Amúgy 20 mp és benn vagy a menüben: 4656565 telefonszám, aztán 1-2-1 gombok, már nyomhatod is a 8 jegyű azonosítót, aztán a szlaszám vége, ami kicsit lassít, az a 6 jegyű pinkód, mer azt ugye meg kell várni, amíg kérdezi. Szóval 20 mp max, de tényleg mégis rossz, mert nem ingyenes.
Asszem azért nem lehet, mert a VIP alapvetően befektetési és nem pénzforgalmi szla. Asszem ez a magyarázat (nekem ezt mondta egy callcenteres), de majd hozzáértők kifejtik.
A logikát nem értem mondjuk benne, mivel a telefonos utalás olyan, mintha ibanq-n utalnék, de mind1... Jó lenne oda is az ibanq, az kétségtelen!
Ez komoly? én ezt az egyet (az 5E-Ft-os übermagas tételt még a saját számlák között is) utáltam a VIPMAX-ban! Ezt nem tudtam, nagyon jó hír! Én amolyan ide-oda utalgatós fajta vagyok :)
Ha VIP-et alakítasz át VIP MAX-ra, akkor az mehet telefonon. Én a VIP mellé nyitottam a MAX-ot, így be kellett vinnem az on-line nyitás kinyomtatott dokumentumát (~5 p).
Szóval Sanyi, aki István (vagy fordítva:)) ha erre jár, esetleg megemlíthetné "odafönn", hogy jó lenne iBanq a VIP(MAX)-hoz is. Természetesen csakis ingyen. Még mindig olcsóbb karbantartani a számítógépet, mint a telefonos Gizikét. :)
Sajnos nekem nincs iBanq-om, mert csak VIP számlám van, és ahhoz nem lehet. Ezt is akartam mondani a közvéleménykutatónak, hogy hülyeség, csak már a hívás után jutott az eszembe. Mindenkinek egyszerűbb és olcsóbb, de főleg gyorsabb lenne, ha nem a telefonnal kellene nyűglődni, hanem neten keresztül pikk/pakk kezelni a számlát.
És be kellett menni újat nyitni, vagy telefonon is lehet?
A sima VIP csak a többi látraszólóhoz képest jobb. Én 3 bank között pinpongoztatom (uni/cib/k&h) és mindig lekötöm 2-3 hónapokra, ott ahol éppen a legjobb és új pénznek számít.
Legalább megkérdeznek/hallgatnak ránk. Én ezt becsülöm. Más bank meg le se sz@r. :) Gondolom a kuncsaftok 90%-éka ugyanígy tett, és elkezdtek vakarózni, hogy miért. Nem volt nehéz kitalálni, hogy ha valaki látraszólóra teszi a pénzét, akkor vsz. azért, mert bármikor kellhet neki (belőle valamennyi). Ha csak 5000 kell neki, akkor az is 10000-be kerül, ami röhej.
Én meghagytam a VIP-et is, hiszen a MAX megszűnik dec. 31-én a TBSZ-ről meg még semmit nem tudunk, majd csak nov. 1. után. Alapjában véve még a "síma" VIP is jobb, mint bármelyik hasonló OTP megoldás (ha csak a legnagyobb bankot említsem). Év végéig nekem most a VIP MAX pörög, aztán majd meglátjuk.
(Engem is hívtak, hogy miért vontam ki tőlük a tőkét: első pontban a bankon belüli 5.000 Ft/utalás-os luxusadót említettem a VIP MAX-al kapcsolatban - valószínűleg, halgattak ránk.)
Én ilyen számlák közti VIBER-ről nem olvastam a kondiciók között, vagy ez alatt a "Átvezetés bankszámlák között bankon belül" kell érteni? Hogy átvezetéskor rögtön megjelenik a másik számlán? Ez mondjuk más bankoknál is műxik sima utalással is, csak néha kell várni pár percet, mire átér. Vagy ez a "feature" nem alapértelmezett, és elképzelhető, hogy bankon belüli számlák közti utalás esetén csak a következő banki napon jelenik meg a pénz a célszámlán?
Na ja, de eddig a giro is 5000 volt, ha jól emléxem, én azért vittem el a pénzem tőlük. A VIPről ingyen volt, de lement a kamat. A VIP MAX-on jó kamat, de 5000/utalás, ami nonszensz. Úgy látszik hallgatnak az ügyfelekre, mert pl. engem is felhívtak 1-2 hete, hogy miért/hova/miért vittem el a pénzt, és mi kellene ahhoz, hogy vonzó legyen az AXA. Én meg megmondtam jól a véleményem az 5000-res utalási díjról. :)
Most már csak az a kérdés, hogy mit lenne célszerű tenni?
1. nyitok egy új VIP MAX számlát a meglévő VIP mellé és akkor 2 axás számlám lesz. 2. átminősíttetem a VIP-et VIP MAXszá és akkor csak 1 számla lesz.
Ha jól látom(?) most a VIP MAXról is ingyenes(?) a giro utalás kifelé(?) is. Akkor elég a VIP MAX is, de vajon ez így is marad? Vagy később csak a számlák között lehet ingyen, és a sima VIPről kifelé? Bár ingyenes a számlavezetés (jelenleg?), úgyhogy lehet akár kettő is. Viszont nem tudom, hogy tudok-e onlájn vagy telefonon VIP MAX-ot nyitni, anélkül, hogy pl. Pécsre vagy Dunaújvárosba kelljen utaznom miatta. Azt olvasom, hogy az átminősítés megy telefonon is, de a nyitásnál személyes megjelenés kell. Kérdés az, hogy akkor is kell-e, ha már van egy VIP-em, vagy csak akkor ha még nincs semmim az AXÁ-nál?
Igazából inkább pluszként nyitnék VIP MAXot (a fenti fentartásaim miatt), ha nem kéne mennem miatta sehová.
Köszi az infót! Máris megnyitottam a VIP-em mellé a VIP MAX-ot, két okból: ultramagas kamatok (nemcsak okt. 31-ig, hanem utána is jó magasak az év végéig), eltörölték a belső számlák közötti 5.000 Ft-os VIBER utalási költséget is! :-)
Köszönöm, de "hosszú távra" már van segítségem... igazából sose gondoltam volna, hogy egy egyszerű számlanyitás is ilyen bonyolult lehet. Van ellenpélda is: ismerősöm bement egyből a Váci utcai központba, számlanyitás végett, ő 1/2 óra alatt kezébe kapta a szerződését és elégedetten távozott. Nekem ahhez 1/2 nap szabit kéne kivennem, hogy odamenjek :-( nem értem, hogy a fiókokban miért nem tudják ugyanilyen egyszerűen intézni a dolgokat, hol veszik el az információ.
Ennyire nem rossz a helyzet :-))) Három nap múlva lett is számlaszámom (hétvége volt közben), dehát még se szerződésem, se mittoménmilyen-IDm. Kezdek izgulni, hogy amikor majd, ha már befogadták a hitelemet, az első törlesztést már vajon le tudják-e majd emelni :-))))
Július 16. Online számlanyitás, iBanq-kal együtt. Július 19. Számlanyitást visszaigazolja az Axa e-mailben (bankszámlaszám, azonosító megvan). ("Számláját már megnyitottuk..." haha. Ez a CIB-nél 20 perc volt...) Július 23. Számlanyitási nyomtatványok megérkeztek postán. Július 26. Személyes azonosítás + aláírt nyomtatványok leadása a Lechner Ödön sétányon levő fiókban. Július 26. Számlanyitási költségek (6800 HUF) átutalása a számlámra (értéknap: júl. 27.) ------------------- Augusztus 6. Érdeklődés központi üfsz-nál (tel.), hogy hol a szerződés, PIN, stb. aszonták, visszahívnak. Visszahívtak, válasz: papírok még nem érkeztek be hozzájuk, érdeklődjek a fióknál, ahol leadtam. Mondtam, tennék már meg ők. Aszonták, azt nem lehet. (!) Király. Ügyfélszolgálat = panaszkodni lehet, de a problémáját meg oldja meg az ügyfél, ha akarja. Augusztus 6. Érdeklődés a fióknál (tel.), aszonták, érdeklődjek központi üfsz-nál. Mondtam, már megvolt. Aszonták, visszahívnak. Erre ma már semmi esély.
Üdv a társaságnak. Végigolvastam a fórumot. Úgy látom, nagy fába vágtam a fejszémet :-) Számlát is szeretnék nyitni, lakáshitelt is szeretnék felvenni. Az olvasottak alapján számítottam rá, hogy nem lesz könnyű dolgom, de sajnos pénz beszél, és bevállaltam a kálváriát bizonyos pénzügyi előnyökért cserébe. Kitaláltam, hogy mindent naplószerűen vezetek, ezzel további tapasztalatokkal gazdagítanám a bátor leendő ügyfeleket. Elöljáróban annyit, hogy még mindig a számlámat nyitom, július 19 óta...
Az ibanq1-ben volt lehetőség .csv fájlba lekérni a számlatörténetet, így egyszerűen lehetett nyomonkövetni, hogy mennyit kamatozott a pénz, mennyit utalt az ember, mennyit fizetett a kp-felvételek után, stb. Az ibanq2-ben nem találok ilyesmit. A hiba bennem van?
Én is erre tudok gondolni. Bár mondjuk jobb helyeken ilyenkor a régi IP címről átirányítják az új címre a látogatókat, amíg át nem állnak a DNS szerverek.
Ez a területi probléma azért lehet, mert gondolom új IP címeket kaptak a szerverek és a DNS szerverek még nem frissültek. A netszolgáltató DNS frissülésétől függ, hogy mikor hol fog menni. Persze ez csak feltételezés, de valami ilyesmi lehet.
Na, beszéltem velük, dolgoznak a hibán. Nálam az ebank1 megy (vállalkozói), az ebank2 (magánszla) és az elsolakashitel.hu/axabank.hu nem. Területi jellegű a probléma, valakinél megy, valakinél nem, nem tudja, mikorra áll vissza... sajna ez van...
Az fura lenne... mondom, a tegnapit elismerték, ma meg otthon UPC-n és a munkahelyemen mittoménmilyen bérelt vonalon sem megy... végülis nem akarok utalni, csak naponta rá szoktam nézni...