Miért állt meg a 009-es? Csak egy éve újitották fel teljesen. Úgy tudtam, hogu ô is üzemképesen került fel az Északiba azon a júniusi napon.
Én nem tudom, hogy gondolkodtak akkor MÁV-nál, de üzemképes, nagy értékû mozdonyokat csak úgy felaprítani ócskavasnak... Ráadásul olyat, amibe egy évvel azelôtt beletoltak egy csomó pénzt. Ennyire hiányzott az a pár száz tonnányi ócskavasnak az ára?? Borzasztó!
Sokan sokat megadnának azért, hogy olyan M63-asunk legyen, mint a 009-es azon a képen. És nem került volna eget rengetô pénzekbe, amit amúgy is elszórtak valami másra.
Tudom, a múlton nem lehet változtatni, de ezen mindig felmegy a vérnyomásom.
Ezen a képen a 009 már túl volt az utolsó üzemnapján, a 010 pedig 5 hónappal előtte megállt főtengelytöréssel. Ekkor már csak a 001 és a 003 volt üzemben.
Igen tudom, 1990-ben teljesen más volt a helyzet, mint akár 10 évvel késöbb a Nohabok esetében. Egész konkrétan arra gondoltam, hogy azon a napon a Szombathelyen szolgálatban levök közül ragadott talán valaki fényképezö gépet. Meg ugye volt egy vezére is ennek a menetnek. Hátha..
Nagy a valószínűsége hogy nem létezik erről a menetről kép, mivel akkoriban nem állt minden sarkon egy vasútfotós. Nehéz volt hozzájutni bármilyen információhoz még vasutasként is. Sokan csak annyit vettek észre hogy egyik napról a másikra eltűntek a gépek a csarnok mellől.
Próbáltam fényképet keresni az M63-asok utolsó útjáról, de nem találtam sehol. Ez a gyászmenet, amikor a 003-as elhúzta 5 társát Szombathelyrôl az Északiba 1990. június 7-én.
Talán közületek van olyan, aki ismer valakit Szombathelyrôl vagy a volt Északiból, aki megörökítette ezt a szomorú eseményt.
Sziasztok! Tudom, hogy már egy páran feltettek kérdéseket az M63 007-ről, de az a helyzet, hogy nekem is kéne róla egy fénykép... Ha valaki lenne olyan kedves, hogyha megvan, akkor felrakná vagy elküldené az nagyon jó lenne...