Sajnos a mi környezeti hőfokainkon nem lehet cseppfolyósítani, mindenféleképpen mélyhűteni kell. Autóban nagynyomású tartály kell, nem véletlenül hívják hivatalosan CNG-nek, ami Compressed Natural Gas-t jelent. Persze ha a hidrogént lecseppfolyósítják -270C környékén és az autó magával viszi, akkor a földgázzal se lehetetlen (LNG-liquid natural gas ), csak drága és házilagosan nem kivitelezhető. Egyébként fajlagosan ez a legolcsóbb ma kapható éghető anyag 1kg - 50MJ - kb160Ft. Gázolaj 1kg - kb40MJ - kb360Ft. Tényleg ezzel kellene autózni!
A sima PB palckban sincs 200bar csak valami 25 környéke asszem, azt meg egy combosabb kompresszorral simán el lehet érni. A mi cégünk foglalkozik gázkompresszorokkal is, utána nézek majd a dolognak. Magyar ember nehogymár ne találja ki hogy hogyan lehet lecseppfolyósítani a földgázt :)
" "....legjobb lenne a földgázt valahogy besűríteni és azzal menni "
Jaja. Lakótelepi nyolcadikon, ahol gázóra sincs, mert úgyis általányban jön. Konyhában a tűzhely mellett egy kis kompresszor-állomás. Zajos, de max. a szomszédok hallják (az összes). Azért felvetne néhány tűzrendészeti aggályt. Ha meg még a lift is jó, az tiszta haszon, a palackkal se kézben kell leszambázni a parkolóig. :D"
Az a 200 bar igazán nem probléma... Nem kéne a földgázt az LPG-vel keverni. Persze földgázzal is hajtanak autót, tudom. A rendszer eléggé más lehet, de minimum a tartály meg a csövek. Az LPG nyomását egy gumiabroncs is elbírná...
köszönöm szépen a felajánlást, élni fogok vele, csak nem a napokban, mert pill. nincs időm. mi is autórestaurálással foglalkozunk egyébként, csak kicsit öregebb autókkal...! ott a teljesítmény nem annyira fontos. de az emisszió nem ehhez kell, majd elmesélem.
Már csak azt kell tudni róla, hogy a metanol belélegezve, és bőrön át felszívódva is erősen mérgező, és annak a cégnek aki ezt nagy tételben, magánszemélynek árulja sötét jövőt josolnék.
"....legjobb lenne a földgázt valahogy besűríteni és azzal menni "
Jaja. Lakótelepi nyolcadikon, ahol gázóra sincs, mert úgyis általányban jön. Konyhában a tűzhely mellett egy kis kompresszor-állomás. Zajos, de max. a szomszédok hallják (az összes). Azért felvetne néhány tűzrendészeti aggályt. Ha meg még a lift is jó, az tiszta haszon, a palackkal se kézben kell leszambázni a parkolóig. :D
Pont nem érdekel hova kéne állni. Amikor megláttam hogy mennyi a litere, akkor jól meggondoltam hogy elég lesz annyi ebből, amivel Pestig elhúzom+egy kicsi. SOHA TÖBBÉ NEM ÁLLOK BE ARRA A KÚTRA SEMMIÉRT ! Nem mondom, 215-ért talán telerakom a 60-as tankot, de így ... Legközelebb majd veszek benzint a bárhol, és kész. Van arra shell, mol, agip is. Az meg hogy ily módon veszi ki a kutas a bankkártyájáról kezelési költség mentesen a pénzet az se egészen etikus. Ha te vagy az, akkor nem magyarázok tovább, majd egyszer rájössz az ügyfeleket megtartó dolgok lényegére. Persze csak ha ebben anyagilag a legkisebb mértékben is érdekelt leszel, amúgy te is beleszarsz, mindig ki kell termelni valamit mert ugyebár a fizetés alapból szar.
Üdv szaki! Nem még nem vettem meg, csak tájékozódom :) Amit voltam kipróbálni az is igen dadogott gázzal, gondolom a 2 év állás nem tesz jót a membránoknak...
ööö... köszi, rendes vagy, de ha mint szolgáltatásra, mondasz egy árat, többször is igénybevenném, illetve valószínűleg többeket is érdekelne a lehetőség. ezért kérdeztem, hogy ki lehet-e találni valamilyen elfogadható árat egy ilyen mérésre... persze az is megérthető, ha nektek egyáltalán nem éri meg foglalkozni vele. hogyha érdekel, akkor szívesen elmesélem a "feladatot", amihez a kibocsájtásmérésre szükség volna. köszönöm a gyors és segítőkész választ! búék.!
ezt olvastam a honlapon, de nekem nincs szükségem teljesítménymérésre, csak egy (illetve kettő darab) hc-mérésre, azaz rákötöd a kipufogóra, és mondasz egy számot. ez iránt érdeklődöm, sajnos a teljesítménymérés nem érné meg a feladat szempontjából...
A Gazellád miatt (ezek szerint már megvetted?! ) ne legyél megijjedve, -hiszen ha benzin-gázos, akkor amúgy is számítanod kell arra, hogy az AC-membrán, és a karbi 3 db. kis membránja KO.
Ugyanis a kedves Gella-tulajok sokszor képesek hónapokig csak gázzal járni, (még indítani is azzal szokták...) és az említett membránok teljesen kiszáradnak, majd kitörnek... A benzincsöveket meg le kellene cserélned valami jóféle, -pl. Semperit gyármányú kifejezetten üza. csőre. Mivel az elvtársak már a gyártás során több éve raktáron lévő csöveket szereltek az autódba...
Röviden:
-már Nyizsnyij Novgorod-ot is vászonig repedezett külső felületű csövekkel hagyta el! D)
Ha felénk jársz, AC, -és karbi membránokat is tudok bármikor adni, -oroszosan Kedvező Áron :)
Tank meg több darab bontott, (talán új is) van a Cégnél a padláson. Műanyag, és fém is...
És utána várom a tapasztalatodat a ZMZ-motor bioetanolos üzemeltetéséről...
Ráadásul olyan a kútoszlop kialakítása, hogy ha nem akarod áthuzgálni a csövét, akkor kényelmesen csak a jobb oldali betöltőnyílásos autókkal lehet eléállni. Nekem pont a másik oldalon volt a lik, úgyhogy ennyiért még a csővel is lehetett küzdeni.