Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1
Én is egy ilyen oldalt kerestem,nekem is el kellene a segítség!
K.L.F. Creative Commons License 2007.09.18 0 0 0
Gondolom Mono már 1 év alatt megoldottad az irányjelző problémádat,én csak most találtam ide és hasznosnak tartom az "eszmecserét".
Ha valakinek autóvillamossági irányú problémája van, szívesen megpróbálok segíteni 'távgyógyítással'.
_Mono_ Creative Commons License 2006.10.10 0 0 topiknyitó

Nem találtam hasonló topikot, gondoltam nyitok egyet, hátha mások számára is hasznos lesz a jövőben.

 

Kezdeném mindjárt két kérdéssel:

 

Irányjelző/vészvillogó elektronikám nem áll a helyzet magaslatán. Irányjelző mindkét irányba teljesen jól működik. Ámde vészvillogó használata esetén a teljes bal oldal egyszerre (első, oldalsó és hátsó izzót értem ez alatt) három...öt villogási ciklust teljesen kihagyva néha be-be villan akkor, amikor a jobb oldali éppen világítási fázisban van. A műszerfalon levő kontroll lámpa is ugyanígy viselkedik. Úgy tűnik, mintha kontakt hibás lenne valahol a bal oldali vezérlés, de csak "vészvillogó üzemmódban".

Van-e valami ötletetek, elképzelésetek, mi lehet? Igazából azzal sem vagyok tisztában, hogy hány "relével" van lefedve az irányjelzés/vészvillogás. Egy régi 4 ütemű Wartburghoz volt már szerencsém index téren, abba egy relé-időzító elektronika "kombó" volt, tudomásom szerint az csinálta az irányjelzést is, illetve a vészvillogást is. Nem tudom, hogy ez manapság, újabb autókban hogyan szokás? Elképzelhető, hogy külön relé felelős ezért és annak egyik érintkező párja kontakt hibás?

 

Tervezem LED-es világításra átalakítani az irányjelzőket, illetve a hátsó lámpákat az autómon. Eredeti lámpatestek maradnának, az izzók helyére kerülnének "LED-es izzó" néven forgalmazott komplexumok. Az a gond ezzel, hogy az irányjelző esetében a LED-re csere után kiégett izzónak detektálja a rendszer, mivel jóval kevesebb áramot vesz fel a "LED-es izzó", mint a normál 21W-os izzó. Így tehát be kell söntölni egy ellenállással az új "izzót", hogy a rendszer "lássa" az áramfelvételt. Nos tehát, kérdésem ebből adódik, ha az első és a hátsó normál izzót is kicserélem LED-esre, akkor tudom-e söntölni egy helyen mindkét izzót, vagy sem. Hátsó lámpánál lenne hely akár két ellenállás párhuzamos kötésére is, de az első lámpánál nem nagyon. Kicsit másként fogalmazva: egy oldali irányjelző izzók totál párhuzamosan vannak-e kötve és az össz. áramot figyeli a rendszer, vagy külön-külön kell-e söntölni, lámpánként?

 

Az autó amúgy egy 2000-es évjáratú Audi A6-os lenne. melyre vonatkoznak ezek a kérdések.

 

Előre is köszi:

Mono

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!