Keresés

Részletes keresés

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16411

Köszönöm az infót, olvastam a Talentes gondokról (pl. itt). Megértem a helyzetet, s ha ez van a háttérben, akkor szvsz a cégnek a belső kommunikációján (is) kellene valamit javítani, mert helyben a 'személyzet' is sokszor csak azt mondja, hogy nem tudják, mi a gond, de hivatalosan két kocsival kellene kiadni. Írhatnám, de nem tudom, erre mi a belső policy, nem szeretném, ha hátrány érne bárkit emiatt.

Persze lehetne menni korábbi vonattal, de ki tudja, csatlakozás hogy lenne rá, vagy lehetne számolgatni, hogy ha Martonban a többség - aki megtehetné - a G43-t választaná a Z30 helyett, akkor az érdiek is talán felférnének egy szóló Flirtre. De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is. S inkább ahhoz igazítani, ha már dinamikus utasszám-növekedésről regélnek. Mindenesetre az egész egy jó kis agytorna lehet. :)

 

És igen, volt a Halbis részben egy kis csúsztatás, de leszálláskor tényleg visszacsapódott kicsit az ajtó és a lépcsőt is kicsit csúszósnak éreztem az esőtől, szóval tényleg nagyon oda kell figyelni a leszállásnál. Viszont ami tetszik bennük, az a fűtés: jobban el lehet bennük lenni kabátban is.

A biciklis utakért max respect, nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni.

Előzmény: István Gyuri (16410)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.07 -1 0 16410

Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Ha figyeled a Start közleményeit láthatod, hogy nap, mint nap nincs 3 Talent sem, amivel a Győr-Bécs vonatokat ki lehetne adni (a 10-ből). Tehát a hiányzókat - legalább a magyar oldalon - Flirttel kell pótolni. Na, ezeket valahonnan el kell venni, hogy itt is, ott is közlekedjen legalább valami. Az utas pedig választhat, hogy megy eggyel korábbi vonattal esetleg...

 

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Na, azért ez minimum erős csúsztatás.... Soha nem volt még ilyen tapasztalatom úgy sem, hogy az esetek 80%-ban halbival bringával együtt utazok.

Előzmény: gunji jackdaw (16409)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.07 0 0 16409

Tegnap is és ma is csak egy kocsival jött reggel a 4617, az utasok kb. 60%-a maradhatott le. A hangulat napról napra puskaporosabb. Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Érdemes lenne azt is megpiszkálni, hogy katasztrófavédelmileg mennyire problémás egy púposra tömött vonatkocsi, kapaszkodási lehetőség nélkül összepréselődő utasokkal.

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Előzmény: gunji jackdaw (16408)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.06 0 0 16408

És akkor tessenek mondani, mi a megoldás?

Előzmény: gunji jackdaw (16405)
haha 1970 Creative Commons License 2019.05.03 -2 2 16407

Péntek illetve ballagások lévén egyértelmű hogy nincs tartalék IC kocsi, ráadásul a Nyugatinak egyáltalán nincs is IC kocsija! Mondjuk ez egy érdekes dolog hogy ahová ennyi IC vonat jár hogy miért nincs nyugatis honállomású kocsi!

Előzmény: azigazifajvedo (16406)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.05.03 -1 2 16406

Mai napon a 13:23-kor Nyugatiból induló 614-es IC posta bhv kocsikból lett összerakva.

Megértem, hogy a 617-es IC gázolt Törökszentmiklósnál és ez a szerelvény lett volna visszafordítva Záhony felé.

Ennyire nincs tartalék ic kocsi?

9 éve megy az IC+ projekt minek kell erőltetni, ha nem megy? 

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.04.24 0 0 16405

Jahogy karbantartásra/ról megy a harmadik rész, így már érthető. Hálásan köszöntem :)

Előzmény: István Gyuri (16404)
István Gyuri Creative Commons License 2019.04.24 0 0 16404

Ha van a dunai személynek dombóvári része, akkor az plusz egység, ha van pusztaszabolcsi karbantartásról jövő-menő része, akkor az is plusz egység...

Előzmény: gunji jackdaw (16403)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 16403

Nem tudja valaki, hogy általánosságban az S42-n miért maradt a hármas Flirt szerelvény, mikor a Z30 sokszor szólóval megy? Van ennek utasforgalmi magyarázata? Néha szoktam látni az egyik reggeli S42-t (ha késik) félig-háromnegyedig üresen, a Z30-on meg rendszeres a tömegnyomor utaslemaradással. Köszönöm.

 

rutthin Creative Commons License 2019.04.21 0 2 16402

Ezt nem tudom, nyilván a szumma utazók számához képest jóval kevesebb! De akkor is, az lenne a korrekt, ha nem biztosítja a vasút vonattal az eljutást a Keletibe, akkor biztosítsa az M4-es metrón! Kőbánya-alsóról se utaznak tömegek a Blahára, mégis igénybe lehet venni vasúti jeggyel a 37-es villamost! Meg a M3-as felújítása miatt BKK jeggyel a vonatokat, ferihegytől a Nyugatiig! Akkor igen is lehessen eljutni Kelenföldről is a Keletiig. Ha csak keveseket érint is, de így korrekt.

Előzmény: asdf_ (16401)
asdf_ Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16401

Korrigalom a kerdest, ezek kozul, akarhonnan is jar (100 km-en belul vagy tul), mennyi lehet az, amely amugy nem vette igenybe a pesti tomegkozlekedest, es nem rendelkezik berlettel? Tehat aki a jartanyi tavolsagra dolgozik a keletitol? No mert ennyi embert erint ez a dolog. Rendkivul minimalis mennyisegu ember lehet, aki napi jelleggel bejar melozni a nagyfaluba, de egyetlen bkk jaratra nem ul fel.

Előzmény: rutthin (16400)
rutthin Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16400

Elég sokan járnak Győrből (de még messzebbről is) napi szinten Bp.-re!

Előzmény: asdf_ (16399)
asdf_ Creative Commons License 2019.04.20 -1 0 16399

Mennyi lehet a 100 km-nel messzebrol utazo erintettek szama? Merugye a 100 km alattiaknak nyilvan budapest berletuk van, igy ez oket forintilag nem erinti.

Előzmény: rutthin (16398)
rutthin Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16398

Az se fair, hogy agyőri oldal vonatait bebasszák a Délibe (most, hogy le lesz zárva a keleti), de azt nem intézik el, hogy a M4-et legalább Kelenföld-Keleti között igénybe lehessen venni! Aki azért utazik vonattal, vonatjegyet váltva, mert neki a Keleti a jó (vagy környéke), az most 2 hétig saját zsebből metrózzon, napi 700,-Ft-ért! 

Előzmény: hoppaaa (16395)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.04.15 0 0 16397

http://bvs.hu

 

projekt honlapján keresztül küldhetik meg az érintettek a fővárosi vasúti közlekedési, személyszállítási és árufuvarozási lehetőségekkel kapcsolatos meglátásaikat, ötleteiket. Határidő: 2019. május 15

haha 1970 Creative Commons License 2019.04.11 -2 0 16396

Elöre leszögezem nem vagyok érintett, de szerintem annyira mindenki lehet toleráns hogy azt a 20 percet kibírja Ferihegy és Nyugati között!

Előzmény: hoppaaa (16395)
hoppaaa Creative Commons License 2019.04.11 -3 0 16395
Szuper ez a metró pótlás. Tán a helyjegyes kocsikba nem kellene felengedni síma BKK bérlettel, csak helyjeggyel. Nem fair, hogy van, aki fizet a helyért, van, aki csak felszáll. Nem beszélve arról, hogy ezek termes kocsik, és tömegek állnak az ülések között.
Abymot Creative Commons License 2019.03.11 0 1 16394

Igazad van, tényleg 2013. közepe óta nem csak egy adott vonatra szól, hanem az érvényességi időtartamon belül bármelyik vonaton felhasználható, amelyik nem helylegyes, vagy pót-és helyjegyes.

 

A 4 órás érvényességi limit bevezetéséből viszont a következő kérdésem merült fel: ha veszek pl. Tatabányától (mondjuk a pénztárban) egy jegyet Pl. a Délibe 11.00-kor, és mikor leérkezem a peronra, akkor érkezik Győrből a 25 percet késett 10.40-es személy (a 11.10-es vonatra meg mondjuk 15 perc kését írtak ki), akkor mi van?

Előzmény: sosiforda (16390)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.03.11 0 1 16393

Sziasztok!

Tavaly már kérdeztem, hogy mikor vonhatja be a jegyvizsgáló (jv) az igazolványokat.
2018 decembere óta viszont új üzletszabályzat van érvényben és ebben olvasatom szerint másképp van szabályozva az igazolványok bevonása.

MÁV Üzletszabályzat 9.1.6. c pontja:

"A vasúti társaság az utazásra jogosultság ellenőrzését követően  az  utas  menetjegyét,  igazolványát haladéktalanul  köteles  visszaadni,  kivéve,  ha  az Üzletszabályzat vagy a Díjszabás szerint be kell vonni azt."

MÁV díjszabás 1.2.18.1-es pontja felhatalmazza a jegyvizsgálót, hogy bármilyen általa hamisnak ítélt igazolványt bevonjon?
"Ha az utas
a)menetjegye adatait meghamisította vagy annak adatait, biztonsági elemeit oly módon manipulálta, hogy a felhasználási jogosultság nem állapítható meg egyértelműen, vagy hamis menetjegyet használ fel,


b)a   kedvezményre   jogosító   igazolványát   meghamisította   vagy   annak   adatait,  biztonsági  elemeit  oly  módon  manipulálta,  hogy  a  felhasználási  jogosultság     nem     állapítható     meg     egyértelműen,     vagy     hamis     kedvezményre jogosító igazolványt használ fel,


...

a vasúti társaság az utas birtokában levő
-menetjegyet,  
-a vasúti társaság által kiállított más igazolványt, iratot,
-jogszabálynak  vagy  az  igazolványt  kiállító  erre  irányuló  rendelkezése  esetén a más szervezet vagy személy által kiállított igazolványt, iratot bevonja...."

Honnan tudja a jv, hogy hamis az igazolvány? Speciális oktatást kapnak?

 

Ha én szülőként 6 hónapos gyerekemmel utazok és a 33 %-os kedvezményre jogosultságomat a gyermek születési anyakönyvi kivonatával igazolom és a jv azt mondja, hogy ez hamis akkor ezt bevonhatja?

65 év felett személyvonatokon az utazás ingyenes, ezt személyi igazolvánnyal kell igazolni. Ha a jegyvizsgáló megállapítja, hogy hamis az irat akkor bevonhatja?

 

Miért nem lehet úgy fogalmazni, hogy a jegyvizsgáló bevonhatja az alábbi igazolványokat: személyi igazolvány, lakcímkártya, útlevél, születési anyakönyvi kivonat, stb.

 

A következő igazolványokat a jegyvizsgáló nem vonhatja be: Buci Maci Magazin Tagsági Kártya, Országos Kék Túra Teljesítés Igazolás, stb.

Ha jól tudom a jegyvizsgálók minden egyes bevont igazolvány után bruttó 5000 Ft-ot kapnak.

asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16392

Na, ilyenkor kialtok szerkesztes gomb utan, storno az egesz, hiszen a 6:48-as pontos volt, csak annak kesese eseten szallhatott volna fel a korabbi, szinten kesore.

Előzmény: asdf_ (16391)
asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16391

Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.)

 

Haaaaaaaaaaaaaaat, en nem vagyok ebben olyan biztos:

 

 

Késik az a vonat, aminek indulási idejével a jegyem érvényessége kezdődik. Elutazhatok egy korábbi vonattal?

Ha az utazásra kiválasztott vonat az utazás kiindulási állomásán több mint 10 percet késik, akkor az utazást a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel másik, alkalmas vonattal megkezdheti. A korábbi vonatra a megfelelő felárat az utazás megkezdése előtt meg kell vásárolni.

A nagy kerdes persze, hogy menetrend szerint 10 perccel korabban, vagy tenylegesen 10 perccel korabban? Barhogy filozom, csak az utobbi esetet gondolnam ertelmezhetonek (ha a MAV nem igy erti, tetszett volna tisztazni, kiegeszites nelkul kenytelen vagyok inkluzive ertelmezni), ebben az esetben viszont a buntetes alaptalan volt.

Előzmény: sosiforda (16389)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16390

De. hogy meglegyen a hivatalos szöveg is:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vonatinfo-mindent-tudo-belfoldi-vasuti-utazastervezo-0

 

  • a Vonatinfós jegyek személyhez kötöttek (név, születési dátum)
  • visszatérítésük az érvénytartam kezdete előtt legkésőbb 1 órával lehetséges
  • elektronikus számlát állít ki hozzá a MÁV-START
  • 2018. december 9-től az e-vonatjegyek érvénytartama 100 km alatt 4 óra, 100 km fölött 24 óra

Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették). A helyjegy, pót- és helyjegy viszont csak azon a vonaton használható fel, ami a jegyen is jelezve van. A vonathoz kötött kedvezménnyel vásárolt e-vonatjegy is csak a jegyen feltüntetett napon és vonat(ok)on érvényes.

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16389

>Ez tényleg így van, hogy a neten vett jegy egy adott járatra szól? Lehet venni online olyan jegyet is, ami nem egy meghatározott vonatra szól? Ha nem, miért nem?

Ez azt jelenti, hogy ilyen jeggyel csakis kizárólag az adott vonattal lehet utazni?

 

NEM feltétlenül. Alapvetően nincs így. Kiválasztasz a Vonatinfóból egy adott összeköttetést, de a jegy km övezettől függően 4 óra hosszáig, vagy akár 24 óráig érvényes, de csak az adott vonat indulási idejétől. Vagyis nem előtte.

Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.)  A 7.48-asra felszállhatsz.

Ha pl. Budapestről Békéscsabára veszel gyorspótjeggyel a 6.10-esre, akkor geész nap bármelyikkel mehetsz!

Kivétel: a pót-és helyjegyköteles vonatra szóló pót-és helyjegy, illetve a @ jellel megjelölt vonatra a 20 %-os kedvezményű jegy, ami vonathoz kötött.

 

Az szerintem sem jó és orvosolni kellene, hogy a Vonatinfó látja, hogy ott egy 60 percet késő vonat és Te nem vehetsz rá jegyet, hiába látja ő is, hogy még a valóságban nem ment el, de menetrend szerint már igen. Ebbe már én is belefutottam.

 

Lehet, hogy ennek az a magyarázata, hogy pl. 5-10 perc kését simán behozhat, így nem akarják véletlenül sem, hogy utólagosan tudj jegyet venni egy már valóban leindult vonatra, aminek esetleg pl. érkezéskor még 5 perc késése volt, de kevesebbet állt és pontosan elmegy, így viszont a menetrendi idő + 4 percnél rá még adna jegyváltási lehetőséget, egy pontosra meg nem.

 

 

 

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16388

Még annyit hozzátennék például vissza sem tudod váltani a jegyen feltüntetett kezdő időpont után ha nem használod fel!

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16387

A legjobb azert megis az, hogy a 20 percet keso, 5 perc mulva erkezo vonatra nem tudsz online jegyet venni, mert az mar "elment". Meg persze az is egy finom eset lehet, amikor Szecson akar valaki Szolnok fele jegyet venni egy havariahelyzetes vonatra, ami sulyig helyi, onnantol meg a zonazo vonatszamaban kozlekedik.

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.03.10 0 1 16386

Nem szoktam netes jegyet venni (pénztárban vett bérletes vagyok), így elnézést, ha nem olvastam utána és butaságot kérdezek.

Ez tényleg így van, hogy a neten vett jegy egy adott járatra szól? Lehet venni online olyan jegyet is, ami nem egy meghatározott vonatra szól? Ha nem, miért nem?

Ez azt jelenti, hogy ilyen jeggyel csakis kizárólag az adott vonattal lehet utazni?

Mi a teendő, ha az adott vonat kimarad, törli a társaság? Kell venni másik jegyet, ha utazni akarok? Az eredeti jegy árát visszatérítik, vagy megy a levesbe?

Mi történik, ha késik a vonat? Üljek az állomáson várva a vonatot, akár hosszú órákat is?

Mi van, ha az adott vonatra nem férek fel, mert annyian utaznak rajta?

 

És még sorolhatnám. Vagy érdemesebb lenne az ügyfélszolgálatnál rákérdezni?

 

Abymot Creative Commons License 2019.03.09 0 1 16385

Igen, a vonathoz kötött jegy a kínálati és rugalmas szolgáltatás ellentéte (késés esetén pedig tévedéseket is eredményezhet). De érdekel ez nálunk bárkit is?

Előzmény: azigazifajvedo (16384)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.03.09 0 2 16384
macilaci___ Creative Commons License 2019.02.09 0 0 16383

Az előzőt úgy értem hogy ha a sebes után megy később személyvonat is,ami ugyanannyiba kerül,akkor azzal is mehetek nem? 

macilaci___ Creative Commons License 2019.02.09 0 0 16382

Sziasztok! Nagyon régen utaztam vonattal,így bocs ha hülyeséget kérdezek..
Ha én elvirán sebes vagy ic vonatra veszek jegyet,és mégsem azzal szeretnék menni,hanem kicsit később inkább egy személyvonattal,akkor ugye arra is érvényes a jegy ugyanúgy?Csak ott gondolom nem kérik a hely/pótjegyet...Előre is köszi a választ!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!