Ez most itt egy újévi 'reklám' lesz, még ha a negatív fajtából is.
Lehúzós hely ez a fehérvári OIL ! Először is drágán mérik az anyagot, másodszor meg csak kézpénzzel fizettem, két db 2000-sel. Senkinek nem ajánlom hogy ott tankoljon.
A tök tudja! Tegnap este pöcc-röff volt tegnap előtt reggel viszont nehezebben indult, bár akkor picit nagyobb %-ban volt az E85, mint most! Szal lehet, hogy ez a határvonal a keverési arányban télen? Majd meglátjuk! Az alapjárati vezérlő szelepem sincs a helyzet magaslatán, lehet az miatt is! Meg lehet, hogy kopottabb a motorom is, bár ezt kétlem,mert minden tényező azt mutatja, hogy egyben van a kicsike! A gyertyától is függhet SZERINTEM!
óvodás: a lambda 1 az égés minőségére jellemző szám. 14.7kg levegőhöz 1kg benzin kell hogy 1-es lambda legyen (14.7AFR) . 14.7kg levegőhöz 1.5kg E85 kell hogy 1-es lambdád legyen(9.76AFR). Ezért fogyasz többet ugyanannyi levegőhöz többet kell adni E85-ből hogy az égésed ugyanolyan optimális legyen mit a benzinnél.
Én tegnap tankoltam 15 lityi benyát és 25 lityi e85-öt,de kb 5 lityi benya volt a tankban (vidéken voltunk és útközben muszáj volt tankolni egy keveset). Nekem simán megy, csak hidegen indul nehezebben. Ja és többet eszik, de pontosan még nem tudom, mert eddig nem volt teletankolva!
tudja valaki, hogy egy "hagyományos" gyújtású autónál mennyit kell növelni az előgyújtáson, pl. Ladánál...? vagy ha valakinek kétüteműekkel van tapasztalata, az még jobb lenne.
ja, az E85 - azonos beállítások mellett - helyettesíthető M60-nal, azaz 60%-os metanollal, az égéshő és a párolgáshő kb. megegyezik, az ára viszont kedvezőbb. 15%-os fogyasztásnövekedést feltételezve egy liter benzinnek megfelelő mennyiségre E85 esetén 248Ft, M60 esetén 230Ft adódik. (Budapesten 134Ft-ért lehet kapni nagyobb tételben metanolt...) igaz, a metanol földgázból készül, tehát nem környezetkímélőbb, mint a benzin.
frundsberg: nem ismerem az említett autó karbiját így annak megismerésével együtt valószínűleg nagy munka :-) Egy karburátorban nem csak egy fúvóka van. A karburátorban különböző üzemmódokhoz (hidegindítás, alapjárat, kisterhelés, nagyterhelés, gyorsításkori dúsítás stb) számos fúvóka és egyéb dolog is tartozhat. Ha egyenérétkű átalakítást akarsz akkor ezeket mind meg kell változtatni. Persze vannak egyszerűbb karbik is pl az SU rendszerűek ahol valószínűleg elég lenne egy tű/fúvóka párost cserélni.
"szétmállasztja a benzincsöveket meg az AC membránt, meg szétrohasztja a tankot az igaz vagy csak pánikkeltés" Pánikkeltés SZERINTEM. A benzincsöveid, AC membránod meg 1-2év alatt sima benzintől is megkeményednek kirepedeznek ezért azokra oda kell figyelni.
Az átfúvókázás miért olyan nagy munka? 2-300ft bele egy fúvóka, kicsavarom becsavarom oszt kész. Vagy nem lehet tudni hogy mekkora kell bele? Amit mondanak hogy az üzemanyagrendszerben szétmállasztja a benzincsöveket meg az AC membránt, meg szétrohasztja a tankot az igaz vagy csak pánikkeltés?
f dani: baj ott ahol a benzin kenési képességei kellenek mert nincs külön kenési rendszere. Pl injektorok, szelepülések, szelepvezetők, AC. Nem biztos hogy kell de SZERINTEM nem árt az óvatosság. 2000 forint körül van egy flakonnal 250literhez elég. 8 forint / liter.
frundsberg: át kell fúvókázni a karburátort. Ez elég nagy munka és akkor csak E85-tel tudsz majd menni. A tapasztalat azt mutatja hogy az lambdaszabályzós befecskendezéssel ellátott autók képesek annyira bedusítani a keveréket hogy tökéletesen működjenek. Gond ott lehet ahol a padlógáznál vagy nagy terhelésnél nincs lambda szabályozás hanem egy táblázatból veszi az ECU a befecskendezési időt. Itt biztos hogy szegény lesz a keverék ami okozhat üzembizonytalanságot. :-) Az E85 kevésbé illékony így a hidegindítás is lehet nehézkes, de egy jó állapotú autónál ez nem lesz gond. Ha a befecskendezés jól működik akkor nincs mérhető teljesítmény csökkenés de növekedés sem. Ezt mértük fékpadon nem egy autón. (Komoly érdeklődőknek szivesen segítek mérésben ebben a témában, engem is érdekel a tapasztalataimat és mérési eredményeket szivesen megosztom!)
......hogy dinamikusabban lehet közlekedni E85-tel szerintem abból adódik, hogy a kopogásra kevésbé hajlamos az E85-tel hajtott motor, így az ECU optimálisabb előgyujtást tud produkálni.....
Ami szerintem fontos: az ethanol kenési képességei rosszabbak mint a sima benziné ezért valamilyen kenésjavító adalékot érdemes a benzinhez keverni. Ez "ólompótló adalék" álnéven kapható a benzinkutaknál.
Üdv szaki! A Valenttől ismerjük egymást, bár lehet már nem emlékszel rám. Látom vágod ezt az E85 dolgot, szerinted gazella teherautóba (a motorja a 2140es Volga) lehet használni E85öt tisztán? nem egy túl igényes konstrukció, meg eléggé igénytelen mindenre és olcsó hozzá minden úgyhogy azért gondoltam hogy érdemes lenne próbálkozni. jelenleg benzin gázos, de én valahogy jobban szeretem a kannában tartható üzemanyagokat :)
Megtankoltam a robogómat (1989-es Yamaha Mint) E85-tel. Volt benne pár deci benzin, a többi E85 (4 literes a tank). Szivatóval ment 45-50-el (benzinnel 55 a vége), szal dúsítanom kell a keveréket. Majd állítok a tűszelepen a karburátorban és meglátjuk!:-)
Az autóm valóban nehezebben indult, 1-2 sec inditózás udán beröffent, ~500-as alapjáraton járt 2 sec-ig, majd leállt. A következő inításnál viszont pöcc-röff és normális volt az alapjárat is. Szal nekem ennyi belefér.
Félórája tankoltam 15 lityi benyára 25 lityi E85-öt, ez ~1/3 2/3 arány. 20km-ert tettem meg, változás semmi. A teljesítmény növekedést nem teszteltem. A lényeg, hogy megy az autóm (B Corsa 1.4i 16V) és spóróltam 2000 Huffot! (Hoztam 5lityit kannába, kipróbálom robogón).Tapasztalatot majd leírom!