Semmit nem alakítottam át. Pusztán a keverési arányokkal kísérleteztem.
Nekem nagyon bejött.
Persze lehetne a hidegindításon és a fogyasztáson valszeg sporolni a Hunflex-el, de egyenlőre várok. Így is jelentős a pénz megtakarításom. Így a "veszteségem" tankolásonként 10-12 liternyi benzin-E85 árkülönbség. 12X80=960 ft
10-kor indítottam be az autót. Első indításnál beindult, ~500-as alapjárat 2 sec-ig, majd leállt. Második indításnál pöcc-röff, normális alapjárat. +4fok volt az autó hőmérője szerint. Szóval, ha ilyen idő lesz, tisztán fogom tankolni. :-)
Este munka után 12óra állás után pöcc-röff volt a gép. Persze a mélygarázsban 9.5 fok volt. Kint most +1.7 fok mutatkozik. Holnap reggel kiderül. De szerintem ha bejön a jóidő (+10fok fölött), simaliba lesz a cucc. Mikor 50-50%-ban volt a cucc a kocsiban, gond nélkül indult a nagy hidegben (-7fok) is. Az 1/3-2/3-os keverésnél volt nehezebb a hideg indítás!
Ma ismét tankoltam a verdába e85-öt. ~7lityi anyag volt benne saccperkábé 50%-os keverési arányban. Tisztán rátankoltam 37,2 lityi E85-öt. Többek tanácsára nyomtam bele ólomhelyettesítőt is. Végig jöttem a nulláson (20km), különbség nem volt. Ha nyomtam, simán gyorsult, check lámpa nem gyulladt ki. Szal eddig ennyi tapasztalat. Majd a hideg indításra leszek kiváncsi.
Tapasztalat tankoltam 12 liter benzint és 30 etanolt peugeot 406 központi fecsisbe.
Reggel nehezen indult én nem indítozók csak rövideket 5re indult be de utánna probléma mentes volt. Valószínű csak a hidegindítás ami problémás amúgy problémamentes volt.
Na most jutottam el oda, hogy célszerűnek tartottam kicserélni az üza szűrőt. Ez nem azt jelenti, hogy eldugult volna és nem indul, pusztán annyit, hogy néha éreztem egy kis teljesítmény visszaesést. Kifejezetten olyat, mint amikor nem kap üzat a motor. Kis szerencsétlenkedés árán, de kicseréltem a szűrőt és azóta ismét jól működik a szekér.
Egyébként kb 2300-2400 km-t vertem bele a gépbe etanollal. Ennyi idő alatt mutatkoztak az elkoszolódás jelei. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy már 155.000 km van a gépben és azóta nem lett cserélve szűrő. :-))
A fogyasztás változásra most kiváncsi leszek. Jelenleg úgy festett, hogy kb 1 literrel nőtt meg a fogyasztás.
A java még csak most kezdődik. Most már szerintem lehet méricskélni. Eltelt annyi idő, hogy a hibák (ha lettek volna) jelentkeznének.
Én 1/3-2/3 arányban tankolom és simaliba, csak a hidegben (-7fok) amikor kint állt egy éjszakát az udvaron, akkor indult nehezen, kb. 5 sec indítózás után! Amúgy valamelyik nap már világított az üzemanyag jelzőm, hogy kevés a nafta (kb 5 lityi van még ilyenkor) és erre az arányú keverésre még ráöntöttem 4 lityi tiszta e85 öt és gond nélkül mentem 30km-t mire tankoltam benyát. A chek lámpám nem villant föl. Söööt, az alapjárati vezérlő szelepem dugóban mindig szarakodott, ha benyomtam a kuplungot pörgött 2000-en a motor és nem esett le a fordulat. Pörgés közben kigyulladt a check lámpa is. Miota e85-öt tankolok, ez a jelenség nem jött elő. Lehet, hogy koszos volt és kitakarodott a "pálinkátol"? :-) A totalcar-os tesztben egy Swiftbe tisztán nyomják az e85-öt, 25ezret elmentek vele minden gond nélkül. Azt írták néha kigyullad a check lámpa a szegény keverék miatt, de eli alszik. Szal nem semmi. Ha jobb idő lesz, bepróbálkozom tisztán a cuccal!
laclee: A fűtőszál azért van hogy ne a kipufogógáz fűtse fel a szondát hanem "magától" meleg legyen. A hideg lambdaszonda/meleg kipufogógáz kombináció drasztikusan csökkenti a lambda szonda élettartamát. Nyilván ECU függő is, az általam ismerteknél X főtengelyfordulatig nincs szabályzás addig csak tábla van.
az elektronika csak a gyújtást oldja meg teljesen, a befecskendezést nem - bár módosít rajta -, érdemes lehet átalakító elektronikával kipróbálni. bár nem biztos, hogy sokkal jobb lesz...
dewils666: Indítás után amíg nem meleg a lambda szonda nincs lambdaszabályozás a befecskendezési értékeket egy táblázatból veszi az ECU és nem módosítja a lambdaszondáról érkező jelnek megfelelöen. Ezért szegény a keverék és gyengébb.