Köszi a választ, a nagyobb gyújtásra gondoltam én is (bár még nem próbáltam ki). Te mennyivel indítassz? Az akksi, hát... nem éppen a legfrissebb :)
Ez egy golf 1.8T 870-es befecsikkel 4 báron (elméletileg valahol 1000 körül vannak így). Az egész vezérlés E85-van írva (tehát nincs piggyback megoldás ami meghekkeli a nyitási időket), a computer be is lövi szépen a befecskendezési időket ahogy kell. Ugyanezen a hőfokon (monjduk legyen 0 fok körül) benzinnel 200% az indítási dúsítás (amivel az első értelmes ütemet is elkapja), ugyanez E85-el jelen pillanatban 500% (tehát 5x annyi nafta megy bele, mintha 200-250-es fordulaton már (!) menne a motor). Nem tudom, hogy van-e értelme-e még többet nyomatni, azon kívül hogy "szinte csöpögött ki a kipuffból a lé" nagy változás nem történt.
Nos a probléma végülis csak egy apró "szépséghiba", miszerint tiszta e85-el nem indul olyan szépen a cidriben. Persze az ember törekszik mindíg a lehető legtökéletesebbet kicsikarni a lehetőségekhez képest ezért ha lehet még finomítani a dolgokon akkor miért ne? :) Minden szenzort tudok figyelni és attól a pillanattól kezdve, hogy beindul minden a legnagyobb rendben. Sajnos indítás közben nagyon nincs mit logoni sem (max a vízhőfokot, de hát arról tudjuk, hogy hideg :)).
Nekem is nehezen indul sok állás után, pedig garázsban indítom.
100%-ot adtam neki ott mértem a legrövidebb indítási időt.
Nagyobb gyújtás is kell neki.
MEg egy új akksi amivel erőteljesebben indítózik, mert amikor egy nagy töltős starterre kapcsolom ami úgy tekeri mintha járna a motor, na akkor beindul 1sec alatt.
Nálam ha már egyszer beindult akkor jól indul aznap végig.
De veszek nemsokára kisebb injektorokat a mostani 2200-asok helyett 1600-ost és akkor tudok benzinnel is menni legalább néha.
Vettem bele zeitronix ethanol analizert amivel látom egyfolytában az etanol arányt és be lesz kötve az ecuba nemsokára, lesz flex fuel támogatás hozzá, akkor nem kell majd map-ot cserélnem a benzinhez, és bármilyen arányú keverékkel tud majd menni az autó.
Bizonyára hallottál az E85 használata kapcsán az injektorkapacitás növeléséről is.
Eredetileg svéd oldaról vettem az ötletet, 42%-os injektorkapacitás növeléssel és hidegindításhoz ~ 100% dúsítás áll így rendelkezésre. Eddig nem volt a nagyobb hidegekben sem indítási gond, az elmúlt 3 évben.
Nem, csak kevés motor típusnál kivitelezhető fagyban a benzineshez nagyon hasonló indulás.
E85 esetén az életszerűbb az, ha 5 fok alatt már hosszabban kell indítózni, és kicsit bizonytalanabbul indul be. E85power átalakítónál van egy hidegindító algoritmus, ami tanult adatok alapján is, de indítózási hossztól függően is változtatja a plusz dúsítást az indítás alatt, és közvetlen utána. Ezért típustól függően -5...-10 fokig első hosszabb indítózásra indulni szokott az autó ezzel, és csak alatt van az, hogy csak röffen, de másodikra indul be stabilan. Illetve az is normális jelenség, hogy indítás után nagyobb hidegben fél-1 perc járatás szükséges, mire beleköltözik a motorba az erő.
Múlt héten Észak-Finnországban voltam, ahol már E10 a 95-ös benzin, és a 98-as az E5. A hidegindítási nehézségeket is írja a cikk, nekem viszont -25 fokban, egész éjszakai állás után is pöccre indult a VW up. Bérelt autó volt, a motormelegítőhöz nem kaptam meg a kábelt, mert az irodában felejtették. Azt mondta a srác, hogy ilyen időben úgysem lesz gond, be fog indulni :)
Az ABC kúton láttam amúgy E85-öt is 1.12-ért, ugyanott a benzin volt 1.61
(Azt nem tudom, hogy télen is megvan-e a 10% ill. 85% etanoltartalom...)
Köszi! Elképzelhető az, hogy elértem az általad (is) megjelölt maximumot de mégsem indul úgy pöccre mint mondjuk benzinnel (jópár tekerés kell neki)? Igaz-e az, hogy be lehet állítani tiszta E85-tel (tehát nem "winter blend"-el) egy autót úgy (0 fok körül/alatt), hogy ugyanolyan jól induljon mint benzinnel? Azért kérdezem, mert nekem ezt még nem sikerüt elérnem (a kipuffnak már erős elégetlen etanol szaga is van annyi megy bele, szinte attól félek már hogy hydrolokkolom a motort), de csaknem pöcc-röff. Próbálkozzak még, vagy inkább ne hallgasak az "okosokra" akik azt állítják, hogy ez kivitelezhető?
Számomra a totalcar is belépett a szennymédia kategóriába, hogy ilyen elképesztően dilettáns és hazugságokkal hangulatot keltő cikket engedtek lehozni, és kérdésemre ezt szakmainak nevezték... mindegy, van még sok más autós média, ami nem süllyedt plázabulvár szintre.
Míért kéne leporolni, a jelenlegi szabályozás egy fos.
Nem éri meg e85-el autózni egy kicsit sem.
343-ért adják a legtöbb helyen, a benzin meg 390-395, ennyire kis különbség szinte még sosem volt. 30% többletfogyi, esélytelen hogy legalább annyiba kerüljön szesszel autózni mint benzinnel, nemhogy spórolni lehessen vele.
Csak nekem nem 5-7L-t kell tölteni belőle, hanem csak ezt tudom tankolni a hobby járgányba, kb 65-70L egy tankolás és elmegy vele 200-250km-t.
Ezért is örültem amikor átálltam e85-re és volt 240ft, mert sokkal jobb mint az omv 100-as és olcsóbbra is jött ki, de most ott tartok hogy megcsinálom flex fuel-re és néha megyek benzinnel is ami kevésbé környezetbarát de legalább olcsóbb és nem kell figyelni hogy nehogy ne legyen e85 kút amerre megyek.
Elméletileg "fillérb@szás", gyakorlatilag 340-ért is megéri az Agipnál pár litert tölteni mert:
-A kocsim egy padlógáznál a sima 95-östől (még a Shell fuel savertől is!) is becsörög pedig egy ósdi 1.4-es, 8 szelepes hengerenkéti bef. példány.
Ha rakok mellé 5-7 liter cefrét akkor - bármilyen hihetetlen - de nem nő a fogyasztás! Illetve nő ugyan de az ECU nem vesz vissza az előgyújtásból tehát nincs telj. veszteség sem (-akkora!), és a kettő kikompenzálja egymást.
Az átlag benzinár így pár forinttal csökken ugyan (fillérb...) de legalább nem csörög a motor ami sokkal fontosabb.
Jó lenne ha eltrejedne és normális áron adnák az e85-öt a 2.gen etanolból ha akarnak mennyiséget eladni akkor olcsóbban kell, hogy megérje tankolni, mert az emberek nem fognak csak azért azt tankolni mert környezetbarátabb mint az ocsmány benzin.
1. A köznyelvben keveredik a "bio" és a "zöld" fogalma. Azért, mert valami bio, még nem biztos, hogy zöld is egyben. A gabonaszesz egy ilyen jó példa. Csak az ostoba állami beavatkozás mellett tudott elterjedni.
2. Nem szerencsés, hogy megint keveredik a bioetanol és a gabonaszesz fogalma. Nem az etanollal van a baj, hanem azzal, ahogy nyerik.
3. A szitu tökéletes példája annak, hogy ha a politika adminisztratív eszközökkel belenyúl a technológiai fejlődésbe, annak tragédia a vége. Eljutottunk oda, hogy a Greenpeace az olajlobbi szekerét tolja. Talán átlátható, jövőcentrikus szabályozás kéne, és a többit rá kéne bízni a szakemberekre.
3a. a helyzetet súlyosbítja az, hogy az a mezőgazdaság is érintett, aminek hatalmas a lobbiereje, é évtizedek óta szinte kizárólag a dotációból él.
4. Gyakori és nagyon téves elképzelés, hogy a hálózati áram (és így az elektromos hajtás) környezetbarát, és olcsó. Valójában egyik sem. A hatalmas hálózati veszteségek miatt az áram ma sem olcsóbb, mint a benzin. És az, hogy az erőmű nem az ablak alatt szennyez, hanem odébb, nem jelenti azt, hogy nincs szennyezés. Ma igazából csak a biomassza égetéssel (valamint az óceáni telepítésű szélerőművekkel) lehet igazán zöld energiát nyerni. Ha az autó zöld biomasszát éget, akkor pont olyan zöld (ill. az akkuk kockázata miatt zöldebb), mint az idealizált elektromos autó. Ráadásul technológiai áttörés az akkuknál kevéssé várható, míg a biomassza "cseppfolyósitására" rengeteg működő eljárás ismert, amihez ráadásul az autóknak se nagyon kell átalakulniuk.