Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spooner Creative Commons License 2007.02.11 0 0 topiknyitó
Sziasztok!!!

Mint már le is írtam, egy olyan fórummal szeretném gazdagítani a palettát, amely csak a jó öreg Mitsubishi pajerokat nagyítózza körbe. Nagyon elterjedt modell, az ára miatt főleg, és meg kell hagyni, szép eredményeket is elér a versenysportban.

A története röviden:
- 1982-1992 "kocka" pajero, melyben 5 fajta motorral lehetett találkozni
a. 2.6 benzin (4 henger, karburátor, 103LE, 1989-ig gyártva) A mitsubishi korai benzinmotorja, amely mai szemmel nézve már igen elavult konstrukció. Sokat fogyaszt, és nem is valami erőgép.

b. 2.3 TD 1982-1989, mely az 1986-ban gyártásba kerülő 2.5TD-vel együtt még néhány évig megtalálható volt a mitsu palettáján. (Alapjában véve a 84LE, a viszonylag kicsi 8-9 literes fogyasztás, de a nem túlzottan "idegbeteg" menetteljesítmény igazi mindenes szerkezetté varázsolta át az autót.

c. 2.5 TD 1986-1989, a mitsubishi talán legtovább gyártott blokkja, mivel némi módosításokkal együtt (intercooler, vizesturbo, stb.) még 3 évvel ezelőtt is látható volt az L200-as pickup-ok motorházteteje alatt. 3 évig volt "tiszta", majd a coolert is megkapta, melyről a jellegzetes buborék tanúskodik a motorháztetőn, továbbá a gyári levonón már az intercooler felirat is ott díszeleg... Fogyi: kb 10 liter, ami nem sokat nő terephasználat során sem, hála a diesel hatékony működésének!

d. 2.5 TDi 1989-1991. Mely természetesen további apróbb változtatásokkal a köv. generációban is ott dobog, némi környezetkímélő átalakításokkal együtt. A TD-hez képest a motor gazdaságosabb, jobb menetteljesítménye lett (99LE), és igen sok km megtételére képes, természetesen megfelelő odafigyelés mellett, akkor azonban a 600ezer km sem ritka...

e. 3.0V6 (a kedvencem:)). 1989-1991 141LE. A benzinárak követhetetlensége miatt igen háttérbe szorult ezeknek a pajeroknak a használata, ma már inkább csak off-road versenyeken találkozunk velük. Fogyasztásuk viszonylag magas, 15Liter alatt nem ússzuk meg sehogyan sem, persze ha még az oly divatos emelés+ nagy kerekek alákerülnek ez az érték akár 4-5 literrel is nőhet, természetesen autóúton.
Off road körülmények között a dupláját, akár 40 litert is képes megenni, jobblábtól függően. Azonban sokak számára felejthetetlen élmény csak hallani is, tengermorajlás szerű hangját, melyhez a gyári pufogókon kell változtatni ugyan, de aki ezt eddig megtette, nem bánkódott rajta utólag...

1989-től minden kocka spirálrugókat kapott hátra a régi laprugók helyett. A belső kárpitozás valamikor a 85-ös modelleken változott meg, ami majd a kifutásig úgy is maradt. Korrózióra eléggé hajlamos szerkezetek, szinte már nem is látni olyat, ami nem lenne rozsdás, vagy már kilakatolt. Az alváz is hamar átrozsdásodik, ezért vigyázni kell arra, hogy a festék ne sérüljön rajta, mivel ez nagyon korán korrózióhoz vezet. Az első futómű félmerev hidas, ami a már személyautóknál is jól megszokott lengővillás, és gumiharangos megoldást jelent torziós rugókkal. Ezeknek a gumiharangoknak az állapotára is igen oda kell figyelni, mivel az esetleges sérülése miatt a sár és víz elegye hamar bejut, és ott 100 ezer forintokra is kiterjedő károkat tud végezni. Az autó önsúlya viszonylag kicsi, ami a sík terepen való ügyes mozgást lehetővé teszi, a hegymenettel már nem boldogul annyira jól, mint társai (mercedes G, toyota land cruiser)
Az ár/érték aránya magyarországon ennek a legkedvezőbb, emiatt rengeteg helyen találkozunk velük, és máig töretlen a népszerűségük, mind mindennapi, mind extrém használat mellett is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!