Keresés

Részletes keresés

Redondo Creative Commons License 2003.02.19 0 0 302
Magyarul helyjegyet mindíg mindenhová kell venni - legfeljebb nem így hívják, hanem pótjegynek, ami tartalmazza...
Előzmény: FOMA (299)
FOMA Creative Commons License 2003.02.19 0 0 301
Sokan félreértik, és ez lehet, hogy nem az utas hibája.:-) A pótjegy és helyjegy nem ugyanaz. Az IC- és ICR-pótjegy több a helyjegynél, mivel itt az emelt szintű szolgáltatást (kevesebb megállás, magasabb komfortfokozat) kell megfizetni és a helybiztosítást. Azonokon az IC-szerelvényeken, ahol nem tudják ezt az emelt komfortfokozatot nyújtani (pl. Ap, Bp, Avmz, Bvmz stb.) kocsik, ott nincs pótdij, csak a helybiztosítás díját kell kifizetni, ergo helyjegyet kell váltani (IC helyett kvázi expresszvonat). Remélem nem kuszáltam tovább a szálakat.:-)
Előzmény: Gombócartúrné (300)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.19 0 0 300
Oda nem kell, de az IC-re igen

lehet, hogy mindketten félreértettük Redondoval... de valóban félreértettük?

Előzmény: FOMA (299)
FOMA Creative Commons License 2003.02.19 0 0 299
Nem egészen. Az IC alapból pótjeggyel vehető igénybe. A pótdíj tartalmazza a kötelező helybiztosítás díját is. Amennyiben alacsonyabb komfortfokozatú kocsikból áll a szerelvény, akkor ide nem kell IC-pótdíjat fizetni, csak helyjegyet kell váltani.
Előzmény: Gombócartúrné (298)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.19 0 0 298
Igen, ezen én is elcsodálkoztam. Tudtommal minden IC helyjegy köteles...
Előzmény: Redondo (297)
Redondo Creative Commons License 2003.02.19 0 0 297
ha az InterCity nem helyjegy-köteles

Mutass már egy ilyen vonatot!

Előzmény: Chabee (296)
Chabee Creative Commons License 2003.02.18 0 0 296
Eszembe jutott még 1 kérdés ezzel kapcsolatban: ha az InterCity nem helyjegy-köteles, és az olcsóbb jegyemmel a gyorsvonati kocsiban utazok, akkor mire fizetem a pótjegyet? Se helyjegyem, se kényelmes, tiszta kocsi.
Előzmény: rg7 (294)
Chabee Creative Commons License 2003.02.18 0 0 295
Nem így gondoltam. Lehet, hogy én fogalmaztam hülyén, de leírom hosszabban:
Tehát adott egy IC, amin van IC kocsi is, és mondjuk gyorsvonati kocsi is. Na most ha én olcsóbb IC jegyet veszek, akkor a gyorsvonati kocsiban utazhatok, és ha nem helyjegy köteles a vonat, akkor lehet, hogy állnom kell, ha az összes hely foglalt. De ha akarok, vehetek ugyanarra a vonatra teljes árú IC jegyet is, és akkor az IC kocsikban utazhatok, nem ül senki a helyemre, és nem is ácsorognak körülöttem, hanem az olcsóbb jeggyel rendelkezők a gyorsvonati kocsikban utaznak. Remélem, érthető a helyzet. Szóval az a kérdésem, hogy így van-e a valóságban, ahogy ezt itt leírtam, vagy sem?
Előzmény: rg7 (294)
rg7 Creative Commons License 2003.02.18 0 0 294
Nem lesz a kocsi normál IC, hanem alacsonyabb komfortfokozatú.
Éppen az alacsonyabb komfortfokozat miatt olcsóbb a pótjegy. Itt tulajdonképpen nem pótjegyet, hanem helyjegyet fizetsz, a helyjegynek megfelelő díjszabással. Tehát a helyed biztosítva lesz ebben a kocsiban is, mert ide is csak az ülőhelyekre adnak ki helyjegyet.
Előzmény: Chabee (293)
Chabee Creative Commons License 2003.02.18 0 0 293
Vasárnapig én is azt hittem, hogy az IC pótjegyek ára független attól, hogy milyen nap van...

A másik dologban pedig biztos igazad van, csak azt kérdezném meg, hogy azért lehet rájuk helyjegyet is venni? És ha igen, akkor biztos, hogy normál IC kocsiban utazhatok, anélkül, hogy bárkit is föl kéne állítanom, mert a helyemen ül?

Előzmény: rg7 (292)
rg7 Creative Commons License 2003.02.18 0 0 292
Tova Szilárd és Chabee!

Ezek szerint alúl voltam informálva.
Bocs.
De azt továbbra is fenntartom, hogy megerősítésként pluszba hozzákapcsolta alacsonybb komfortfokozatú kocsiba kiadott helyjegyért nem kérik(hetik) el az IC pótjegynek megfelelő árat.

Előzmény: Tova Szilárd (290)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.18 0 0 291
Nekem a MÁV-val kapcsolatban egy dolog bántja nagyon a lelkem.
(bár, legutóbbi órarendem miatt épp nem aktuális)
Megszüntették a szombat délutáni 17 órás IC-t Miskolcról Budapestre. Namármost, az egyetemisták nagy része (levelezősök) ezzel utazott Pest felé. Olyannyira kihasznált volt a vonat, hogy általában a suliból telefonon foglaltattam helyjegyet, mert volt, mint már lentebb írtam, hogy csak első osztályra kaptam. Akkor vajon miért szüntették meg?
Most van 16-kor IC (ami éppen nem jó a legtöbbünknek), aztán pedig már csak sebes illetve gyorsvonat.
Remek húzás volt.

Szombaton egyébként 19:50-es nemzetközi gyorssal jöttem. Koszos, mit koszos? retkes, nincs víz a csapban, és kabát volt a hátamra terítve, hogy ne fázzak meg, míg hazaérek. (bár, ez nem tudom, melyik vasúttársaság hibája)

Tova Szilárd Creative Commons License 2003.02.18 0 0 290
Valamiért nem működik rendesen a linkelésem

a keresés eredményoldalára nem tudsz (nem 'szabad') hivatkozni.

EWgyébként igazad van, a MÁV _ad_ kedvezményt az IC-pótjegyekre bizonyos napokon és viszonylatokon, illetve az IC/IP-átmenetek többségére.

Előzmény: Chabee (288)
Chabee Creative Commons License 2003.02.18 0 0 288
A francba. Valamiért nem működik rendesen a linkelésem, mindig az Elvira főoldalt nyitja meg. De Parancsikon másolása majd a beillesztés az Explorer címsorába módszerrel meg lehet nézni a kérdéses oldalakat.
Bocs.
Előzmény: Chabee (287)
Chabee Creative Commons License 2003.02.18 0 0 287
Akkor ha jól értem, ha én egy olyan IC-vel utazok, amire nem kötelező helyjegyet venni, akkor olcsóbban is vehetek jegyet, csak akkor a hozzácsatolt gyorsvonati kocsiban utazhatok, lehet, hogy állva. Viszont van rá lehetőség, hogy normál IC jegy áráért helyjegyet is vegyek magamnak, és akkor biztos van helyem az IC kocsiban, ahol senki nem ül le a helyemre, és nem is állnak 100-an körülöttem? Mert ha ez így van, és az olcsó jeggyel rendelkezőket nem engedil be a helyjegyes kocsikba, akkor visszavonom ezt a részét a hozzászólásomnak.

Az IC jegyek árában viszont nincs igazad, itt van rá a bizonyíték: Egy pénteki napon 440 Ft-ba kerül az IC pótjegy a Göcsej IC-re (egyszerűség kedvéért olyan vonatot választottam, amire kötelező helyjegyet váltani, tehát nincs kedvezményes IC pótjegy). Másnap, szombaton ugyanarra a vonatra már csak 300 Ft. (Itt is kötelező a helyjegy.) És vasárnap megint 440 Ft.

Lehet, hogy tényleg nem túl nyereséges a MÁV, de ez egy átlagos utazót nem hat meg. Csak azt látja, hogy koszos, büdös, megbízhatatlan, tömeg van rajta. És lehet, hogy meggondolja, hogy ne válasszon-e inkább más utazási formát. És akkor még kevesebb lesz a bevétel. Ezen kéne elgondolkodni szerintem.

Előzmény: rg7 (286)
rg7 Creative Commons License 2003.02.17 0 0 286
Utolsó bekezdésed a dezinformációk terjesztésének tipikus esete.

"IC vonatok egy részére már nem kell helyjegyet venni"

Minden IC és ICR vonat pótjegyköteles. Esetenként az "alacsonyabb komfortfokozatú" -erősítésként- hozzákapcsolt kocsikra nem kérik el a 440 Ft-s árat, hanem csökkentett összeget.

"Ja, és még egy apróság: január elsejétől pénteken és vasárnap az IC pótjegyek 300 Ft helyett 440 Ft-ba kerülnek"

MINDEN NAP 440 Ft az IC pótjegy ára.
Ha a kiadott pótjegyeden feltüntetett helyre nem tudsz leülni, akkor a jegyvizsgálóhoz fordulj panaszoddal, majd az érkezési állomás Panaszkönyvébe tedd meg panaszodat. A Panaszkönyvet általában a Forgalmi Irodában, ill. az Ügyeleten találod meg.

"És persze folyton siránkozni, hogy kevés a bevétel..."

Csak egy adat: az utasok 13%-a fizeti ki a teljesárú viteldíjat. A többi különféle kedvezményekkel utazik, amit nem dotál meg 100%-ig az állam, de viszont a Költségvetési Törvény részeként megszabja a MÁV-nak, hogy milyen kedvezményeket KÖTELES nyújtani, és az árait milyen mértékben emelheti.

"De persze egy MÁV vezető gondolom még soha nem ült péntek délután gyors- vagy személyvonaton. Sokkal kényelmesebb a szolgálati autó..."

Maximálisan egyet értek.
Sajnos.

Előzmény: Chabee (284)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.17 0 0 285
Megkockáztatom, életükben nem ültek még vonaton. Nagyon szivesen megmutatnám némelyiknek egy gyorsvonat vécéjét.
Előzmény: Chabee (284)
Chabee Creative Commons License 2003.02.17 0 0 284
Én Ajka és Bp között szoktam utazni hétvégenként, és arra is elég gázos a helyzet, így én is inkább busszal megyek, ott az utazóközönség is kultúráltabb, nem beszélve az utazás körülményeiről (nincs ujjnyi vastag retek az ablakon, esetleg hozzá lehet érni a kapaszkodókhoz anélkül, hogy valami fertőzést kapnál). Néha azonban vonattal megyek. Ezen akkora tömeg van, hogy pénteken alig lehet fölférni rá, és már a Déliben, 20 perccel az indulás előtt alig van hely. A vonat persze mindössze 7 kocsiból áll, a világért nem kapcsolnának még fel néhány kocsit. Ajkán pedig alig lehetett leszállni, annyian álltak a folyosón.
Tegnap vonattal jöttem haza, akkor valamivel jobb volt a helyzet, mert jó hosszú vonat jött (2 mozdony húzta, 11 kocsiból állt), és volt rajta hely. Ám ez is iszonyatosan retkes volt, ráadásul a gyorsvonat fele ótvar személyvonat-kocsikból állt. Jó, igaz, inkább ezek legyenek, mint semmi. Szóval ebből látszik, hogy lehet hosszú vonatokat is öszeállítani, akkor már csak azt nem értem, hogy miért nem lehet mindig?

A másik dolog, amit tegnap fedeztem fel, hogy az IC vonatok egy részére már nem kell helyjegyet venni. Ez is egy nagyon "tisztességes" húzás a MÁV részéről, mivel megveszed a vonatjegyet 400 Ft-tal drágábban, és lehet, hogy állnod kell, mert világos, hogy ezzel az a cél, hogy egy IC-re is eladjanak annyi jegyet, amennyit csak tudnak. Eredetileg nem ez volt az IC célja? Hogy tiszta, normális körülmények között lehessen utazni, úgy, hogy nincs tömeg, és biztos van helyed? Mondjuk az InterCity-k tiszták és jó állapotban vannak, ebbe nem tudok belekötni. Ja, és még egy apróság: január elsejétől pénteken és vasárnap az IC pótjegyek 300 Ft helyett 440 Ft-ba kerülnek. Persze akkor, amikor a legtöbben utaznak. És másfélszeres árért ugyanúgy állhatsz. Ahelyett, hogy javítana a szolgáltatás minőségén a MÁV, csak árakat tudja emelni. És persze folyton siránkozni, hogy kevés a bevétel...
De persze egy MÁV vezető gondolom még soha nem ült péntek délután gyors- vagy személyvonaton. Sokkal kényelmesebb a szolgálati autó...

Törölt nick Creative Commons License 2003.02.17 0 0 283
Addig amíg egy ilyen taplót nem rúgnak ki páros lábbal a MÁV-tól, addig ne is várj javulást. Abban is biztos vagyok, hogy a következő sztrájknál neki lesz a legnagyobb pofája. Módon volt végignézni, ahogy a cég tönkrement, ahol dolgoztam. Sorra küldték el az embereket, és nem nagyon volt más munkalehetőség. Láttam a szorongást az arcukon, hogy megpróbálnak mindent, csak hogy legyen munkájuk. Na, ezt az érzést szeretném megismertetni egy ilyen barommal.
Előzmény: DJ Szegecs (280)
harzol Creative Commons License 2003.02.17 0 0 282
Csak 2-3 havonta utazom a MÁV-val, de szinte mindig teljesen kész vagyok egy utazás után. Általában hétvégén megyek le valahova vidékre (péntek du. vagy szombat de.) és vasárnap este jövök haza (Pest). Leggyakrabban Debrecen,Miskolc irányba. (Fehérvárat már kiváltottam a volánnal, ami 1000x jobb azon a vonalon + nekem gyorsabb is.)
Valami brutális, hogy mekkora tömeg nyomorog ilyenkor a vonatokon. Péntek délután kész csoda, hogy felfértem a vonatra és állhattam egészen Debrecenig. Mi az, hogy állhattam? Meg se bírtam mozdulni Szolnokig annyian voltunk.
Hazafele már Miskolcról jöttem (oda hála az égnek volánnal jobb menni) és a helyzet ugyanaz volt. Semmi hely. Hatalmas mázlimra majdnem az orrom előtt ált meg az ajtó, így felfértem (sőt akkor is feljutottam volna, ha nem akarok, mert úgy tolt a tömeg hátulról) A leleményesebbje, már a vonat másik oldalán a kerítés előtt várta a vonatot, így próbálva előbb feljutni. Kíváncsi vagyok évente ebbe hányan halnak bele?
Mennék én IC-vel is, ha lehetne egy-két nappal korábban jegyet venni, de természetesen nem lehet.
Mi a szarért nem kapcsolnak még pár kocsit ezekhez a szerelvényekhez? Az 50 éves tapasztalat alapján nem esik le nekik, hogy mi a helyzet?

Adjuk el az egész MÁV-ot kilóra + a rengeteg ingatlant + adjuk hozzás az állami támogatást.
Pár fővonalat esetleg meg lehet hagyni az áruszállítás kedvéért. 10-20db pályaudvar és megálló meg elég az egész országnak.
Az így felszabadult pénzből építsünk 10-20000 km autópályát és vegyünk 10-20000 Ikaruszt a kamatokból pedig lazán tartsuk fent a hálózatot. A sok MÁV dolgozó meg tanuljon meg buszt vezetni, vagy aszfaltozni.

Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.14 0 0 281
Szopás:-)
Én tegnap Egerben voltam, és gond nélkül megjártam oda vissza.
talán azért mert kocsival mentem...?:-))
Ha elkezdenénk bombázni panaszlevelekkel a MÁVot az segítene, sokan, gyakran? nekem a panaszos levelemre két hete nem válaszoltam, az is igaz. valamit csak lehet tenni az elharapódzó "balkánicizmus" ellen...
Előzmény: DJ Szegecs (280)
DJ Szegecs Creative Commons License 2003.02.14 0 0 280
Ma reggel a 6307-es vonattal mentem Szolnokról Bp-re. Az még elmegy, hogy 30 percet késet, nosza fogjuk rá az időjárásra. Hely nem volt, állhattam a folyosón.Fűtés se volt a folyosón, majd lefagyott a lábam. Persze oda jött ki mindenki -még a dohányzó kocsiból is - cigizni, nagyon örültem neki. Jön a kaller, mondom neki:
"Át lehet ülni az első osztályra?"
"Nem."
"Miért nem?"
"Mert ez a jegy másodosztályra szól."
"Ez ok, de én teljesítettem a kötelességem azzal, hogy megvettem a jegyet, a MÁV az, aki nem szolgáltat a pénz ellenében."
"Mé, ki mondta, hogy lesz hely? Ha nem tetszik, lehet menni az Andrássy útra.."
"Ott sz@rnak az ember fejére."
"Miért, mit gondol, én mit csinálok ??"
"Hát az biztos, hogy nem sok segítőkészséget mutat."

Ennyiben maradtunk.
Szeretném megtudni, hogy a máv milyen szolgáltatásért fizetteti meg a jegyet, mert hely nincs, fűtés nincs, és a pontos érkezés is ritkaság számba megy.

Hate The Rail Creative Commons License 2003.02.13 0 0 279
Köszöntök Mindenkit!

Örülök, hogy mások is okádnak a MÁV szolgáltatásaitól! Szeretnék publikálni egy-két esetet én is:
1. Kedvenc balhém a Nyugatiban telefonon történő IC-helyfoglalás. Előljáróban annyit, hogy egy-két évvel ezelőtt egy jó nevű borházban dolgoztam a fővárosban, ahol Kukely Márton (akkori MÁV igazgató) gyakran vendégeskedett és általában kedvesen elbeszélgettünk a borfajtákról. Ebben az időszakban a 24 órás szolgáltatást figyelembe véve (tapasztalataim alapján) éjjel 1-kor kezdtem neki a jegyfoglalás procedúrájának. Természetesen sikertelenül, de a fent emlíett ismeretségemet is bevetettem, így fél óra nyűg után sikerrel jártam. Idéznék egy ilyen esetből. A következő párbeszéd azután zajlott le, miután felhívtam a Nyugati ügyeletét, mert az IC-sek nem vették fel:
Szerény Személyem: - Jó estét kívánok, kérem kapcsolja az IC helyfoglalás irodáját!
Ügyeletes: - Sajnos nem tudok melléket hívni, nincs erre lehetőségünk!
Sz.Sz.: - És ha gond van, akkor hogyan szól oda?
Ü.: - Telefonon!
Sz.Sz.: - Akkor ezek szerint ha tud melléket hívni, akkor oda is tud kapcsolni.
Ü.: - Miért kapcsoljam oda?
Sz.Sz.: - Hogy felvegyék végre a kib****tt telefont és tudjak jegyet rendelni.
Ü.: - Hát ha nem vették fel, biztos, hogy most sem fogják!
Sz.Sz.: - Nézze uram, ismerem a vállalati telefonközpontokat, a belső hívások mindig másképp csörögnek, mint a városból érkezőek. Maga is felveszi a belső hívást mindig, igazam van?
Ü.: - Igen, de ilyen későn nem tudok már kapcsolni.
Sz.Sz.: - Akkor köszönöm segítségét, majd legközelebbi borozgatásunk alkalmával Kukely Úrnak megemlítem ezt a ma esti kalandot! (Ez hatott, úgy látszik a MÁV-nál a vezérigazgató szokásait jobban ismerik, mint a becsületességet)
Ü.: - Elnézést kérek URAM, teszek egy próbát!
Sz.Sz.: - Rendben. Öt perc múlva hívom az IC-seket, ha nem veszik fel, többet nem próbálkozom. (Itt már nyeregben éreztem magam) Jó éjszakát!
Természetesen rosszindulatú emberhez méltóan nem vártam meg az öt percet, kettő után tárcsáztam. Ekkor egy szexvonalba illő érzéki hang szólt a telefonba: - Jó estét kívánok! InterCity helyfoglalás! Miben segíthetek kedves utasunknak?
Fel kellett volna venni ezt az ömlengést, mert 100 évben egyszer hallani ilyet a MÁV részéről. Később folytatom és javaslom, hogy a BKV-ról is nyissunk vitát!
Egy időre búcsúzom!

Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.11 0 0 278
Én kétszer mexívtam, hogy helyben vásárolva már csak első osztályra kaptam jegyet. Azóta mindig előző nap foglaltatok telefonon. Gyorsabb, és biztos, hogy van jegy.
Előzmény: marslakó (276)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.11 0 0 277
Ma voltam Fehérváron Bp-ről. Nem panaszakodom mert csak 5 percet késett a vonat (kevesebb mint 10%) és az utazás 65 percéből legalább 40 percen keresztül elfogadható volt a hőmérséklet.
nem rossz.
Előzmény: marslakó (276)
marslakó Creative Commons License 2003.02.11 0 0 276
Vasárnap de. 11-kor már egyik aznapi IC-re sem volt helyjegy Debrecenből Bp-re...
MDmot Creative Commons License 2003.02.11 0 0 275
Üdvözlet Mindenkinek
Tegnap Szeged-Rókusról Nagyszénásig és vissza tettem bátyámmal egy kirándulást. Akisebb-nagyobb bosszúságok ellenére mindketten imádunk vonatozni.
Szeretném a tapasztalataimat meegosztani.

Szeged-Rókus. Belépek a váróterembe. Orrfacsaró bűz, az egyik hajléktalan hurutosan köhög, krákognak. Nem haragszom rájuk, de... Ez így nem egészen jó. Megveszem a jegyet Nagyszénási, menekülök a friss levegőre. Többen kint vagyunk kénytelenek fagyoskodni. A hajléktalanok egész nap ott feküdnek a padokon.

A másodosztály egész jó volt. A Szegedről Békéscsabára közlekedő személy első osztályú kocsijai is másodosztályúként üzemelnek. Mi szeretjük a másodosztály. Jóval kevesebben vannak, sőt valahogy az ülések is kényelmesebbek... Bár nagyon gyakran előfordul, hogy büdös van, az ablakok retkesek, a kapaszkodók koszosak, az ülések morzsásak...

Már Szeged-Rókuson 10 perces késés, hiszen be kellett várni a Békéscsabáról érkező személyt. Székkutasnál újabb kereszt. 15 percet vártunk egy másik békéscsabai személyre.

Orosházaára 7 perces késéssel érkeztünk végül. A peron eleve vékony, de most csak egy vékony csíkban volt elhányva a hó. Futólépésben - okáig érő hóban - a IV. vágányhoz. A hangosbemondó kitűnő minőségű, az utastájékoztatás is jó. Leszállunk a vonatról, azonnal mondták, hogy hová kell átszállni.

A Bzx kényelmes. Tiszta. (A vécét leszámítva). Hátul tiszta a panorámaablak. Jó kilátás. A szerelvény három kocsiból állt, mi a leghátsóban utaztunk. Mellettünk csak egy fiatal nő utazott. Kedves, idős kalauz.

Nagyszénás: Bokáig érő hóba szállunk le. Feltűnő tisztaság, a váróterem is kényelmes volt. Fél órát vártunk a visszafele tartó vonatra. Már csak 5 perc volt a vonat érkezéséig, de menetjegykiadás sehol. Már türelmetlen volt a többi ember i. Átmentem a forgalmiba. Jó félórás késés...

A szegedi csatlakozást azért szerencsésen elértük. Szergej húzta vonatunkat :-)))

Teljhesen üres hely csak dohányzókocsiban volt. Szerencsére az ajtó mellett.

Ajánlom a 125-ös vonalat, akik szeretik a hangulatos, romantikus mellékvonalakat.

Akit érdekelnek apályaszámok, az írjon:
papdihome@freemail.hu

Üdv.: MDmot

csigahaz Creative Commons License 2003.02.10 0 0 274
nem írtam a panaszkönyvbe, csak a kalauznak morogtam, aki azzal "vigasztalt", hogy lehet panaszt tenni, csak nem nála - persze, de marha dühös voltam, tudva, hogy három és fél órás utazás áll előttem(egyébként vele nem volt semmi baj, szerinte is olyan volt a vonat, akár egy "marhavagon"(idézet tőle).

péntek délután 17.20, gyorsvonat bp. déli és Celldömölk között. a vonat négy kocsiból állt, ülőhely ötkor már nem volt, így a peronon álltunk (négy másik utassal, plusz a kutyánk), a hóban, mert szelelt az ajtó - később ki is nyílt, a párom a hátizsákjával torlaszolta el. akkor már különben nem fújt a szél, csak nyilván a máv nem foglalkoztat hómunkásokat. a kalauz zseblámpával ellenőrizte a jegyeket, mert csak egy sor lámpa világított, az sem túlságosan (b.kenesénél aztán azok is fel mondták a szolgálatot, úgyhogy töksötét lett). kenesénél már le tudtunk ülni, átmentünk az első osztályra. ott is kabátban ültem, mert bár volt fűtés, de az ablakszél erősebbnek bizonyult...

sokkal dühösebb voltam akkor, mint most, ahogy leírtam... tele van a hócipőm a mávval (nem csak ez az egy történetem van :))

Előzmény: marslakó (5)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.02.10 0 0 273
Üdv

Erről eszembe jutott, mikor kb. 3 hete utaztam Bp-Miskolc távot.
(amit hetente kb. kétszer megteszek, pláne vizsgaidőszakban)
Az IC ÖSSZES ablakán több cm vastagon állt a jég.
Eleinte furcsálltam, hogy mintha kicsit hideg lenne, fél óra elteltével fáztam, majd később nagyon fáztam, aztán vettem észre, hogy valami permetezve hullik rám. Az ablak nem jól záródott, és felül jött be a nyílásánál a hópermet, ami végül akkora tócsát alkotott az ablak alatti kisasztalon, hogy arról már folyt le a víz. Szerencsére nem voltak sokan, így át tudtam ülni a menetiránynak háttal, elkerülvén, hogy csuromvizes legyek, mire leérek. Nade, mi lett volna, ha tömve van a vonat?
Így is az utazóközönség 60%-a kabátban ült, tán esernyőt is nyitottunk volna?

Előzmény: Deashi Barai (260)
vas-utas Creative Commons License 2003.02.10 0 0 272
Ma reggel ismét alakított a máv. Üllőn egy órán át állt a személyvonat. Ezalatt sem a kaller sem a hangos nem közölte, hogy mi a f@sz van. Bent állt egy másik gyorsabbnak látszó vonat is, az emberek meg szaladgáltak a kettő között mint pók a falon. Űjabb fejezet a máv "Hogyan csináljunk hülyét az utasból" című művében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!