Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.02.04 0 0 241
Három évig ingáztam Pestre 120 km-ről. Tudnék én is mesélni! A leveled sorsa pedig valószínűleg az lesz amit jósoltál.
Egy jellemző sztorim van: egyszer hazautaztam, és leesett egy centi hó, ami MÁV számára teljesen váratlan dolog télen. Cegléden elfagytak a váltók a rettenetes -1 fokos szibériai hidegben, és megállt az élet. Három órát késett a vonat, a fülkében pedig nem volt fűtés. A kalauz nem mert végigjönni a vonaton, mert félő volt hogy meglincselik. Amikor végre hazaértem, bementem a kocsmába, egy kicsit megmelegedni. Egy haverommal kétpofára szídtuk a MÁV-ot. Ott ült egy srác, és kurvára hallgatott. Biztos vasutas volt, de nem mert megszólalni, pedig nem bántottam volna, csak nagyon dühös voltam a cégre.
Előzmény: Deashi Barai (240)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.04 0 0 240
Hát igen, iróniából jeles:-)
Komolyra fordítva, amit szerintem törődni fognak az utas levelével az a következő lesz:
"Are you sure you want to delete this message permanently?"

Előzmény: Törölt nick (239)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.04 0 0 239
Képzelt válasz Deashi Barai levelére a MÁV-tól:

Tisztelt Deashi Barai! Önnek szíve joga kisbetűvel írni a cég nevét, de ez minket kurvára nem érdekel, mint ahogy az sem, hogy hogy mikor, miért utazik. Miután állambácsi 2-3 évente belepumpálja a cégbe Szváziföld 45 évi költségvetését, ráadásul ezt nem is kell visszafizetnünk, ön mint utas egyáltalán nem számít nekünk. Tul. képpen szívességet teszünk, hogy egyáltalán hajlandóak vagyunk elviselni azt hogy fizet azért hogy elvigyük bárhová is. Az sem érdekel minket, hogy mennyit késünk, meg hogy ezt egyáltalán közöljük önnel. Örüljön hogy egyáltalán eljut a céljához. Mit igényeskedik, meg rohan állandóan? Várjon a sorára! Lassan időszerű lesz egy sztrájk is, majd akkor nézhet hogy mikor járnak a vonatok, jól megszívatjuk a fél országot, és nem is értjük miért nem szimpatizál velünk? Ha meg nem tetszik a rendszer, járjon kocsival.

Előzmény: Deashi Barai (238)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.02.04 0 0 238
----- Original Message -----
From: XXX
To: mavkozpontiugyfelszolgala@matavnet.hu
Sent: Tuesday, February 04, 2003 10:26 AM
Subject: apró kérédés

Tisztelt máv!

Szándékosan írtam ám a cégnevüket kisbetűvel, szerintem önök nem érdeklik meg hogy minimális tiszteletet is tanusítsak önök iránt.
Akár minden nap tudnék önöknek panaszlevelet írni, lévén hogy minden nap vonatozok, igaz hogy csak 6 km-t de ennek ebből a szempontból nincs jelentőssége.
Hagyjuk most az apró csepű dolgokat, piszok, udvariatlan alkalmazottak, fűtés hiánya, zsúfoltság, kimaradó járatok. Szóra sem érdemesek.

Istvántelek - Nyugati pu. távon ingázok naponta. Táv (ahogy már említettem) 6 km. menetidő 11 perc. Persze, ez utóbbit senki sem gondolja komolyan.
Ha 15-18 percen belül bezötyögök - jól indul a napaom.
Mint bizonyára maguk is észrevették, a mai napon esett egy kicsi hó. Nem sok, talán 10-12 cm. Gondolom reggel önök sem fagytak meg hisz -4 foknál reggel 8-kor sem volt hidegebb, 10-re sem lett hidegebb 0 foknál a Nyugati tér órája szerint.

De engedtesség meg egy-két kérdés.

- Hogyan lehetséges az, hogy 10 cm hó és mínusz néhány fok végett a 11 perces menetidő 83 percre duzzadt??
- Hogyan lehetséges az, hogy az ellenkező irányba 4 -szinte teljesen üres- vonat is el tudott haladni??
- Hogyan lehetséges az, hogy más vonalakról becsatlakozhatott elénk az IC és az esztergomi kis piros?
- Hogyan lehetséges az, hogy az állomáson 30 percig fagyoskodván nem kapunk értesítést a várható késésről?
- Hogyan lehetséges az, hogy a vonaton egyszer 30 és egyszer 20 perces egyhelyben állás során nem tájékoztattak a késés mértékéről, okáról és egyáltalán nem kérték a kedves utasok szíves elnézését és megértését??

Számomra nyilvánvaló hogy maguk nem tudják maradéktalanul ellátni feladataikat egyén szintjén és cég szintjén sem. Más munkahelyen ezt nem lehetne felelősségrevonás nélkül megtenni.

Véleményem szerint önök visszaélnek azzal hogy monopol helyzetben vannak.

Miért kellene nekem a jövőben tisztelettel tekintenem önökre? Miért vegyem igénybe a szolgáltatásukat a jövőben? Vagy ha igénybe is veszem, miért érezzem úgy hogy fizetnek kell a szolgáltatásért?

Kérem, sőt KÖVETELEM hogy magyarázzák meg hogy miért kell idegesen kezdenem ezt a napot és miért kell fél nap szabadságot kivennem.
És ne jöjjenek nekem a hóeséssel meg a mínuszokkal.

Nem maradok tisztelettel
XXXX

zorki Creative Commons License 2003.01.22 0 0 237
Holnaptól nem közlekednek a Bz motorvonatok!
32 vonalon teljesen leáll a forgalom!
További fennakadások várhatók a hibák ellenőrzéséig és kijavításáig.
mav.hu
gerely Creative Commons License 2003.01.21 0 0 236
Helló!
Én így jártam: dec. 23-án utaztam haza Győrből Tatabányára, az ünnepekre. Persze voltam olyan ügyes hogy a nagy rohanásban fönt felejtettem a táskám a vonaton.
Rögtön, ahogy hazaértem felhívtam a Tatabányai vasútállomást. Azt mondták, hogy majd szólnak Bicskének, ott leadják a táskám, azt' kész. Hívjam vissza őket. Visszahívtam (immáron mobilról, csúcsidőben). Nem találták meg. Hívjam később, majd a a vonat felért a keletibe. Hívtam. Nem ért föl. Hívtam. Nem érte el a kollégát a keleiben. Hívtam. Hívjam inkább a keleti pu-t. (eddig cca. 1000 Ft a telefonköltség (voda city, vezetékes csúcsidőben), a szokásos bénázás, igen, tartsa, próbálom kapcsolni, pillanat, stb.).
Akkor jöhet a keleti pu. talált tárgyak osztálya. Fölhívom a Matáv belföldi tudakozóját, adnak egy számot. Fölhívom, de nem veszik föl. Este van már, úgy hogy aznapra föladom.
Másnap kb. 20-25 alalommal csörgetek. Nem veszik föl. Szenteste van, gondolom, föladom.
Ma karácsony első napja van. Csörgetek azért 10-15-ször, aztán föladom.
Ma karácsony második napja van. Föladom.
Ma van a karácsony utáni első nap! Csörgetek. Sokszor. Nagyon sokszor, de nem veszi föl senki. Elég ideges vagyok.
27.-én fölhívom a MÁV információt. Egy úriember ad egy számot, ahol a vonaton maradt tárgyak után lehet érdeklődni. Természetesen mást, mint a Matáv adott. Probéma megoldva, gondolom, fölhívom a számot. Minő meglepetés: nem veszik fel.

(közbevetés: közben a tudakozó, illetve a MÁV belföldi infó selymes robothangjának (minden kezelőnk foglalt) hallgatása újabb néhány száz forint költséget jelentenek)

Nos, most már két számot hívhatok. Legalább 40-50 (természetesen sikertelen) próbálkozásom van néhány nap alatt. Iszonyatos ideg fog el: felhívom a tudakozót, és megkérdezem a keleti pu. állomásfőnökének számát. Egy papírra fölvázolom magamnak, hogy miket fogok neki ordítani.
Igen. A veteránok már tudják, érzik: a TELEFONT TERMÉSZETESEN NEM VESZI FÖL SENKI. Összeroppanok.

Január 5. körül írok egy e-mailt az informacio@mav-hu ra. Adnak egy számot. (az e-mailos info egyébként meglepően gyors és korrekt)
Fölhívom. FÖLVESZIK! Mondom mi a bajom. Hogy december 23.-án fönnmaradt. Tartsa. Pillanat. Turkál, zörög. Nincs. 26.-án egy kulcscsomó, más nincs. Könycsepp gördül végig az arcomon. Arra a sanyarú sorsú emberre gondolok, akinek ekkora szüksege van az ünnepek előtti haza nem menésben összegyűlt másfél tucat viseletes alsógatyára, büdös zoknira, novemberi alvóspólóra. Mindegy, sóhajtom a telefonba. Hát, sajnálom, sójatja a MÁV magyar hangja. De miért most hív, ha december 23.-án mara.......

Azóta sokkal enyhébben büntetném a hirtelen felindulásból elkövetett súlyos testi sértést.

Tyb Creative Commons License 2003.01.14 0 0 235
Kelebián csak bunkó parasztok élnek, akik úgyse tudnák kezelni a gépet. Legalábbis úgy látszik, a MÁV így gondolja. De ugyanez igaz pl. Békéscsabára is. Ha oda akarsz menni, állj csak szépen sorba.
Köcsög máv.
Előzmény: Törölt nick (234)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.13 0 0 234
de jegyautomata van ám..... ami nekem szart sem ér ui. amikor probáltam volna jegyet venni vele, azzal kezdte, hogy a bankkártyámat nem tudtam belé dugni, nem vette be. apróm meg nemigazán volt, na mire összegyűjtöttem némi aprót előtte megnéztem, hogy Kelebiára tudok-e jegyet venni. hát Kelebia nincs a listán, gondoltam hátha tudok úgy hogy beírom a kilometer számot és úgy (merthát nekem egyértelmű, hogy kilometérre is tudnék jegyet venni), de megdöbbenéssel vettem, hogy nem lehet kilométer számot beírni. hát ez nagy szar ....
Előzmény: csbacsy (224)
CornFake Creative Commons License 2003.01.13 0 0 233
ez mehet a cikibe:))))
Előzmény: Zol (232)
Zol Creative Commons License 2003.01.13 0 0 232
Jó, de a XI. században hol volt vasút, meg CD? ;-)
Előzmény: v_peti (231)
v_peti Creative Commons License 2003.01.13 0 0 231
Idegennyelv? utastájékoztatás: Röhejesnek tartom, hogy a XI. században nem képesek rendszeresíteni minden vonaton egy jól m?köd? audiótechnikai berendezést. (Magnó v. CD)
Előzmény: FOMA (214)
Chris Cherry Creative Commons License 2003.01.13 0 0 230
Ezekkel a bemondásokkal tényleg volt valami baj az AXA-n tegnap, mert már Belednél bemondták hogy minjárt Csornán vagyunk. Pedig az van még egy jó negyed óra onnan...
Előzmény: larzen (222)
ready Creative Commons License 2003.01.13 0 0 229
Gyakornok voltam a mavinfonal.Ok csinaljak a jegyrendelest(mitn az elvirat is).Es a mav es a mavinformatika ketto kulon dolog.Egyebkent tenyleg lesz:)Sot wapos megrendles is, ha minden igaz.
Mar csak azon mulik, mikor egyeznek meg.
Előzmény: csbacsy (224)
_latsam Creative Commons License 2003.01.13 0 0 228
Másik yo story: 40perc késésről tudtam, mert a reggelt rutinosan az információval kezdtem. Kimegyek ahogy illik az állomásra én is 40perc késéssel. Kérdem pénztárost mizu, nem mond semmit. Jegyet váltok, és rögtön bemondják, hogy 80 perc! Mondom köszike ezt én így már nem kérem, váltsa vissza, vagy írja át holnapra. Azt nem lehet....
Most kicsit zsákbamacskaíze van az utazásnak.
Sam
CornFake Creative Commons License 2003.01.13 0 0 227
hat enis ezt varom mar egy ideje
ugyanis amikor hullafoglalt az opsszes PU,akkor az infovonal azt mondja hogy hat ok errol nem tehetnek es puff leb*szak a telefont..

eeeez aztan ugyfelkiszolgalas..!!!!

Előzmény: csbacsy (224)
_latsam Creative Commons License 2003.01.13 0 0 226
Ma reggel 40-50 percet késtek a Cegléd-Bp személyvonatok. Mivel napok óta nem esik a hó most a váltóbefagyás az ok. De a váltók 50 éve befagynak télen! Nem lehetne erre felkészülni? Vagy még mindig váratlanul éri a téli hideg a vasutat?
marcipannyuszi Creative Commons License 2003.01.13 0 0 225
A mai késések miatt mér nem fizetik vissza az IC-pótjegy árát?!
csbacsy Creative Commons License 2003.01.13 0 0 224
Panaszkodok én is egy kicsit, csak úgy általánosságban.

Úgy kb öt éve ígérte a MÁV (vagy a MávInformatika), hogy lesz netes jegyrendelés, még volt is valami demo, hogy milyen lesz. Ennyi idő nem elég egy internetes jegyrendelés elkészítésére? Sokkal kényelmesebb lenne, mint állandóan nyomogatni az újrahívógombot.

hjulsta2 Creative Commons License 2003.01.13 0 0 223
üdv Larzen

az Axa-s sztorit én is átéltem, de azért nem volt olyan nehéz észrevenni, hogy Biatorbágyon vagyunk... Amúgy a legjobb tudomásom szerint felsovezeték szakadás történt, és ez nem egy helyen fordult elo mostanság, pláne ha 10esével repkednek a mínuszok! Amúgy a helyjegyet végülis visszaváltják?

Előzmény: larzen (222)
larzen Creative Commons License 2003.01.13 0 0 222
Na, most már nekem is elegem lett!

Három éve ingázom hetente-kéthetente Győr és Budapest között. A gyorsvonatokról lassan kezdek leszokni, mert egyszerűen tűrhetetlenül koszosak, zsúfoltak, pontatlanok. Ezért már nem is tépem a számat.

December végefele
17 óra körül jönnék fel Pestre. Két IC közül választhatok: 17.03-kor a Polonia EC jön a Keletibe, 17:10-kor a Liszt EC a Délibe. Nekem a Keleti jobb, ezért a Poloniát választom. Az eletronikus kijelzőn 17.03-kor egy sima gyorsvonat szerepel. Sem a neve nincs kiírva, sem az, hogy IC pótdíj köteles.
Engem azért nem könnyű átejteni, megveszem a pótjegyet, kimegyek a peronra, a vonat nem jön, be sem mondják. Megjön a Liszt és el is megy, de még mindig egy szót sem ejtenek a Poloniáról! Végül 15 perces késéssel megérkezik. Az ajtó gombbal nyílik - azaz nyílna. Megnyomom, kinyílik az ajtó és egyből vissza is zár. Ezt eljátszom 3x, de mindig visszazár. Végül egy segítőkész srác megfogja az ajtót, míg felszállok. A fülkében és az egész vagonban nincs világítás, csak miután kigurul az pályaudvarról. És ez egy EC!
Becsületére legyen mondva, a késését behozva percre pontosan ért a Keletibe.

január 12. 19.28-kor indul az AXA IC Győrből a Délibe. Bemelegítésként már késik tíz percet, de ezt hagyjuk. Pest közelében bemondják, hogy lassan megérkezünk Kelenföldre. Nem sokkal később a vonat megáll, sokan leszállnak. Pár perc múlva sem indulunk tovább, ezt nem tudom nem észrevenni. Kinézve látom, hogy elég sötét van ahhoz, hogy Kelenföldön legyünk. Pár perc múlva bemondják, hogy a vonat még nem állt be az állomásra, senki ne szálljon le. Már rég leszálltak a leszállni szándékozók! Persze az ajtókat az elektronika azért engedi kinyitni... Lassan visszajönnek a leszállók. Újabb percek telnek el, amikor bemondják, hogy műszaki okok miatt 30-35 percet állunk. A vissztértek szerint még nagyon messze vagyunk Kelenföldtől, ezért nem indulunk el gyalog. Letelik a 35 perc, ekkor tájékoztatnak minket, hogy műszaki okokból határozatlan ideig nem indulunk, de 6 perc múlva jön a szomszéd vágányra egy másik vonat, át lehet arra szállni. Az emberek leszállnak. Meglepetésként ér minket, hogy Biatorbágy állomáson vagyunk. (Képzeljük magunkat olyasvalaki helyébe, aki nem ismerős ezen a vonalon: bemondják, hogy megérkezünk Kelenföldre, megáll a vonat, leszáll és ott van a semmi közepén egy kis állomáson...) Átszálltunk az érkező személyvonatra és bekocogtunk pestre. (Sokan az IC jegyükért egy személyvonat havas peronján utaztak még fél órát.) Az utazás alig 2 és fél órát vett igénybe a másfél helyett. Az IC jegyem árát meg sem próbáltam visszakérni, mert a személy a Keletibe ment, meg amúgy is: egy órás késés után nem volt kedvem sem Kelenföldön sem a Déliben sorba állni.

"Európai vasutat építünk", ehehehehehe. :))))

rg7 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 221
Gázolás Balatonlellén. És biztosítóberendezés-áramellátási zavar Érd-elágazásban.
Előzmény: CornFake (220)
CornFake Creative Commons License 2002.12.16 0 0 220
mi volt tegnap este a Siofok-BP vonalon?
Tam7 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 219
Oké, szeritem ezt a témát így körbe is jártuk.

Amúgy szerintem a magyar vasút olyasmi mint a szegény parasztbácsi beteg lova. Vén is, gebe is, beteg is, agyon nem lőheti mert szüksége van rá, zabra, gyógyszerre viszont nincs pénze.

Előzmény: _latsam (200)
kábelbúvár Creative Commons License 2002.12.11 0 0 218
És decemberben megest változik a menetrend.

Csak annyit, hogy könnyen lekésse az ember.
Más értelme nincs.

Előzmény: FOMA (214)
Deak Tamas Creative Commons License 2002.12.10 0 0 217
Az utasok nem érdeklik . . . én ingázó vagyok, meg tudnám tölteni a topicot sztorikkal.

Csakis egy bérletvásárlási sztrájk segítene, amire a magyar ember pártoskodó természete miatt nincs esély . . .

Előzmény: Hkoala (107)
Tyb Creative Commons License 2002.11.02 0 0 216
OFF
Rumcájsz: Mostanában nem kaptam Tőled emilt. De ha az október 17-én küldöttre gondolsz, válaszom az érintett topikban olvasható.

ON

Nem tudom, miért lehet megoldani, hogy pl. a Traianus EC-n egy ülésre csak egy ember kapjon helyjegyet? Felszálltam Békéscsabán, és rittig volt egy csaj is, akinek ugyanoda szólt a helyjegye, mint nekem. Persze egyikünk se ült le az ominózus helyre, mert azt már elfoglalta egy öregúr, akinek ugyan nem oda szólt a jegye, de az ő helyét is elfoglalta valaki. Mondjuk annyira nem volt gáz, volt még hely a kocsiban, sőt menetirányban ülhettem le (ezt sem értem, hogy miért nem a menetirányban levő üléseket adják ki előbb, tekintve hogy az emberek jelentős része nem szeret menetiránynak háttal utazni), csak azt nem értem, hogy ha már egyszer műxik ez a helyfoglalás, akkor miért nem lehet azt a dolgot megoldani, hogy egy vonaton, egy helyre, egy viszonylatban csak egy embert? Annyival bonyolultabb lenne, mint az, hogy egy pályán, egy térközbe, egy irányban csak egy vonatot? Nem hinném. Akkor meg miért van az, hogy az egyiket meg tudják oldani, a másikat nem?

Üdv: Tyb

Előzmény: Rummcájsz (213)
roosevelt Creative Commons License 2002.11.01 0 0 215
Tavaly történt, Hungária EC Nyugati pálayudvar.
Jó ideje bent áll a vonat, kb. 5 perccel az indulás előtt jönnek rá, hogy az első kocsiban (amiben ültem), rossz a fék. Mivel előtte nem volt másik kocsi, ezért kisorol, vonat késik 45 percet. Persze utána dohányzó helyre ültetnek...
A pénzt meg követelheted vissza fél éven átmindenféle bizonyítékokkal, hogy miattuk késett a vonat...
roosevelt
FOMA Creative Commons License 2002.10.17 0 0 214
Igen, változott. Elsősorban a Pécs-Bp. és Szeged-Bp. IC-ket ismerem, egyébként kerülöm ezt a vonatnemet, ha lehet.

Változások:

- 95-höz képest megszűnt a három nyelven történő utastájékoztatás,

- több helyen áll meg,

- nőtt a menetidő,

- a légjavító berendezések egyre gyakrabban hibásodnak meg nyáron,

Röviden ennyi.

Előzmény: JCSABA (211)
Rummcájsz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 213
Tyb.

Fogalmam sincs, kinek a felelössége, de tök más témában küldtem egy emilt neked.

(Ezt pedig csak azért közlöm, mert nem tudom, hogy él e még a cimed) Ha tudod, olvasd el.
Előzmény: Tyb (212)
Tyb Creative Commons License 2002.10.15 0 0 212
Szvsz igen. Én legalábbis utaztam Békéscsaba felé és felől IC vonatokon, és nem volt rá panaszom. Egyébként a cikknek kb. fele jogos kritika, a többi szvsz hangulatkeltés, vagy inkább hangulatfestés (gondolom, a cikk írója a pályaudvaron történtek után az élő fába is belekötött volna, nemhogy a növő fűbe és a tükörfényes krómozásért kiáltó jelzőkbe).
Viszont az Ister EN vonat...
Hát nem mondom, a pótdíj csak 110 Ft, és a (román) kocsik tiszták, szellőztető rendszerrel el vannak látva, fülkések (valahogy rühellem az egylégterű kocsikat), és egy fülkében csak hat ülőhely van, szal valamivel jobbak, mint a MÁV I. osztályú kocsijai.
Csak azt a rohadt fűtést elfelejthetnék már.
Múlt kedden felszállok a vonatra, és mit ad isten: cca. 40 fok volt a vonaton. Ez nem hangulatkeltés, nem túlzás, egyszerűen nagyon jól érezhető, ha a környező levegő melegebb, mint a saját testhőmérsékletem. Na, itt ez volt a helyzet. Kinyitottam volna az ablakokat, de nem lehetett. Majd megpusztultam, meg persze a többi utas is. De ugye az ablakokat a kalauzok se tudták kinyitni, legfeljebb a fűtést kapcsolhatták ki. Mire Békéscsabára értünk, már majdnem normális hőmérséklet volt.
Csütörtök este dettó, csak itt egy cca. félórával a vonat indulása előtt száltam fel. Egész jó idő volt egy darabig... Aztán fokozatosan hasonló hőség lett, mint anno két nappal azelőtt.
Ez most már mindig így lesz? Akárhogy néztem a vonatjegyeimet, szaunabérletet nem találtam köztük. :-)

Ja, és még egy apróság:
ugyibár a Keleti a lakóhelyemtől cca. egy órányi tömegközlekedésre van. Tehát ha nem akarom +2 órával meghosszabbítani az utat, akkor megrendelem a jegyet telefonon, aztán a vonat indulása előtt félórával átveszem a pályaudvaron. Így számoltam én, józan paraszti ésszel.
Igen ám, de ugye az a két ablak, amely ilyenkor a telefonon rendelt jegyeket kiadja, zárva volt! Mindkét esetben egy pénztárosnő szívességének köszönhettem, hogy el tudtam indulni, aki volt olyan szíves, hogy kiszolgált engem munkaidején kívül.
Kérdésem: kinek a felelőssége lenne, hogy a vasúti dolgozónak ne kelljen ingyér túlmunkát vállalnia ahhoz, hogy az utas fel tudjon szállni a vonatra?

Előzmény: JCSABA (211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!