Köszönöm a tanácsod. Sajnos nem ismerem a Bana TKt. Én eddig Currilt használtam illesztéses tömitésekhez. Ebben a vizpumpában sincs igazándiból tömités a fém alkatrészek illezkednek. Hol lehet venni Bana TKt??
Hallo izgaga. Köszönöm a segitséget. Hétvégén tabularazat csináltam és lekaptam a csizma lasó részét. Szóval Evinrudékra lehet számitani! A bontás ott van a vizpumpa ház mellett. Kb 10 perc alatt szétszedtem az egészet. Az impeller elégé meg van kopva tulajdonképen meg lehetne cserélni de inkább rendelek egy újat. Talán a jövö- hétre össze is rakom, csak nincs itthon tömitö-ragasztóm. Elméletileg a menö motorokhoz minden alkatrészt meg tudok szerezni. A kérdés mennyiért.
Barbabianka: Huhhh, megvan a könyv, ez az 1980-as kiadású Johnson SeaHorse 4.5 és 7.5 lovas motorokra vonatkozik, namost gyanítom, hogy a Te eseted hasonló - bár ez sose biztos. Pl. annyit kapásból látok, hogy a vízpumpaházat nem 2, hanem 4 csavar rögzíti, de ez a legkevésbé lényeges. Egy kicsit át kellene olvasnom, nehogy hülyeséget írjak. Kösz a felajánlást az alkatrészbeszerzésre. Mást is tudsz szerezni, mint impellert??? Persze a nagy kérdés az ár. Pl. az általad említett 6 lovas Evinrudebe mennyi egy impeller????
Barbabianka: Most nem tudok ránézni a motorra, de szokott lenni egy kis ablakféle egy kis lemezfedéssel, a fedél csavarját kicsavarva, fedelet levéve (mint egy ablak) hozzáférhető az a rész, ahol a rúd meg van toldva, a rögzítőcsavarok is oldhatók. Istenuccse most nem emléxem, hogy a kismotoron ez hogy van megoldva. Ígértem a szerelési könyvre ránézek, na erre nem találom.....
Köszönet a válaszért. Amikor leveszem a meghajtást hol kell szétakasztani az irányváltó rudazatát??
Tavaly szétszedtem egy 5LE Zündappot de még ma sincs összerakva mert nem tudok hozzájutni a fedölaphoz. Futo motorokhoz mint pl Evinrude a kopo alkatrészeket impeller gyújtás simán meg tudok szerezni de a fránya Zündapp kitolt velem. Valahol majd legyártatom a lapot s akkor talán sikerül összerakni.
Üdv. Barbabianka: Én ugyan nem 6 HP-s Evenruden cseréltem impellert, hanem 30 HP-s Vihr30elektronon, de szerintem gyakorlatilag minden külmotoron ugyanarra a srófra megy a dolog. Amúgy meg most kellene egy J4.5-ös SeaHorse-on, csakdeviszont nagyon hidegvan, fűtött műhely v. garázs az meg nincsen. (Meg impeller senincs hozzá.) Viszont van a fentemlített Johnsonhoz javítási kézikönyvem, amit majd megnézek, szerintem nagyjábul ugyanaz lehet. Naszóval, úgy általában: a vízszivattyú a vízalattirészben (underwater) van, tipikusan az erőátviteli rész ("torpedóagy") tetején, de azzal egybeépítve. Namost látható szok lenni az a nehány csavar, amiknek a kihajtásával a lábról ezt a részt le lehet szerelni. Akkor látszik majd a vízpumpaház, amelyet általában 2 csavar rögzít az öntvényhez. A házat leszerelve látszik az impeller, amit cserélünk. Előfordulhat, hogy a ház falában is vannak csíkos kopások, ekkor -ha lehet- házat is cserélünk. Ami még fontos, az a vízpumpakerék (impeller) alatt lévő acéllemez (impeller plate), ami ha kopott, sztén cserés, már amennyiben itt kies hazánkban elő tudunk rántani a fiókból egy vadiúl impeller platét. Azt szokták mondani, hogy az összeszerelés fordított sorrendben történik. Ügyelni kell a tömítések, szimmeringek lehetőség szerinti cseréjére is. A végén jön a feketeleves, amikor ezt a legalsórészt a csizmára vissza kell szerelni. Ha már láttál vagy csináltál ilyet, akkor tudod, hogy miről van szó. A Viharnál ez egy életre szóló élmény lehet..... A lényeg az, hogy minden elemnek: erőátviteli közdarab (tengely), irányváltó kapcsolórúd, vízcső klappolni kell a helyére. Pontosan. Különben nem jó, és akkor leszedni és kezdeni előlről. Persze amikor összeillesztenéd a dolgokat, akkor el is tűnik a szemed elől! Azért csüggedni nem szabad, ha az ember majd a 126-ikat csinálja, akkor eccerű lesz.
Üdvözlöm a topick iróit és olvasóit. Még új vagyok itt az INDEX-en.Tegnap végigkeresgéltem az indexet de sajnos kevés topickot találtam a vizisportról. Több éves hajózási multtal talán segitségetekre lehetek egyes kérdések megoldásában. Igaz itt kitünö motorszerelö szakemberek vannak akiknek a tanácsát én is kikérném.
Kérdésem: hogyan tudom kicserélni egy 1980-as 6 lovas Evinrude Motor impellerpumpáját. Az alkatrészeket meg tudom rendelni, de még nem szedtem szét ezt a motortipust, igy nem ismerem a buktatókat
A KRIM vízsugaras, meglehetősen egyedi turbinával, amit max legyártatni lehetne, arra meg nincs lé.
3000 körül siklik ki, 3500- on már nagyon szépen megy. Ez az egyik mentőhajónk és sajna nincsenek százezreink az átépítésre. Amit a motorról írtál jól hangzik, csak a pénzünk kevés hozzá.
Amurba raktunk vw 1,9 tdi-t. Ezt a motort be merem vállalni 150 ló-ig kényelmesen hajóba (300 nm felett) kb 600 ft-bol. Kamrás motort nem raknék hajóba mert sokat fogyaszt és hamar szétesik, függetlenül hogy ki gyártotta. A vw tdi motorok közvetlen befecskendezésüek olcsók és jól tuningolhatók keveset fogyasztanak,könnyűek, ezért javasolnám inkább ezt.
A volga helyett vidáman menne az 1,9 tdi csak nagyobb emelkedésü propeller kell hozzá mert annak 3000 ford az ideális nyomatákban bőven tud eleget, most éppen egy ami v8 6l helyére akarunk ilyet beépiteni.
Adagolót meg át tudom alakitani bowdenesre nem kell hozzá semmi elektronika, akár az 5h 2,5 vagy a v6 2,5tdi-n is akár.
Német dízel 8-((((( Mi az, valami lóbetegség? Francia dízelt tegyél bele! A PSA (Citroen és Peugeot) dízelje a DHY motorkódú, ez van a Citroen ZX és a Xantia modellekben, meg a R19-ben, és a P405-ben, csak ezeknél máshogy nevezik. 1,9 TD intercooler, 90 LE/4500 fordulat, max. fordulat 4500 nyomatékmaximum 198 Nm 2250 fordulatnál!
Az a szitu, hogy az én VIHR-om dugója biza tarajos vóót, mint egy punk a pepsi-szigeten!Persze én nem vagyok szakértő a Szoc technikában, volt az ominózus VIHR, meg egy Vetyerka, aztán áttértem a Japcsi technikára. Ja! Egy moszkvát is csináltam egyszer!
Nem nagyképűségből tértem át, hanem a hajó mérete követelte meg a nagyobb teljesítményt!
Nem szabadultam meg igazán a USSR vonaltól, van egy KRIM -ünk, azt bűvöljük már 2 éve! Volga motor, vízsugár hajtómű, iszonyatosan erős hajótest!Levehető műanyag tető, ami eltüntethető a padló alatt! NEkem ez a kedvenc hajóm, nem adnám oda egyik Amcsiért sem!HA az egyesületnek lenne egy kis pénze és sikerülne szerezni biztos egy ilyet vennék mentőhajónak!
Dunaimentők:
Ezek a dolgok engem is érdekelnek, nekem kocka Viharom van. És szerintem se kell
nagy ívben eldobni. Amúgy meg mindegy hogy König vagy Koenig, az "oe"="ö",
régi - háború előtti - Königekre mintha Koenig lett volna írva.
Pontosabban milyen DellOrto porlasztóra gondolsz???? /Hátha tudnék szerezni./ Ha
van kedved, nézz be a Békanyálmirigy által említett másik topikra is.
Bekanyalmirigy: a König gyártott több típust, egyhengerest is meg 2 és 3 hengerest
is. A TOMOS (ismerős név, igaz?) leánykori nevén szintén König.
Autószerelő a szakmám, de egy ideje inkább csónakmotorokat csinálok.
Most meg hajógépész vizsgára készülök.
Ha a VIHR-t csinálod a hengerfejjel vigyázz, mert tarajos dugó van benne és ha sokat vesznek le a fejből akkor előfordulhet, hogy a dugó beleér!
Ami sokat dob rajta, ha kipucolod a szívónyílást, felömlőcsatornát!Elég durva az öntvény, ami hátrányos áramlásokat okoz. Ha jól emlékszem bakelit a forgótárcsa, amit ki lehet cserélni kevlárra. Viszont ha megemeled a fordulatot azt a csapágyak nem nagyon bírják, azokat is illik kicserélni. Ajánlom az INA csapágyakat. A Váci úton van egy szaküzlet, az Árpád-hídi felüljáró lábánál,a Katona József színház oldalán.
Szimeringet és O-gyűrüt az O-ring Kft-nél kapsz a legolcsóbban, a Szinnyei Merse Pál utcában.
Lehet csináltatni egy gyűrühornyot közvetlenül a dugattyútető alá és oda egy L gyűrüt, ami megemeli a kompresziót.Arra vigyázz, hogy a dugó nehezen pótolható, mert a készítők nem nagyon csinálnak tarajost!
Megcsinálni biztos nem tudom, mert pillanatnyilag nincs időm, de szívesen megmondom, hogy mit hol kapsz meg! Tetszik, hogy nem akarod kidobni az öreg IVÁNT!
Ja, az előző véleményeim, amiket a motorokról írtam is a szervíztapasztalatokból erednek!
Ha nem te akarod csinálni tudok adni egy címet, ahol megbízhatóan felhúzzák neked!Elfogadható áron dolgozik az ember és elég jó versenymotorokat csinál (gokart).Mentem már olyan Vetyerokkal, amit ő "pucolt ki" és meglepő volt!
Én mostanában nem érek rá ilyesmivel foglalkozni, mert a mentőhajókat kell összerakni tavaszig, meg pénzt is kellene keresni, amiből jövőre menteni tudunk...
Én a Neptun említésétől is izzadni kezdek, talán az az egyetlen motor, amit nem javítok!
Hú, ezt6 lehet, hogy elszúrtam! König? KOENIG? va mindegy, tudod mire gondolok! Világ életemben bajban voltam a külföldi nevek írásával! Néha még az enyémmel is, de azt megnéztem a személyimben!
Ez a motor egy Koenig másolat, Orosz "barátaink" egyszerűen lemásolták!Van valahol egy leírásom rajzzal, majd előkeresem neked4Én is meglepődtem, mikor láttam egy könyvben a VIHR motoromat, oszt az van alájja írva, hogy KOENIG!
Így ment ez akkoriban. Egyébként ha kicsit "kipucolod a szívónyílást meg a felömlőket + teszel bele normális csapágyakat egéssz jó kis motor!Ha még a karbit is kicseréled valami normálisra, meg a gyujtást is valóban jó motor lesz...:-)