Mondjuk abban, hogy a GANZ vegetál, az is szerepet játszik, hogy nem igazán kap megrendelést. Mert kitől veszünk villamosokat? A németektől, huszonakárhány évesen. És mozdonyokat? A Siemenstől. Így mitől kéne jól mennie a cégnek?
A Ganz sajnos NEM működik, hanem ahogy Te és rg7 is írta vegetál.:-((( Ha majd lesz ismét személykocsigyártás, mozdonygyártás és FEJLESZTÉS, akkor elmondhatjuk, hogy működik.
De nem kell aggódni, mert a mozdonyok tekintetében ugyan ez a helyzet. Úgyhogy nem fog előfordulni az a helyzet, hogy mozdony lenne, de nincs mit elhúzni:)))
Már most is számtalan olyan V43 és V63-as van, aminek le van csökkentve a sebessége 80 km/h-ra.
És sajnos eljutottunk azon kritikus -lecsökkentett sebességű mozdony- darabszám fölé, amikor már nem csak tehervonatra adják ki ezeket, hanem személyvonatra is. Mondjuk a ebben a király menetrendben nem vehető észre a lassulás a 10-15 perces menetidőtartalékoknak köszönhetően.(40a, 30a elővárosi vonatokról beszélek)
Ez komoly?? Nem hiszem el... Akkor remény soncs hogy a következő években bármi javuljon...
Mi van a Ganz Motor és Ganz vagon nevű cégekkel? Ők hivatottak technikailag javítani a siralmas feltételeken nem? Hihetetlen, hogy az államnak nincsen pénze a megrendelésekre, csodálkoznak ha bezárják a kapuikat (ők is).
Már írták előttem is, de év közepére kb. 1600 db személykocsi fog kiállni a "sorból", illetve ennyinek lesz lecsökkentve a sebessége...
Úgyhogy azért nincs több kocsi hozzácsatolva csúcsban a vonatokhoz, mert nincs.
És úgy néz ki, hogy nem is lesz, ha a pénzügyi ill. gazdálkodási feltételek nem változnak.
"a késések csak télen játszanak be, nyáron szerencsére a hőség nem lassítja a vonatokat"
Plébános úr, meg kell hogy cáfoljalak. A vonatok nyáron IS késnek. Tapasztalatból tudom.
A tisztaságról: én nem tudom elfogadni, hogy koszosak a vonatok. Merthogy mindig azok.
Az, hogy nincs elég kocsi a vonatokon talán érthetőbb, ha tudja az ember, hogy idén ezerpárszáz személykocsi fővizsgája jár le(olyasmi, mint autóknál a műszaki), de pénz csak kb 600 felújítására van. Tehát örüljünk, hogy egyáltalán van kocsi:-(
Mostanában úgy hozta a sors, hogy minden hétvégén utazunk a szeged-nyugati vonalon. hát, mit mondjak, izgalmas szok lenni. a 1610es, nyugatiból induló vonaton már fél négykor annyian vannka, hogy piszok nehéz helyet találni.ősszel volt olyan, hogy két kocsi le volt zárva egész ceglédig, mert csak ott szálltak fel a gyerekek, akik persze csak kecskemétig mentek. a vonat többi kocsijában meg mint a heringek, ültek-álltak az emberek.
röhej.
egyzserűen nem értem, hogy nem lehet több kocsit a vonatra akasztani? azt még megemésztem, hogy koszosak a vonatok, mert nem lehet őket mindég takarítani, kiglancolni, de kérem szépen, mi baj lenne belőle, ha a kék mozdony nem 9 hanem 12 kocsit vonszolna maga után? az út, ami tíz éve 2 órábe telt, most majdnem három, késéssel együtt meg is van annyi.
a késések csak télen játszanak be, nyáron szerencsére a hőség nem lassítja a vonatokat.
a minap annyian voltak már kecskeméten a vonaton, hogy cegléden alig tudtak felszállni...katasztrófa.
hihetetlen, hogy ez ellen senki nem akar,tud, bír tenni semmit...!
mi lesz így ezzel az országgal, a fél világ rajtunk röhög majd, hogy milyen fos vonataink vannak.
mondjuk meg lehet szokni, hogy játszós ruhában ül az ember vonatra, de akkor is.....
már csak azért, mert a minap a keletiben akartunk szegedi jegyet venni a kökitől, de a pénztáros azt mondta, hogy onnan csak közvetlen jegyet adhat, aminek az egyik vége a keleti....
Oh, azok a régi szép idők, egyetem, személyvonat Miskolcról Debrecenbe (nehogy már gyorsvonat járjon az ország 2. és 3. legnagyobb városa között), barátnő miatt fel Pestre, éjszakai telefonálás az IC helyfoglalásra, foglalt telefonok, hosszas eredménytelen kicsengések... Mostanában pedig kedden kell megvenni a jegyet hétvégére, mert különben IC hely nuku, igazából ha ilyen jól megy az IC biznisz, nincs még 10 rohadt szerelvény, ami hozhatná a profitot? Azon csodálkozom, hogy nem volt még belőle újságcikk/botrány, hogy 2 millió emberre 3 telefonszám van IC helyjegyrendelni.
A Kvarner nemzetözi IC-n most szombaton reggel utaztam haza. IC pótjegy volt, helyjegy csak a nemzetközi forgalomban utazó utasoknak. Mit ne mondjak, 7 éve utazok rendszeresen Bp-Kaposvár között, de hirtelen nem tudtam mi a fene is van.
Ez volt a jegyem.
Szeretnék megkérdezni két dolgot, mivel annak idején ugyan vasútüzemi technikusként végeztem a bebritsben, de az már vagy 10 éve volt, nem emléxem a dolgokra...
1. leszállítható-e a vonatról a diákigazolvánnyal rendelkező utas abban az esetben, ha az igazolványa nem érvényes?
2. ha mondjuk a nyugatiban szeretnék venni jegyet egy olyan viszonylatra, amelyet nem onnan szeretnék megkezdeni (pl. szeged-békéscsaba), megtehetem-e? magyarul, vehetek e nem kezdőállomáson jegyet egy adott viszonylatra?
Szvsz nem kell aggódnod. Nem tudom, hogy Maz pontosan mire gondolt, de az IC-pótjegy továbbra is tartalmazza a helyet, így nyugodtan utazhatsz a 80-ason rohangáló IC-ken. Lehet, hogy a horvát Bl-ken nincsenek megszámozva az ülések?
"Január 1 től(?) az IC pótjegy alapvetően nem tartalmazza a helybiztosítást"
Hogy őszinte legyek, én ezt egyáltalán nem értem. Akkor ezentúl, ha felszállok a mittomén, Sajóra, jeggyel+pótjeggyel, nem biztos, hogy biztosított a helyem? Vagy mi?
"Január 1 től(?) az IC pótjegy alapvetően nem tartalmazza a helybiztosítást"
Ez baj, mert az üzletszabályzat nem változott, az IC-pótjegynek tartalmaznia kell(ene) a helybiztosítást is. A horvát Al és Bl kocsik valóban 3 sorosak (a kedvenceim egyébként), de ha ez SZVÖR I. szerint is így van - márpedig így van - akkor ez nem szabadna, hogy zavarja a helykiadást.
Nem minden IC-re kell helyjegy, ez biztos, az Elvirán meg lehet nézni. Például (asszem' január 1-től) a Dráva IC sem helyjegyköteles, de gondolom, ha akarsz, lehet rá váltani. (De csak a belföldi részen; ha külföldre utazol vele, akkor kell a helyjegy.)
Az Elvirán ezt úgy írják, hogy Belföldi forgalomban helyjegy nélkül vehető igénybe.
Sebesvonat azért, mert nem áll meg mindenhol, a személyvonat pl.: minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Helyjegy az, ami régen az expresszekre kellett, ez csak a helyfoglalás díja. Ilyen kellett nemrég még a Kvarner IC-re is (Horvát nemzetközi kocsik, vagy a régi magyar fülkés IC kocsik, 6 ülés/kupé)
IC/IP pótdíj eddig a különböző (nem létező) szolgáltatások díját tartalmazta, ezeken felül pedig a helyfoglalás díját.
Január 1 től(?) az IC pótjegy alapvetően nem tartalmazza a helybiztosítást(szintén Kvarner IC-re tudok hivatkozni, most termes horvát IC kocsik vannak soronként 3 üléssel) Az "igazi" IC-ken pl Somogy, Napfény, stb a jegy tartalmazza a helybiztosítást is.
Szakértő ugyan nem vagyok, de a sebesvonat attól sebesvonat, hogy szemben a személyvonattal, nem áll meg valamennyi állomáson és megállóhelyen, de több helyen áll meg, mint a gyorsvonat. Igazából nincs általános szabály, de gyakori, hogy a sebes a vonal állomásain megáll, a megállóhelyeken egyáltalán nem vagy csak a fontosabbakon. Olyan is előfordul (pl. a 40-esen), hogy a vonal egy részén tkp. gyorsvonatként közlekedik, egy részén pedig minden állomáson, megállóhelyen és bokornál megáll. Meghatározó lehet a vonatra alkalmazható legnagyobb sebesség is, pl. ugyanazon a vonalon a gyors 120-as, a sebes 100-as kocsikból áll. A jelenlegi helyzet azonban az, hogy a vonatokat általában az egyre gyakrabban alkalmazott AS szabvány szerint állítják össze.
Nohát, kiderül, hogy én vagyok a hüje :)
Aszonddmár meg lécci, ha ilyen szakértő vagy, a sebes vonat miről sebesvonat? Attól, hogy gyökkettővel megy? :)