Nyilván kell, viszont a fizető utasok számáról az automatikus jegyleolvasásnál már elég jó adatot kapsz. Igazából az zavar, hogy rengeteg használható adathoz hozzájutnak, de nem használják őket.
Nem tudom, milyen arányt képviselnek a jegyváltástól mentesülő utasok (tipp: a MÁV és a számlát álló állam sem tudja), de nyilván lehet rájuk is becslést adni.
A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai: legfeljebb azt tudja meg, hogy adott napon, adott vonaton, adott kocsikban, adott ponton hányan utaztak. Ha én Kecskemétre megyek és az utasszámláló Kisteleknél oda, akkor nem leszek benne. Ahol még Kecskemét előtt számolt, ott nem számolja bele a Kecskeméten felszállókat.
Kapacitástervezés: bárhogy mérsz, a jelen adatából kell a jövőre tervezned. Ha a nyugdíjasklub szerdán kirándul Győrbe, azt sem látod előre, semmilyen utasszámlálással, amit kedden végeztél. Hogy hányan jönnek vonattal a győri kézisek BL döntőjére, azt sem tudod előre megmondani, semmilyen utasszámlálással, csak azt látod, hogy egy-egy IC-re/Railjetre nagyon fogynak a jegyek.
>>De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is.
Vajon amikor a jv lecsipogja kütyüjével a jegyemet, akkor az adat bekerül valamilyen adatbázisba: dátum, xxx számú vonat, Cegléd-Bp Nyugati jegy, 1 fő yyy kedvezménnyel? Mert akkor az utasszámlálás automatikusan megvan. Vagy csak jegyellenőrzésre használják?
Köszönöm az infót, olvastam a Talentes gondokról (pl. itt). Megértem a helyzetet, s ha ez van a háttérben, akkor szvsz a cégnek a belső kommunikációján (is) kellene valamit javítani, mert helyben a 'személyzet' is sokszor csak azt mondja, hogy nem tudják, mi a gond, de hivatalosan két kocsival kellene kiadni. Írhatnám, de nem tudom, erre mi a belső policy, nem szeretném, ha hátrány érne bárkit emiatt.
Persze lehetne menni korábbi vonattal, de ki tudja, csatlakozás hogy lenne rá, vagy lehetne számolgatni, hogy ha Martonban a többség - aki megtehetné - a G43-t választaná a Z30 helyett, akkor az érdiek is talán felférnének egy szóló Flirtre. De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is. S inkább ahhoz igazítani, ha már dinamikus utasszám-növekedésről regélnek. Mindenesetre az egész egy jó kis agytorna lehet. :)
És igen, volt a Halbis részben egy kis csúsztatás, de leszálláskor tényleg visszacsapódott kicsit az ajtó és a lépcsőt is kicsit csúszósnak éreztem az esőtől, szóval tényleg nagyon oda kell figyelni a leszállásnál. Viszont ami tetszik bennük, az a fűtés: jobban el lehet bennük lenni kabátban is.
A biciklis utakért max respect, nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni.
Ha figyeled a Start közleményeit láthatod, hogy nap, mint nap nincs 3 Talent sem, amivel a Győr-Bécs vonatokat ki lehetne adni (a 10-ből). Tehát a hiányzókat - legalább a magyar oldalon - Flirttel kell pótolni. Na, ezeket valahonnan el kell venni, hogy itt is, ott is közlekedjen legalább valami. Az utas pedig választhat, hogy megy eggyel korábbi vonattal esetleg...
Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.
Na, azért ez minimum erős csúsztatás.... Soha nem volt még ilyen tapasztalatom úgy sem, hogy az esetek 80%-ban halbival bringával együtt utazok.
Tegnap is és ma is csak egy kocsival jött reggel a 4617, az utasok kb. 60%-a maradhatott le. A hangulat napról napra puskaporosabb. Nem értem, miért jó ez a cégnek.
Érdemes lenne azt is megpiszkálni, hogy katasztrófavédelmileg mennyire problémás egy púposra tömött vonatkocsi, kapaszkodási lehetőség nélkül összepréselődő utasokkal.
Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.
Péntek illetve ballagások lévén egyértelmű hogy nincs tartalék IC kocsi, ráadásul a Nyugatinak egyáltalán nincs is IC kocsija! Mondjuk ez egy érdekes dolog hogy ahová ennyi IC vonat jár hogy miért nincs nyugatis honállomású kocsi!
Nem tudja valaki, hogy általánosságban az S42-n miért maradt a hármas Flirt szerelvény, mikor a Z30 sokszor szólóval megy? Van ennek utasforgalmi magyarázata? Néha szoktam látni az egyik reggeli S42-t (ha késik) félig-háromnegyedig üresen, a Z30-on meg rendszeres a tömegnyomor utaslemaradással. Köszönöm.
Ezt nem tudom, nyilván a szumma utazók számához képest jóval kevesebb! De akkor is, az lenne a korrekt, ha nem biztosítja a vasút vonattal az eljutást a Keletibe, akkor biztosítsa az M4-es metrón! Kőbánya-alsóról se utaznak tömegek a Blahára, mégis igénybe lehet venni vasúti jeggyel a 37-es villamost! Meg a M3-as felújítása miatt BKK jeggyel a vonatokat, ferihegytől a Nyugatiig! Akkor igen is lehessen eljutni Kelenföldről is a Keletiig. Ha csak keveseket érint is, de így korrekt.
Korrigalom a kerdest, ezek kozul, akarhonnan is jar (100 km-en belul vagy tul), mennyi lehet az, amely amugy nem vette igenybe a pesti tomegkozlekedest, es nem rendelkezik berlettel? Tehat aki a jartanyi tavolsagra dolgozik a keletitol? No mert ennyi embert erint ez a dolog. Rendkivul minimalis mennyisegu ember lehet, aki napi jelleggel bejar melozni a nagyfaluba, de egyetlen bkk jaratra nem ul fel.
Mennyi lehet a 100 km-nel messzebrol utazo erintettek szama? Merugye a 100 km alattiaknak nyilvan budapest berletuk van, igy ez oket forintilag nem erinti.
Az se fair, hogy agyőri oldal vonatait bebasszák a Délibe (most, hogy le lesz zárva a keleti), de azt nem intézik el, hogy a M4-et legalább Kelenföld-Keleti között igénybe lehessen venni! Aki azért utazik vonattal, vonatjegyet váltva, mert neki a Keleti a jó (vagy környéke), az most 2 hétig saját zsebből metrózzon, napi 700,-Ft-ért!
A projekt honlapján keresztül küldhetik meg az érintettek a fővárosi vasúti közlekedési, személyszállítási és árufuvarozási lehetőségekkel kapcsolatos meglátásaikat, ötleteiket. Határidő: 2019. május 15
Szuper ez a metró pótlás. Tán a helyjegyes kocsikba nem kellene felengedni síma BKK bérlettel, csak helyjeggyel. Nem fair, hogy van, aki fizet a helyért, van, aki csak felszáll. Nem beszélve arról, hogy ezek termes kocsik, és tömegek állnak az ülések között.
Igazad van, tényleg 2013. közepe óta nem csak egy adott vonatra szól, hanem az érvényességi időtartamon belül bármelyik vonaton felhasználható, amelyik nem helylegyes, vagy pót-és helyjegyes.
A 4 órás érvényességi limit bevezetéséből viszont a következő kérdésem merült fel: ha veszek pl. Tatabányától (mondjuk a pénztárban) egy jegyet Pl. a Délibe 11.00-kor, és mikor leérkezem a peronra, akkor érkezik Győrből a 25 percet késett 10.40-es személy (a 11.10-es vonatra meg mondjuk 15 perc kését írtak ki), akkor mi van?
Tavaly már kérdeztem, hogy mikor vonhatja be a jegyvizsgáló (jv) az igazolványokat. 2018 decembere óta viszont új üzletszabályzat van érvényben és ebben olvasatom szerint másképp van szabályozva az igazolványok bevonása.
MÁV Üzletszabályzat 9.1.6. c pontja:
"A vasúti társaság az utazásra jogosultság ellenőrzését követően az utas menetjegyét, igazolványát haladéktalanul köteles visszaadni, kivéve, ha az Üzletszabályzat vagy a Díjszabás szerint be kell vonni azt."
MÁV díjszabás 1.2.18.1-es pontja felhatalmazza a jegyvizsgálót, hogy bármilyen általa hamisnak ítélt igazolványt bevonjon? "Ha az utas a)menetjegye adatait meghamisította vagy annak adatait, biztonsági elemeit oly módon manipulálta, hogy a felhasználási jogosultság nem állapítható meg egyértelműen, vagy hamis menetjegyet használ fel,
b)a kedvezményre jogosító igazolványát meghamisította vagy annak adatait, biztonsági elemeit oly módon manipulálta, hogy a felhasználási jogosultság nem állapítható meg egyértelműen, vagy hamis kedvezményre jogosító igazolványt használ fel,
...
a vasúti társaság az utas birtokában levő -menetjegyet, -a vasúti társaság által kiállított más igazolványt, iratot, -jogszabálynak vagy az igazolványt kiállító erre irányuló rendelkezése esetén a más szervezet vagy személy által kiállított igazolványt, iratot bevonja...."
Honnan tudja a jv, hogy hamis az igazolvány? Speciális oktatást kapnak?
Ha én szülőként 6 hónapos gyerekemmel utazok és a 33 %-os kedvezményre jogosultságomat a gyermek születési anyakönyvi kivonatával igazolom és a jv azt mondja, hogy ez hamis akkor ezt bevonhatja?
65 év felett személyvonatokon az utazás ingyenes, ezt személyi igazolvánnyal kell igazolni. Ha a jegyvizsgáló megállapítja, hogy hamis az irat akkor bevonhatja?
Miért nem lehet úgy fogalmazni, hogy a jegyvizsgáló bevonhatja az alábbi igazolványokat: személyi igazolvány, lakcímkártya, útlevél, születési anyakönyvi kivonat, stb.
A következő igazolványokat a jegyvizsgáló nem vonhatja be: Buci Maci Magazin Tagsági Kártya, Országos Kék Túra Teljesítés Igazolás, stb.
Ha jól tudom a jegyvizsgálók minden egyes bevont igazolvány után bruttó 5000 Ft-ot kapnak.
Na, ilyenkor kialtok szerkesztes gomb utan, storno az egesz, hiszen a 6:48-as pontos volt, csak annak kesese eseten szallhatott volna fel a korabbi, szinten kesore.
Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.)
Haaaaaaaaaaaaaaat, en nem vagyok ebben olyan biztos:
Késik az a vonat, aminek indulási idejével a jegyem érvényessége kezdődik. Elutazhatok egy korábbi vonattal?
Ha az utazásra kiválasztott vonat az utazás kiindulási állomásán több mint 10 percet késik, akkor az utazást a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel másik, alkalmas vonattal megkezdheti. A korábbi vonatra a megfelelő felárat az utazás megkezdése előtt meg kell vásárolni.
A nagy kerdes persze, hogy menetrend szerint 10 perccel korabban, vagy tenylegesen 10 perccel korabban? Barhogy filozom, csak az utobbi esetet gondolnam ertelmezhetonek (ha a MAV nem igy erti, tetszett volna tisztazni, kiegeszites nelkul kenytelen vagyok inkluzive ertelmezni), ebben az esetben viszont a buntetes alaptalan volt.
a Vonatinfós jegyek személyhez kötöttek (név, születési dátum)
visszatérítésük az érvénytartam kezdete előtt legkésőbb 1 órával lehetséges
elektronikus számlát állít ki hozzá a MÁV-START
2018. december 9-től az e-vonatjegyek érvénytartama 100 km alatt 4 óra, 100 km fölött 24 óra
Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették). A helyjegy, pót- és helyjegy viszont csak azon a vonaton használható fel, ami a jegyen is jelezve van. A vonathoz kötött kedvezménnyel vásárolt e-vonatjegy is csak a jegyen feltüntetett napon és vonat(ok)on érvényes.
>Ez tényleg így van, hogy a neten vett jegy egy adott járatra szól? Lehet venni online olyan jegyet is, ami nem egy meghatározott vonatra szól? Ha nem, miért nem?
Ez azt jelenti, hogy ilyen jeggyel csakis kizárólag az adott vonattal lehet utazni?
NEM feltétlenül. Alapvetően nincs így. Kiválasztasz a Vonatinfóból egy adott összeköttetést, de a jegy km övezettől függően 4 óra hosszáig, vagy akár 24 óráig érvényes, de csak az adott vonat indulási idejétől. Vagyis nem előtte.
Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.) A 7.48-asra felszállhatsz.
Ha pl. Budapestről Békéscsabára veszel gyorspótjeggyel a 6.10-esre, akkor geész nap bármelyikkel mehetsz!
Kivétel: a pót-és helyjegyköteles vonatra szóló pót-és helyjegy, illetve a @ jellel megjelölt vonatra a 20 %-os kedvezményű jegy, ami vonathoz kötött.
Az szerintem sem jó és orvosolni kellene, hogy a Vonatinfó látja, hogy ott egy 60 percet késő vonat és Te nem vehetsz rá jegyet, hiába látja ő is, hogy még a valóságban nem ment el, de menetrend szerint már igen. Ebbe már én is belefutottam.
Lehet, hogy ennek az a magyarázata, hogy pl. 5-10 perc kését simán behozhat, így nem akarják véletlenül sem, hogy utólagosan tudj jegyet venni egy már valóban leindult vonatra, aminek esetleg pl. érkezéskor még 5 perc késése volt, de kevesebbet állt és pontosan elmegy, így viszont a menetrendi idő + 4 percnél rá még adna jegyváltási lehetőséget, egy pontosra meg nem.
A legjobb azert megis az, hogy a 20 percet keso, 5 perc mulva erkezo vonatra nem tudsz online jegyet venni, mert az mar "elment". Meg persze az is egy finom eset lehet, amikor Szecson akar valaki Szolnok fele jegyet venni egy havariahelyzetes vonatra, ami sulyig helyi, onnantol meg a zonazo vonatszamaban kozlekedik.