem csak kicsit, sokat is szívtunk vele mire rá jöttünk hogy miért nem akarja bevenni a sebességet.
Látszólag nem volt egyértelmű mert csak pár centit maradt bent.
Lényeg: Valami munkahengert kellett volna cserélnem, azt mondta a szerelő... de nem tetszett az ára, és használtam úgy tovább.
Hozzá szoktam, hogy váltás után mindig alá nyúltam a pedálnak ballábbal, és fel pöccintettem ha beljebb volt esve...
Ez olyannyira be rögződött a lábamba, hogy a következő kocsimnál is mindig alá nyúltam... :)
(A legutóbbi 2 kocsimnál viszont ki volt zárva az ilyen probléma.. automata váltó :D )
Ha jól tudom, minden gyártónak licenszelni kell a TMC szolgáltatást minden országban az üzemeltetőtől (csinos díjért gondolom), különben nem működik. Úgy néz ki, erre Magyarországon a Skoda nem akar költeni.
Ja és még valami ,tapasztalt valaki már olyat hogy 100km autopályás vezetés után a kuplung pedál beteapadt? ,vagy városi forgalomba mozogva ugynugy bent marad a pedál
Sziasztok 2009-es 2.0PDTDI ha véletlenúl nem mennem megfelelően és a tempomat se müködik akkor nem az EGR szeleppel van baj és nem azzal a 10Ezer forintos kis biszbasz érzékelővel hanem egy vezeték szakadás van valahol ,nem tudom pontosan hol mert a fiuk a mühelyben megcsinálták ja és 260000 Km van a kocsiban
Ma reggelre a hűtősolyadék szintje lecsökkent annyira, hogy ki is jelezte a műszerfalon. Tényleg utána kellett önteni úgy 3-4dl-t, hogy a tartályban a minimum szint fölé kerüljön. Alánéztem, nem folyik sehol. Ez mennyire normális 16e km után? Vagy azonnal szervíz?
Egyetértek rendszámtábla ledileg. Viszont több Superbet láttam már ledes nappali menetfénnyel. Engem inkább az érdekelne. Sajnos a gyári P21W elég sárgás, halvány, és nincs belőle ilyen-olyan minőség, csak egy féle. Próbáltam már ebayről rendelni, de hiába írkálja a kínai hogy canbus, meg hogy no error, egyik sem működik, ráadásul fordított a polaritása is. Szóval ha valaki ismer olyat ami működik, az ne fogja vissza magát.
Ja, igen. Én a te autódban lévő dolgot ismertem állófűtés néven, de az nem a motor gyors melegítésére szolgál hanem az utastérére. Egy ismerősöm autójában van egy olyan megoldás, hogy a vízkörben van egy fűtőszál, hogy hamar meleg legyen a motor, és ezáltal legyen hamar fűtés. Ez teljesen automatikusan működik, egyszerűen a motorhőfokot figyeli, és fűt, ha kell. Persze ennek sincs semmi köze a fordulatszámhoz, igazából észrevehetetlen a működése.
nekem van külön távirányítóm hozza a klíman is van egy külön kapcsolom, es a board computeren is van egy auxilary heating menüpontom, ahol tudom programozni.
Ha ezek nincsenek, akkor lehet hogy csak valami kiegészítő futes van, de azt nem tudom miképpen működik.
Pontosan ezt csinálja az enyém is. Honnan lehet tudni, hogy van e benne állófűtés? Én használtan vettem, és ha ennek nincs külön kapcsolója, hanem magától működik, akkor lehet hogy az enyémben is van, és szimplán csak ez szórakozik velem.
Nekem van az autómban állóhelyzeti fűtés, és 5fok alatt melegíti a motort. Ha garázsból állok ki (pl. 17fokról), akkor még simán 750 körüli fordulatszámon megy az autó. Majd mire az iskolához érek a gyerekkel, addigra tudja, hogy kint csak 4 fok van, ezért megy a motormelegítés és az iskola előtt már 1000-es fordulaton van az autó. Ha eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor lemegy 750-re.
Nem tudom mi a helyzet, akinek nincs állófűtése, de el tudom hinni, hogy ott is van valami kiégszítő fűtés, ami miatt magasabb a fordulatszám.
Lehet hülyeséget mondok és tényleg csak "regenerál". :)
Ilyet az enyém is szokott csinálni, de nem nagyon foglalkozom vele. Addig nincs gond ameddig a Regenáráló lámpa nem világít. Akkor majd el kell menni meghajtani. Egy idő után visszaáll az alapjárat.
Igen-igen, a folyamatát ismerem. Viszont engem az érdekelne - hogy az eredeti kérdésemre visszatérjek, hogy honnan találja ki, hogy épp most van koromégethetnékje.
Azt figyeltem meg, hogy ha éjjel fűtött helyen parkolok, majd elindulok úgy, hogy kinn 4 fok alatt van a hőmérséklet, először normál üzem szerint működik. De pár perc múlva, amikor észhez tér hogy 4 fok alatt van a hőmérséklet, elkezd kormot égetni. Na persze nem mindig, de ha már egy ideje nem csinálta, és megtörténik a számára hirtelen lehűlésnek érzékelt esemény, az beindítja a koromégethetnékjét. Szóval milyen csillagzat együttállása kell ahhoz, hogy csinálja?