Keresés

Részletes keresés

Bárkicsoda2018 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 12642

Én annak kevésbé örvende, hogy szakmunkás sulival szaknyelvésznek történésznek és régésznek képzeled magad.

Előzmény: ketni (12641)
ketni Creative Commons License 2018.09.05 0 0 12641

Örülük, hogy jól szórakozol, mint szuperszónikus értelmiségi!

Előzmény: Bárkicsoda2018 (12640)
Bárkicsoda2018 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 12640

Mindig mulattatóak a dilettánsok által nyitott topicokban terjengő hozzászólások.

 

Persze a csodákra fantáziára és összeesküvés elméletekre mindig is nagyon fogékony primitívebb, azaz tanulatlanabb alsóbb néprétegek (proletárok: azaz szak és segédmunkások parasztok) számára  minél fantasztikusabban, furcsábban hangzik egy ötlet, annál jobban tetszik..

ketni Creative Commons License 2018.09.04 0 0 12639

Miért hülyeség, ami a legvalószínűbb?

Az avar, magyar, hun egy és ugyan az.

Ugyan az a nép, ugyan az a kultúra, ugyan az a nyelv.

Uygan az a nép más és más korban, más és más felállásban.

Ugyan annak a népnek különböző ágazatai.

Előzmény: pejgeroj (12638)
pejgeroj Creative Commons License 2018.09.04 0 0 12638

és ez mi amit előadtál.

 

 

BESZÉL BESZÉD

 

Turkish bahsetmek bahsɛtmɛk ('tell')

Avar бицине bit͡sinje ('speak')

 

és van a szlávban is beszeda

szlovénül szavat jelent, szlovákul megbeszélést, horvátul beszéd (viszont nincs igében, mint beszél!!) 

 

sőt,

Tamil பேசு peːsu ('speak') பேச்சு peːt͡ɕːu ('speech')

Előzmény: ketni (12637)
ketni Creative Commons License 2018.09.04 0 0 12637

Veszélyes és zavaros találgatás.

Ugyan ott vagyunk, ahol eddig is: a magyar az nem is magyar. Azt részben megengedjük ugyan, hogy hun legyen -mert már nem lehet tovább tagadni-, de

"mint azt tudjuk" a hun az indoeurópai nép, tehát nem beszélhetett magyarul. (Eddig sem beszélhetett csak finnugorul, újabban "alternatívék" ismét törököznek, vagy most meg itt van, hogy hunul beszéltek, ami természetesen megint csak nem magyar.)

Ez is csak egy kétségbe esett próbálkozás, hogy éket verjenek a visszatérők és az ittlévők közé.

Arra mindenesetre jó, hogy meghülyítsen embereket.

Előzmény: abani (12636)
abani Creative Commons License 2018.09.03 0 0 12636

Érdekes adatokra világít rá a Szegedi Tudományegyetem kutatása a honfoglaló magyarok genetikájával kapcsolatban: szerintük nem zárható ki, hogy a magyarok valóban a hunok leszármazottai, és lehetséges az is, hogy a korábban itt élő avarok is beszéltek már magyarul.

 

http://hvg.hu/tudomany/20170926_magyar_ostortenet_honfoglalas_hunok_avarok_nyelve_magyar?utm_source=mandiner&&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201809&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201809;utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201709

abani Creative Commons License 2018.08.31 0 1 12635

A legnagyobb probléma, hogy csak a nevében "magyar" akadémia nem foglalkozott kellően, a székelység eredetének történetével.

 

"Németh Gyula által megfogalma­zott :„Mióta a magyar tudomány a székelyek eredetének kérdésével foglalkozik, a közön­ség érdeklődő része mindig valami meglepő, sokatmondó megállapítást várt erre vonat­kozóan. Nem is csalódott; a tudományos kutatás, melynek fantáziáját csak gyér adatok kötötték, egymás után szállította a tarka és bizarr elméleteket. A székelyeknek a magyar­sággal szemben való különleges helyzete, a hun mondával való szoros kapcsolata, a szé­kely rovásírás és általában az egész magyarság eredete iránti romantikus érdeklődés mind hozzájárult a székely kérdésnek e szemléleti módjához, mely még a legutóbbi idő­ben is több lehetetlen elméletet hozott napvilágra.A módszeres magyar történettudomány ... véleménye nem eléggé szilárd, nem eléggé egységes a székelyek eredetének oly kérdéseiben sem, melyekben határozottan állást foglalhatunk. ... A magyar tudománynak nem áll érdekében, hogy a székelyek eredetét a ha­zai és a külföldi közönség lényegében nyílt kérdésnek lássa, s ezzel alkalom adódjék újabb kalandos elméletek felállítására. Ellenkezőleg, arra kell törekednünk, hogy amit a székelyek eredetéről határozottan mondhatunk, ahhoz ragaszkodjunk, és azt vigyük be a köztudatba. Viszont, ami kétséges, arról csak másodsorban s csak mint feltevésről be­széljünk, vagy inkább ne is beszéljünk. ” (Németh/1990/98)Szőcs István  így fogalmaz a krónikáinkban fennmaradt székely eredethagyományról szólván: „Ezeknek az adatoknak az elhallgatása, illetve félrehárítása ... amiatt (történt),hogy a székely epizód e krónikákban elválaszthatatlan a hun történettől, vagyis hogy a székelyek a hunok maradékai, illetve legalábbis »régebben Attila király népei voltak«. A XIX. század történetírásában, az úgynevezett hiper kritika korszakában, a hunok és a ma­gyarok közti kapcsolat emléke volt az a vörös posztó, amelynek szétszaggatását minden tudós a legnagyobb becsvágyának tartotta. ... aki a hun és magyar nemzetek genetikai és történelmi kapcsolatairól beszél, az azonnal anatéma, kiátkozás alá esik a tudomá­nyos életben; és dilettáns önhittséggel, nemzeti gőggel, romantikus ábrándozással és kerge ámokfutással lesz megvádolva. Ez a kritikus álláspont azonban nem tudományos érvek alapján, hanem indulatos elfogultságok, prekoncepciók alapján keletkezett. Füg­getlenül attól, hogy helytálló-e vagy sem a régi krónikás hagyomány, a kritika nem tu­dott helyette más összefüggő történeti koncepciót kínálni. ” (Szőcs/1996)

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2018.08.26 0 0 12634

Időszámítási zavarok

 

Több kutató jogosan kételkedik a régi krónikák időrendjében, mert a konkrét eseményekhez kapcsolt dátumok gyakran ellentmondásosak.

 

 

Ennek okai: pontatlan átvételek és számítások, másolási hibák, események utólagos hallomásos-rögzítése, esetenként tudatos hamisítás.

De időnként ez zavar csak látszólagos, ha az eltérést különböző időszámítások keveredése okozza.

 

Bizánctól keletre a római, keresztény, iszlám és szaka időszámítások váltakozása (átváltása) okoz „meglepetéseket”.

 

Nyugati krónikáknál a többféle időszámítás „tologathatják” az események időpontját. Akár 284-311 évvel, amennyi elegendő volt a „kitalált középkor” megszületéséhez.

 

Íme, néhány kora középkori időszámítás „eltolódás” a mai időszámításhoz viszonyítva:

 

 

bizánci: +5509;

ó-rusz: +5508;

óbolgár: +5504;

alexandriai: +5493;

zsidó: +3760;

ó-ind: +3102;

örmény: +2496;

ó-kínai: +2397;

ógörög: +775;

római: +753;

babiloni: +747;

buddhista: +545;

Nagy Sándor-féle: +322;

szelekuida: +311;

pártus: +247;

szaka: +57;

diokléciánusz-i: -284;

örmény: -551;

iszlám: -662; stb…

Mindezt bonyolítva azzal, hogy a helyi vagy vallási időszámítások ettől néhány évvel eltérhettek.

 

http://mek.oszk.hu/12200/12246/12246.pdf

Előzmény: abani (12629)
ketni Creative Commons License 2018.08.24 0 0 12633

Eléggé halgatnak Dr. Tóth Tiborról. Időnként "alternatív" oldalról szoktak rá hivatkozni.

Alaposak és meggyőzőek a vizsgálati eredményei.

 

Mindazon által -nyilván egy finnugor kongresszuson mást nem tehet- a végkövetkeztetése abból indul ki, hogy a mongoloid ugorok

fokozatosan europidokká váltak. Mégpedig olyannyira, hogy a mongoloid jellemzők teljesen elhanyagolhatóvá váltak.

Erős a gynúm, hogy nem erről van szó.

Másként is értelmezhető a csekély mongoloid jellemző a "honfoglaló" magyarság között.

A magyarok nem voltak soha sem mongoloidok, hanem az elvándorolt kis számú mongoloid ugor elemek

elvegyültek a korai magyarságban.

Azért gondolom, hogy a dolog fordítva történt, mint azt Tóth állíja, mert ha ennyire feloldódtak az ugorok a déli,

europid népességben, akkor hogy a csudába maradt meg mégis a nyelvük?

Miért vette volna át a nyelvet az elsöprő többséget alkotó déli népség a kisszámú jövevényektől?

Ez teljes képtelenség.

Előzmény: Törölt nick (12631)
ketni Creative Commons License 2018.08.20 0 0 12632

Részemről köszönöm ezt a kitűnő összefoglalót.

Előzmény: Törölt nick (12631)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.20 0 0 12631

ALKALMAS-E AZ MTA JELENLEGI FORMÁJÁBAN A KELETI MAGYAROKKAL KAPCSOLATOS KUTATÁSI PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁRA? 53 évvel Tóth Tibor felfedezése után még el sem indult a program! 2018. augusztus 05. - Benkő István Szerkesztés...

 

ALKALMAS-E AZ MTA JELENLEGI FORMÁJÁBAN A KELETI MAGYAROKKAL KAPCSOLATOS KUTATÁSI PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁRA? 53 évvel Tóth Tibor felfedezése után még el sem indult a program!

 

A Kelet-Európa és Ázsia határán, valamint Ázsiában élő magyarok felfedezéséről először Tóth Tibor antropológus, majd Benkő Mihály keletkutató, történész publikációk sorában adott hírt.

Tóth Tibor magyar eredetkutatással és a keleti magyarokkal kapcsolatos főbb művei:

Dr. Tóth Tibor: A honfoglaló magyarság ethnogenezisének problémája (Anthr. Közlem. IX. évf., 1965. 4. sz. 139-149. o.)

Dr. Tóth Tibor: Az ősmagyarok genezisének szarmatakori etapjáról (MTA II. Oszt. Közl. 19. 1969, 85-95. o.)

Dr. Tóth Tibor: Az ősmagyarok mai relictumáról

Tóth T.: Tanulmányúton a Szovjetunióban (Ujfalvy Károly nyomában). Anthrop. Közlem. 1966. 10 (4): 139-143

 

Benkő Mihály keleti magyarokkal kapcsolatos főbb művei:

Nomád Világ Belső Ázsiában - László Gyula ajánlásával, TIMP Kiadó, Budapest 1998;

Julianus nyomdokain Ázsiában - Harmatta János előszavával, TIMP Kiadó, Budapest, 2001;

A Torgaji Madiarok - Erdélyi István előszavával, TIMP Kiadó, Budapest, 2003.

Benkő Mihály-Babakumar Khinayat: A keleti magyarság írott emlékeiből, Masszi Kiadó, Budapest, 2007.

Magyar-kipcsakok Timp Kiadó, Budapest, 2008.

https://julianusbaratai.blog.hu/2017/10/20/keleti_magyarok_nyomaban_politika_es_tudomany

 

A kutatás folytatását két neves tudós is indokoltnak tartotta: Mándoky Kongur István (+1992), nyelvész, turkológus és Harmatta János (+2004) klasszika-filológus, nyelvész, az MTA rendes tagja. Meghatározták a kutatás folytatásának javasolt formáját és módszerét is.

A keleti magyarok kutatásának javasolt keretei

Mándoky Kongur Istvánt, a neves turkológust már a rendszerváltást megelőzően is foglalkoztatta a magyar-kazakok tudományos vizsgálata. Ez derül ki egy, az 1970-80-as években a Magyar Tudományos Akadémia számára készült úti jelentésének kéziratából. A kéziratra nemrégiben bukkantak rá Mándoky Kongur István fennmaradt jegyzeteinek tanulmányozása közben, a tudós özvegye, Mándoky Ongajsa, második férjével, a kun néprajzot és történelmet kutató Bajandur Vad Lasinnal. A szöveget a feltárói Benkő Mihály rendelkezésére bocsátották.

„Noha körülbelül ugyanolyan szívélyes vendégszeretet tapasztalható a törökség minden ágában, így a közép-ázsiai török köztársaságokban, mint Kirgizisztánban, Özbegisztánban, Türkmenisztánban, vagy a kaukázusi törökségnél, a Volga-vidéki tatároknál és a baskíroknál, továbbá Azerbajdzsánban és Törökországban is, a kazakoknál a magyarság iránti testvéri szeretetnek azonban egy egyáltalán nem lebecsülendő oka, illetőleg igen figyelemreméltó alapja is van. A kazakság törzsrendszerében ugyanis van egy nem is kisszámú, csaknem 100000 lelket számláló madzsar, vagy mazsar, illetőleg madjar nevű törzs. E törzs eredetével a kutatás eddig még egyáltalán nem, vagy csupán alig-alig foglalkozott, pedig a Kazak Tudományos Akadémia Irodalmi és Népköltészeti Intézetének adattárában jónéhány, e törzs körében gyűjtött eredetmonda szerint is a kazak-madzsarok, ill. madjarok egy valaha nyugatra költözött nagy nép maradványának tartják magukat. Ez a tény, illetőleg adat így magában talán még nem sokat mond a szakembernek, de a kutatás ilyen irányban való kiterjesztését feltétlenül indokolja.""

Majd Tóth Tibor antropológus (+1991) - 1965. évi - felfedezésére utalva hozzátette:

"Egyébként néhány éve egyik kutatónk már járt a kazak-magyarok között, azonban csupán antropológus lévén, nem éppen a legszerencsésebb és legkívánatosabb módon kezdett hozzá e jóval bonyolultabbnak ígérkező történeti és etnikai kérdés tanulmányozásához. A szovjet-magyar, illetve kazak-magyar tudományos kapcsolatok jövőbeni erősödésével talán e probléma megfelelően komoly és alapos kutatására is mód nyílik.”

Mándoky Kongur István idézett, kézirat formájában fennmaradt jelentése nagyon fontos dokumentum. A kéziratból megismerhetjük Mándoky elképzeléseit az általa szükségesnek vélt kutatás irányáról, módszereiről és várható eredményeiről is.

Mándoky, a kazak nyelvben közismert madjar (magyar) etnikai név etimológiai elemzésével egyáltalán nem foglalkozott a jelentésében. Már csak azért sem tette ezt, mert úgy vélte, hogy erre az adott esetben nincs szükség. Ugyanis Mándoky a „magyar (madjar) szóval kazahsztáni könyvtári és archívumi kutatásai során a „madzsar” és „mazsar” etnikai nevek szövegkörnyezetében találkozott. Köztudott, hogy a középkori arab, majd közép-ázsiai krónikák szerzői az ősmagyarokat, a honfoglaló magyarokat, majd a keleti magyarokat is, éppen a „madzsar”, „mazsar” elnevezések segítségével azonosították.

http://eco-invest.hu/mandoky.pdf

Harmatta János akadémikus (+2004) Mándokyéval hasonló véleményt képviselt. Benkő Mihály felfedezéséről az MTV2 "Tud-óra" című adásában 2000. január 27-én a következőket nyilatkozta:

"Benkő Mihály felfedezése azért jelentős, mert ez alkalommal valóban a magyarság egy olyan töredékét sikerült feltárnia, amely ugyan asszimilálódott az ott élő török népekhez – ez általános jelenség – de nevét és ha halványan is, identitástudatát is megőrizte."

Mindehhez hozzátette:

„Ezt a kutatási munkát feltétlenül tovább kell folytatni, mert az adott esetben a nyelvészeti, történeti, etnográfiai összefüggés a honfoglalás előtti magyarsággal igazolható. Egy ilyen kutatást államilag támogatott őstörténet kutató társaságnak, intézetnek kellene végeznie, vagy legalábbis állami támogatást igényelne. E nélkül az elért siker nem lehet más, mint nagy szerencse, kitartás és hősies erőfeszítés eredménye”

[Harmatta János: Folytatni kell a mazsarok kutatását Turán, (új) III. évfolyam, 2. szám, 2000 április-május, 101–103.]

Benkő Mihály 2001-ben megjelentett „Julianus nyomdokain Ázsiában” című, színes fényképekkel gazdagon illusztrált könyvének bemutatóján pedig ezt mondta:

„Ünnepnapja ez a magyar tudománynak.”

Az MTA és holdudvarának szervezett lejárató kampánya Benkő Mihály személye és kutatási eredményei  ellen 2006-2010 között, a Gyurcsány-Bajnai kormány idején

Harmatta János halálával új időszak következett az MTA és az ELTE életében. Ezt az időszakot Vásáry István neve fémjelzi. A kazakok között élő magyarok felfedezésének hazai fogadtatásával, az MTA és holdudvarának ebben az időszakban kibontakozó reakciójával többször foglalkoztam. Itt csak az akció egyes lépéseit ismertetem:

Az akciót jelző első fecske a Tudósfórum (Kossuth Rádió) 2006. II. 27-i adásában egy betelefonáló kérdésére adott „tudományos” válasz volt.

A meghívott vendég, Fodor István régész többek között kifejtette, hogy szerinte Benkő Mihály „valamiféle magor” törzsnév, vagyis „a magyar népnévhez hasonlító törzs-, vagy nemzetségnevek” valamint egy általa elképzelt kipcsak–magyar nyelvrokonság alapján „véli felfedezni” a Kazak Köztársaságban a keleti magyar rokonokat.

A lejárató akció aknamunkaként is folytatódott. Veres Péter, majd Halasy-Nagy Endre személyeskedő megjegyzéseket tartalmazó „bizalmas” mószeroló elektronikus leveleket írtak többek között a Benkő Mihály tudományos cikkeit közlő folyóirat, az "Eleink" főszerkesztőjének. Halasy-Nagy Benkő Mihályt „Magát tudósnak képzelő” személynek minősíti. Veres Péter több, publikált előadásában is nyilatkozott a keleti magyarok kérdéséről [Pl.: A magyar nép etnogenezise, különös tekintettel a török népekkel való etnokulturális kapcsolatokra. in: Magyarország-Azerbajdzsán: a kultúrák közeledése, Az első magyar-azerbajdzsáni tudományos szimpózium előadásai Budapest. 2006 p. 84.]:

"... Benkő Közép-Ázsiában élő kazakoknál külföldi kutatók által megtalált mad-i-jár elnevezést mindenáron a magyar népelnevezéssel próbálja összekombinálni. Ez nem más, mint egyes orosz tudósok régebbi hipotézisének felelevenítése. Ezt a külföldi tudósok által javasolt feltételezést régebben én is elfogadtam.

Csakhogy ezzel kapcsolatban jelenleg már komoly új tudományos fejleményeknek vagyunk szemtanúi. Somfai Kara Dávid altaista kollégám MTA Néprajzi Kutatóintézet tudományos főmunkatársa, aki a török nyelvek ismert szakértőjeként nemrég felhívta a hazai kutatás figyelmét arra, hogy a szóban forgó mad-i-jar török-perzsa kettős szóösszetétel a kazah nyelvben sehogy sem utalhat a magyar népnevünkre…Mad- ~ Mat valójában Mohamed próféta nevének rövidített formája, a -jar szó rendkívül elterjedt iráni, pontosabban perzsa-tadzsik eredetű elterjedt kifejezés a török nyelvekben, jelentése: „segítő, barát, kedvelő". Magyarán tehát kazah nyelvben a madijar név etimológiájának szó szerinti jelentése: „mohamedán, muszlim", pontosabban 'Mohamed segítője', vagy 'Mohamed barátja', illetve 'Mohamed kedvelője'...."

Veres Péter munkatársának, Somfai Kara Dávidnak a sehol le nem írt ötletét komoly „új tudományos fejleményként” feltüntetni teljességgel indokolatlan volt.

2008-ban került sor Benkő Mihály Magyar-kipcsákok című új könyvének bemutatására. A könyvbemutatón megjelent Molnár Ádám turkológus közölte, hogy a Mahdi-yar etnikai névnek mindenhez lehet köze, csak a Kárpát-medencei magyarokhoz nem, és erről a kérdés szakértője, Baski Imre a Csodaszarvas könyvsorozatban fog tudományos cikket megjelentetni.

Időközben a „Magyar kipcsakokról” „szakértőinek” álcázott kritika jelent meg Gere Zsolt, a Szegedi Tudományegyetem munkatársa tollából, melyet a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Revizor c. weblapján publikált. Ennek a „kritikának” nyilvánvaló célja az volt, hogy Benkő Mihály többé ne kapjon NKA támogatást.

Ezt követően egy "Csőrösi Koma" című blog jelent meg az interneten Baski Imre: Madjar vagyok, turista című nyitó cikkel. A cím Benkő Mihályra utal, akit a szerző "önjelölt kutató"-nak nevez, mely ugyan önmagában is sértőnek hangzik, de tekintettel a bevezetőben említett, a kutatást kezdeményező, illetőleg támogató neves tudósokra, még csak nem is igaz. A blog elnevezése és a cikk címe alapján megállapítható, hogy a blogot sajátjának valló "aáb" nicknevű, (=Apatóczky Ákos Bertalan) és a Csőrösi Koma tagként megjelölt szerző nem tartja tiszteletben a magyarok számára igen fontos tabukat, hanem szándékosan heccelődik velük, és aki ezt szóvá teszi, azt hipokritának nevezi. A blogra az internetes közösségi oldalakon (pl. IWIW), baráti kapcsolatrendszerükön belül kerestek hozzászólókat.

Az akció záróakkordjaként Bálint Csanád, az MTA Régészettudományi Inétzetének elnök-igazgatója írt cikket (Bálint Cs,  Magyar néptöredék Kazakisztánban? Századok 143. (2009) 6, 1484–1490. o.) majd a kör az akciót megindító Fodor István régész újabb állásfoglalásával zárult (Fodor István, Meghökkentő „őstörténet„ és művelői. In: Honti L. (szerk.) A nyelvrokonságról. Budapest, 2010, 98, 10. jegyzet.). Az előbbi szerző Benkő Mihályt „ismeretlen képzettségű”-nek, az utóbbi „történetileg teljesen képzetlen”-nek minősíti. Ezeknek a megállapításoknak a célja nyilvánvalóan Benkő Mihály szakmai hitelességének megkérdőjelezése, hiszen mindketten személyesen ismerik őt és tudniuk kell, hogy a legmagasabb szintű történettudományi képzettséggel rendelkezik (az Eötvös Loránd Tudományegyetem történelem szakán szerzett diplomájának száma: 140/1970.).

Itt az érvelésre és az ellenérvekre nem térünk ki, mivel azok a vonatkozó (és hivatkozott) tudományos munkák alapos tanulmányozása alapján dönthetők el.

Alantas, és – enyhén szólva – messzemenően nem tudományos módszer az aknamunka, ami például a következőkből is állhat: A „vitapartnernek” a háta mögötti mószerolása, rágalmazása, szponzorai, támogatói számának ilyenformán történő csökkentése, az anyagi forrásai, publikálási lehetőségei megszüntetésére való törekvés, tudományos fórumokon a kérdéshez pozitív hozzászólást megkísérlők elhallgattatása, mikrofonjuk kikapcsolása, stb. Az adott esetben mindezeket tapasztalhattuk.

[https://julianusbaratai.blog.hu/2016/05/20/a_keleti_magyarok_felfedezesenek_hazai_fogadtatasa]

A magyar kazakok kutatásának jelenlegi helyzete

Amikor egy parlamenti képviselő javasolta az MTA-tól pénzek elvonását és egy független őstörténetkutató intézet megalapítását, az MTA 2013. évben lázas tevékenységbe kezdett. Kijelentette, hogy nincs szükség új intézetre, mert az MTA BTK MÖT (Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatócsoport Magyar Őstörténeti Témacsoport) megalakításával a szervezeti keretek már 2012. évben létrejöttek, fordulatot hirdetett, reprezentatív konferenciát tartott, kiadványok sorát adta ki. Bebizonyosodott azonban, hogy „kecskére bízták a káposztát”. Elfogulatlanságot nem lehet várni a rendszerváltás előtt pozicionált személyektől. Márpedig az MTA önkormányzatisága, eljárásrendje ilyen személyek bebetonozását biztosítja. 2015. február 28-án kibújt a szög a zsákból. Vásáry István akadémikus a Magyar Nemzet Magazinjában megjelent, Múltunk kacatjai című cikkében meghirdette, hogy az őstörténetkutatás a rendszerváltás előtt is helyes úton járt, a hun-magyar kapcsolat, a turanizmus gondolata továbbra is a „tudománytalan” kategóriába tartozik. Maga a cikk címe pedig utal arra, hogy mi a véleménye a múlt kutatásának a hasznosságáról.

Csupán megjegyezzük, hogy a lap ebben az időben Simicska Lajos tulajdonában volt, Vásáry István pedig az MTA BTK MÖT meghatározó személyisége.

Az MTA jelenlegi – hivatalosnak mondható - álláspontja az MTA BTK MÖT által kiadott Magyarok a honfoglalás korában c. könyv alapján a kazakok között élő magyarokról:

"Tóth Tibor antropológus fedezte fel a magyar közönség számára a kazakisztáni torgaji madjarokat (valójában "madijarok", amit a ciril betűs írás olvasási szabályai szerint "magyar"-nak kell kiejteni - B. I.) Ők a közelmúltban mint a magyarok rokonai híresültek el (sic., egy szó sincs Benkő Mihály fényképekkel dokumentált könyveiről, az általa adatolt mondákról, nemzetségtáblákról stb. - B. I.) hazánkban. A felvetés éppen lehetséges, keleten maradt, magyar nevet viselő néprészek léte a sztyeppei nép alakulások ismeretében teljesen logikus volna, és valóban tudunk is ilyenekről. Mindemellett a madjarok történetének feldolgozása eddig (2015 - B. I.) nem történt meg. A kapcsolatot jelenleg kizárólag a népnév biztosítja (nem igaz, lásd Tóth Tibor antropológus, Benkő Mihály történész, keletkutató és Bíró András Zsolt humánantropoógus publikációit - B. I.), amely azonban nem biztos, hogy a miénkkel egy tőről fakad." [Sudár Balázs (szerk.): Magyarok a honfoglalás korában, Helikon Kiadó, Budapest, 2015. 120. o.]

Ezután a szerző elképesztő - kazak szerző által régen megcáfolt fordulattal - beemeli Mohamed Alit (Madali) a magyar őstörténetbe: "... ilyen például a "Muhammad jár" szókapcsolat...(az elterjedt Muhammad Ali például rövidített formában Madaliként használják...". Ezzel kapcsolatban idézet a Wiikipédiából: "A vitában kazak részről többek között Aybolat Kushkumbayev, egyetemi tanár, a történettudományok doktora, az Arany Horda korának neves kazak kutatója, (származására nézve maga is kipcsak-magyar) is állást foglalt. A kazak tudós szerint kizárt a kazak-magyarok elnevezésének a Muhammadjar személynévből származtatása lehetősége. A török törzsi-nemzetségi nomenklatúrákban rövidített nevekből (becenevekből) kialakult törzsnevekre, nemzetségnevekre nincs adatolt példa. A hagyományőrző kazak-magyar öregek (akszakalok) a Muhammadjar nevet soha nem hallották. Önmagukra és nemzetségeikre kizárólag a „Magyar” nevet vonatkoztatják." [Eleink IX/2. (2010) 8-20, Eleink IX/4. (2010.) 103-107]

A Mándoky Kongur István és Harmatta János által is kívánatosnak tartott intézményes illetőleg államilag támogatott kutatás a mai napig nem indult meg. Joggal tehetjük fel a kérdést: Mi lehet ennek az oka? Alkalmas-e egyáltalán az MTA által irányított tudományos intézményrendszer egy ilyen kutatás elvégzésére.

Nézzük néhány tudós MTA tevékenységével kapcsolatos véleményét:Pálinkás József (az MTA korábbi elnöke):

„A kutatók nagy része már nem akar kutatni, vagy összeesküvésben vesz részt, vagy igazgatni akarja az intézményt, vagy pénzt akar osztani.”

Az előző bekezdés szerinti mondat Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési Hivatal leváltott elnökétől hangzott el, egy olyan konferencián, ahol közönség jórésze akadémikusokból állt. És senki sem háborodott fel, az előadás, ahogy lennie kell, békésen véget ért. Higgyünk Pálinkás Józsefnek, hiszen ő már csak tudja. Húsz éve úgy uralja a magyar kutatói szférát, hogy kutatási eredményei utoljára a 90-es években jelentek meg. Egyébként az ominózus mondatot meghallgathatja bárki itt: 

https://pestisracok.hu/palinkas-jozsef-a-kutatok-nagy-resze-mar-nem-akar-kutatni-vagy-osszeeskuvesben-vesz-reszt-vagy-igazgatni-akarja-az-intezmenyt-vagy-penzt-akar-osztani/?fb_comment_id=1928393277212351_1928782723840073&comment_id=1928782723840073#f25377483d81dee

Raffay Ernő történész:

"– Ebben a szakmában is történésziskolák léteznek, egyes professzorok körül fiatal kollégák dolgoznak. Napjainkban Magyarországon háromféle világlátás létezik: marxista, liberális és konzervatív. A baloldal két nagy irányzatához – liberalizmus, marxizmus – tartozó személyek ott vannak az állami egyetemeken, s mérgezik a leendő középiskolai történelemtanárokat, valamint csak belőlük lesz akadémikus.
Ez a tudománypolitika diktatúrája, miközben az autonómiájuk égisze alatt hadat viselnek a magyarság ellen. Ez csak részben szól a pénzről, hiszen nem közismert, de az akadémikusok havi nettó félmilliós tiszteletdíjban részesülnek. Ideológiai monopóliumról is szó van."

ttps://magyaridok.hu/belfold/raffay-erno-erdely-nincs-elveszve-3158857/

Bíró András Zsolt antropológus, humán-biológus

"...Bizonyos változások zajlanak, és elindultak pozitív folyamatok. Azonban a magyar tudományosság szervezeti struktúrája egyelőre pártapparátus-szerű, amelyben a régi kapcsolatok és érdekszövetségek jobban számítanak, mint a tudományos teljesítmények (bár ez utóbbi sem kizáró ok).

Ez a szerkezet részben még a „kádári rendszer” öröksége, ezért nem csoda, hogy a múlt „megmondóemberei” a modern kor kihívásai helyett inkább annak a kornak a néhány ember számára biztosított „vitán felül álló” státuszát sírják vissza. Mint ahogy teszi ezt érezhető nosztalgiával Vásáry István is. Az akadémikus a fent említett írásában az akadémiai tudományosságról a következőket állította: „az 1948-1990 közötti pártállami korszak meg tudta őrizni tudományos autonómiáját, és kevés kivételtől eltekintve nem vált az éppen akkor hivatalos ideológia szolgálólányává”. Jól illeszkedik ebbe a fura „restaurációs” logikába, hogy Vásáry István nyelvész őstörténettel való „kóklerkedéssel” vádolja meg a Kárpát-medencei magyarság legnagyobb hagyományőrző ünnepét, a kurultajt és ezáltal az azt előkészítő szakembereket (régészeket, antropológusokat, történészeket, genetikusokat és néprajzosokat). Épp azt a rendezvényt, amely a nagyszabású hagyományőrző események körül szinte egyedülállóan, nemzetközi szinten is elismert szakmai színvonalon, tudományos intézetek bevonásával készíti elő kiállításait, tudományos ismeretterjesztő programjait, rekonstrukcióit. Vásáry ezen kijelentései nyomán egyébként nyílt tiltakozó levelet fogalmazott meg a Magyar Természettudományos Múzeum embertani tárának antropológus igazgatónője is.

Egyre inkább az a tendencia, hogy a nyelvészet bizonyos képviselői állnak – az uráli teória kitartó, dogmaszerű képviseletében – az egyik oldalon, míg velük szemben egyre több tudományág eredményei sorakoznak (összehasonlító zenekutatás, etnográfia, antropológia, genetika). Ezért a korszerű tudományosságot támogató nemzetközi szervezetek és az állami költségvetés forrásait inkább olyan kutatások irányába érdemes csoportosítani, amelyekben fejlődés mutatkozik, és módszertanilag egyáltalán bennük van a megoldás lehetősége, vagy legalább olyan szakemberek vezetik, akik a jövő felé tekintenek, nem pedig a letűnt múltat sírják vissza. Én hiszek a fejlődésben, a tudomány pedig halad a maga útján, és egyre több használható adatot fog szolgáltatni egy talán kevesebb ellentmondást tartalmazó, reálisabb őstörténeti modell megalkotásához."

https://julianusbaratai.blog.hu/2016/12/25/biro_andras_zsolt_a_mult_visszaszolt

Bakay Kornél, régész, tanár, múzeumigazgató

„…elképesztő [Vásáry István akadémikusnak] az a kijelentése, hogy a „pártállami korszakban” a magyar őstörténettel fogalkozó egyetemi és akadémiai tudományosság „meg tudta őrizni tudományos autonómiáját, s kevés kivételtől eltekintve, nem vált az éppen akkor hivatalos ideológia szolgálólányává.” Ha valamikor a magyarországi történettudomány átpolitizált volt, akkor ez az időszak éppen a Rákosi és Kádár-korszak volt, amikor a marxizmus és a dialektikus történelmi materializmus minden más irányzatot letarolt és elhallgattatott. Vezető történészeink (beleértve a szerzőt is) mindannyian marxistának vallották magukat. Legtöbbjük ma is őrzi a pozicióját. Vásáry István  néhány évtizeddel ezelőtt 1945-öt „a magyar történelem óriási mérföldkövének” nevezte (Magyar Tudomány 87 /1980/ 371.), amikor „valami visszavonhatatlanul lezárult s valami új kezdődött el.”

https://julianusbaratai.blog.hu/2016/12/25/bakay_kornel_a_magyar_mult_kacatokbol_all

Obrusánszky Borbála, mongolista történész, néprajz-kulturális antropológia (Ph.D)

„…Még egy fontos tényre szeretném felhívni a szobatudósok figyelmét. Egyrészt, a kutatás mindenki szabadsága, legalább is a demokratikus értékrendek szerint minden tudományos fokozatot szerző fiatalnak és idősnek egyaránt joga van a tudományos kutatáshoz. Úgy gondolom, hogy az MTA közpénzből fenntartott intézmény, ezért a magyar közvélemény részéről joggal elvárható lenne, hogy az intézmény támogassa a fiatal kutatók munkáját, és a külföldön is sikert aratott tudományos eredményeknek teret adjon berkein belül, nem pedig az adófizetői forintokból fizetett kutatók, mint Baski Imre is, állandóan azon mesterkedjenek, hogyan lehetne eltitkolni, majd nevetségessé tenni a magyarság eredetére vonatkozó új elméleteket"

https://julianusbaratai.blog.hu/2017/10/22/obrusanszky_borbala_a_szobak_tudora

Zárszóként: Az elektronikus és nyomtatott sajtóban ezévben hírek jelentek meg az MTA intézményrendszerének és finanszírozási feltételeinek felülvizsgáltáról. Reményeim szerint 53 évvel Tóth Tibor és 18 évvel Benkő Mihály felfedezései után mód nyilik arra, hogy a magyar tudományos intézményrendszer megkezdje a keleti magyarok témájának Mándoky Kongur István és Harmatta János által javasolt keretek közötti, szervezett formában, állami támogatással történő kutatását.

abani Creative Commons License 2018.08.13 0 0 12630

Továbbiak a székely kérdésről.

 

a   kárpát - medencei „késő -avar” –    székely folytonosság tényerégészetileg is igazolható. Legyen elég, ha itt most csak Dormánd -Hanyipuszta (Heves m.), Ibrány - Esbóhalom (Szabolcs - Szatmár  - Bereg m.), Püspökladány - Eperjesvölgy (Ha  jdú - Bihar m.), Sárrétudvari - Hízóföld (Hajdú - Bihar m.), Tiszafüred -  Nagykenderföldek (Jász -Nagykun-Szolnok m.), vagy éppen Vörs - Papkert B (Zala m.) több száz sírostemetőire utalok. 43   Feltűnő ugyanis, hogy ezek a temetők pontosan a 10. század utánmegjelenő székely nyelvterületeken találhatók meg –    okleveles és helynévi adatok alapján feltételezhető   (de nem bizonyított), hogy ekkor költözött át egy nagyobb csoport a nyu gati részekről Bihar területére. Másrészt erre utalnak a Dunántúl és az ország többirésze között határozottan megfigyelhető fejlődésbeli különbségek is, melyekre a kutatás mindmáig nem tudott magyarázattal szolgálni. 44 Ezek szerint a „késő - avar” népesség nemcsak hogy megérte a   magyarok bejövetelét , de az államalapítás folyamatának is aktívrésztvevője volt. Vékony Gábor is határozottan állította, hogy a „székely” név a Kárpát - medencében már 800 előtt ismert kellett legyen , mivel a környező szláv és német nyelvbe került névváltozatok (délszláv szakul, német Zokel)   arra mutatnak, hogy e népcsoportot a szlávság még az úgynevezett ősszláv korban (legkésőbb 800 körülig) megismerte . 45   Közvetve a dunántúli avarok nyelvemlékeinek hiánya is azt bizonyítja, hogy magyarul beszéltek, hiszen a 11 - 13. századból fennmaradt dunántúli helynevekből két nyelv itteni létezése állapítható meg: a magyar és a szláv. 46   Ezek közül pedig csakis a magyar nyelv lehet a „késő - avarok”, vagyis a székelyek nyelve, hiszen maga Konstantin császár is egyértelműen megkülönböztette őket a szlávoktól! Nem lehet véletlen, hogy Bíborbanszületett Konstantin kortársa, I. Ottó király (962 - től I. Nagy Ottó németcsászár), Magyarországot még egyértelműen Avaria, az avar ország folytatásának és jogutódjának tekintette, mint ahogy az sem, hogy az avar  - magyar kontinuitás gondolata a német királyi udvarban egészen a 12. századig kimutatható. 47   Ez a folytonosságszemlélet jellemző a bizánci szerzőkre, 48   sőt a mi korai történetíróinkra is, akik mind azt vallották, hogy Atilla örököseiként jöttünk vissza a Kárpát - medencébe

43   A temetők ismertetése:   HONFOGLALÓ   1996; lásd még: NEPPER Ibolya, Módiné 2002 I, 128 - 389 és KÖLTŐ László 1996, 187 -189. 44 Részletesen     kielemezte: MESTERHÁZY Károly 2002.   45   VÉKONY Gábor 2005, 169 -170

46   BÓNA István 1984, 353 -354. 47   GYÖRFFY György 1984, 699.   48   Mint például   Maurikios, Bölcs Leó, Bíborbanszületett Konstant in, Ioannes Zonaras, Anna Komnene, stb. Lásd: MORAVCSIK Gyula 1984, 15 -16, 38, 100-105. 49 P éldául: ANONYMUS c. 5, 14. vagy   Kézai Simon ( SRH I, 283, cap. 25). E zt részletesen kif  ejti: BOTOS László 1997, 57 -132 (http://www.magtudin.org/Hazateres.htm). Vö: HARMATTA János 1998, 150 -151

abani Creative Commons License 2018.08.10 0 0 12629

Nézzük meg az időrendi sorrendet, hogy kik is éltek, illetve vándoroltak a KM-be.

 

Szkíta-magyar bevonulás (Fekete-tenger partvidék → Duna-Dnyeszter mente):

 

- neurik éltek a Tiszánál, (Herodotosz, Caius Plinius Secundus)

- agathyrsik élnek a Marosnál (Herodotosz, Caius Plinius Secundus)

i.e. 7. század: - Kárpát-medencébe menekülnek a bevonultak a kimmerek (Herodotosz)

i.e. 7. század: - Kárpát-medencébe bevonulnak a szkíták (Herodotosz)

i.e. 5. század: - Pannoniába kisebb méd-szigünna csoport telepedik meg (Herodotosz)

 

Szarmata-magyar bevonulás (Don-vidék → Duna torkolat → Duna-Tisza-köz):

 

1. század: - egy Ungar nevű vezetésével szarmaták Pannoniába vonultak (P. Ransanus)

1. század: - szarmaták vonulnak Kárpát-medence és Visztula mellé (ravennai Anonymus)

 

Hun-magyar bevonulás (Fekete-tenger partvidék → Duna-mente → Erdély → Pannonia):

 

- jugorok egy része Meotishoz költözött (M. Miechowita, J. Reytenfels, S. Neugebauer)

- meótiszi jugorok a hunokkal Pannóniába vonulnak (M. Miechowita)

373. - hunok elfoglalják a Tisza-környékét (Bonfini)

373. - hun-magyarok és kaukázusiak Tiszántúlon egyesülnek (Mahmud tercümán)

373. - magyarok, vagyis a hunok 1. bevonulása Pannoniába (Kálti Márk)

380. - madzsarok a hunokkal elfoglalják Pannoniát (Mahmud tercümán)

388. - hunok, vagy magyarok 1. bejövetele Pannoniába (Kézai S.)

401. - hunok, akiket magyaroknak neveznek, elfoglalják Pannoniát (Bonfini, Thuróczy)

417. - hunok az elfoglalt Pannóniát Hungaria-nak nevezik (Paulus Orosius)

450. - vengerek visszatérnek származási helyükre, Pannoniába (Nagy Lengyel Krónika)

451. - hunok bevonulása Pannoniába (Anonymus)

 

Hun-magyarok részleges kivonulás (Erdély → Balkán → Fekete-tenger partvidék):

 

454. - hunok Pannoniából Erdélybe és a Duna-delta környékére vonulnak (Herodotosz)

454. - utigurok Attila halála után visszavonulnak Szkítiába (Procopius Caesarea)

454. - hunok Erdélybe és Görögországba vonulnak (Kézai S., Kálti M., Bonfini)

445. - hunok Pannoniából Szarmatiába vonulnak, ahonnan kivonultak (P. Ransanus)

445. - üngürüszök Pannoniából Erdélybe és Görögországba vonulnak (Mahmud tercümán)

445. - magyarok Magzsarisztánból Erdélybe, majd Nagy Sztyeppére vonulnak (Madzsar Tarihi)

 

Bolgár-magyar terjeszkedés (Meotis → Krím → Dnyeszter → Al-Duna):

 

465.- magyarok vonulnak Krímbe, elfoglalják Kercs városát (J. E. Tunmann)

467. - magyarok és bolgárok elfoglalják a Don-Dnyeszter közét (J. E. Tunmann)

469. - magyarok és bolgárok a hunokat a Duna nyugati oldalára szorítják (J. E. Tunmann)

 

Avar-magyar bevonulás (Volga Fekete-tenger partvidék→ Duna-mente → Pannonia):

 

- bizonyos szláv népesség élt a Duna-mellékén és Pannoniában (Nesztor-krónika)

- ugorok éltek Kijev környékén (Nesztor-krónika)

560. - magyarok és bolgárok elismerik a varok és hunok [avarok] uralmát (J. E. Tunmann)

615. (622.) - kazáriai bolgárok elfoglalják a Duna mentét (Nesztor-krónika)

621. (628.) - fehér ugorok vonulnak a Kárpát-medencébe (Nesztor-krónika)

630. - ugorokat a királyukról abaroknak nevezték el (Szent Izidor krónikája)

631. - belháborúban győztes avarok Pannoniából kiűzik a bolgárokat (Fredegar krónika)

782. - avar és yugur küldöttek Pannoniából Nagy Károly elé járultak (Korai Metzi Évkönyv)

 

Magyarok ismételt kivonulása Szkítiából (Don → Fekete-tenger partvidék→ Kárpát-medence)

 

- jugorok a szamojédek szomszédságában éltek [Káma-Vicsega köze] (Nesztor-krónika)

679. - magyarok és bolgárok kénytelenek elfogadni a kazár uralmat (J. E. Tunmann)

743-751. között hunok vagy magyarok 2. vonulásának kezdete (Kálti M.)

744. - magyarok ismét felkerekednek Pannónia felé (Túróczy)

744. - magyarok Szkítiából visszaindulnak Pannoniába (Bonfini)

744. - üngürüszök kivonulása Szkítiából (Mahmud tercümán)

744. - madzsarok kivonulnak a Nagy-Sztyeppéről (Madzsar Tarihi)

 

Ugor-magyar bevonulás (Szuzdal Kijev Halics → Tisza, Erdély):

 

- ugorok a karéliaiak, lettek és litvánok környékén éltek (Nesztor-krónika)

- ugorok éltek a Kárpátoknál is [Ugor hegyek = Kárpátok] (Nesztor-krónika)

872. - hunok, vagy magyarok 2. bejövetelének kezdete, Pannoniába (Kézai Simon)

884. - magyarok Szuzdalon és Kijeven át Pannoniába jöttek (Anonymus)

889. - magyarok (ugorok) bevonulása (Zágrábi és Váradi krónika)

891. - fekete ugorok (ouggorok) Kijevnél, Kárpát-medencébe vonulnak (Nesztor-Krónika)

892. - hongroisok (más népekkel) elpusztítják Moraviát (Fuldai évkönyv)

897. - ugorok, murómák és dunai bolgárok éltek a Duna mentén (Rogozsszki Krónikás)

903. - magyarok elfoglalják a Kárpát-medence keleti részét (Anonymus)

 

Doni-magyar bevonulás (Fekete-tenger partvidék Erdély → Tisza, Felvidék, Pannonia):

 

- magyarok éltek a Fekete-tenger környékén (Ibn-Dasta, magyar és török krónikák)

855. (862.) - kazárok adót szednek a szeverjánoktól és vljaticsoktól (Nesztor-Krónika)

879. - magyarok és bolgárok egy része elmenekül a kazároktól (J. E. Tunmann)

882. - magyarok és bolgárok egy részét a besenyők kiűzik a Krím félszigetről (J. E. Tunmann)

882. - türkök a besenyők elől nyugatra és Irán felé vonulnak (VII. Konstantin)

882. - magyarok a besenyők elől a Dnyeper nyugati oldalára költöznek (J. E. Tunmann)

882. - ugorok az Al-Duna mentén (Metód-legenda)

888. - agarének először hatolnak be a Duna forrásvidékére (Nagy Szent Galleni Évkönyv)

889. - ungarok a Doni mocsarakból Pannoniába jöttek (Szent Bertin Évkönyv)

889. - ungarok elfoglalják a pannonok és avarok pusztáit (Regino prümi apát)

894. - magyarok Nagy-Moráviába vonulnak (J. E. Tunmann)

895. - ugorok a bolgárok földjére támadnak, bizánci kérésre (Nesztor-Krónika)

 

Meótiszi-magyar bevonulás (Fekete-tenger partvidék → Al-Duna → Erdély, Pannonia):

 

- türkök Kazáriához közel éltek (VII. Konstantin)

- türkök Etel Küzübe költöznek, kis részük Perzsia felé vonul (VII. Konstantin)

894. - türkök [Árpád fia vezetésével] támadják a bolgárokat, bizánci kérésre (VII. Konstantin)

895. - görögök békét kötöttek avarokkal, akiket ungaroknak neveznek (Fuldai Évkönyv)

895. - görögök kibékülnek a bolgárokkal, akik a besenyőkkel szövetkeznek (VII. Konstantin)

895. - türköket megtámadják a besenyők, bolgár kérésre (VII. Konstantin)

895. - ugorokat megtámadják a besenyők, bolgár kérésre (Nesztor-Krónika)

896. - Árpád-féle türk-kazárok Tisza-Maros-Körös-Temes vidéke költöznek (VII. Konstantin)

dzsaffar3 Creative Commons License 2018.08.01 0 1 12628

:-))

 

Miután a honfoglalás témakörben a teljes régészeti anyag, könyvek formájában a birtokomban van  + az ADAM is, néha írok meglepő dolgokat.

Ne lepődj meg rajta.

Természetesen dokumentálom adatokkal, nehéz cáfolni.

 

A vélemények nem érdekelnek általában csak a hiteles dokuk.

 

Safi

Előzmény: abani (12627)
abani Creative Commons License 2018.08.01 0 0 12627

Folytassunk le, egy egyszerű gondolatmenetet.

 

1) a székelyek már Attila idejében a KM-ben éltek.

2) Benkő Elek: "az embertani anyag közvetlen kapcsolatait nem Erdély és a szomszédos területek, hanem az avar kor és a Karoling-Dunántúl antropológiai leletei között találták meg".

3) Lezsák Gabriella:"a székelyek ... azonosak lehetnek a Kárpát-medence avar kori, hun identitású lakosságával".

4) a Konstantin legenda elmondja, hogy az avarok és a magyarok a szertartásaikon saját írással írt könyveket használtak, azaz eleinknek a Karoling-korszakban már nem volt szükségük sem újabb bibliafordításra, sem újabb írásra. Ennek története a következő. Konstantin (Cirill) 860-ban a kazároknál járt a sztyeppén. Ezen útja közben találkozott magyarokkal (korábbi nevünkön szabírokkal) is, akiknek ekkor ismerhette meg az írását és az istentiszteleteken használt, ezzel a saját írással írt szent könyveit. Rasztiszláv morva fejedelem kérésére 862-ben Cirill és Method szláv nyelvű bibliafordításba kezd. 863-ban kezdik el Moráviában a szláv írás tanítását, amit azonban a frank papság - a triglosszia elvre hivatkozva - erőteljesen ellenzett. Ezért a két testvér 867-ben Rómába utazott, hogy ott a szláv nyelvű biblia és a szláv írás engedélyezése érdekében érveljen. Ekkor hivatkoztak arra, hogy ha a magyarok és az avarok használhatnak a szertartásokon saját nyelvükön és saját írásukkal írt könyveket, akkor mi szlávok miért vagyunk ugyanettől eltiltva?

5) ezt erősíti meg Pázmány Péter hogy a "magyarok" már 896 előtt görögből fordított "magyar" bibliát használtak.

6) ha pedig, az avarok-székelyek magyar bibliát használtak, akkor már Árpád bejövetele előtt, jelen volt nyelvünk a KM-ben. Tehát nyelvünket NEM Árpádék hozták.. hanem jelen volt, jóval Árpád bejövetele előtt. A Kulcs szerény véleményem szerint, a székelységben rejlik, kik már a hunok bejövetele előtt, jelen voltak a KM-ben.

 

Előzmény: abani (12612)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 12626

szia.

 

Néha írok néhány dolgot, figyeld.

 

Safi

 

Nagyon sok elfoglaltságom van, amit most írtam nagyon fontos eredmények az ismereteimben.

 

szia

Előzmény: abani (12625)
abani Creative Commons License 2018.07.31 0 0 12625

Sajnos így igaz! Ez az intézmény, mindig is a germanisták, egyik székháza volt! :-(

Előzmény: ketni (12624)
ketni Creative Commons License 2018.07.31 0 1 12624

Bence Lóránt a Czuczor konferencián, rögtön a bevezetőben szükségesnek látta leszögezni,

hogy akik nem finnugristák azok amatőrök, erőszakos dilettánsok.

Czuczor Gergely és Fogarasi János forog a sírjában.

 

Előzmény: abani (12614)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2018.07.31 0 0 12623

Orosz levéltári bizonyítékok a Szibériába elhurcoltakról:

 

A négyoldalas orosz levéltári iratot a Burjátországban élő Petőfi-kutató, Alekszej Tyivanyenko professzor találta meg egy szibériai levéltárban. Az iratot, amelyet alább mi is közzéteszünk Fuksz Sándor bemutatta, és átadta a sajtó képviselőinek. Ezen egy hadifogoly-összeírás található, mely az 1867-1868 évi állapotot tükrözi. Szibéria hat különböző fogolytáborában összesen 309 foglyot számláltak, és közülük 218-an osztrák alattvalók. Ahhoz nem fér kétség, hogy az Ausztriát két évtizeddel korábban egy hatalmas katonai intervencióval megsegítő cári Oroszország semmiiképpen nem hurcolhatott el lojális osztrák alattvalókat, hanem csakis a magyar szabadságharcosokat. Mint tudjuk, 1849-1867 között a magyar államiság megszűnt létezni.

 

Ezzel az új bizonyítékkal immár levéltári adatokkal is alátámasztottan megdőlt az a magyar „tudományosság” azon téveszméje, pontosabban ordas hazugsága, amely tagadta, hogy az 1848-49 szabadságharcot vérbefojtó orosz cári csapatok nem hurcoltak volna magukkal magyar szabadságharcosokat. 

...

Ismerve a kegyetlen szibériai viszonyokat, ha két évtizeddel elhurcoltatásuk után még több mint kétszáz foglyot életben találnak, akkor megalapozott az az állítás, hogy eredetileg több ezer honvédet és civilt hurcoltak el az orosz cári csapatok.

... 

 

Ha a most bemutatott bizonyítékhoz hozzátesszük azt a tényt, hogy az Orosz Föderáció Igazságügyi Minisztériumának honlapján két éve változatlanul olvasható, hogy igenis hurcoltak el 1849-ben magyar hadifoglyokat Szibériába, és közöttük volt Petőfi Sándor is, akkor a magyar tudomány egyet tehet, haladéktalanul utána jár az orosz fél által feltárt igazságnak.

 

AZ OROSZ FÖDERÁCIÓ IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUMA KÖZIGAZGATÁSA A TRANS-BAIKÁL TERÜLETEN:

http://to75.minjust.ru/node/4144

Magyarra fordítva(google)

Előzmény: Ec pec kimehecc a (12593)
abani Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12622

Semmi gond Safi, én is figyelem az írásaidat, mert sokat lehet belőle tanulni!

 

Szia!

Előzmény: dzsaffar3 (12621)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12621

Szia.

Köszönöm a beszélgetést, elkezdem a magán feladataimmal foglalkozást.

 

 

Azért figyelek rád, ha nem haragszol.

 

Szia

 

Safi

Előzmény: abani (12620)
abani Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12620

Így igaz! Tisztában vagyok vele!

 

:-)

Előzmény: dzsaffar3 (12619)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12619

OK, Safi, Te legalább teszel valamit azért, hogy megtaláld az igazságot, de sajnos nagyon sokan, csak szajkózzák a hülyeségeket, amit bedumált nekik azakadémia. :-)

 ---------------

 

Azt azért tartsd észben, hogy nagyon jó barátságban vagyok sok régésszel, történésszel, (Makkay prof, Szentpéteri úr stb.), sőt jó kapcsolatom van a Régészeti Intézettel, Fodor Pállal stb.

 

Sok mindent megtudok beszélni és természetesen Bakay Kornélt is tisztelem, tanított.

 

És irigylem a tudásukat és ezért másképpen szemlélek mindent.

 

:-))

 

Ennyi.

 

Safi

Előzmény: abani (12618)
abani Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12618

OK, Safi, Te legalább teszel valamit azért, hogy megtaláld az igazságot, de sajnos nagyon sokan, csak szajkózzák a hülyeségeket, amit bedumált nekik azakadémia. :-)

Előzmény: dzsaffar3 (12617)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12617

Tudom Safi, hogy hatalmas forrásanyaggal rendelkezel, és ha szükségem lesz valamire akkor kérni is fogok. :-))

-------------

 

Most abbahagytam a könyvek másolását és nekiálltam arab nyelvet tanulni.

Van okom rá, eredetiben szeretnék silabizálni írásokat.

 

Foglalkoztam egy ideig a japánnal, mert utaztam oda, most más a célom. 

 

Safi

Előzmény: abani (12616)
abani Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12616

Tudom Safi, hogy hatalmas forrásanyaggal rendelkezel, és ha szükségem lesz valamire akkor kérni is fogok. :-))

 

 

Előzmény: dzsaffar3 (12615)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12615

:-))

Kösz a válaszod.

Azt azért ne felejtsd el, hogy az irántunk való jószándék is vezethet hamisításra.

Nem csak Bobulával vagyok így, hanem pl. a Juliánusz témával is, meg egy rakás mással is.

Jól tudod, nekem mindenről meg vannak a könyveim, sok eredetiben, hatalmas a könyvállományom.

 

Safi

Előzmény: abani (12614)
abani Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12614

"

Te erről tudsz?

 

Nekem írások vannak erről Bencze Lóránt az írója."

 

Természetesen, szintúgy Bence Lóránt munkáját követve. :-)

 

Tudom, hogy nincs 100%-osan igazolva, de ezt ilyen távlatból nehéz is lenne.

 

Ami viszont igazolva van, az Bobula Ida munkái. Sajnos a nevében MTA, nem fordított elég figyelmet munkáira, mert mindig idegen érdekeket követett, mint azt a mai napig teszi.

 

sajnos az MTA is szerepet vállal ’jószomszédink’ történelemhamisító tevékenységének támogatásában, amennyiben az igaz magyar történelem tényeinek, összefüggéseinek megállapítását, az új tudományos módszerek és eszközök révén megszerezhető új adatokat és feldolgozásukat megakadályozza a tudományiskola elavultságainak érvényesítésével, mialatt szomszédaink ezen eszközök felhasználását túlhajtva olyat is levezetnek, amivel vitatkoznunk kell, és amit egyébként könnyen tudunk cáfolni, és ami kötelességünk, lásd: Janták írástörténeti ámokfutása. már a csapból is szláv folyik!

Előzmény: dzsaffar3 (12613)
dzsaffar3 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 12613

Pázmány Péter, 896 előtti magyar bibliát olvasott görög fordításból. 

--------

Szia.

 

Te erről tudsz?

 

Nekem írások vannak erről Bencze Lóránt az írója.

 

Nos tudomásom szerint lehetséges, de nem igazolt. 

 

Az igaz, hogy a Kárpát- medencében a '800-as évek végén keresztelések voltak. 

 

 

Safi

Előzmény: abani (12612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!