Keresés

Részletes keresés

DJ Szegecs Creative Commons License 2003.04.06 0 0 368
Ezen már én is filóztam, főleg amikor előttem állt valaki a pénztárnál, és a meglévő jegyéhez akart ICpótjegyet venni, mire előásatták vele a menetjegyét, ezzel is feltartva a sort...
Előzmény: hoppaaa (367)
hoppaaa Creative Commons License 2003.04.02 0 0 367
Kérdéseim lennének az új helyjegy kiadási renddel kapcsolatban.
Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?
Ha többünknek veszünk jegyet, lehet válogatni, és tépegetni a hosszú csíkot darabokra úgy, hogy mindenki kezében a saját jegyei legyenek.
Ráadásul arra is ügyelni kell, hogy a jegy megfelelő hosszúságú maradjon, mert máskülönben érvénytelen.
Miért nem adhatom át a helyjegyemet másnak, ha én nem utazom, de az ő jegye történetesen nem olyan típusú mint az enyém (más a kedvezménye)?
(Még így is nyereséges a MÁV-nak mert eggyel több jegyet vettek a szükségesnél.)
A jegy visszaváltásához miért kell személyi igazolvány? Van-e joga a pénztárosnak betekinteni az én személyi adataimba?
Kis értékű jegynél nyilván nem fog sorbanállni az ember, menjen inkább üresen a vonat....(főként, mivel volt olyan tapasztalatom, hogy a pénztárnál nem váltották vissza a jegyet, mondván, hogy nem fogják tudni eladni)
Miért van megkülönböztetve a 100km-ig szóló és az annál nagyobb jegy az utazás szempontjából? (érvényességi idő, utazás első napja) Manapság már nagyobb távolságokból is ingáznak az emberek. (bár ezt az ingázást idejemúlt kifejezésnek tartom)
Egyenlőre ennyi. Hátha tud valaki válaszolni...
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.01 0 0 366
Tegnap mentem Pestről a BP-Szeged vonalon. A WC-ben volt papír! Igaz, víz nem volt a lehúzáshoz, Istenem, nem lehet mindent!
Deashi Barai Creative Commons License 2003.04.01 0 0 365
Hmm, én tapasztaltam némi javulást az Istvántelek-Nyugati távon. Menetközben nem áll meg 2-3 alkalommal a vonat, csak az utolsó 200 métert teszi meg lépésben. Az eredeti 12 perces menetidőt rendszeresen 15 alatt hozza.
Előzmény: Plébános (364)
Plébános Creative Commons License 2003.04.01 0 0 364
pfff, fölháborító, hogy a vasút milyen igénytelen néha.
a szokásos vonat 10-ből 2szer ér be 5 perces késésen belül az állomásra. legtöbbször negyedórát szok késni, de ami ennél kisebb, azt már észre sem vesszük...
de nem ebből kéne kiindulni.
elegem van belőle, hogy drága, pontatlan és koszos.
Infomaker Creative Commons License 2003.04.01 0 0 363
Ne feledd:

"A térképeken megrajzolták, ez itten kérem, Magyarország"

..Bikini

Braces Creative Commons License 2003.03.21 0 0 362
Évekig Budapest-Békéscsaba vonal. IC nem jöhetett szóba, mert akkor kések a suliból.
Kosz, rettegés, hogy összeszedek vmi fertőzést (no nem azért, mert klotyóra mentem, elég volt ránéznem az ülésre). Wc szóba sem jöhet, inkább kiizzadom, ha kell, de én a baciraktárt messze kerülöm. Hazaérkezés után, vetkőzés, az összes viselt ruha kimosása, zuhany, hajmosás. Szerencsére csak havonta egyszer kellett ezen a vonalon utaznom és csak vizsgaidőszakban többször.
Most a Budapest és Simontornya között ingázok. Hó nincs, jó idő van, de akkor hogy a fenébe késhet a vonat fél órát? Csak reménykedhetek abban, hogy a buszom (ami mellesleg az utolsó csatlakozás) megvárja, míg beér a vonat. Kosz, no világítás. A fűtés rapszódikusan van megoldva. Az egyik kocsi jégverem, a másik a szahara. Lepukkadt állomás, aminek a bejárati ajtaja havonta háromszor beadja a kulcsot, ezért csak az állomásépület megkerülésével tudok a buszmegállóba menni (ami amúgy pont a bejárati ajtónál van). Persze a kerülő úton nincs világítás. Igaz, hogy csak kb. 1/2 - 1 perc a plussz idő, de sötétben a jeges járda életveszélyes (ami tele van kátyúval).
Aztán még sorolhatnám....

E.

Előzmény: cukorbogar (361)
cukorbogar Creative Commons License 2003.03.20 0 0 361
hát szerintem "nagy biznisz" lenne! Mert ha van elég hely, akkor esetleg van olyan autós is, aki azt mondja, hogy inkább megy vonattal, mert olcsóbban kijön, és esetleg az utazók is jobban érzik magukat, hogy nem kell élethalálharcot vívni a jegyekért.
Egy esetem: péntek este indultam haza (Bp.-Szeged, az IC-rendeléssel nem is próbálkoztam, mert már voltam tapasztalataim (100 db újratárcsázás, vérnyomás fokozatos emelkedése..:), de időben elindultam.
Beálltam az ötvenméteres sor végére, halálos nyugalomban, ugyanis még 40 percem volt. Há! Aztán már csak 10 percem, végül, amikor még tízen álltak alőttem, és "a vonat kettő perc múlva indul", minden emberi számítás szerint is esélytelenné váltam, kiugrottam a sorból és odafutottam a vonathoz. Mondom a kalauznak: "Jóembör, mi lögyön mostan, nincsen neköm jegyöm Szögedre."
Na, az lett, hogy ugye, a kalauz köszöni szépen az információt, és nem néz bliccelőnek, de ha a nyomorult utas a vonaton veszi meg a jegyét, az plusz ezer forint. Kész. (Plusz maga a jegy, természetesen.) És mindez azért, mert a hülye utas, ne vegye meg a vonaton. De akkor hol vegye meg?
Azóta ami igazán bevált, az Andrássy úti MÁV-izé, ahol ezt kényelmesen, kulturált körülmények között meg lehet tenni, még székek is vannak, meg sorszámhúzás. Európai. De csak főműsoridőben van nyitva, tehát, ha valakinek nem megoldható 9-17 között, az bukta, annak marad Nyugati, a Keleti, meg a Déli.
A takarítás, vagyis annak a hiánya meg felháborító, ehhez vehemensen csatlakozom. Részben azért nem járok gyorsvonattal (vagyis sebessel), mert undorító állapotok uralkodnak.
Előzmény: freebela (349)
FOMA Creative Commons License 2003.03.06 0 0 360
Nem. A MÁV nem hatóság, de sok jv. még mindig meg van győződve róla, hogy ehhez joga van.
Előzmény: Plébános (359)
Plébános Creative Commons License 2003.03.06 0 0 359
hali.
képzeljétek mi történt a minap szeged-pest között. mögöttünk ült egy srác, diákja volt neki. jött a kaller, elkérte az igazolványt, és megállapította, hogy hamis. mondván a matrica nem olyan, amilyennek kell lennie. a csávó tiszta ideg lett, mutogatta a körletelhagyási engedélyt, mivel a bolyaira járt, a kaller nem akarta elhinni, hogy nem hamis az igazolvány. be is vonta.
kérdés: jogszerűen járt-e el?

kösz

Deashi Barai Creative Commons License 2003.03.03 0 0 358
Már 26 Ft a jegy...:-) Még jó hogy hetekig lehet vele utazni, még egy arra járó kalauz kezeli, és a dátum sem tűnik fel neki.
A víztornyok szépek, főleg télen, hósipkával tetszettek. Kár, hogy semmi közük az állomáshoz. Ha az ember beles a MÁV terület kerítésén - amin belül a tornyok is vannak- többfajta gőzmozdonyt is lehet látni, rozsdaette és felujítottakat egyaránt. De az a telep is iszonyatosan lepusztult összességében.
Előzmény: kambekk (356)
kambekk Creative Commons License 2003.03.02 0 0 357
Ime az előbb említett víztornyok.

Ugye szépek?

Előzmény: kambekk (356)
kambekk Creative Commons License 2003.03.02 0 0 356
Üdv D.B.!
A leírásod nagyon találó. A helyzet már évek óta ilyen. Ám én mégis szerettem ezt az állomást (a MÁV Művházba jártam egy időben estisuliba). Szerintem Pesten már csak egyedül itt látható fából készült víztorony. És mindjárt kettő is!
Az állomás helyi közlekedéshez is kiválóan lenne, diák áron 23 forintért minimális rágyaloglással 10-12 perc alatt elérhető onnan a Nyugati. Ezt BKV-val onnan igen áttételesen lehetne csak megtenni.
De az állomás jelen állapotban kétségkívül SIRALMAS!
Majd ha egyszer tarifaszövetségülünk...
Előzmény: Deashi Barai (354)
freebela Creative Commons License 2003.03.02 0 0 355
Tisztelt IC-vel utazó fórumosok!

Egy barátomtól megkérdeztem, mi is a helyzet ezekkel a sokfajta áru IC-pótjegyekkel. Mivel ő teljesen ebben a témában dolgozik (de nem ő találja ki!:), ezért elmagyarázta.
Minden IC-re kell venni pótjegyet, vagy helyjegyet!!!
Az IC pótjegyek ára „alapesetben” 440 Ft.
Kedvezményes áru IC pótjegyek: A vasút egyes viszonylatokban, és egyes napszakokban – a kevésbé kihasznált vonatokon – kedvezményes áru IC pótjegyeket vezetett be. (ez már úgy 2 éve megtörtént). A kedvezményes pótjegy ára változó. Ha valaki pénteken, vasárnap a megszokottnál drágább pótjegyet kap, az nem azt jelenti, hogy aznapra megdrágult, csupán azt, hogy ezeken a napokon nem kedvezményes.
„Erősítő kocsik”: Ha a vonathoz nem IC kocsit is kapcsolnak a nagyobb utasforgalom miatt, a pótjegy ára a „rendes” vonatrészhez képest eltérő mértékű lehet. Ha másodosztályú nem IC kocsit raknak a vonathoz, akkor csak a helyjegy 120 forintos árát kell megfizetni. Ha 1. osztályú kocsit raknak a vonathoz, annak elvileg a komfortfokozata közel olyan, mint egy 2. osztályú IC kocsié, ezért 2. osztályú jegyet + rendes pótjegyet számolnak föl. Helyjegy nélkül ezeken a kocsikon sem lehet utazni! Viszont ha ide kapott valaki jegyet, és indulás után hagyományos IC kocsiban talál magának üres helyet, oda átülhet. Az esetleges díjkülönbséget a jegyvizsgáló pótdíj nélkül számítja föl.
„Nem IC színvonalú kocsikkal közlekedő IC-k”: Egyes nemzetközi forgalomban közlekedő nevükben is IC-vonatok utasai sorra reklamáltak, hogy a vonatban lévő nemzetközi (nem MÁV-os) kocsik színvonala nem üti meg a hazai IC-k színvonalát, és ezért nem kéne ennyit elkérni. A vasút nekik igazat adva csökkentette ezeknek a vonatoknak a pótdíját, esetenként csak a helyjegy árát kell megfizetni.
Nem helyfoglalással közlekedő IC-k: Ez az új jelenség amivel Maz is találkozott (266-os hozzászólás). Például a Kvarner IC esetében is többször gondot okozott, hogy nemzetközi forgalomban csak fakultatív helybiztosítás volt, így a nemzetközi utasok sokszor leültek azokra a helyekre, amiket belföldi IC-utasoknak borsos árért eladtak. Ezeken a vonatokon bevezették, hogy az utasok nem kapnak helyszámot, oda ülnek, ahol nekik az szimpatikus, és ezért nem is számítják föl a díjat. (a 440 Ft-os IC-pótjegy díjából levonták a 120 Ft-os helyjegy díját, így lett a 320 Ft-os pótjegy). A helyelosztó gép elvileg csak annyit jegyet enged kiadni, amennyi a vonaton van.

Előzmény: Maz (313)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.24 0 0 354
Hadd osszam meg leggyakrabban látogatott vasút állomásommal kapcsolatos észrevételeimet, most van némi időm.
Szal, Istvántelek (alias Landler Jenő járműjavító) a Nyugatitól 12 percre, két megállónyira található.
Hagyományos lépcsős megoldással közelíthető meg, miután a nép álltal használt "életveszélyes" utat betonfallal leválasztották. A lépcső igen korhadt és a vas részek nagyon korrodáltak. Természetesen senki sem takarítja, hóban igen nehézkes rajta az átkelés, szinte lehetetlen. Három lámpa hivatott sötétben bevilágítani, de évek óta nem világított kettő, és most már a harmadik sem. A napokban egy embrei szarkupac volt fent látható, mellette egy valszeg seggtörlésre hasznáét bugyival.
A két sínpár között húzódik a peron és az épület. Maga a peron teljesen fedett, a födémet nagy, T alakú oszlopok tartják. Persze minden málik, rohad, graffitis, mocskos. Világítás részben megoldott. Nagyobb esőben a kihangosító rendszer beázik, és nagyon hangos statikus zörejeket bocsájt ki. A váróterem egykor padokkal, olajkályhával fel volt szerelve. A folyamatos vandalizmusnak köszönhetően ablakait, ajtajait LEFALAZTÁK. A végső megoldás... A jegypénztár két nagyon masszív vasajtóval zárható. A WC szintén évek óta befalazva áll. Természetesen szemetesek sincsenek évek óta.
Igazából folyamatosan várom, valamilyen okból mikor szüntetik meg az egészet, mekkora teher lekerülne a MÁV karbantartó osztályának válláról...

Ki tudja ezt überelni? Szvsz ez a leglepukkadtabb vá. BP-n de 1z 1-7-be az országos szinten is belefér.

Plébános Creative Commons License 2003.02.24 0 0 353
hali.
múlt heti termés.

1610es szegedi gyors a nyugatiból. 1555kor már csak nagy küszködéssel van ülőhely a vonaton.dacból nem ülők le:)
a folyósón kökire száll az első roham, olyan volt mint a 4es villamos, egész kecsóig. a mellettem álló cigán puró cigijét kénytelen voltam elviselni, igaz nyitott ablak mellett...de jó is volt.

a kaller alig fért el a folyósón, annyian voltunk. ilyen tömeget már rég nem láttam!
ja víz nuku a retyóban, szokás szerint.

ez nem azért van, mert a hidegben befagynak a vezetékek?

Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.24 0 0 352
Én szombaton a 19:50-es nemzetközi gyorssal (Rákóczi?) jöttem haza Miskolcról. Csodák csodájára a fűtés rendben volt. Sőt, most volt víz is.
Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.24 0 0 351
Talán ugyanabban a sorban álltunk?:-) 20 percig szoptam még megkaptam a jegyemet.
Tegnap jöttem haza a Miskolci vonaton Nyékről. A vonat már Miskolcon megtelt, úgyhogy csak állóhelyre tudtam helyet biztosítani magamnak... A sok tahó meg ott dohányzott a folyosón, ablakokat persze lehúzták mert ők sem bírták a saját szagukat. Majdnem felrobbantam. Hatvannál be tudtam ülni egy dohányzó kupéba, megváltás volt, 6-ból 3 ember bagózott, persze folyamatosan lehúzott ablak mellett. Olvasni sem tudtam mert nem volt világítás.
Szal ez a beírás nem teljesen a MÁV ellen szól, de ők nem biztosították a nyugodt utazás feltételeit újfent.
Előzmény: Törölt nick (350)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.24 0 0 350
A cég újabb húzása. Csütörtökön 25 percet álltam sorba a jegyért a Nyugatiban. Első osztályra kértem, de persze másodosztályra adtak. A nyanya még lebaszott, hogy miért nem azt kértem. MÁV rulez.
freebela Creative Commons License 2003.02.21 0 0 349
Kedves HZX!

Tényleg érthetetlen, hogy miért nincs két szomszédos megyeszékhely között rendszeres gyorsvonati közlekedés, de azért azt be kell látnod, hogy az nem úgy megy, hogy előkapok még vagy 10 IC szerelvényt a varázskalapból. 1 IC kocsi nem annyiba kerül, mint egy autó, vagy busz. Nem akarok hazudni, de több tízmilliós nagyságrendű összegről van szó, és ha már lenne is ennyi pénz nem biztos, hogy IC-kocsira kéne költeni, mert nem csak az van a világon. El kéne érni, hogy alacsonyabb rendű vonatokon is kultúrált körülmények között utazhassanak.
Egyébként a jelenlegi IC kocsiállomány átlagos kihasználtsága 60-80% körül van. Természetesen pénteken, vasárnap délután és hétfő reggel ez az arány 100%, és még többre is van igény, de kérdés hogy 3 félnapért olyan nagy biznisz lenne-e még kocsikat venni?

Előzmény: HZX (315)
petike23 Creative Commons License 2003.02.21 0 0 348
Azért az is elég gáz, hogy a MÁV automatából vásárolható jegyének a hátlapján "kiválló" úticélként említik Ausztriát..

Egy kicsit sok az "l" abban a "kiválló"-ban.. :)

petike23

rg7 Creative Commons License 2003.02.20 0 0 347
Cegléd sajnos mindenképpen a MÁV hálozatán található Bermuda-hármoszög egyik sarka/csúcsa, és ezt a vasúti alkalmazottak is így gondolják(már aki nem ceglédi:))).
Előzmény: vas-utas (338)
Maz Creative Commons License 2003.02.20 0 0 346
Tudni tudták, de pénz akkor sincs rá, hogy ez hogyan, kinek a felelőssége az már magos politika inkább, mi egyszerű halandók ezt nem érthetjük:-(
(Félreértések tisztázása végett: nem vagyok vasutas.)
Előzmény: vas-utas (337)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.20 0 0 345
Tényleg olvassák? Kiváncsi lennék az arckifejezésükre, mikor "dicsérjük" őket!
Előzmény: marslakó (344)
marslakó Creative Commons License 2003.02.20 0 0 344
Pedig úgy tudom, hogy van, aki. De nem attól lesznek hirtelen szabadak a vonalak...
Előzmény: Törölt nick (343)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.20 0 0 343
Csak nem olvassák a topikot? Neeeem, ezt nem hiszem el...
Előzmény: Gombócartúrné (342)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.20 0 0 342
Hihetetlen, elértem a keletit.
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.20 0 0 341
Naja, csak bennem meg megy egyre feljebb az ideg, hogy nem tudok reggelre jegyet foglalni. Múlt héten sem tudtam. Este 11-kor foglalt volt. Megpróbáltam reggel 1/4 7-kor, akkor is foglalt volt.
Úgy mentem ki a pu-ra, hogy ha ezek után azt mondja a pultos néni, hogy csak első osztályra van jegy, megverem :)

Mikor volt ez a bizonyos reklamáció, nem szégyellte azt mondani a központi info, hogy menjünk ki a legközelebbi pályaudvarra, és vegyük meg a jegyet.
Naja, csak tőlem a legközelebbi pu. oda vissza több, mint 2 óra utazás.

Előzmény: Törölt nick (340)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.20 0 0 340
Még egy példa arra hogy a MÁV-nál még mindig 1950-et írnak! Annyire beleszarnak az egészbe, hogy még azt sem tartják fontosnak, hogy hazudjanak - minek, úgysem rúgják ki a felelőst. Istenem, ezeket beraknám szalag mellé dolgozni, (máshoz nem értenek) valami szemét multihoz, és DOLGOZTATNÁM őket.
Előzmény: Gombócartúrné (339)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.20 0 0 339
Kisebb nagyobb kihagyásokkal, újrahívós telefonnal reggel 10 óta hívom a Keleti pu. jegyfoglalás számát. Természetesen folyamatosan foglalt. Nyilván félre van rakva. Amikor egyszer emiatt reklamáltam a központi info-n, furcsa mód ezt nem is tagadták.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!