Keresés

Részletes keresés

loop1o Creative Commons License 2008.01.02 0 0 212

OFF

 

Dehogyisnem. Szeleszte alap hozzáállása, miszerint nem érdekli az angol nyelv, és nem is szeretne angolul megtanulni, alapvetően borzasztóan megnehezíti a dolgot. Személyes véleményem szerint az idegennyelv-tanulás legfontosabb kritériuma az, hogy a tanuló érdeklődjön a nyelv iránt és valós motivációja legyen. Ez utóbbi úgy értendő, hogy létezik úgynevezett instrumentális motiváció, ami egy külső kényszerhelyzet (lásd kell a nyelvvizsga a diplomához), és amely egy komoly belső ellenállást vált ki a tanulóból, aki ezek után kemény aknamunkát végez, nehogy sikerüljön megtanulnia az adott nyelvet.

 

Ettől függetlenül is azonban úgy érzem, Szeleszte idáig nem jó helye(ke)n próbálkozott a nyelvtanulással, egy jó tanár ugyanis lényéből fakadóan is sarkallni (motiválni) tudja a diákját vagy diákjait a tanulásra. Egy bizonyos szintű belső motiváció meglététől kezdődően.

 

Azt sem könnyű persze eldönteni, hogy ki a jó tanár, illetve mi a jó módszer. Erről értekezünk momentán 3 topic-ban is szimultán, és itt is csak azt a véleményemet tudom hangoztatni, hogy sajnos rettentő sok oda nem való pedagógus (már aki az egyáltalán) tevékenykedik a pályán/piacon, akik sokszor több kárt okoznak, mint segítenek. És egy laikus, akinek tényleg csak annyi rálátása van az egészre, hogy legvalószínűbben az óradíj vagy a földrajzi fekvés alapján választ magának tanárt vagy iskolát, végképp nincs tisztában azzal, hogy milyen szempontok szerint találna a maga számára megfelelő képzési helyet.

 

Arról nem is beszélve, hogy az egész (jó tanár, jó módszer, jó környezet, stb.) mit sem ér, ha a tanuló amúgy a kisujját nem mozdítja, értsd, elmegy ugyan az órákra, meg ír némi házi feladatot, akár meg is tanul kis memoritereket, de a szó klasszikus értelmében véve nem tanul. Márpedig a szavak, kifejezések és nyelvtani összefüggések maguktól csak nagyon nehezen rögzülnek. Lehet, hogy én vagyok ódivatú, de meggyőződésem, hogy kizárólag s*ggeléssel tudja az ember magáévá tenni azt, amit később használni szeretne. Egoista módon az én példám is ezt mutatja (felsőfokúm van, amit teljesen önerőből szereztem meg, azaz nem jártam magántanárhoz vagy nyelviskolába, de még csak nyelvterületen sem éltem), valamint az ÖSSZES olyan ismerősömé is, akik kritikus véleményem szerint jól beszélnek angolul.

 

Ma sajnos az emberek többsége elhiszi azt a maszlagot, hogy elég bemenni a "kommunikatív" nyelvórákra, és semmi mást nem kell tennie azért, hogy eredményt érjen el. Ebből lesz aztán a súlyos hiányosságokkal küzdő nyelvtudása sokaknak. Sok nyelviskola jól ráérzett arra, hogy az embereknek sem idejük, sem kedvük a nyelvtanulásra, és ugranak a hirdetésekre, amik úgy szólnak, hogy "nálunk nem kell magolni, mert...", hiszen ezt akarják hallani.

 

U.i.: Javasolnám ezt a beszélgetést valamelyik angolos topic-ban folytatni...

Előzmény: 14-69 páncélvonat (211)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2008.01.02 0 0 211
A tanulóban nem lehet hiba ?
Előzmény: loop1o (208)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2008.01.02 0 0 210

off

Én ezt az angolt tanuló Szelesztének írtam volt.

on

Előzmény: Shoshoj (209)
Shoshoj Creative Commons License 2008.01.02 0 0 209
Baxtalo nyevo bersh és feliĉan novan jaron, hogy ontopikok maradjunk...
Előzmény: 14-69 páncélvonat (205)
loop1o Creative Commons License 2008.01.02 0 0 208

"Kifizettem egy csomó pénzt a nagy semmiért, elment egy csomó időm és ugyanott tartok, mint 1,5 évvel ezelőtt."

 

Mindez azért van, mert nem a megfelelő helyen tanultál. Ennyi.

Előzmény: Szeleszte (189)
loop1o Creative Commons License 2008.01.02 0 0 207

"Az emberek általában nem "vágynak a középfokú nyelvvizsgára", hanem kötelezően le kell tenniük a legtöbb diplomához, akkor is, ha maga a szakma egyáltalán nem nyelvigényes."

 

Én úgy gondolom, hogy ettől még az igénytelenséget nem szabad megengedni. Ha a nyelvvizsga kötelező, akkor kötelező - ez mit sem változtat azon a tényen, hogy a nyelvtudás B2 szinten azt jelenti, amit jelent. Nekem azzal van gondom, hogy a "középfok" kifejezést sokan merőben félreértelmezik. Meg azzal, hogy nagyon sok angol nyelvtanár még ezen a szinten sincs, mégis tanítják a nyelvet. A nyelvi igénytelenség magyarul is felháborít, de úgy kevesebbet találkozom vele, mint angolul. És ami igazán fel tud háborítani, az az, hogy sokan még verik is a mellüket arra, hogy ők beszélnek angolul, holott valójában szóban és írásban is csapnivaló a nyelvtudásuk.

Előzmény: freyya (183)
szőrköntöst ölts Creative Commons License 2008.01.01 0 0 206
Feliĉan Novan Jaron!
Előzmény: 14-69 páncélvonat (205)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2008.01.01 0 0 205
Happy New Year.
Előzmény: Szeleszte (204)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.31 0 0 204
Mindenkinek sikerekben gazdag boldog új évet kívánok


Üdv

Szeleszte
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 203
Nekünk az egyetemen, az angol szakon mindig azzal jöttek, amikor panaszkodtunk, hogy túl kevés a nyelvi óra (nekünk heti 2 volt szemben a CETT-esek 10 órájával) a nyelvi záróvizsga követelményszintjéhez képest, hogy ez nem nyelviskola, hanem angol nyelv és irodalom szak, itt már a felvételkor kell tudni angolul. De az angol szakkal még ki is voltam békülve, mert ott tényleg az általános műveltség szintjén adták le és követelték az angol irodalmat, történelmet, nyelvtörténetet, a nyelvészet meg inkább nyelvtani gyakorlat volt.
A német tanszék az halál volt, ők az "angol tanszék nem több egy angol nyelvű középiskolánál" felkiáltással mindig azt hangsúlyozták, hogy egy igazi egyetemen tudományos munka folyik, bezzeg ők komoly elméleteket tanítanak, tessék elmélyülni az irodalomban, nyelvészetben. Azt külön viccesnek tartottam, hogy az angol tanszéken lehetett pl. zenetörténetet is tanulni, miközben alig volt zeneszerzőjük, míg a német szakon ilyesmire nem volt lehetőség, pedig szinte minden második ismert zeneszerző német származású. Na de mindegy. Tudományos munka az folyt, miközben magát a nyelvet úgy elfelejtettük, hogy harmadév végén abban sem voltam már biztos, hogy egy középfokú nyelvvizsgát újra le tudnék-e tenni. Neki is álltam a tanulásnak fejvesztve.
A spanyol szak volt a kedvencem ebben a vonatkozásban: ott komoly nyelvfejlesztés folyt, ráadásul többféle tantárgyat is tanultunk, volt pl. földrajz, ami ugyancsak megdobja a szókincset. Máig a spanyol az egyetlen nyelv, amin tudok olyan szavakat is, mint paratölgy vagy kocsányos tölgy.:)) A nyelvi órákon is félévente más témakört vettünk át: tanultunk sajtónyelvet, orvosi szaknyelvet, műszaki nyelvet stb..
Előzmény: Frouwe (200)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 202
Igen benne van a kulcsszó, ha akarnám. De az a baj, hogy én nem akarom, én addig akaarom a nyelvvizsgát, míg kiadják a diplomámat. Utána én akarok jogsit, akarok másoddiplomát, akarok egészségesen élni, sportolni, úszni a szereteimmel lenni. Azt az időt amit a nyelvböngészkedéssel és szintentartásra fektetnék, a fent említett dolgokra tölteném. Tény nem lennék rákényszerítve a nyelvtanulásra, nem is tanulnék nyelvet. Helyette egy ütősebb diploma amivel esetleg pénzprofitálhatnék, egy jó kis úszás amiért tennék valamit az egészségemért, jogsi amiben örömömet lelném és lenne sikerélményem. Ezek a fontos dolgok, de ezeket ember és egyén válogatja. Lássam, hogy haladok előre az életben és ami számomra fontos célokat kitűztem elérjem. Nem azért élek, hogy dolgozzak, azért dolgozok, hogy éljek. Óriási különbség.

Amiket leírtál nagy igazság van benne, csak kérdés, hogy az ember mit vállal. Én nem szerettem a törit sem, de fősulin két évig nyúztak egyetemes és magyarral is. Vállaltam, mert amit választottam szakmát azt szerettem és szívesen tanultam.
Nyelvtanárként sem mondom, hogy öledbe potyog minden, kérdés, hogy ki hogyan csinálja milyen ügyes és mennyire tudja eladni magát. VAn olyan magántanár,aki 1500/45 perc van három diákja leadni nekik öt órát 22 500 Ft megteszi ezt három alkalommal és már annyit keres, amit én egész hónapba nem kapok meg. Mellette van esetleg egy főállása onnan is jön. Tényleg attól függ, mennyire ügyes és szemfüles.
Előzmény: Frouwe (200)
Frouwe Creative Commons License 2007.12.19 0 0 201
Ezen a hozzászóláson elmorzsolnék egy könnyet, ha nem tanítottam volna dolgozók gimnáziumában... De tanítottam! És volt szuper tanítványom! Munka és család ellenére! Több is.

A másik, hogy középsuliban sem "tanítják meg" a nyelvet. Akik eredményt értek el, azok megdolgoztak érte. 18 évesen is.
Előzmény: Szeleszte (198)
Frouwe Creative Commons License 2007.12.19 0 0 200
Szeleszte, tudod a nyelvtanári diplomámért le kellett érettségiznem matekból. (fú, hogy utáltam!) Nem mehettem egyetemre, mert mat-fiz. miatt kevés volt a pontom.

Aztán a főiskolán két féléven keresztül tanulhattam a német nép történetét. Az ősgermánoktól napjainkig. Nem kérdeztem, hogy minek??? Általános iskolában nem tanítunk német történelmet....Irodalomtörténetet sem.

Ahová legutóbb jártam, ott egy tanár szakos hallgatónak többek között kötelezők a következő tárgyak (orosz-német szak): Középfelnémet, 5 félév + államvizsga.
Egyházi ószláv, 1 félév, heti 4 óra, szigorlat. Kis latin vizsga vagy görög. Két félév heti 6 óra, vagy egy félév, heti 10 órában. És nem kérdezgeti az ember, hogy minek, hanem vagy otthagyja az egyetemet, vagy megcsinálja! Pont.

Ezt azért meséltem el, hogy lássad, nem vagy egyedül azzal, hogy mást csinálsz vagy mást tanulsz, mint amit szeretnél!

A fizetésekhez... Én szakközépben tanítottam. Utolsó fizetésem 2004-ben netto 70.000 körül mozgott, túlóráktól függően. Hogy kiegészítsem, persze tanítottam nyelvsulinál. Gyereket leadtam az óvodában reggel fél 7-kor a takarítónőnek, én meg mentem a céghez reggel 7-től tanítani. Fél 9-kor rohanás az iskolába, ott 4-ig (esti tagozat is volt), aztán otthon is órák. Ezt meg azért írtam, hogy azt is lásd, nyelvtanárként se potyog a manna az égből....

Ha AKARNÁD egyébként, akkor is tudnád gyakorolni az angolt, ha nem mész külföldre. Van neted, ahogy látom. Na, azt lehet használni! Tele izgalmasnál izgalmasabb anyaggal, vannak angol chatek, van msn és skype. Hogy a nyelvtudás elhalványul-e vagy sem, az teljességgel az egyéntől függ.

Előzmény: Szeleszte (196)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 199
Igen változnak a lehetőségek tény és való. Ha nem lesz munkahelyem, akkor nagoyn sok lehetőségem lesz visszafizetni a tartozásaimat. Ha nem tudok másik szakmát tanulni vagy továbbképezni magamat sok esélyem lesz elhelyezkedni. Ha nem tudok elhelyezkedni, nagyon sok esélyem lesz, hogy kapok saját lakáshitelt a banktól 20 évre és külön tudnék költözni a szüleimtől valamint eljutok oda hogy családot vállaljak.

Meg van a fontossági sorrend. Legyenek megfelelő végzettségeim, legyen hozzá munkahelyem. Ezek adottak, akkor talán kapok egy lakáshitelt és tudok vállalni családot. Majd utána luxuscikként tanulok nyelvet és tudok utazgatni. Most megtanulok egy nyelvet tíz év múlva mire utaznék el is felejtem. Egyáltalán nem jó befektetés...
Előzmény: freyya (197)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 198
szia

nem minden 16 évesnek az a dolga, hogy csak tanuljon. Én ahogy betöltöttem a 16-dik életévemet levelezőn dolgozok szakközépiskolájába tanultam (ezért nem volt lehetőségem nyelvtanulásra, úgy mint a nappalis korombelieknek) és mellette szépen dolgoztam.
Tény, nem minden ember tölti az idejét láblógatással. Ledolgozok 10 órát utána ellátom az otthoni feladataimat, orvosokhoz rohangálok, mert van egy pár húzos betegségem, hazaesek fürdök és esek neki a tanulásnak. Amikor normális ember pihen én tanulok ez alatt azt értem, hogy az ember napi 8 órát alszik éjszaka átlagban, na én ezen tudok spórolni, alvás helyett tanulás, mert csak ebből az időkeretből tudok többet szakítani, máshonnan nem lehet.

Nem ilyen hozzá állással tanultam. Elhittem, hogy megtudom csinálni és beleadtam anyait apait. A negatívumom a rengeteg pénzbelefektetés miatt van és az, hgoy tartozok fűnek fának és azt sem tudom miből fogom nekik megadni. Már leég a pofámról a bőr, ha kölcsön kell tőlük kérnem legyen az bármilyen közeli ismerős. Kenyeret tejet a boltba sem adnak ingyen és már olyan súlyos anyagi problémáim vannak, hogy már az, hogy miből veszem meg a reggelimet az is gondot jelent. Szerintem nem kell csodálkozni, ha ezek után teljesen negatív vagyok a nyelvvizsga miatt, ráadásul ha ez miatt kirugnak, akkor még ennyi pénzem sem lesz mint most. Nem mondom eddig sem éltem hűde busásan, de megéltem valahogy. A nyelvtanulásnak köszönhetem, hogy anyagilag ilyen mélyponton vagyok. Az összes létező pénzem ráment, de még másé is.

Képzeld váratlanul ért a diplomához nyelvvizsga. A fölöttem lévő barátnőm abban a rendszerben volt, hogy neki nem kellett, rá nem sokkal én is diplomáztam és ezzel szembesültem.
Az hogy ki mennyit áldozott rá, aki korábban tanulta meg kell nézni milyen körülmények között. Van olyan diplomás, akinek huszonéves koráig el van tartva a picsája, anyuka apuka iskoláztatja, más dolga sincs csak az hogy tanuljon. Akiknek meg középiskolába megtanítják a nyelvet külön nagy plusz energiát nem kell belefeccelnie, röhögve megcsinálja harmadik negyedikbe a nyelvvizsgát. Nem nagyon lehet összehasonlítani egy dolgozó ember nulláról való felkészülését a középfokra egy nappalis hallgatóval, aki heti több órában tanulja a nyelvet több éve.

A törvényhozásról is meg van a véleményem. Nem azok élnek benne, akik hozzák a törvényt. Lásd: fizetett a tb-t, de fizessél vizitdíjat, majd kapsz egy hónap múlva időpontot az orvoshoz. Múltkor ékeskedtem egy pozitív rákszűréssel, na majd két hónap múlva megnézzük akkora van időpont. Csak nekme nem egy hónap múlva van bajom, hanem most és mire megnézik az embert addig három oda vissza elpockol. ennyit a hűűdejó törvényekről.
Előzmény: charleroi (194)
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 197
Ez eddig oké, de hát arra berendezni egy életet, hogy ezután sem lesz soha módod utazni... Számomra ez elég pesszimista hozzáállás, na. Én sem gondoltam még tíz éve sem, hogy évente többször fogok külföldre rohangálni. Egy élet során változnak a lehetőségek.
Előzmény: Szeleszte (196)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 196
nem megyek ilyen helyekre nyaralni, idén még a belföldre sem telt. sokaknak nem telik rá.
Előzmény: freyya (195)
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 195
A mai világban a nyelvtanulás célja nem elsősorban a műveltség fejlesztése (mint amiért a régiek latint vagy ógörögöt tanultak), hanem főként kommunikációs célokat szolgál. Hány olyan cigány van Magyarországon, akivel kizárólag lovári nyelven tudod megértetni magad? Ahhoz viszont nem kell Angliáig menned, hogy az angolt használni tudd, elég ha egy bármilyen nemzetiségű turistával összefutsz Budapest utcáin, vagy nyaralni mész Horvátországba, Görögországba, Spanyolországba vagy bárhová a világon. A vendéglátóiparban, turizmusban mindenhol angolul beszélnek.
Előzmény: Szeleszte (193)
charleroi Creative Commons License 2007.12.19 0 0 194

szia!

 

nem akarok belefolyni a vitaba, csak egy-ket eszrevetelem lenne:

azt fejtegetni, hogy mert nem kell a nyelvtudas, mert felesleges kb. olyan, mint mikor gimiben hozongtunk a fizikatanulas ellen, hiszen ugysem lett senki kozulunk fizikaszakos, es pl. azota sem volt szuksegem ezekre a dolgokra. De kb. 16 evesen gondolkodtam igy. Persze tudom, erre az a valasz, hogy akkor csak tanulnia kell az embernek, mas dolga sincs, es mas munka mellett foglalkozni ilyesmikkel. "amikor normalis ember pihen en tanultam". Szerintem nem minden normalis ember tolti a munkan kivuli eletet lablogatassal, es el kell fogadnunk, hogy eletunk bizonyos szakaszaiban sokat kell dolgozni, akar sokaig pihenes, vagy szabadido nelkul, ha a helyzet ugy hozza, ha olyanok a korulmenyek, ha a kesobbi boldogulasunk erdekeben szuksegunk van ra.

A nyelvtanulasrol eddig olyan negativ hozzaallassal irtal, hogy ha ilyen hozzaallassal is tanultad, akkor szerintem nem meglepo, hogy nem sikerult. Ha annyi idot tanultal volna, amennyi alatt a hozzaszolasokat leirtad, es kicsit maskent allnal hozza, akkor biztos tobbet segitenel magadon, mivel ez egy kikerulhetetlen feladat, elobb-utobb igy is ugy is tul kell lenned rajta.

A masik az, hogy szerintem nem ert varatlanul az, hogy a diplomahoz kell nyelvvizsga, mielott bejott ez a torveny mar korabban lehetett rola hallani, stb. Nem kell, hogy martir legyel, azok akiknek mar megvan a vizsgajuk (a "normalis emberek", akik napi 16 oraban logatjak a labukat) szinten megtanultak a nyelvet az adott fokon, csak hamarabb, de ok ugyanugy aldoztak ra munkat. A penzkerdes persze nem olyan egyszeru, de ez tkp. egy befektetes, ha aldozol ra meglesz a diplomad, es az kesobb is jol jon. Az pedig, hogy vonatkoznak rank bizonyos torvenyek az termeszetes.

Egyebkent tisztan "uzleti alapon" tekinteni egy nyelvre szamomra eleg furcsa, de ez mar mas kerdes.

 

ch.

 

u.i.: bocs az ekezetekert.

Előzmény: Szeleszte (189)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 193
A lovári cigányt egész sokan beszélik. Féltet kincsként őrzik a nyelvüket és adják tovább generációról generációra. A lovári alatt nem azt kell érteni, akiket a tévében látsz,hanem a tehetősebb gazdagabb réteget. Erre van irodalom és nyelvtan is. Vannak olyan fórumok, topikok, amiket cigányok nyitottak és lováriul írnak és beszélgetnek. Végülis mindegy milyen nyelvet tanul az ember csak a saját tudását gyarapítja. A lovári nyelvtanulásban is van spiritusz jelenleg Magyarországon több cigány van mint angol, valamint nekem eléggé kicsik az esélyeim, hogy én Angliába vagy olyan országba utazzak, ahol ezt használni tudom. Nyelvtanár, tolmács nem akarok lenni,így semmilyen jövedelmem nem származik egyik nyelvtanulás szempontjából sem. Kedvtelésből fogok tanulni angol, ha lesz rá elég időm és türelmem, de az teljesen más, hogy azért tanulsz angolt, mert van rá időd és semmi nem függ tőle, megtudsz mondani egy két dolgot idegen nyelven,mintha nyelvvizsgára vagy kötelezve. Tanuljon az ember nyelvet legyen alapműveltsége, de nem mindenkinek ez a legfontosabb. Én most szeretnék jogsit csinálni, és más szakmákat tanulni, saját szakmai területen amiben dolgozok továbbfejleszteni magamat. Nektek a nyelv a szakmátok, természetesen ezt fejlesztitek tovább, én is ezt szeretném a saját területemen.
Előzmény: freyya (191)
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 192
"Természetesen, aki nyelvtanár az másképp látja a helyzetet, hiszen nektek is ebből van a fizetésetek. Senki nem tanulna nyelvet vagy nem lenne ez a törvény, nektek is nem vagy esetleg kevesebb munkátok és pénzetek is lenne."

Ez nem feltétlenül van így. Sokkal szívesebben tanítok olyanokat, akik saját kedvtelésből tanulnak, még ha később a saját tudásuk felmérésére esetleg önszántukból nyelvvizsgáznak is. Nekem legalább olyan nyűg záros határidőn belüli vizsgákra felkészíteni olyanokat, akik nincsenek a megfelelő nyelvi szinten, ráadásul a szorgalmuk, ráfordítható idejük, motivációjuk sem épp szárnyal, mint amilyen idegesítő ezeknek a diákoknak a nyelvvizsgával foglalkozniuk, amikor ezer más dolguk is lenne államvizsga előtt. Szerintem nincs az a tanár, aki nem vállal szívesebben egy kávé/tea melletti beszélgetős szintentartást, amire szintén elég nagy a kereslet.
Előzmény: Szeleszte (189)
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 191
Számomra már abból is nyilvánvaló, hogy a kötelező nyelvvizsgáztatásnak köze nincs az emberek nyelvtudásának fejlesztéséhez, hogy lovári nyelvből is elfogadják, aminek az égegyadta világon semmilyen haszna nincs. Esküszöm, még a cigányok sem beszélik, legfeljebb egy-két öregebb közülük. Ha a cél - mint ahogyan azt propagálják - valóban az lenne, hogy az emberek minél könnyebben eligazodjanak a világban, akkor minimum azt kikötnék, hogy valamelyik világnyelvből tegyék le a vizsgát.
Előzmény: Szeleszte (189)
freyya Creative Commons License 2007.12.19 0 0 190
Ehhez még hozzátenném azt, hogy képtelenség mindig maximalistának lenni, nem mindig van idő a diákot tisztességesen felkészíteni, hogy a kisujjából rázza ki a nyelvvizsgát, vannak emberek, akik a diploma előtti finisben kapcsolnak igazán, hogy húha, nekik nyelvvizsga kell, akkor keresnek nyelvtanárt, és sokszor alig néhány hónap alatt kell őket megfelelő szintre hozni, ráadásul úgy, hogy nem kifejezetten a nyelvtanulásnak szentelik minden szabad percüket. Az ilyen diákokat természetesen nem szívesen küldöm olyan nyelvvizsgára, aminek a feladatai itt-ott még engem is elgondolkoztatnak.
Előzmény: Angel DC (188)
Szeleszte Creative Commons License 2007.12.19 0 0 189
sziasztok

Én nem vágyom középfokú nyelvvizsgára, egyszerűen kötelezővé tette az állam a diploma kiadáshoz. Én a nyelvet a diplomámhoz nem használnám, tipikus gazdasági embernek vettek fel. Írjak szabályzatot, készítsek rendszert, végezzek számítógépes feldolgozást. Pedagógusok között dolgozott és mozgok, akik szintén magyarul beszélnek, Magyországon vagyok. Nekem ez egy kényszer, hogy olyat kell tanulnom amit nem szeretnék, felesleges pénzkidobás, mert ha meg is tanulok egy nyelvet, de nem használom akkor egy idő után kikopik a tudás is.

Ami a vizsgaközpontokat illeti tisztában vannak vele, hogy az embernek mire kell a nyelvvizsga, főleg a lovári és az eszperantó. Tudják nagyon jól, hogy nem használni akarja az ember, hanem valami képzés megszerzéshez szükséges. Az tény, hogy a rigó utca monopóliumot élvez ebben, tisztába vannak vele, hogy aki nem egy nyelvtehetség az úgy is visszajön ezekből a nyelvekből vizsgázni. A bukási százalék teljes mértékben meg van húzva, egy nyelvvizsga közel 20 Eft-ba kerül, nagyon jó bevételre tesznek erre szert. A mai világba senki nem nézheti úgy a dolgot, hogy ne lássa benne a pénzt, hisz majdnem minden a pénz körül forog. Egyedül a szeretet és a barátságot nem lehet megvásárolni vele, de minden más pénzbe kerül. Pénzért dolgozunk, és azzal fizetük. Persze van egy két ember aki még tud Bartel ügyletet csinálni, de már ez is ritka.

A felkészülés szempontjából nekem elég rossz azt látni, hogy először is belement egy csomó pénzem, mert a tanfolyam, könyvek, vizsgadíj pénzbe kerül. Ráment egy csomó szabadidőm, amit tudtam volna másra is fordítani, amikor normális ember pihen én tanultam. Csak ennek az egésznek se látszatját se értelmét nem látom. Kifizettem egy csomó pénzt a nagy semmiért, elment egy csomó időm és ugyanott tartok, mint 1,5 évvel ezelőtt. Ez egy ördögi kör, mert nyelvvizsga helyett vinnék mondjuk egy ECDL vizsgát vagy bármi mást, aminek esetleg még hasznát is venném. Sajnos nem így csinálták meg ezt a törvényt. De mi értelme van az ilyen mondva csinált nyelvtanulásnak, ha úgysem fogom használni? Miért kell az embert nyelvtanulásra kényszeríteni, ha a munkahelye olyan, hogy nem használja és nem is követeli meg?

Természetesen, aki nyelvtanár az másképp látja a helyzetet, hiszen nektek is ebből van a fizetésetek. Senki nem tanulna nyelvet vagy nem lenne ez a törvény, nektek is nem vagy esetleg kevesebb munkátok és pénzetek is lenne.
Az én fizetésem a minimálbérrel egyenlő. Nagyon jó érzés volt kifizetni a novemberi nyelvvizsgát, valamint karácsonyi ajándékok helyett befizetni a januári 20 eft-ot és majd százezer forintos adósággal a nyakamba, amit a nyelvtanulás okozott neki kezdeni az új évnek. Elhihetitek nekem, hogy amennyit tudtam készültem, hiszen itt komoly pénzekről és tétről van szó. Én sem jókedvemből járok a rigóra, mert nem tudnám mással tölteni a szabadidőmet és nem tudom hova költeni a pénzemet.
A januári nyelvvizsga dönti el a munkahelyem sorsát is, mert ha ott sem sikerül szépen megyek a munkanélküliek sorába.

Engem is nyelvtanár készített fel a vizsgára az órákat becsületesen felvettem és kifizettem. Mégsem vagyok előrébb és már pénzem sincs, hogy őt megfizessem, vagy más tanár fogadjak a felkészülésre:(
Angel DC Creative Commons License 2007.12.19 0 0 188
általánosságban szeretnék hozzászólni a gondolataitokhoz

azt gondolom, a mai nyelvvizsgák köszönő viszonyban sincsenek a régi rigóssal
én 19 évesen felsőfokúztam a rigón, a kommunikációs készséges töredéke nem volt a fiaménak, aki két éve euro b2-zött
remekül fordítottam a chilei légszennyezettségről, stb

én azt gondolom hogy nem kell választani, hogy mi a fontosabb: az analitikus vagy a kommunikációs készségek, mindkettő az
de bizonyos szinteknél eltérően, igenis, alapfokon sokkal fontosabb, hogy átmenjen az üzenet és élethelyzeteket gyorsan lereagáljon a tanuló minthogy nyelvtanilag egyezzenek a dolgok

felsőfokon meg már az is kevés, ha igényes nyelvtanilag, mert ott már pontozzuk a kényelmes nyelvhasználatot is, ami B2-es szinten nem elvárható (bár pl a most szombati vizsgán sokpéldát láttam rá, isteni érzés volt annyi 5 pontot adni:))

a másik téma arról, hogy mi, szaktanárok hogy oldunk meg teszteket..

lehet megköveztek érte, de magára igényes nyelvtanár nem megy úgy be nyelvvizsga teszttel órára (felsőfokra semmiképpen sem) hogy ne ellenőrizné le a megoldásait
egyrészt a felkészülésnél ez jóval kevesebb idő, másrészt viszont amikor az anyanyelvi kolléga is szótározik egyik másik teszt esetén, akkor nem minősít engem negatívan, hogy ellenőrzök bizonyos dolgokat én is..
ember legyen a talpán, aki , akár a saját anyanyelvén tutira megoldja azt a C1-es feladatot amikor a wales-i munkáspártról, avagy a hollandiai gátépítősről egyszer hallott rém unalmas szakszövegre utólag feltett kérdésekre tutira jól válaszol

ez nem jelenti, hogy ne lenne megfelelő nyelvi szintem

az viszont ettől totál függetlenül igaz, hogy minden nyelvtanár kutyakötelessége fejlesztenie azt
Frouwe Creative Commons License 2007.12.18 0 0 187
Hát igen....;) És akkor az ugye 17 éve. Ok, te nyertél! ;) :) Engem hála a jó égnek megtanítottak a főiskolán tanítani. Az első igazi szerződéses állásom a gyakorlóban volt , még negyedéven. Biztos az is segített. Csupa szakvezető között és mellett dolgoztam. Egész tanéves extra tanítási gyakorlat! :)
Előzmény: freyya (186)
freyya Creative Commons License 2007.12.18 0 0 186
Most így visszaolvasva tényleg úgy hangzik, mintha azt közöltem volna, hogy elmentem középfokú nyelvvizsgára és hazavágtak. Hát az tényleg gáz lenne.:)
Egyértelműbben kell fogalmaznom, azt hiszem.
Előzmény: Frouwe (184)
freyya Creative Commons License 2007.12.18 0 0 185
Akkor elszámoltam magam, megy az idő rendesen, hogy a fene enné meg!:) 1990-ben kezdtem az egyetemet, és akkor kaptam az első csoportjaimat is nyelviskolában. Akkoriban a rendszerváltás után közvetlenül még jóval nagyobb volt a kereslet nyelvtanárokra, mint a kínálat, így nyelvszakos egyetemistákat is boldogan felvettek, nem volt még kikötés a diploma. Bár így utólag visszanézve elismerem, hogy akkor még tényleg nem tudtam tanítani, tulajdonképpen abból álltak az órák, hogy közösen végeztük a tankönyv feladatait szép sorjában. Az egyetem inkább az irodalmárképzésről szólt, tanítani leginkább a London stúdió továbbképzésein tanultam meg.
Előzmény: Frouwe (184)
Frouwe Creative Commons License 2007.12.18 0 0 184
A B2 nem egy olyan fú de milyen magas szint. Most cinikus leszek egy kicsit, de ha normális felvételi vizsga már sehová nincs és fizetős fősulin bárki diplomát kap, legalább a B2 nyelvvizsgaszint megszórja a jónépet.... Erre biztos jó.

A bejegyzésed kedves freyya úgy szólt, hogy "Én angolszakon végeztem, meg tanítok vagy 10 éve, de az ECL vizsga anyaga még rajtam is kifogott." EZ kicsit másként hangzott, mint amit az előbbi hosszabb bejegyzésedben olvashattam. Ez egy fórum, én arra reagálok, amit leírnak. Legközelebb írj több háttérinfót és én is biztos másképp reagálok.

Amúgy tisztelettel jelentem hogy, az első magántanítványomat 1993-ban készítettem fel egyetemi felvételire, sikeresen. (azóta már ő is nyelvszakos tanár) Az hány év is? Azt hiszem 14. ;) Végezni később végeztem, de 93 óta tanítok.
Előzmény: freyya (183)
freyya Creative Commons License 2007.12.18 0 0 183
"Akinek pedig nincs ideje készülni, nincs kedve "seggelni" vele, és nem akar magolni, az ne vágyjon középfokú nyelvvizsgára."

Az emberek általában nem "vágynak a középfokú nyelvvizsgára", hanem kötelezően le kell tenniük a legtöbb diplomához, akkor is, ha maga a szakma egyáltalán nem nyelvigényes. Mellesleg szerintem az átlagembernek nincs szüksége olyan szintű nyelvtudásra, mint amilyet a B2 szint manapság megkövetel.
Előzmény: loop1o (181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!