Ma voltam Fehérváron Bp-ről. Nem panaszakodom mert csak 5 percet késett a vonat (kevesebb mint 10%) és az utazás 65 percéből legalább 40 percen keresztül elfogadható volt a hőmérséklet.
nem rossz.
Üdvözlet Mindenkinek
Tegnap Szeged-Rókusról Nagyszénásig és vissza tettem bátyámmal egy kirándulást. Akisebb-nagyobb bosszúságok ellenére mindketten imádunk vonatozni.
Szeretném a tapasztalataimat meegosztani.
Szeged-Rókus. Belépek a váróterembe. Orrfacsaró bűz, az egyik hajléktalan hurutosan köhög, krákognak. Nem haragszom rájuk, de... Ez így nem egészen jó. Megveszem a jegyet Nagyszénási, menekülök a friss levegőre. Többen kint vagyunk kénytelenek fagyoskodni. A hajléktalanok egész nap ott feküdnek a padokon.
A másodosztály egész jó volt. A Szegedről Békéscsabára közlekedő személy első osztályú kocsijai is másodosztályúként üzemelnek. Mi szeretjük a másodosztály. Jóval kevesebben vannak, sőt valahogy az ülések is kényelmesebbek... Bár nagyon gyakran előfordul, hogy büdös van, az ablakok retkesek, a kapaszkodók koszosak, az ülések morzsásak...
Már Szeged-Rókuson 10 perces késés, hiszen be kellett várni a Békéscsabáról érkező személyt. Székkutasnál újabb kereszt. 15 percet vártunk egy másik békéscsabai személyre.
Orosházaára 7 perces késéssel érkeztünk végül. A peron eleve vékony, de most csak egy vékony csíkban volt elhányva a hó. Futólépésben - okáig érő hóban - a IV. vágányhoz. A hangosbemondó kitűnő minőségű, az utastájékoztatás is jó. Leszállunk a vonatról, azonnal mondták, hogy hová kell átszállni.
A Bzx kényelmes. Tiszta. (A vécét leszámítva). Hátul tiszta a panorámaablak. Jó kilátás. A szerelvény három kocsiból állt, mi a leghátsóban utaztunk. Mellettünk csak egy fiatal nő utazott. Kedves, idős kalauz.
Nagyszénás: Bokáig érő hóba szállunk le. Feltűnő tisztaság, a váróterem is kényelmes volt. Fél órát vártunk a visszafele tartó vonatra. Már csak 5 perc volt a vonat érkezéséig, de menetjegykiadás sehol. Már türelmetlen volt a többi ember i. Átmentem a forgalmiba. Jó félórás késés...
A szegedi csatlakozást azért szerencsésen elértük. Szergej húzta vonatunkat :-)))
Teljhesen üres hely csak dohányzókocsiban volt. Szerencsére az ajtó mellett.
Ajánlom a 125-ös vonalat, akik szeretik a hangulatos, romantikus mellékvonalakat.
Akit érdekelnek apályaszámok, az írjon:
papdihome@freemail.hu
nem írtam a panaszkönyvbe, csak a kalauznak morogtam, aki azzal "vigasztalt", hogy lehet panaszt tenni, csak nem nála - persze, de marha dühös voltam, tudva, hogy három és fél órás utazás áll előttem(egyébként vele nem volt semmi baj, szerinte is olyan volt a vonat, akár egy "marhavagon"(idézet tőle).
péntek délután 17.20, gyorsvonat bp. déli és Celldömölk között. a vonat négy kocsiból állt, ülőhely ötkor már nem volt, így a peronon álltunk (négy másik utassal, plusz a kutyánk), a hóban, mert szelelt az ajtó - később ki is nyílt, a párom a hátizsákjával torlaszolta el. akkor már különben nem fújt a szél, csak nyilván a máv nem foglalkoztat hómunkásokat. a kalauz zseblámpával ellenőrizte a jegyeket, mert csak egy sor lámpa világított, az sem túlságosan (b.kenesénél aztán azok is fel mondták a szolgálatot, úgyhogy töksötét lett). kenesénél már le tudtunk ülni, átmentünk az első osztályra. ott is kabátban ültem, mert bár volt fűtés, de az ablakszél erősebbnek bizonyult...
sokkal dühösebb voltam akkor, mint most, ahogy leírtam... tele van a hócipőm a mávval (nem csak ez az egy történetem van :))
Erről eszembe jutott, mikor kb. 3 hete utaztam Bp-Miskolc távot.
(amit hetente kb. kétszer megteszek, pláne vizsgaidőszakban)
Az IC ÖSSZES ablakán több cm vastagon állt a jég.
Eleinte furcsálltam, hogy mintha kicsit hideg lenne, fél óra elteltével fáztam, majd később nagyon fáztam, aztán vettem észre, hogy valami permetezve hullik rám. Az ablak nem jól záródott, és felül jött be a nyílásánál a hópermet, ami végül akkora tócsát alkotott az ablak alatti kisasztalon, hogy arról már folyt le a víz. Szerencsére nem voltak sokan, így át tudtam ülni a menetiránynak háttal, elkerülvén, hogy csuromvizes legyek, mire leérek. Nade, mi lett volna, ha tömve van a vonat?
Így is az utazóközönség 60%-a kabátban ült, tán esernyőt is nyitottunk volna?
Ma reggel ismét alakított a máv. Üllőn egy órán át állt a személyvonat. Ezalatt sem a kaller sem a hangos nem közölte, hogy mi a f@sz van. Bent állt egy másik gyorsabbnak látszó vonat is, az emberek meg szaladgáltak a kettő között mint pók a falon. Űjabb fejezet a máv "Hogyan csináljunk hülyét az utasból" című művében.
ma jottem Bekescsabarol Budapestre a Traianus IC-vel, es a WC-ben nalam fogyott el a viz, pedig ahogy elindult a vonat, mindjart bementem a WC-be, mert nagyon kellett.... jaaaaa, es pont akkor fogyott el a viz, amikor pont beszappanoztam a kezem
Igazad lehet, de valami kurva ideges voltam és egy szuszra írtam meg a levelet és kopiztam ide, ahogy beestem az irodába...
Milyen minőségben olvasgattad a leveleket?
Venezia ngy-nak ma több mint 1/2 óra kellett, h a Keletiből eljusson Kelenföldre. :) Kb 25 percet állt a fergetes hóviharban egy helyben a város közepén. Igazán mókás volt.
"Tisztelt máv! Szándékosan írtam ám a cégnevüket kisbetűvel,.." -> és pontosan ennél a pontál nem érdekeltek tovább az ilyen levelek.
Teljesen feleslegesen eröltetted magad, az a 2-3 ember aki ezekre válaszol, úgysem tud mit csinálni, nem is érdekli, te meg úgysem tudsz mással utazni :)
Egyébként csak fel kellene rakniuk egy számlálót erre a topicra. Ha felpörög akkor valami nem f@sza. Vagy minden egyes hozzászólással 1V-al lehetne növelni a feszültséget a MÁV vezér székében. Én mnagam írnék vagy 230 választ...
Bcsaba Pest 2 hete:
A fagyasztó vagonból áttettek a gatyarohasztóba. Mikor mondtam hogy túl meleg van, erre válasz:
"Magának nem igaz hogy semmi sem jó, ha hideg van az a baj, ha meleg, akkor meg az"
S ha már panaszkodunk: az információ nem tud semmit. Szoktam így télvíz idején felhívni a három állomással korábbi információt. Soha még meg nem tudta mondani, hogy az akár 5 perc múlva induló vonat mennyit késik. Csak azt lehetett kicsikarni belőle, hogy a korábbi vonatok mennyit késtek. Bakkeer akkor minek ülsz ott? Ezt a peronon várakozó utas is meg tudja mondani. Engem az érdekel, hogy mennyivel menjek később az állomásra, hogy ne várjak hosszú perceket fölöslegesen.
Túl igényesek vagytok!:)
Nekem az is elég lenne, hogy ne elpazarolt idő legyen a vonaton töltött, azaz: legyen világítás, hogy olvashassak, és legyen korrekt infó arról, ha már késik akkor mennyit. Mert a vasutasoknak feltett kérdéseim 70%-ára a válasz: honnan tudjam? 15%: nem tudom. 10%:meg sem hallja. maradék ad valami értékelhető infót. De a frankót még csak egyszer mondta meg kökin a forgalmista.
Fűtés kérdése: olyan drága lenne egy hőfokkapcsoló a régi vagonokba? Szerintem biztos ki lehetne hozni 500 forintból. Mert a vagonok egy része deres, a kisebbik része meg nyitott ablakkal megy, mert sülnek a tojások.
Igen, én sem azt várom hogy szupervonat járjon mindenhol mindenkor, de ilyen luxusigényeimhez ragaszkodom, mint pl.
a vécé legyen tiszta
legyen papír és törölköző
legyen víz
ne legyen a fal kifúrva
be lehessen zárni az ajtót
A pontosságot már szinte nem is merem leírni.
Más bevételből gazdálkoduk Svájc és másbol Mo. Én nem várom azt, hogy minden mellékvonalon TGV közlekedjen, de ami van azt tartsák rendben. Mióta vasút van tél is van. Mégis minden télen elfagy a váltó. A vasút üzemeltetése nem arról szól, hogy minden fasza. Kéthetente elüt valakit a vonat, havonta leszakad a felsővezeték, félévent eltörik a sin, évente van tél, két-háromévente meg van egy kurva nagy baleset. Ezekre fel kell készülni ha vonatost játszik valaki. Ezek meg csak tátognak mint a hal, ha történik valami. Az élet megáll. Lehetne rosszabbul csinálni ezt mint most van? Szerintem nehezen.
Ja, egszer átszeltem Németországot vonattal. Nem mesélem el, gondolhatjátok, mekkora a különbség. A legjobb az volt amikor a szemben ülő pasas arra panaszkodott, hogy milyen rossz náluk a közlekedés. Istenem, ha csak fele olyan rossz lenne nálunk, öszetenném a két kezem!