, Vagy ha valaki megtudná mondani , hogy a benne lévő kristály milyen típusú? Ha van valakinek egy rossz távírányítója de, a kristály benne van az is érdekelne!
Ha valaki tud segíteni a következő kérédésekben ha más nem de információval azt megköszönöm.
Szert tettem egy 75 2.5 V6 automata autóra. (osztrák hiányos papírokkal) Nem sok pénzt adtam érte. Gondoltam jó lesz majd alkatrésznek ha más nem.. De ahogy nézegetem, látnék még benne fantáziát... A kaszni egész vállalható.. A küszöbök hátsó része javítandó.
Viszont már kannibalizálták. Katalizátor levágva. Motor megbontva. Nincs információ róla. A két kissebb vez.mű szíj a helyén. Az első szíj a csomagtartóban. Mint ha a hengerfej is le lett volna szedve..
A kérdés:Érdemes ezzel egyáltalán foglalkozni ?
Nyilván hosszútávú munka lenne.. De azért ne kerüljön többe, mint egy hasonszőrű jó állaptú.
Létezik bontott katalizátor valakinél? Vagy mindegyikkel a csővágó végez..
Valakinek van vezérlés rögzítő készlete? Esetleg eljönne segíteni a motort beindítani ?
Ha a motorja jó lenne talán érdemes lenne foglalkozni vele. Ha nem, akkor alkatrész lesz belőle. Az autóban 196.000 km. van.
Ha a kijelzőt vezérlő IC-je megvan akkor baráti áron is meg lehet oldani. Szerintem ezt a kijelzőt nem csak az autó iparban használták kizártnak tartom, hogy fejlesztettek egy újat. Inkább szétnéztek a piacon és berendeltek valami kínai vackot.
Az enyém is pixeles most tavasszal akarom lebontani és megnézni hogy milyen módon csatlakozik a panelhez.
Meg arra is kíváncsi vagyok milyen kijelző van benne pontosabban a gyártója érdekel mert akkor lehet olcsóbb alternatívát találni. Abban bízom hogy csatlakozó tisztítással vagy átforrasztással jó lesz.
Általában mikor ilyen kijelző hibám volt (nem autóknál ) az esetek 95% mindig csatlakozási gond volt.
De ha már benne vagy az elektronikában. Van valami ötlet vagy alternatíva a műszerfal pixel hibára ? Ugye ez a hiba vagy van, vagy lesz.. De biztosan utól ér.
Aliéknál 50 ft. körül adnak egy új kijelzőt. Idehaza is javítják kijelző cserével. Esetleg egy olcsóbb megoldás?
A lámpa sem ég a műszerfalon, teljesen jó ezzel a hall szenzorral az ABS. Még egy kis ideig hagyom teszt céljából utána kicserélem.
Egyébként mikor az ABS miatt kipakoltam a szkópot az obd -re rákötöttem a 8 csatornás logikait és lestem a kommunikációt hogy a rákötött cucc (VAG kébel toaf, lentebb ajánlották) milyen formában kérdez és milyen választ kap, majdnem soros.
Mikor láttam hogy viszonylag egyszerű rendeltem is egy Elm327 IC -t megépítem a saját olvasómat van egy kis időm és elszórakozók vele,
Én az autómon biztosan kicserélném a szenzort. Műszakin előfeltétel, hogy visszajelző, hiba lámpa nem jelezhet a műszerfalon. Ez azonnal bukta. Persze ezt is megoldják sok helyen "okosba".
Futómű ellenőrzésekor az aknában nézik a gömbcsuklók és egyéb alkatrészek állapotát. ha a "mókolás" jól sikerült nem veszik észre. De ha kiszúrják, rögtön bukta, vagy drágább lesza a műszaki...
Nemrég volt egy kis problémám a jobb első ABS szenzorral itt kértem tanácsot hogyan bányásszam ki a régit. Rendeltem újat de amíg megérkezett végeztem egy kis házi mókólást mivel hétvége is beleesett ezért nem bírtam nyugton maradni az új megérkezéséig.
Felemeltem az autó és a bal elsőn szkóppal elkezdtem nézni hogy milyen jelet ad ki (egy hordozható köszörüvel állándó sebességen fogott a kerék) négyszögjel volt sebességarányos. Volt itthon a fiokban egy halom TO92 tokozású bontott szenzorom gondoltam megnézem hátha akad olyan karakterisztikájú közte ami megfelel, egy jó órás probálkozás után találtam is egyet ami majdnem olyan volt, 0,25-0,3V volt az eltérés a csúcson. A régi csatival behörcsögöltem azóta is az van benne teszi a dolgát.
Működik a km óra üzemanyagszint jelző, és az ABS is 50 Ft-ból meg lett oldva.
Ami aggaszt az az hogy a beépített szenzorról nem lehetett leolvasni a típusát így nem tudtam megnézni az adatlapját hogy milyen paraméterekkel rendelkezik lehet nem bírja a minuszokat hőingadozásokat stb...
Közben esz a fene, hogy vettem másik szenzort "fölöslegesen"
Nemsokára viszem műszakiztatni. Érdemes kicserélnem? Átmegy így? Lehet észre sem veszi a vizsgabiztos a mokólást.
Jobb kerék,kerékjárati műanyag betét,motortakaró leszed. Akna vagy csápos ajánlatos. Motor alátámaszt (krokodillal vagy csápos esetén váltóemelővel)és a motortartóbakot leveszed,akkor tudod mozgatni a blokkot igény szerint. Így jobb lesz a hozzáférhetőség.
Ha már ott vagy ellenörizd a vízpumpát is,innen már nem nagy cucc kicserélni azt is.
Azért mondom mert ha rosz akkor pont a termosztátházra veri a hűtöfolyadékot!
Rover 75 cdti 2004 a termosztát háznál szivárog a hűtőfolyadék, már vettem új termosztátot csak a hideg miatt nem fogtam neki. Ahogy néztem alig van hely, valaki küzdött már termosztát cserével, minden jó tanácsot, tapasztalatot szívesen meghallgatok.
Megvételre keresek olcsón, akár jelképes áron Rover 75 gk-t. Csak automata váltós érdekel. Elsősorban benzines V6. De lehet diesel is. Csak műszaki hibás érdekel.(V6 benzinesnél ez nem nehéz...de akár váltóhibás is lehet. Vagy elektronikai hibás. Mindegy.)
A karosszéria legyen egyben,ne legyen elrohadva. Esetleg kisebb sérülés nem probléma. Lehetőleg bőr belsős legyen elfogadható állapotban.De ha szövet az sem baj. Annyi csak az igény, hogy legyenek meg a papírjai, forgalomba vissza helyezhető legyen.
Nem baj ha pajtából, vagy a szénakazalból kell kihúzni.
Remélem vannak még ilyen autók. Talán a szomszédban, vagy egy ismerősnél letakarva árválkodik szebb napokat remélve.
Vagy egy tanyán a fészerben porosodik.
Lehet teljesen "el vagyok varázsolva" ... De sokszor látok teljesen épkézláb autókat a bontóban végezni...Nagy kár értük..
Ha esetleg tud valaki ebben segíteni hálás lennék érte. Ha úgy gondoljátok, hogy a Holdon élek, azt is megmondhatjátok, csak ha lehet kulturált formában tegyétek.
És a klíma renszered jó? Mert annak a nyomása alapján kapcsolja a motort illetve 5 fok alatt be sem kapcsol. Az az ha nyáron 70-80-al közlekedsz akkor fújja a hideget?
Azt tudni kell hogy ha rendben minden az autóval és nem használod vagy rossz / gyenge a klíma, akkor bizony elég extrém körülmények kellenek ahhoz hogy az bekapcsoljon.( iszonyat kánikulában mászta fel egy emelkedőn , 1-esben mer a 2-est már nem bírta, jó 20 perc után kapcsolt 5 percre)
Lehet szénkefés .Klasszikus szétcsavarozós módszerrel nem lehet szétszedni de megoldható a javítása.
De 2x is találkoztam olyannal, hogy a fokozat kapcsoló vezetéke eltört azért nem működött.
Valahol a balelejében van egy csatlakozó és annak a tövében.