dewils666: Indítás után amíg nem meleg a lambda szonda nincs lambdaszabályozás a befecskendezési értékeket egy táblázatból veszi az ECU és nem módosítja a lambdaszondáról érkező jelnek megfelelöen. Ezért szegény a keverék és gyengébb.
Ezt én is tapasztaltam hogy a beindítás után az első 30mp-be kb képes lefulladni ha kis fordulaton akarsz elindulni, olyan mintha tényleg gyengébb lenne de szerintem ezt sokan észre se vennék!
Tiszta etanolnál nekem is ég a chek de ha benn van a hunflexes szerkezet nem világít a chek.
Amúgy szerintem mindenkinek akinek lehetősége van kevernie kéne a tankoláskor!
Az alapjárat biztos jó annyi mint szokott lenni 750-800 as, a hideginditásnál
egy kicsivel tovább kell forgatni 1-2 másodperc de kihagyás nélkül a szokott modon pörög 1500 al, tisztán benzinel is enyi. De hidegen egy kicsit gyengébb a motor
mint benzinel.
Biztosan autotipus függő. Egyszer már volt benne tisztán E85
azt nem szerette akkor szarul indult és kb 70 km után a chek lámpa kigyuladt,
keveselte az anyagot.
Ezt a 12l benzin+18l E85 gondolom ezt még az elektronikája megoldja.
Ez meg ugy jött ki hogy 35l a tankom papiron, és ennyit tudok csak tankolni.
Az E85-ön csak annak éri meg gondolkozni aki ilyen kút közelébe lakik vagy aki arra jár gyakran. Nekem kb 3km a kút ezért is gondolkoztam el rajta. És használom is!
kb. 15%-kal fogyaszt többet, tehát így 1l benzinnek megfelelő mennyiség 250Ft. egy 40l-es tankon kb. 1600Ft-ot spórolsz, ami 8l-es eredeti fogyasztással azt jelenti, hogy ha csak tankolni mész - oda-vissza - a 40km messze lévő kúthoz, akkor épp nullára jössz ki. ha a kutat kis kitérővel útba tudod ejteni, akkor majdnem az egész 1600Ft a tiéd...
Kimaradt egy 'ha' szócska, így más értelmű a mondat (mintha tankolható E40-ről beszélnél). A spórolás mértéke pedig a gépjárműtől is függ, hogy vajon ebből a 34%-os alkoholból (66%-os benzinből ?) mennyivel kér többet a járgány.
Elnézést kérek az OFFÉrt, gondoltam egyéb altarnatív üzemanyag is szóbajöhet hamár kiderült hogy a jelenlegi 215 ft os áron nem éri meg E85öt tankolni.
valaki kérdezte, hogy hogy lehet az etanolt és a benzint különválasztani. nagyon egyszerű...: vizet kell önteni hozzá. (nagyon kis mennyiség is elég, utána hagyni kell állni.)
Jaja én is néztem hogy mi ez a földgázos téma meg az ilyenek...
Nekem Tamás aki a Hunflex-et csinálja kicserélte egy automata készülékre de pont karácsonykor meghalt az egyik trafó a kocsimba most várom hogy kiürüljön a tank és bekötöm ezt a készüléket de már próbáltam és semmi probléma se volt vele!
Csak még nem nagyon akarok véleményt írni mert ez pár hetes teszttel derül ki de az elsődleges tapasztalat elég jó!
Hát gondolkoztam én is a károsanyag kibocsájtáson majd kíváncsi leszek amikor lemérik és csak néznek majd:)
De ami a csládba van benzines auto mindet úgy tankolom hogy 60%B-40%E85.
Bárki tankolhat így az autójába!! semmi probléma se lesz!
Ne haragudjatok, de nem akartok inkább egy külön topicot nyitni a földgáz hasznosítási lehetőségeiről.
Ennek a topicnak a címe E85 Bioetanolos üzemanyag. Szerintem aki idetéved és infot szeretne az e85-ről egy idő után nem találja meg, mivel egy csomó helyet elvesztek a földgázról szóló eszmefuttatásokkal.
Az E85, mint új típusú üzemanyag szerintem joggal érdemel mások részéről is érdeklődést. Ha annak idején (kb 2 hónapja) nem találom meg ezt a topicot még mindig gyötrődnék, hogy merjem e tankolni vagy sem.
Többek között pár társunk úttörő munkájának köszönhetően döntöttem és nem bántam meg. Úgy gondolom másoknak is meg kell hagyni ezt az esélyt, hogy dönthessenek a pénztárcájuk és a környezetük kímélésének lehetőségéről.
Abban az esetben ha az un. "olaj lobby" tagjai vagytok (bár ezt azért kétlem) akkor érthető lenne az eredeti témakör lebombázása.
Szépen kérlek benneteket ne tegyétek.
Előre is köszönöm!
Kérek mindenkit, hogy aki már pontosan mért károsanyagkibocsátási adatokkal rendelkezik, illetve van mért teljesítményre vonatkozó adata az típusra és keverési arányra is hivatkozva ossza meg velünk.
Itt szegednél az amerikaiak sem tudták előhozni a földből pedig egy óriási gázmező van arrafelé. Nem hinném hogy tenger lenne a felszín alatt, meg azt se hogy -80fok :)
Van egy rossz hírem: a metán kritikus hőmérséklete -82,5 C fok, ennyire kell lehűteni a cseppfolyósításhoz, és fel is kell komprimálni 45,8 barra. Ez otthon nehezen fog menni!