Ezt az üzenetett találtam: "FJX-188 ma 7-esen szolgált. Légkondi a tetőn figyel. :-) Jól néz ki, narancs kapaszkodók maradtak". Arra kérlek titeket, ha tudtok valamit a buszról, vagy esetleg képetek is van róla az új légkondijával eggyüt, akkor rakjátok fel erre a fórumba!
Ezek szerintem felfüggesztésileg eleve elrontott buszok. Amikor a frissen felújított Árpád fejedelem útján úgy remeg a kezem, hogy nem látom a könyvemben a betűket, az sok.
idézet a lastauto/omnibus c. újság januári számából:
"az egyik változás, hogy a volvó visszatért a merev első tengelyhez, felhagyván a független felfüggesztések alkalmazásának korábbi gyakorlatával. jó lenne tudni, miért döntöttek így a svédek, hiszen az egyszerűbb megoldás könnyen a menettulajdonságok és az utazókényelem romlását eredményezheti. vélhetően sokat nyomott a latban, hogy számotevően olcsóbb az új konstrukció előállítása. a változással együtt 55 fok lett a kerékelfordulási szög, és 7,1 tonnára nőtt a megengedett tengelyterhelés. a gyártó ígérete szerint a rugózás javításának köszönhetően a merev konstrukció dacára sem szenved csorbát a menetkényelem."
erről beszéltek vagy valami másról?
a harmadik adagunk létezik, hogy már ezt tartalmazza? (januárban írták, hogy idén térnek (tértek?) át erre.)
ha erről van szó, akkor viszont nem budapesti specialitás, hanem egyszerűen változtatás.
bár mondjuk, nem tudom, hogy jó lesz-e nekünk, ilyen utakra a korábbinál keményebb futómű. mondjuk nem is értek hozzá:) (a 412-esnél is így volt, szét is törtek a második szériás darabok ügyesen)
visszafelé már nem lép a BKV, tehát egy minőség már adott a VOLVON ebből csak jobb lehet. Ilyen változás pl az első hídé, ami más fajta , mint az első két sorozaton. Kicsit jobban viseli majd a magyar utakat. reméljük, bár néhány útra harckocsit kéne küldeni busz helyett.
Mindenesetre meg mindig az 1400 jarmubol allo BKV busz flottabol meg mindig kb. 850db IK 260 es 280-asa van.
Legalabb 100 uj szolo buszt kellene beszerezniuk evente valmai hitel vagy lizing konstrukcioban, ha ezt surgosen nem teszik meg 10 ev mulva nem lesz eleg busza a BKV-nak hogy normalisan kiszolgalja Budapestet, mert az 200-asok teljesen szetrohadnak.
ha minden jól megy igen. de ez nem a BKV telepére érkezést értem ezalatt. Csak MO.-n lesznek, később kerülnek átadásra . ez kb hónapos folyamat. Múlt évben február 15-én jöttek az első kocsik és március 18-án kerültek a bkv állományába. na ennyi az átfutása a kocsiknak.
tudtommal mostanában nem lesz szólóbeszerzés (már csak azért se, mert ahhoz tender is kéne, és kiírva még nem volt:), de azon is majd aki nyer, az szállít. (vagy volvo, vagy nem.)
Na látod ahogy írtad úgy igaz, most már akkor láttad te is A LÉNYEGET. Én a többi viszonylatról nemtudok nyáron nyilatkozni, mivel aki pótolt az szinte 100%-ban M2 volt, így én is. pótlás után én használtam a kondit, amíg kellett / hőfok miatt /. De valóba egyéni döntés szerint ment. Tudod AS szabvány szerint.
Bocsánat, a metrópótlón valóban így volt. A többi FKU-viszonylaton sajnos nem vették ilyen komolyan a PR-jelentőségét a dolognak. Aztán a szeptemberi kánikulában már nem érezték szükségesnek a hibás buszok forgalomból kivonását sem...
Azt gondolom nem tévedek, amikor azt írtam- egy magas hőfok felett kötelező,- mivel az utasítást be kell tartani, tehát kötelezö. A hőmérsékletet pedig a Deákon elhelyezett digit hőmérő adatai alapján mérték, onnan kérték az elrendelését a kondi bekapcsolásának, valóban az AVM-en keresztül. Emlékeim szerint csak a bekapcsolás volt elrendelve, a kikapcsolás / esetleges szükségtelenség miatt / már nem. Talán a M2 pótlón töltött jún11-aug19 közötti időszak elég volt rá, hogy jól emlékezzek. Egyébként a szabályozás pont azért jött létre, hogy egységes legyen a hőfokszabályozás a buszokon. Már amelyiken volt légkondi, hiszen vegyes volt a járműpark. Így is sok panasz volt ebből....
Én is, miután eszelőst tettetve, egy komolyabb botrány kíséretében, amiben a buszsofőr játszotta a naívát, hiába női szerep, becsuktam a busz összes ablakát... Ezt eljátszottam Karinthy és Gellért között, Bogdáni útnál már meg lehetett lenni a buszon.
Na ja. A nyári IC-ken divat, ha nem zárják be az ablakokat, hogy a "nyanyák" lehúzzák, mert mert melegük van. Na ettől rögtön bejön a kinti 35 fok, a fejedet meg leviszi a huzat. És közben érzed, hogy a légkondi nyomja be a hideget, de hiába...
Az újabb szériás Volvók hűtésével a nyáron amúgy többnyire meg voltam elégedve.
A légkondi az ajtó feletti sávban is működik, és hőfüggönyt von a nyitott ajtó elé, így nem tud betörni (annyira) a kinti forróság. A hőmérséklettel kapcsolatban kicsit tévedsz: nem bizonyos hőmérséklet (egyébként egy túl magas hőmérséklet) felett kötelező, hanem e fölött dönti el a diszpécser, hogy bekapcsoltatja-e. A bekapcsolási és kikapcsolási utasítás AVM-en érkezik, a tapasztalat szerint meglehetősen érdekes algoritmus szerint, néha öt percenként ki és bekapcsolva. A legrosszabb, hogy a ki és bekapcsolások lehetősége miatt nem tudják a vezérek kiálláskor bezárni az összes ablakot, vagy épp kinyitni, hiszen nem egész nap egy üzemmódban fog menni (ti. indulástól kora estig légkondival, vagy egész nap légkondi nélkül), hanem muszály nyitva hagyni a zárakat, hisz kell a levegő. De ha bekapcsoltatják a légkondit: akkor a nyanyák kinyitják az ablakot. Ez a nem mindegy.
Nem másztál bele sehova, a vélemény számomra szent dolog és nem kell azonosan gondolkodnunk. Viszont néhány állításod valótlan. Az én véleményem kitzárólag az FKU rendszámmal szerelt második sorozatu kocsikról szól. Ezek a zöld korlátosok.
1. A légkondi használata -utasítás van rá- KÖTELEZŐ. Metrópótló idején nyáron külön hőmérő volt kihelyezve a vonalon, ami mérte a külső hőmérsékletet. Nem emlékszem már hány C-foknál volt kötelező bekapcsolni a légkondit, ellenőrízve volt a használat. Az ajtó nyitás és zárás alatt a légkondi csökkentett teljesítménnyel üzemel, de lényegesen nem befolyásolja a működést. Jól tartja a hőmérsékletet.
Jó hogy szép lányok vannak, de én most konkrétan a VOLVO buszokra gondoltam, tudod azoknak mindnek / FKU rendszámtól / lányneve van. Ha gondolod mailben elküldöm a neveket. Egyébként a busz elején, a második és harmadik ajtónál levő üvegen olvashatod a nevét a busznak. Szóval én így gondoltam azt, hogy találj valami szépet a lányokban......
A tömeggel nem tudok mit kezdeni az adott..
Nem feltételeztem, hogy gondod van a BKV dolgozóival az írásod alapján.
Azért én hozzáteszem szerintem a pohár félig tele.