Keresés

Részletes keresés

cili001 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 49

Nagypapinak!

Köszönöm az infot az utazás.com-ról, ott sokkal nagyobb a forgalom. Azt külön nem tudom, hogy mennyit kér az iroda az inka ösvényért, ez egy két hetes út,  ebből 4 nap az ösvény és MP, és az egész útnak van ára, belépők benne vannak. Egyénileg biztos sokkal nagyobb kaland volt, és legalább nem vernek át, mielőtt még elindulnál. Szept.27-én indulunk!

Szia

Előzmény: nagypapi (48)
nagypapi Creative Commons License 2006.09.12 -9 0 48

Hát, az útvonal nagy része nem hangzik túl ismerősnek, kivéve a vízerőműtől.

A hidroelectrica közel van Aguas Calienteshez, onnan amúgy is fel lehet sétálni MP-ba (a busz 6 dollár, de ezzel megspórolhacc párszáz lépcsőfokot). Tény, nincs nagy távolság AC és MP között, csak szintben....

A klasszikus inka ösvényért több száz dollárt kérnek, minden más inka ösvényért nagyságrendekkel kevesebbet kérhetnek reálisan. A Te útvonaladat az dobhatja meg, hogy AC-Ollantaytambo kb. 15-20dollár lehet vasúttal, meg a MP belépő 28 dollár, ha jól emléxem. Kérdezd meg, hogy a belépő benne van-e az árban.

Unokatesómmal Bolíviában jártunk végig egy inka ösvényt (Takesi Trek), kísérő nélkül, nem volt semmi gond. 2 nap, utazás taxival a kiindulópontig, szállás, majd visszafelé taxi, mindez együtt összesen bőven 50 dollár alatt kettőnknek.

Szeretik átverni a túristákat. Nem tudom, Nektek mennyire fontos a pénz, de szvsz a fenti MP programot belépővel 100 dollár/kopfból ki lehet hozni, guide-dal. Nem tudom, Nektek mennyiért szervezik.

Szumma-szummárum, az eredeti inka ösvény nagyon erősen túlárazott, de a hangulat miatt és híressége miatt nagyon népszerű, ezért is kérhetnek érte ennyit. Minden más ösvényre (különösen ami nem is MP-ban végződik!) szerintem ez nem vonatkozik.

Nézz át az utazas.com fórumára, ott is sok infót tudsz szerezni MP környékéről.

Előzmény: cili001 (47)
cili001 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 47

Az alternatív inka ösvény útvonalát közölték, ezért azt tudjuk:

1. nap:Mollepata falu - Sayllapata táborhely - Soroypampa táborhely (18km)(sátor)

2. nap:Soroypampa - Humantay hágó - Huayracmachay táborhely - Challway táborhely (16 km)(sátor)

3. nap:Challway - Sahuayaco folyó mentén (18 km)- majd busszal Santa Teresa kisvárosba-onnan gyalog Qolpani faluba-tovább helyi buszjárattal Hidroelectrica városba-innen vonattal Aguas Calientes kisvárosba (ifjúsági szállás)

4. nap:Aguas Calientesből felgyaloglás (közel van) Machu Picchuhoz-délután visszagyaloglás Aguas Calientesbe-vonattal Ollantaytamboba-onnan busszal vissza Cuczoba.

Nem tudunk erről az útvonalról semmit, ha van info, köszönjük.

nagypapi Creative Commons License 2006.09.12 -9 0 46

Tele van az a környék inka ösvényekkel...

Van egy "alternatív" útvonal, ami a Cusco-Aguas Calientes vonal egy másik megállóhelyéről indul, rövidebb mint a hagyományos trek, ezért olcsóbb is.

Ne hagyjátok magatokat baleknak nézni, vagy kérjétek vissza a pénzetek legalább egy részét, de mindenekelőtt tudjátok meg, hogy pontosan mi ez a másik ösvény.

Előzmény: cili001 (45)
cili001 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 45

Az utazási iroda "AZ INKA ÖSVÉNY" helyett egy alternatív inka ösvényre szerzett engedélyt, kész tények elé állítva bennünket, jelentkezés után, utólag. Van-e valakinek információja ezekről az alternatív inka ösvényekről? Nagyon megköszönném a gyors infót.

thorvath Creative Commons License 2006.06.30 0 0 44

Az Inka ösvényre már most foglaljatok helyet, lehet, hogy már nincs is. Tavalyelőtt júliusban azt mondták, hogy fél évre minden hely foglalt. Ajánlanak helyette egy másik túrát, ami szintén több napos és a MP-nél végződik, de az nem az Inca trail (Camino Inca) és nem is nevezik annak.

Jó utat

Előzmény: utivj (40)
roso Creative Commons License 2006.06.21 0 0 43

Hello!

Köszi az infót ,bár nekem akkor sajnos nem lesz jó.

Előzmény: utivj (42)
utivj Creative Commons License 2006.06.20 0 0 42

Szia!

Szeptember eleje, a pontos dátum repjegyfüggő.

Uti

Előzmény: roso (41)
roso Creative Commons License 2006.06.20 0 0 41
Időpont?
Előzmény: utivj (40)
utivj Creative Commons License 2006.06.20 0 0 40

PERUI KALANDTÚRA!

Hátizsákos kalandtúrához keresünk útitársakat Peruba. Egyszerű de megbízható szállások, gyalogtúra az inka ösvényen Machu Picchura, különleges helyek, az utazási irodaiaknál jóval kedvezőbb áron!

thorvath Creative Commons License 2006.04.05 0 0 39

Jaj, ezt a topikot teljesen elfelejtettem; lakásvásárlás meg minden, bocsi.

Talán már nem is aktuális, de azért:

LP nem eleadó, egyrészt, mert kölcsönadtam a tesómnak és csak mostanában adja vissza, meg hát az egy emlék az útról.

Nekünk a július-augusztus időjárás szempontból bejött, 0 eső, sok napsütés, viszont a hegyekben éjjel bírt lenni 2-3 fok is. A tesómék januárban voltak, láttam a képeiket, furcsa volt az a sok felhő, de ők jól érezték magukat.

Szállások: mi az LP szerinti második kategóriás szállások közül keresgéltünk, bano és aquas qualientes nélkül szóba sem álltunk velük. Ezen belül voltak egyszerűbbek és szebbek is, meg kell nézni, azt ha tetszik alkudni, ha nem tudtok megegyezni menni a következő helyre. Ha szeretsz kesegélni-alkudozni, akkor 3-5-ből találhatsz olyat ami tetszik, ha nem akkor sem fogsz sokkal rosszabbul járni (szerintem). Akkor érdemes jó helyet keresgélni, ha sokáig maradsz valahol.

A taxis, hotelesekkel (szigorúan Peruról beszélek) ha megegyeztünk az árban akkor az úgy volt, nem volt semmi gond.

Zsebesek: Aki utazott már 7-es buszon, 4-6-os villamoson és nem volt gondja az ne aggódjon, aki vigyáz, annak nem lesz gondja itt sem.

ÜdV:T

kábelbúvár Creative Commons License 2006.03.24 0 0 38

Hatalmas vízesést találtak az őserdőben

Az Amazonas vidékét járó német kalandor a Gocta-vízesés magasságát 771 méteresre becsüli. Ezzel egyes vélemények szerint a harmadik, mások szerint a tizennegyedik legmagasabb ilyen képződmény lehet a Földön.

Sakran Creative Commons License 2006.03.14 0 0 37

A helyes dátumok:

2006.09.28-2006.11.04

Sakran Creative Commons License 2006.03.14 0 0 36

2006.09.28 - 2006.10.04-közötti túrához keresük még 2 vállalkozó kedvü személyt!

Az előzetes útvonalterv, nagy vonalakban:

Quito, és környéke, egyenlitő-Dzsungel 4 nap-Galapagos 5 nap-Quayaquil-Észak Peru-Nasca-Arequipa, Colca kanyon-Cusco, Inka trail 4 napos-Lima

Persze közben sok helyen járunk még. De ezek lennének a fő támpontok.

Repülés: Iberia-val, Bécsből.

Költségvetés: ca. 600-620e forint. Ebben minden benne van.

Aki ismer tudja, hogy voltam már ott. Aki nem, annak olvasnivalóul: www.sakran.freeweb.hu

Remélem, meglesz a csapat!

Sakran

kifli Creative Commons License 2006.03.03 0 0 35
hát Peru nem volt akkora durranás, mint vártam...
Babco Creative Commons License 2006.03.01 0 0 34

Szia,

A Regionális közösségek/Amerika/Nyaralás 2006 Peru és a Carib szigetek topicban írtam én is a perui utazásomról, hátha találsz ott is használható infót.

Előzmény: kri_75 (31)
sipoka Creative Commons License 2006.02.18 0 0 33

Sziasztok..

Megjartuk Perut..es Boliviat.. es Chilet is. Kicsit modositottunk kint:)) Nem is erdemes sztem itthon percre pontosan tervezni..nagyon sokmindentol fugg,h hogyan alakul az ut. Bolivia mondjuk tervben volt..de ott is 2 nappal tobbet maradtunk a tervezettnel. Chile meg fantasztikus..a leggyonyorubb hegyek, a legszebb allatok es novenyek sztem ott vannak..( marmint a 3 orszag kozul).

Sajnos meg a 3 es fel het is kevesnek bizonyult..meg kb 2 het kellett volna,h mindent meg tudjak nezni, amit szerettem volna.

Majd legkozelebb:))

Hat...ha ez az esos evszak, akkor milyen a szaraz?:)A kint toltott 25 napbol, kb 7szer esett az eso..abbol 3 volt durva, a tobbi hanyagolhato, 1-2 oras. Nagyreszt inkabb gyonyoruen sutott a nap.

A masik..amivel meg itthon remisztgetett mindenki,h mennyi tolvaj van es milyen sok a rablas..Minket semmilyen atrocitas nem ert..leszamitva,h a csillogos hajcsattomat ellopta az egyik takaritono Cuscoban, egy Hostelben.:)) Nagyobb veszteseg sose erjen.:)

Amire viszont tenyleg kell figyelni..: barmilyen szolgaltatas..: taxi, busz, szallas, tura, kaja, stb..araban elore meg KELL eggyezni!!!

Taxi eseteben tisztazni,h hany fore ertendo az osszeg, ha tobben vagytok.

Szallas, busz, tura eseten pedig a szamlara..vagy barmilyen papirdarabra ra KELL iratni a kialkudott osszeget...mert szokas,h kovetkezonapra elfelejtik az igeretet:)

Sajnos mi emiatt tobbszor rafaragtunk, meg a Chilei rendorseggel is meggyult a bajunk.

Felejthetetlen elmeny volt ez az utazas..en akar mar ma indulnek vissza:)

Ami nekem kulonosen tetszett azaz uszoszigetek..nagyon magaval ragadott az a kis "csodavilag".

Mindenkinek hasonlo jo es emlekezetes turat kivanok:)

Niko

Előzmény: sipoka (28)
roso Creative Commons License 2006.02.01 0 0 32

Hi!

Igazából mint írtam mi most voltunk Januárban ,csak a hegyekben van némi eső megijedni nem kell azért mert általában délután 15 után szokott csak esni.Talán a legjobb ha április után mész akkor már ennyi eső sem valószínű.

Írd meg a lehetséges útvonaltervedet hátha valami konkrétabbat tudok segíteni.Amúgy utazási irodával mennél vagy csak úgy saját magad?

Előzmény: kri_75 (31)
kri_75 Creative Commons License 2006.02.01 0 0 31
Szia Roso!

Szeretnnék Peruba menni. Minden használható info és link érdekel.

Fő kérdés: Mikor érdemes menni, mert az eddig elolvasott oldalak változatosan írják.
Nam szeretnék az esős évszakban. Melyik a legjobb hónap?

Köszi

Kr
Előzmény: roso (30)
roso Creative Commons License 2006.01.23 0 0 30

Hello!

Én most értem vissza 1 kéthetes túráról,nagyon jó volt.

Összeismerkedtem egy kinnt élő Európai emberkével(ő volt az idegenvezetőnk),ő most fogja nyitni(November után)a szállodáját és az utazási ügynékségét.Szóval ha bárki szeretne menni akkor írjon nyugodtan mert úgy néz ki,hogy beszállok én is majd ebbe a vállalkozásba.

Üdv

kifli Creative Commons License 2005.12.21 0 0 29
megveszem az LP Peru utikönyvedet, ha eladó
Előzmény: thorvath (27)
sipoka Creative Commons License 2005.12.10 0 0 28

Szia,

Mi vegulis KLM geppel megyunk..most igy hirtelen az volt normalisnak mondhato aron..de mondom meg az is nagyon draga. Ezt az Air Madridot nem ismertem..de ahogy mondod jobb is. Azert egy tizen sok oras utnal szeretem, ha legalabb ellatas van..es - oranal nem csuszunk tobbet.

LP-t lehet,h en is beszerzek..mondjuk eddig anelkul is mindig sikeresek voltak az utjaink..de mostanra mar annyi negativumot hallottam Perurol, h oszinte legyek, kezd elmenni a kedvem az egesztol.

Ti mikor is voltatok? Es akkor milyen ido volt? Mi az amire feltetlen szuksegunk lesz?

Amugy a mi kis csapatunk nem igazan a luxus szallodaban punnyados fajta. Tehat nekunk eleg egy agy..:) De elobb meg nezzuk a korulmenyeket, mert ahogy mondod,h egy ot csillagos, itthon max 3, haat..lehet,h akkor megiscsak szallodaban kell aludnunk:) Egy kinti 3 csillagos, akkor egy itthoni 1*:) Es akkor megsem disznoolban kell ejszakaznunk:)

Előzmény: thorvath (27)
thorvath Creative Commons License 2005.12.09 0 0 27

Mi lonely planettel utaztunk és tuti bevált. Az Air Madrid gép helyi idő szerint valamikor éjszaka érkezik, a reptéren várnak rád a szervezők és jó drága szállásokat akarnak rád sózni. Ha fáradt vagy és pihenni szeretnél akkor ne küzdj ellenük, adnak majd 20USD-s szobát és 20USD-s taxit mindezt gyorsan angolul beszélve stb.

A másik megoldás, hogy a LP alapján keresel szállást, emailen vagy telefonon lefoglalod előre, aztán a reptérről kiérve gyalog kisétálsz a főútig (ha kiléptél a réptér épületéből átmész a parkolón és jobbra-előre tartva kb 300m), ott fogsz egy taxit és harmadannyiért megalkuszol a sofőrrel.

Mi megérkezéskor Mirafloresben aludtunk, elutazás előtt pedig a belvárosban. A belvárosről azt terjesztik, hogy veszélyes, meg tele bűnözőkkel, ami biztos így van, de én ebből semmit sem tapasztaltam. (Egyébként is midnehol azt mondják, hogy vigyázz a zsebesekkel és egyéb csalókkal. Szerény véleményem szerint a 7-es busz semmivel sem jobb zsebes szempontból, pézt ne az utcán számolj, iratokat és pénzt nyakbaakasztós tartóban vagy övtáskában hordd. Utcai, pályaudvari ügynököknek ne fizess előre, van mindenhol rendes pénzváltó, használd azokat. Ezekkel az egyszerű szabályokkal simán együtt lehet élni és nem kell parázni.)

Szállást utána mindig helyben kerestünk. Kerestünk a könyvből pár helyet megnéztünk kettőt-hármat és valamelyiket kiválasztottuk. Egyedül Cuscoban adtuk fel ezt és a buszplyaudvaron megegyeztünk egyy nővel. A környék nem igazán tetszett, de végülis maradtunk.

Szállás választásnál leginkább az szerint döntöttünk, hogy szemre milyen a szoba meg a fürdőszoba és hogy van-e mindig melegvíz.

thorvath Creative Commons License 2005.12.09 0 0 26

Air Madrid....  Szóval mi azzal utaztunk. Odafelé csak néhány óra késéssel indultunk és sok órás késéssel érkeztünk. Visszafelé a checkin pultnál azzal kezdték hogy nem aznap este hanem másnap hajnalban indulunk, aztán 23 óra késés lett belőle. Elszállásoltak minket egy helyi szinten igen jó szállodába (Hotel Sheraton 5 csillag, nálunk szerintem hármat kapna). Fapados járathoz méltóan ellátás nincs, de visszafelé az egynapos késésre való tekintettel mégis kaptunk enni-inni. Persze lekéstük a BP-i csatlakozást, amikor beértünk a reptér épületébe még ott volt a gépünk, de az a pár óra amíg a csomagokat megkaptuk azzal sikerült bőven lekésni a gépünket. Persze segítettek, csak előtte még háromszor félrevezettek minket a reptéri dolgozók, hogy melyik sorba álljunk, kimenjünk -e a tranzitból vagy sem, aztán hirtelen kaptunk egy jegyet Frankfurton keresztül, alig értük el a gépet.

A repjegy ára kedvező volt, de ha korábban eldöntjük, hogy utazzunk akkor az Ibéria gépre is ugyanannyiért kaptunk volna jegyet. Persze AirMadrid korábban még olcsóbb lett volna.

Nem mondanám, hogy ne utazzatok velük. Olcsóbb és megbízhatatlanabb, mint a hagyományos társaságok, a reptéri várakozás pedig csak részben volt a légitársaság felelőssége.

T

sipoka Creative Commons License 2005.12.05 0 0 25

Helló,

Repülőjegyünk mostmár van..nem túl olcsó, de legalább van.

Viszont ha van vmi jó szállás ötletetek..a lehető legolcsóbb helyen..vagy tippetek,h hol nézelődjünk, azt örömmel venném. És tipp arra, h mit érdemes vinni magunkkal? És minden hasznos információ érdekel!

Köszi, Sipo

Előzmény: cHe2 (24)
cHe2 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 24
Az Air Madrid a legolcsóbb azt hiszem.
Előzmény: sipoka (23)
sipoka Creative Commons License 2005.11.07 0 0 23

Sziasztok,

Mi karácsony környékén, inkább után szeretnénk Peruba utazni..de az olcsóbb jegyek dec.13ig vannak. Nem tudtok esetleg vmi jó légitársaságot ahol érdemes lenne körülnézni? Ötlet,h merre keresgéljünk?

Üdv, Sipo

tgaborka Creative Commons License 2005.10.28 0 0 22

Szia!

Köszönöm!

Esetleg megkereshetlek e-mailben is? Ha igen, légysz írj a tarjangz@dpg.hu címre.

Egyenlőre konkrét kérdés még nincsen. A cél tulajdonképpen nem az , hogy félretegyek és gazdagon jöjjek haza :) Amúgy informatikával foglalkozom, programozás, webes dolgok, és ha minden jól megy jövőre erről diplomám is lesz. Aztán egy rövidke pénzgyűjtési időszak, hogy legyen legalább egy oda-vissza repülőjegyre, hogy bármi van, haza tudjak jönni. Tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy milyen munka, ha emellett van idő és annyi fölösleges lóvé, hogy meg tudjam kicsit ismerni a szép helyeket. Ez lehet akár mosogatás is a Machu Picchu egyik büféjében :))

Ezek szerint te szeretsz ott lenni? Te hogyan jutottál ki? Hogyan találtál ott munkát?

Üdv.

Gábor

Előzmény: cHe2 (21)
cHe2 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 21

Kedves Gábor!

Igen én itt dolgozom, de sajnos már nem sokáig.

Peruban nagy a munkanélküliség, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnál munkát találni. Sok múlik a végzettségen és azon, hogy mihez értesz.

A fizetések elég alacsonyak, miközben Peru Dél-Amerika legdrágább országa. Az itteniek jelentős része ki sem mozdult még Limából, mert az itt megkereshető fizetés - és az eltartandó családtagok száma - nem teszi lehetővé.

A spanyol nyelvtudás elengedhetetlen a mindennapi kommunikációban, mert az emberek többsége csak ezt a nyelvet ismeri. Ismerek egy magyar lányt, aki angolt tanít Chiclayóban. Nem tudom te miben gondolkodsz.

Az utazás nem túl drága szárazföldön, de nem is túlzottan biztonságos. Mindennaposak az autóbusz-katasztrófák.

Ha valami konkrét kérdésed van írd meg nyugodtan, majd sűrűbben fogok idelátogatni.

Előzmény: tgaborka (20)
tgaborka Creative Commons License 2005.10.23 0 0 20

szia!

Te dolgozol is Peruban?

Nekem van egy olyan formálódó tervem, hogy jövő ősszel esetleg kimennék Peruba. Viszont nem hiszem, hogy érdemes két hétre menni, sokkal inkább jó volna legalább egy évet eltölteni ott. Lehetséges ott valami munkát találni, ami mellett az embernek van annyi ideje és pénze, hogy bejárja az oszág zugait?

Mik a lehetőségek? Gondolom spanyolul nem árt tudni. :) Az angolnak mennyire venni hasznát?

Üdv.

Gábor

Előzmény: cHe2 (19)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!