Eddig nyolc van pesten, de a szállítás folyamatos a gyártás ütemével.
A forgalomba állásuk , mint mindig várhatóan valamilyen nemzeti, vagy budapesti ünnephez köthető. de nem teljesen, mivel idén is pótolunk metrót oda pedig kell a kocsi. tehát sanszos egy reptérbusz csere tavasszal, majd augusztus vége szeptember elején a kijelölt vonalak cseréje jön. Az első kocsik szűk hónap után szoktak állományba kerülni. Óbudán tavaly márc 18-án hoztuk el az első darabokat, de csak április 1-vel indultunk meg a 86-ON. A 106 viszont csak az M2 pótló után kapott kocsit, a 60-al együtt. Kb ez várható most is.
Akkor a kép....Na az egyenlőre nem megy nekem most valamiért.
Viszont ma megérkeztek a III. sorozatú VOLVO 7700-as kocsik a Bkv részére. Sok változás azért nincs de ha érdekel titeket akkor írok ide kérdésre.
biztos, hogy vigyázni fognak rá. egyrészt mert ugye ismerik már a pályát (amúgy is 435-össel járták, na az se arról híres, hogy jól bírja az úthibákat), másrészt meg az ember talán csak megbecsüli, ha (bármilyen típusú) új gépet raknak alá... (arról már nem is beszélve, hogy új kocsit összetörni semmi jót nem jelent....)
a gyömrői valóban nem a legjobb, előbb-utóbb meg kell hogy csinálják....
szívem szerint egyébként a reptér-buszt a gyorsforgalmin küldeném ferihegy1-ig, onnantól a mostani megállókkal.
a kökitől az 1-es terminálig meg kitalálnék valami épelméjű buszjáratot.
Remélem azon a kis részen, ahol még nem jó az út ott meg a vezérek fognak az e-gázon csökkenteni. Meglátod, úgy bírni fogják a forgalmat. Mondjuk a reptér és a gyömrői nem alegjobb pálya, de kint 1 után már sirály
különösen, hogy tényleg oltári mennyiségű utat felújítottak/~újítanak mostanában.
egyébként, ha végignézzük:
a reptér-buszon vannak olyan szakaszok, ahol nem túl jó, de semmi esetre se "kibírhatatlan". a legnagyobb része pedig jó vagy mefelelő minőségű.
a 85-ösön szerintem végig jó az út.
23-54: majdnem végig megfelelő minőségű. ahol nem, az az 54-esen az illatos út, a 23-ason erzsébet-központ környéke, de igazából nem vészes. (amúgy se biztos, hogy kap a 23-as...)
51-151: a csepeli szakaszán pár száz méter híján csak felújított részen megy. a többi olyan-amilyen, de megfelelő.
Igen a harmadik sorozat már a lentiek szerint van-lesz szerelve. Azt meg hogy csepelt és dél-pestet hogy fogják bírni, az egy másik dolog...... azért szerencsére szar utak mindenhol vannak, tehát mindegy hova vinnék Öket. / nem akarnám a csepeli, dél-pestieket leszólni / a puding próbája az evés.....
Mondjuk márciusig van idő utat javítani.
Ezt az üzenetett találtam: "FJX-188 ma 7-esen szolgált. Légkondi a tetőn figyel. :-) Jól néz ki, narancs kapaszkodók maradtak". Arra kérlek titeket, ha tudtok valamit a buszról, vagy esetleg képetek is van róla az új légkondijával eggyüt, akkor rakjátok fel erre a fórumba!
Ezek szerintem felfüggesztésileg eleve elrontott buszok. Amikor a frissen felújított Árpád fejedelem útján úgy remeg a kezem, hogy nem látom a könyvemben a betűket, az sok.
idézet a lastauto/omnibus c. újság januári számából:
"az egyik változás, hogy a volvó visszatért a merev első tengelyhez, felhagyván a független felfüggesztések alkalmazásának korábbi gyakorlatával. jó lenne tudni, miért döntöttek így a svédek, hiszen az egyszerűbb megoldás könnyen a menettulajdonságok és az utazókényelem romlását eredményezheti. vélhetően sokat nyomott a latban, hogy számotevően olcsóbb az új konstrukció előállítása. a változással együtt 55 fok lett a kerékelfordulási szög, és 7,1 tonnára nőtt a megengedett tengelyterhelés. a gyártó ígérete szerint a rugózás javításának köszönhetően a merev konstrukció dacára sem szenved csorbát a menetkényelem."
erről beszéltek vagy valami másról?
a harmadik adagunk létezik, hogy már ezt tartalmazza? (januárban írták, hogy idén térnek (tértek?) át erre.)
ha erről van szó, akkor viszont nem budapesti specialitás, hanem egyszerűen változtatás.
bár mondjuk, nem tudom, hogy jó lesz-e nekünk, ilyen utakra a korábbinál keményebb futómű. mondjuk nem is értek hozzá:) (a 412-esnél is így volt, szét is törtek a második szériás darabok ügyesen)
visszafelé már nem lép a BKV, tehát egy minőség már adott a VOLVON ebből csak jobb lehet. Ilyen változás pl az első hídé, ami más fajta , mint az első két sorozaton. Kicsit jobban viseli majd a magyar utakat. reméljük, bár néhány útra harckocsit kéne küldeni busz helyett.
Mindenesetre meg mindig az 1400 jarmubol allo BKV busz flottabol meg mindig kb. 850db IK 260 es 280-asa van.
Legalabb 100 uj szolo buszt kellene beszerezniuk evente valmai hitel vagy lizing konstrukcioban, ha ezt surgosen nem teszik meg 10 ev mulva nem lesz eleg busza a BKV-nak hogy normalisan kiszolgalja Budapestet, mert az 200-asok teljesen szetrohadnak.