Igen, a MÁV számára teljességel megoldhatalan feladat hogy a hét első munkanapja elött, amikor köztudottan sok az utas, hozzácsapjanak még vagonokat egy szerelvényhez. Megnyugtatlak, a fejeseik nem azon a vonaton közlekednek. Csak az édesanyjuk csuklik!
sziasztok. lehet, hogy a kor teszi, de egyre inkább idegesítenek a vonatokon uralkodó állapotok.
tegnap a 1720as szegedről induló gyorson annyian voltak, hogy a peronon nem lehetett az egyik részből a másikba menni, ennyi embert én még nem láttam. HIHETETLEN, hogy 2003-ban ilyen körülmények között kelljen utazni. még a fülkében is álltak, olyan volt, mintha a héven ülne az emberfia. egyszerűen TŰRHETETLEN, hogy ne legyen két vagy három szaros kocsival több, amit oda lehet akasztani a vonat végére. talán jobban elférnének az utasok. fel nem fogom.
Én a hétvégén minden gond nélkül utaztam Miskolcra. Lehet hogy azért mert autóval mentem?:-))
BP-Pécs között viszont elég gáz a vonat közlekedés. Ha valaki Pécsről de. jönne BP-re, akkor vagy 10-kor vagy 14:15-kor tud csak jönni, hisz ekkor van IC. Közben dombóvári átszállással terészetesen van utazási lehetőség... Más nagyvárosokból szinte minig vany 12:00 felé egy IC.
A 2 másodosztályú kocsis szegedi IC-ceken a két kocsiból az egyik dohányzó. A dohányzó utasok is nem dohányzó jegyet vesznek zömmel, és úgy járnak át a dohányzóba, ha egyáltalán eljutnak odáig. (jó részük azért eljut, de mindig van néhány renitens). Tehát ez az arány eleve borul.
Ui: miért kell azt hallanom rendszeresen, hogy "már csak dohányzóba van hely"? Kinek van joga rongálni az egészségemet?
tavosoknek meg mindig nem jar a 67,5%?
IC-rol jut eszembe...sikerult mar olyan helyjegyet is venne, kis allomason, attelefonalva szamitogeppel ellatott allomasra, amin sek kocsisorszam, sem ulesszam nem volt feltuntetve...es igy is 20 percig tartott, pedig rajtam kiul teremtett tas nem volt so kozel, se tavol, jo nem?
a nemzetközi vonatokon (IC-n is) 3:7 arányban kell lenni a helyeknek (dohányzó/nem dohányzó).
tehát nehezen biztosítható, hogy egy 5-6 kocsis vonaton 1 külön kocsival betartható legyen a szabály. elvileg nyomáskülönbség van a szakaszok közt, ami arra van hivatva, hogy kizárja a füstöt. szóval elvileg...
ha "pecset" kifejezes alatt a diakigazolvany-ervenyesito matricara gondoltal, akkor azt kell mondanom, h nem tudja...de van egy papirja, amirol puskaz...:-))))ja, es nekem eddig kaller soha nem nezte, csak az ellenor, vagy hogy a fenebe hivjak, akinek piros karszalagja van.
Bonnie
ott a wc előtt szívta, de akkor is. ha nemdohányzóba vettem jegyet hadd ne kelljen füstöt szívnom ha wcre megyek.
azokat az eseteket le sem írom, milyen kiba nagy parszt bunkó jegykiadók léteznek speciel kaposváron (tisztelet a kivételnek) voltak szép esetek. szerencsére én nem húzom fel magam az ilyesmin (sem) csak ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy igen, EURÓPÁBA megyünk...
Volt itt korábban téma az IC-k nemdohányzóvá tétele, vagyis hogy egy ideje már csak egy db dohányzó kocsi van az IC-ken, a többi nem dohányzó. Legalábbis ezt hittem a mai napig... Ugyanis a reggel 9-es Hernád IC-vel jöttem Miskolcról Budapestre, ami mint utóbb kiderült, Kassáról jön. A kocsi nemdohányzó és másik része üveggel van elválasztva, nincs ajtó, de ez ugye ma már mellékes (de azért lenne egy-két kedves szavam ahhoz, aki ezt anno kitalálta!) Egyszer csak füstszagot éreztem, és nem is csalatkoztam: a - volt dohányzó - részben vígan pöfékeltek többen is. Az arrajáró kalauzt meginterjúvoltam, hogy ugye jól tudom, hogy csak egy dohányzó kocsi van és az nem ez? Válasz: mivel ez _nemzetközi_ járat, ezért ez nem így van!!! (És én még örülhettem, hogy viszonylag nem túl sok füst jött át, de a dohányzó részben láttam erősen fulladozókat...)
KÖNYÖRGÖM, ha ez tényleg így van, akkor olyan kocsik közlekedjenek nemzetközi IC-ként, ahol a dohányosok el vannak választva (ajtóval!!!) a nemdohányzóktól!!! A jelenlegi megoldás az úszómedence belehugyozós és nem belehugyozós részekre osztásával egyenlő :-(
PS: Hol lehet ilyesmi ellen felemelni a szavamat? A MÁV weboldalán úgy látom, nem kíváncsiak a véleményemre... Naív vagyok, ugye?
fűtés témához hűtés:
én 4 éve járok ic-vel bp-re hetente, de nem sok olyan meleg napra emlékszem, mikor véletlenül működött volna a légkondi a vonaton. tegnapelőtt is majmegdöglöttem.
arra van eszük, hogy újságban hirdessék, hogy hány nap múlva szedik össze a szemetet a pályaudvaron...
Ha a vasút nem tud helyet biztosítani a vonaton (a megvásárolt helyjegy ellenére), köteles visszafizetni annak árát.
Egesz pontosan 5-szoroset, felteve, hogy 30 percen belul nem talalnak az utasnak helyet.
Az pedig egy utolso szemetseg, hogy nemcsakhogy megszunt a beszallokartya az IC-ken, hanem meg potdij is van.
"A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést"
Már sok százszor leírtuk jó páran a Buzulls-ban is, hogy a vonatokon nincs fűtési idény. (Vasuti) épületekben létezik a fogalom, de a vonatokon nem.
Az alapszabály az, hogy 20°C-t biztosítani kell.
"Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés."
Az E.12. utasítás alapján ebben az esetben a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálónak, vezető jegyvizsgálónak lenne a feladata a hőmérséklet megfelelő szabályzása.
Ha a vasút nem tud helyet biztosítani a vonaton (a megvásárolt helyjegy ellenére), köteles visszafizetni annak árát. Régen ki lehetett adni "felszállási engedlélyt" a vonat összes férőhelyének 10%-áig, de ezzel nem biztos, hogy találni ülőhelyet. Ilyet ma már nem lehet kiadni IC,IP,ICR-vonatokra.
A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést. A mozdonyvezető ezen csak annyit tud szabályozni, hogy be/ki. Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés.
Én már csak azt nem vágom, hogy mi a jó francért kell a legnagyobb tavaszi hőségek idején is fűteni a vonaton. Még télen is elviselhetetlenül be szoktak melegíteni, de ez ilyenkor még idegesítőbb.
Én meg olyat láttam, hogy a Nyugatiban baleset miatt nem érkezett be a szerelvény, és egy szedett-vedett szerelvényt tudtak csak kiállítani, amire a hangos szerint helyjegy nélkül is fel lehet szállni. Biztos örült ennek az, aki előre megvette a pótjegyet...
Persze lehet, hogy visszafizették az árát, de ettől még nem igazán lett kisegítve.
Ciki vagy nem velem mar megtortent ilyesmi. Ez meg a legjobb helyeken is elofordulhat.
Az en esetem meg az expresszvonatok koraban tortent. Kozolte a hangos, hogy a vonatunkon nem lesz 25-os es 26-os kocsi, de minden kedves utas azon-nyomban visszakapja a helyjegye arat, es kap beszallokartyat is.
Egy kicsit tán ez tulzás, de tényleg előfordul, hogy olyan műszaki hiba történik egy kocsin, hogy azt nem szabad visszafordítani, hanem javításra kell küldeni. Azért ciki lenne azt mondani az utasnak: igaz, hogy van helyjegyed, de pont ez a kocsi nem lesz, ezért most nem mész sehova, vagy állhatsz egész úton.
"Szíjjártó Péter fideszes képviselő a gazdasági miniszterhez intézett interpellációjában súlyos pazarlással vádolta meg a MÁV vezetőit, illetve a vasutasokat képviselő szakszervezeteket. A képviselő szerint a vezetők aránytalanul sok fizetést, illetve egyéb szolgáltatást kapnak.
Szíjjártó Péter fideszes képviselő, a Fidelitas alelnöke szerint a MÁV szakszervezeti vezetői 800 ezer forintot kapnak havonta, emellett 8 havi prémium, korlátlan mobiltelefon-használat és 5 millió forintos életbiztosítás jár nekik. A MÁV csúcsvezetői pedig - az ellenzéki politikus információi szerint - 1,2 millió forintot keresnek havonta, emellett 12 havi prémium illeti meg őket, mobil- és autóhasználat, valamint életjáradák szintén jár nekik.
Szíjjártó úgy tudja, egy mozdonyvezető ugyanakkor legfeljebb havi 150 ezret kereshet. "Hogyan tudják képviselni a vezetők vagy az a szakszervezeti vezető, akinek az irodájában intarziás bútor van és ennyit keres, az egyszerű vasúti munkást?" - tette fel a kérdést a képviselő Csillag István gazdasági miniszternek.
A politikus a magas fizetéseket azért is kifogásolja, mert úgy tudja, hogy a MÁV idei üzleti tervében 32 milliárd forintos hiány szerepel. "Több milliárd forint a vezetők prémiuma, miközben bezárják a vasúti óvodákat, amelyek fenntartása 100 millió forint körül van évente" - sorolta Szíjjártó, aki szerint inkább a vezetők fizetéséből kellene elvenni.
A MÁV nem kívánt reagálni a politikus által felsorolt számokra, mint mondták, a gazdasági miniszter majd megválaszolja Szíjjártó kérdéseit."
ORIGO
Jó, hogy verik a tam-tamot!
Azér az 50 millás tavalyi végkielégítés ellen IS szól6tak volna!!
Es persze ezt meg kell szervezni rendesen: kell a ket ember, aki tud egymasrol, kell, hogy mind a ketten ugyanazt a vonatot valasszak, ugyanolyan kedvezmenyt vegyenek igenybe, es hogy tutira ott legyen mind a ketto. Amibol ezt leszervezik, abbol mar ki tudnanak fizetni meg egy helyjegyet, es maris nem kell alkalmazkodni egymashoz.
Szoval szerintem ez nem lehet komoly ok.
Ilyesmi miatt szivatni az orszag osszes penztarosat, meg szarakodni a jegyekkel, igazolvanyokkal?
Nevetseges...
Újabb adalék: Tatabányán kellett átvennem egy csomagot. Úgy terveztem, hogy gyorsvonattal leérek 10.55-re, és a 11.15-ös IC-vel jövök vissza. A pénztáros kurvára nézte a menetrendet, majd megjegyezte: Le sem ér akkora! A menetrendben így van - modnom én. Hááát, én nem lennék ilyen biztos!
Bízom a cégben! - jegyeztem meg, a pénztáros észre sem vette az iróniát a hangomban. Itt tart ez a trágyarakás cég, kb. 60 kilométerre nem lehet eljutni késés nélkül, és ezt már az alkalmazottak sem hiszik! Egyébként sikerült megfordulni!