Keresés

Részletes keresés

Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.12 0 0 3032

Emberek, emberek, eltértünk a témától, nem Wizardryról, hanem Dragon Age-ről  beszélünk...:))

 

Nálam igazi szerepjátékos hozzáállással csak a két varázsló tudott nuclear blastot, kirijutsut meg csak a monk, a ninja, meg a szamuráj... ezek a sleepen, heal-en meg a staminán kívül nem is varázsoltak mást... a samu ráadásul még a heal-t se tudta...

 

BG2-ToB, ühm, én Imoent használtam tolvajnak, de ő ugye dualozva lett mage-nek, szal nem nagyon jeleskedett csapdaállításban... de ha mégeccer az életben nekiállok, akkor biztos a répamániás gnómot viszem (persze imoen mellett, mer mégiscsak tesó) egy haverom azt mondta, hogy hülyére röhögte magát a szövegén...

Előzmény: Arilian (3029)
Dorien Creative Commons License 2010.02.12 0 0 3031
Anno a DOS-os Wiz7-ben sem nagyon akart a mana feltöltődni még pihenéssel sem.
Mi a haverommal úgy oldottuk meg, hogy diskeditorral berheltünk minden varázstudóhoz 255db "Milk of Magmanesia" löttyöt, oszt jónapot... :)
(Annyi fair play azért volt, hogy ezeket csak pihenés közben itattuk a magékkal időmegtakarítás végett, harc közben tilos volt.)

Néha levezetésképp ökörködtünk tárgy berheléssel is csak úgy ex-has hexa értékekkel. Sikerült csinálnunk cipő kinézetű tőrt, amit a fejen kellett viselni, átkozott volt és volt még valami speciális töltete is. :)
Meg egyszer próbaképp felnyomtuk a HP-t/staminát/manát is talán 999-re, és a piros/sárga/kék csíkok felül kimentek a képernyőből, alul meg bejöttek. :))
Előzmény: Harvey Porter (3028)
Arilian Creative Commons License 2010.02.11 0 0 3030
Ja, persze DOS alatt játszottam :)
Arilian Creative Commons License 2010.02.11 0 0 3029
Wiz 8 ban szerintem a vége fele erősen melee barát volt a játék.
Wiz 7 ben mindig mindentudo karaktert fejlesztettem, szóval volt olyan csata amit úgy kezdtem, hogy 6db maxos nuclear blast :)
Baldurs Gateben mindennek megvolt a maga ereje, a TOB főellenségét pl roguéval volt legkönyebb megölni (csapdával)
Előzmény: Harvey Porter (3028)
Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.11 0 0 3028

"Ez a csaták 95%-ában precízen működött."

Ja, annak, aki DOS alatt játszott; a Gold-ban ugyanis a mana regen értéke kb. 0-1%-os, muhaha, szal bőszen tartalékoltam a 'most télleg muszáj, bazzeg'-helyzetekre. Mana kizárólag akkor termelődött, ha visszaslattyogtunk a srácokkal egy fountain-hez. Persze nem mondom, hogy nem kentem néha oda egy-egy Nuclear Blastot vagy Asphyxiationt, ha jött 57 Rattkin egyszerre, de azért meggondoltam. Death Wish meg ugye a a gyógyító spellek csoportjából ment, úgyhogy az egész végigjáccás alatt egyszer lőttem el... amikor kipróbáltam...:)

 

A munka dandárját nálam a monk és a ninja végezte, ketten együtt az összes kill 51%-ában, míg a két varázsló 13 és 14 %-ban részesedett... a két utóbbi főleg csak tápolt, altatott meg persze bénán csapkodott egy-egy fegyvernek látszó tárggyal...

 

"Szinte minden rpg-ben, akár pen&paper, akár számítógépes, a totális és tömeges halálokozás mesteri a varázslók."

Ebben egyetértünk. De azt azér figyeljük meg, hogy ez csak a tömegellenfélre igaz, ha főellenel állunk szemben, mittomén bármelyik sárkány a BG2-ből, ott amíg hiába lődözték a mágusok ezerrel a Pierce Magic-et meg a Lower Resistance-t, addig a fightereknek kellett lecsipegni róluk a HP-t... magyarán a komolyabb ellenfelek majd mindenhol immunisak v. rezisztensek a mágiára, asszem a Wiz 8-ra is ez jellemző az uccsó harmada felé, nemtom, odáig nem jutottam el...

 

De igazából nem is erre gondoltam, hanem hogy a DA-ban lenyomsz egy csapatot, aztán mész 5 métert, a sarkon befordulsz balra, és már újra is regenerálódott az összes mana, nyomathatod megint a legkirályabb spelleket, ami sokkal élvezetesebbé teszi varázslóval jáccani, mint amikor AD&D-ben van betárazva 4 Fireball, azt ellőtted, aztán szevasz, keresgélhetsz, hol tudsz aludni, főleg, ha az adott területen ez le van tiltva...

Előzmény: fulgur (3027)
fulgur Creative Commons License 2010.02.11 0 0 3027
Szopóágon???

Csak nézzük a Wiz7-et: Death Wish, majd aki életben maradt, az kapott egy maxos Nuclear Blastot a pofájába...oszt jónapot. A harcos arra volt jó, hogy távol tartsa a melee figurákat kissé. Ez a csaták 95%-ában precízen működött.

Szinte minden rpg-ben, akár pen&paper, akár számítógépes, a totális és tömeges halálokozás mesteri a varázslók. Az meg szerintem nem balanszolás, hogy az első néhány szinten a farkukat nem tudják egyedül elővenni, a játék további részében meg egyedül adják a party dps 90+ %-át.
Előzmény: Harvey Porter (3026)
Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.11 0 0 3026

Oksa, akkor valszeg így lesz, Morrigan, a kis tolvaj csajó, meg Alistair... ettől függetlenül tegnap újrakezdtem pajzsra koncentrálva, és úgy érzem, hogy mázsás teher gördült le a vállaimról...:)

 

Ühm, az owerpowered varázslókról meg még annyit, h. végre örömködhetnek kicsit, akik varázslót indítanak - eddig a legtöbb rpg-ben úgyis szopóágon voltak...

Előzmény: Arilian (3025)
Arilian Creative Commons License 2010.02.10 0 0 3025
Ha Morrigannal megtanulod a heal-t normál módban az elég.
Legfelejebb 1-2 nehezebb csatára majd viszed a healer.

lvl14en tudsz specializálódni is vele healernek akkor már abszól teljes értékű healer lehet.

Előzmény: Harvey Porter (3024)
Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.10 0 0 3024

Bassza meg a pék... szóval pajzs...

 

Akkor nem hiába vacilláltam annyit... nos, viszem Alistairt, de mindig azon jár az eszem, hogy mi van, ha kirúgom Alistairt a 'csába, és akkor ott marad egy srác, aki kurva nagyokat üt, de ha 5-an körbeállják, akkor szoppantyú...

 

Ugye Morrigan köll a kexuális élet miatt, nem árt egy tolvaj se, ez Lillian vagy ki, épp tegnap este csatlakozott, meg nem ártana egy healer se, így Alistairnak nem nagyon marad hely, jézus mária, ez azt jelenti, hogy újra kell kezdenem...

 

Harcrendszer, öhöm, hát ja, kezdik túl sokszor szétütni a búrámat ahhoz, hogy megfelelőnek tekintsem... meg túl gyors az egész, és nem lehet látni semmit...

Előzmény: Arilian (3023)
Arilian Creative Commons License 2010.02.10 0 0 3023
Mostmár mindegy, de pajzsal jobban jártál volna :)
Kivéve ha megy Alister.
De akkor meg egy Magéval még jobban...

Túl erősek a magék DA ben.
Szerintem az egész harcnercere ugy ahogy van gyenge, legegyszerűbb easyben tolni és storyra concentrálni...
Előzmény: Harvey Porter (3022)
Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.09 0 0 3022

Egyébként én se vmi nagy elánnal nyomom, kb. egy hónapja álltam neki, és vagy 8-9 játékóra van benne... a legnagyobb gondom az volt, hogy kétkezes kardossal menjek-e v. pajzsossal, ezen sikerült heteket vacillálnom:), de nem is egyszerű, AD&D-hez képest itt őrült defense bónuszokat kap a pajzsos srác... azér mégis kétkezes karddal megyek, mer az meg HATALMASAKAT ÜT, de továbbra is kétségek gyötörnek...:)

 

Nálam a lelkesedési szint megemelkedésében segített a video, ami a jelzőfény meggyújtása után jött Ostragar ostrománál, az egészen döbbenetes volt...

 

Aztán segített, hogy egy csomót búvárkodtam a specializációkat meg talenteket illetően, és az is sokat segített, hogy végigolvastam az rpg.hu-n a topicot, indexen sajna nem nagyon pörög a téma...

Előzmény: fulgur (3019)
Harvey Porter Creative Commons License 2010.02.09 0 0 3021

"Ha valaki mégis ismer ilyet, az szóljon. :)"

Ööö, Wizardry 7?

 

Balance... izé, még csak a legelején vagyok a DA-nak, túl erősnek találod a mágust vagy túl gyengének?:)

 

De ált. minden játékban táposcsirke az elején, tipikus támogató karakter ugyebár, magában nem áll meg, de idővel egyre királyabb lesz... mittomén BG2 közepétől Aerie és Jaheira már nagyon gyilkosak voltak...

 

Mondjuk érdekes, hogy az NWN-ben voltak nagyon gyíkok a mágus ellenfelek, monkkal mentem (életem legjobb választása) és kb. egy mágus = egy ütés sebességgel haladtam, míg a BG2-ben néha vért izzadt az ember egy-egy felkészültebb spellcaster ellenében...

 

 

Előzmény: fulgur (3019)
Arilian Creative Commons License 2010.02.07 0 0 3020
DA:O nekem bejött, de egy menetre volt csak jó.

World of Warcraftnak elég balancolt a rendszere.

Magus/Ad&D nem nagyon sikeres ebben a warri/mage balancban de ott úgyis inkább a játékélmény a fontos.
Előzmény: fulgur (3019)
fulgur Creative Commons License 2010.02.05 0 0 3019
Belecsaptam DA:O-ba, nem túl nagy elánnal.

Azért az döbbenetes, hogy még sosem készült olyan rendszer (se P&P, se CRPG), amelyben a mágia használók legalább közelítőleg ki lennének balanszolva a nem-varázslókhoz képest.

Ha valaki mégis ismer ilyet, az szóljon. :)

Korábban D&D 3.5-öt toltunk baráti körben, most a M.A.G.U.S.-t próbáljuk, míg az előbbiben legalább a szabályrendszer konzisztens és látszik a logika, addig elmondható, hogy az erőviszonyok igencsak tág keretek között ingadoznak mindkettőben (finoman szólva is). :)
Előzmény: Harvey Porter (3017)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.11.27 0 0 3017

Muhaha... gondolkodtam különben, hogy megkérdezem, játszik-e vki a Dragon Age-dzsel?

 

Nekem is az lesz a következő, egyelőre a Heroes 5-el szenvedek, és addig nem akarok nekikezdeni (önuralom rulez)... bár lehet, abba kéne hagynom, mer ez meg ölég fosra sikeredett...

Előzmény: fulgur (3016)
fulgur Creative Commons License 2009.11.26 0 0 3016
Gyorsan toljuk meg a Dragon Age-et, hogy a megjelenésig be tudjuk fejezni. =)
Előzmény: Harvey Porter (3015)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.11.25 0 0 3015

Mivel úgy tűnik, ez a hivatalos topic, újabb fejlemények Grimoire-ügyben, muhaha:

 

Ez volt a helyzet február végén:

 

"...Megújult a Golden Era Games (http://www.grimoiresystems.com/) egyben a szépreményű készülő (muhaha) Grimoire c. játék honlapja. Tegnapig ugyanis az állt rajta (kb. másfél év óta) hogy 2008 júniusában lesz kész, most ezt updatelték arra, hogy itz coming July 2009... muhaha... "

 

Most meg ez van, ni:

 

FINAL BETA BEGINS 01-01-2010 - RELEASE IN MARCH 2010

 

Érdemes csekkolni az oldalt: a bejelentkező képernyő töretlen elszántságot és optimizmust sugall... aminek csak némileg mond ellent, hogy nemrégiben a játék megjelenését firtató kérdésre a készítő egy bohókás grafikával felelt, ime:

 

http://www.rpgcodex.net/gamedetails.php?id=288

 

Ühm, ugye ez az a játék, amit a Wizardry 7 egyik készítője csinál, ugyanabban az oldschool-stílusban és kábé 15 éve... muhaha...

 

 

 

 

 

 

 

 

Arilian Creative Commons License 2009.07.24 0 0 3014
Grat :)
Előzmény: Harvey Porter (3013)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3013

Befejeztem, basszer... kemény 5 és fél hónapig tartott... és igen, a ninja a végére utolérte a monkot MKS-ben: 3605 - 3593, igaz a szép eredményt némiképp lerontja, hogy a végén a ninja már egy ideje a *LIGHT* *SWORD*-al nyomult, a monk meg puszta kézzel... öhm, a felpurr monk tehát nagyobb gyilkos mint a fearie ninja... ez van, emberek...

 

A legjobb az uccsó dungeon volt, fél óra alatt kipucolták a fiúk, szinte minden ütés critical volt a robot robikon, 47. szinten fejezték be...

 

Ja, és a rohadt ezer szemű szörnyeteget sehogy se sikerült kinyírni, valahol szomorú, hogy esélyem se volt...:)

 

Most tartok kábé másfél-két év szünetet és jön a 8. rész... addig is csácsumi...

Arilian Creative Commons License 2009.06.05 0 0 3012
Igen, simában is 3 fokozat van

Easy, Normal, Expert.
Előzmény: Harvey Porter (3010)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.06.04 0 0 3011

Wizards & Warriors.

Nálam vhol a 60%-ánál maradt abba, eltévedtem egy labirintusban, és kicsit meg is untam, az arcade jellegű harc elég béna volt, de inkább az volt a fő bajom, hogy itt már nagyon könnyű lett... emlékszel azokra a zöld hernyókra, amik akkorák voltak mint egy ház?, azok meg pont a másik véglet, párosával jártak, és az összes spellem volt elég nagy nehezen egyre, és ha az egyiket kinyírtad, a másik a fél erdőn keresztülkergetett...:)

 

Ronda volt, bugos, a kasztrendszer enyhén értelmetlen, de amúgy nem volt rossz hangulata, főleg azok a baszott nagy, félelmetes dungeon-ök... de a legjobbak a hangok voltak benne, az egyik első NPC akivel találkoztál vmi temetőgondnok, nahát annak olyan akcentusa volt, hogy kapásból feküdtem...

 

Dungeon Lords nem érdekelt, a h&s-ek mindig untattak.

 

Dervis, aha, akkoriban nem nagyon irogattam ide, de vagy kétszer végigolvastam a topicot és jól emlékszem rá... nagyon lelkes srác:))...

Előzmény: fulgur (3007)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.06.04 0 0 3010

Először én is normálban (medium) játszottam végig, de akkor még csak ismerkedtem vele, és egy csomó mindent elcsesztem, pl. a ninjám volt a térképész, ezért nem jutott neki elég pont kirijutsura:)), túl sokáig vártam az átképzéssel meg ilyenek... 

 

Egyébként úgy vettem észre, hardon az eleje jóval nehezebb (sokkal több az enemy) de kb. olyan 12. szinttől már könnyebb az egész, mert jóval erősebbek a karakterek a sok XP miatt... az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2 Lord of the Dark Forest-nél vissza kellett vennem eggyel, kb. 15-20-szor próbálkoztam hiába...

 

Ühm, fulgur, sima verzióban az expert a legnehezebb? Csak mert goldban így vannak: easy - medium - hard.

Előzmény: Arilian (3009)
Arilian Creative Commons License 2009.06.04 0 0 3009
Én normálban játszottam szerintem a legelső játékot legvégig. Ott szinte biztosan egyedül jött a Savant trooper. És 1 Warrior egy ütést elvileg kibír tőle (néha :)) HP ja meg nincs olyan sok.

Őszintén szólva elég ködösek az emlékeim, kb 16 éve volt :)

Arra tutira emlékszem, hogy minden leírás nélkül játszottam, és binárisan irkálgattam át a save fileban a koordinátákat 1-2 helyen ahol nem jöttem rá mit kell csinálni
(pl orkoge caste, fénytükrözős móka azt tudom, hogy csak 3., 4. végigjátszásnál jöttem rá.)
Meg még volt 1-2 hely amire nem is igazán emlékszem.
Előzmény: Harvey Porter (3006)
fulgur Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3008
Expert fokozaton jött New City kapuban a Savant Trooper is (a Guard-ok voltak a pitibb fickók), na azt szinte lehetetlenség volt lecsapni level 1-en, szinte minden ütése overkill volt, nem beszélve a stunnoló rudijáról.
Előzmény: Harvey Porter (3006)
fulgur Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3007
Nekem tetszett a 8 is, mondjuk az biztos jelent valamit, hogy csak egyszer toltam végig, míg a 7-et vagy ötször.

Egyébként az öreg Bradley Wiz 7 utáni munkáit is bírtam, konkrétan a Wizards & Warriors-t, aminél mindig az volt az érzésem, hogy "3D Wiz7"-et játszom. Sajna a játék felénél bejött egy game stopping bug (asszem a hajóvak kavarogtam már, és egy ponton desktopra fagyott a game, bármit is csináltam).

A Dungeon Lords rilíze katasztrófára sikeredett, hatalmas bugok és félkész content (ahogy a bukások nagy könyvében meg van írva). Én anno megvettem az eredetit, így most pár hete lelkiismeret furdalás nélkül töltöttem le a "Collector's Edition"-t, amiben a bugokat nagyjából javították, az eredeti fícsöröket meg végre berakták, szóval ezt a verziót kellett volna megkapnom már alapból. Egyelőre ebben még nem mélyültem el, de nagy hentbajnokságnak tűnik, kafa dungorokkal, hatalmas területekkel.

No, ebből a topikból már csak Dervis maszterünk hiányzik, aki folyamatosan elfelejti a jelszavait, és mindig új nikkekel tűnik fel, hehe.
Előzmény: Harvey Porter (3006)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3006

Level 1-en, bassz?... Hát hardon én 5.-en is alig bírtam kinyírni a mocskot, behív egy csomó havert, és a fincsi kis paralizáló botja, arrgh... a 16. szint kész álom, a gorn rangereket, akik korábban megkeserítették az életemet a vakítással, meg a rohadt irritációval jobbra-balra rugdosom és egy fülestől pusztulnak... muhaha...

 

A 8. ezerszer szarabb, kb. a feléig jutottam, de halálra idegesítettek az újratermelődő szörnyek, az optimalizálás teljes hiánya és az elb*szott, belassult harcrendszer. Most egy importált party a tervem, némi combos, átvitt ütőfegyverekkel megtámogatva...

 

Nemtom, szerintem nem olyan rossz a 7. kezelőfelülete, annak a pár spellnek a helyét, amit használok, már rutinból nyomom kis idő után. A harc meg csak pár kattintás... és onnantól már lehet izgulni, na most critical, b*sszameg, na mooost...

Előzmény: Arilian (3005)
Arilian Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3005
Látom már lekéstem vele :)

Emlékszem, hogy a legelső játékomban még megöltem, tényleg vicces lvl 1 bandával nekimenni :)

a Rattkin bandát meg jól lehet ölni, ha van egy alkhamista, mert az chery bombal indul ami kiirtja az egész groupt :)

Próbáltam egyébként vele játszani, aztán felraktam a 8-at is, de az még kevésbé tetszik.

Olyanok zavarnak amig egy mai hasonló játékban teljesen természetesek, pl hotbar a karaktereknek akova ki lehet rakni a gyakran használt spelleket meg actionoket.
Előzmény: Arilian (3004)
Arilian Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3004
A Savant Troopert nem kell kinyirni :) ("paluke")

A rattkinokat meg a phootokat amugy el lehet verni lvl 1 en egy
Warr/Warr/Warr/Pri/Bard/Mage csapattal, kv 30% ban.

A starter dg meg nekem nem nagyon adott szintet (normálban)

Előzmény: Harvey Porter (2997)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.06.03 0 0 3003

Nemtom, én a sleep-en meg egy-egy ritka nuclear blast-on kívül (általában ezt kapják a potkányok) már nem is nagyon használok mást, legfeljebb néha egy kis silence-t, ez utóbbit főleg most, hogy a Dane Towerben vagyok...

 

Death Wish-t sem használok, ugye ez a Divine realmből megy, és a gyógyító pontokból sose támadok, ez nálam elvi kérdés...:) Főleg, hogy az ember a Munkharama alatti templomban megtanulja becsülni a gyógyító manapontokat...

 

(Uh, és most nézem, a korábbi hozzászólásomban a CoC-nál a 'kettőt 2-őt' az csak simán 2-őt, pont a lényeget b*sztam el megint, mér is ne...)

Előzmény: fulgur (3000)
Harvey Porter Creative Commons License 2009.06.02 0 0 3002

CoC. Szerintem nem underpowered.

 

Mondjuk az én 16. szintű ninjám 4x4-et támad puszta kézzel, mindkét pici praclijával 2x4-et körönként. (A kéz vagy láb nem számít, teljesen véletlenszerű h. rugás v. ütés.)

 

Ha egyik mancsába beleteszed a CoC-ot, akkor azzal támad kettőt 2-őt. PLUSZ a másik kezével/lábával még simán támadja a másik 2x4-et. Ugyanott vagy, mert a CoC-al már valszeg első ütésre kampó, míg a másik kézzel még elcsapdos egypárat, mire critical. Azt hiszem, azért tűnhetett csak underpowerednek, mert kevesebb az ütésszám. Ami nem lényeg, mert a támadott (és kinyírt) ellenfél ugyanannyi, csak kevesebb ütésből. Még a csata is gyorsabban lemegy...:)

 

Egyszer kiváncsiságból beleraktam az egyik parclijába egy nunchakát, a másik pusztakéz, és a nunchakával is ugyanazt az ütészámot produkálta, csak sokkal kisebb volt a sebzés, kb. 1-9, míg pusztakézzel simán a duplája...

 

Érdekességképpen: 16. szinten 100-as kirijutsunál 25% a critical kill esélye. (A CoC-al meg ugye + 15%.)

 

Paluke. Igen, tudom, de elvből SOSE mondtam meg a nyavalyás robotnak...:) meg ott jól is jön az az XP... igaz el lehet veszkelődni vele, mire sikerül...

Előzmény: fulgur (2999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!