Keresés

Részletes keresés

Dark Future Creative Commons License 2002.03.11 0 0 151

Tisztelt Ügyfélszolgálat,

2002. március 10-én feleségem Pécsről Budapestre utazott a Misina IC vonattal.
A vonat 16:45 helyett 17:10-kor érkezett meg Bp-Kelenföld állomásra. A hangosbemondó közlése szerint is 20 percet késett, ezáltal a MÁV is elismertnek tekintette a késés tényét.

A jegypénztárnál a pénztáros nem volt hajlandó visszafizetni a pótjegy árát, ezt
"felsőbb utasítással" indokolta. A forgalmi szolgálattevő nem volt a kijelölt tartózkodási
helyén, így vele nem tudtunk beszélni. Az információnál a szolgálatot teljesítő hölgy
flegmán viselkedett, válaszadás közben is kézimunkázott (hímzett) (!), nem volt hajlandó jegyzőkönyvet kiállítani, és többszöri felszólításra sem mondta meg a nevét. A panaszkönyvben rögzítettük az esetet, de azt nem volt hajlandó aláírni.

A késés egyértelműen a MÁV hibájából történt, hiszen előre meg volt szervezve Pécs és Szentlőrinc között a vonatpótló autóbusz (3 db csuklósbusz), így nem váratlan eseményről vagy vis majorról van szó. Pécsett feleségemnek azt az információt adták, hogy késés esetén természetesen Budapesten visszafizetik a pótjegy árát, amennyiben 15 percnél többet késne a vonat.

Kérem az eset mielőbbi kivizsgálását.

Tisztelettel:
aláírás
tamas ur Creative Commons License 2002.03.09 0 0 150
És ha reklamál az ember - akár a Déliben, akár a Keletiben, elkezdik mutogatni a telefonon megrendelt jegyeket, hogy ha ők meg tudták rendelni, akkor én miért nem?
tamas ur Creative Commons License 2002.03.09 0 0 149
Nemcsak a Keletiben meg a Nyugatiban, de a Déliben is katasztrófális a telefonos jegyrendelés, pláne amióta olyan sok IC indul onnan is. Mindig foglaltak, amikor estefelé már nem, akkor nem veszik fel, vagy csak amikor már sokáig csöngetek. Amikor odamegyek a nőhöz, hogy hússzor próbálkoztam már, de nem sikerült felhívni őket, adjon IC pótjegyet, közli többé-kevésbé (inkább kevésbé) udvariasan, hogy ő csak telefonos rendelésre ad jegyet, álljak be a sorba. Akkor minek az egész, ha nem működik? (Bár a jegypénztáros nő szerint minden tökéletes.) Ez a MÁV: sokat vállal, keveset teljesít.
CSABI Creative Commons License 2002.02.01 0 0 148
Egyszeru: A vonatot valahol ket reszbol rakjak ossze, a lezart atjaro a vonat vegen volt, aztan elfelejtettek kinyitni... :(

Csabi

Előzmény: BONNIE (147)
BONNIE Creative Commons License 2002.01.29 0 0 147
Sziasztok!
tud nekem arra valaki elfogadhato magyarazatot adni, hogy miert van az, hogy egyes vonatokat kettezarnak? nem egyszer elofordult mar az Arrabona expess-en, hogy a CFR es a MAV vagonok kozotti atjaro le van zarva. ez meg csak nem is lenne gond, mert mar keresem a vonatkulcs-beszerzesi forrast, de ma delelott megdobbenten tapasztaltam, hogy a savaria ic-n az etkezokocsi vonat feloli vege es az azutan kovetkezo kocsi kozott szet volt zarva az atjaro, igaz nem hagyomanyos modon, hanem egy marha nagy csavarral. ez miert van?
udv BONNIE
Tyb Creative Commons License 2002.01.29 0 0 146
:-DDDDD! Köszi...
Előzmény: Carpy (145)
Carpy Creative Commons License 2002.01.29 0 0 145
Miért van az, hogy a román vagonok ablakai tiszták?

Tisztelt Utasunk!

Panaszat kivizsgaltattam, es a kovetkezok nyertek megallapitast.

Romania Magyarorszagtol javareszt delebbre fekszik. A teli atlaghomerseklet 1,3 celsius fokkal magasabb, mint hazankban.

A viz ellenben mindket orszagban 0, azaz nulla celsius fokon fagy meg.

Ennelfogva a roman vasutaknak egy evben 7 nappal, 17 oraval, 28 perccel es 11 masodperccel tobb lehetosege van szemelygepkocsiparkjanak tisztitasara.

Ez okozhatta azt a benyomast, hogy a roman vasuttarsasag kocsii tisztabbnak tuntek. Mas napokon a MAV kocsii a tisztabbak, de On ugy latszik rossz napokon utazik.

Javasoljuk, hogy a kellemetlenseg orvoslasakent valasszon mas napokat utazasara.

Udvozlettel,
MAV
Mellebeszelesi es Kimagyarazasi Igazgatosag

Előzmény: Tyb (144)
Tyb Creative Commons License 2002.01.29 0 0 144
Rendszeresen vonatozok Budapest és Békéscsaba közöt.
Olyan haj de nagy panaszom nincsen, de azért egyvalamire kíváncsi vagyok.
A CFR vagonok azok román tulajdonban vannak? Mert ha igen, akkor miért van az, hogy jóval igényesebbek, mint az ugyanazon a vonalon járó MÁV vagonok? Komolyan mondom, a múltkor teljesen megdöbbentem, micsoda különbség van a kettő között. Miért van az, hogy a román vagonok ablakai tiszták? Azért kérdezem így, mert én már teljesen hozzászoktam ahhoz, hogy a MÁV vagonok ablakai - legyen az akár egy nemzetközi expressz kocsija - nem tiszták. De a kupék belső kialakítása is sokkal jobb, kényelmesebb a CFR vagonokban, ami 3 órás útnál nem mindegy.
A másik röhely, hogy a Pannónia gyorsvonat olyan pályán megy be a Nyugatiba, hogy az ember néha (kb. Kőbánya tájékán) úgy érzi: a körúti villamos sínei vannak a vonat alatt. Zötyög, rázkódik az egész vonat, és persze csak lépésben tud haladni.

Nem tudom, lesz-e ebből valaha is európai vasút...

JCSABA Creative Commons License 2002.01.29 0 0 143
A vonatok 99%-a Budapestig/től közlekedik. Ha a nagy többség a belvárosba is akar utazni, arra rengeteg más vonat is létezik. De napi egy-kettő átlós expressz-szel ha vki (olyan elvetemült) Bp-re akar utazni, Kőbánya-Kispest, Ferencváros, Kelenföld, Kőbánya felső állomásoktól a belváros egyszerűen (ha nem is gyorsan,)de elérhető. Nem a budapesti célállomású vonatok helyett, hanem mellette lehetne beindítani e vonatokat.

Persze ez csak egy elképzelés...

Lengyelországban átlós IC-k is vannak, több irányból, Varsó középponttal. És Expresszek is járnak.

Előzmény: Carpy (142)
Carpy Creative Commons License 2002.01.29 0 0 142
4. A Budapestre meno vonatok uytasainak tulnyomo resze Budapestre utazik. Ok szeretnek a Belvarosba erkezni.
5. A maradek 15% atutazo, mondjuk Miskolcrol szamitva ezek kozul 2% Pecsre, 3% Gyorbe, 1% Kaposvarra, 1% Nagykanizsara, 1% Szekesfehervarra, 2% Szombathelyre stb megy. Hova menjen a kozvetlen vonat? Es mikor? Mert ezek meg raadasul idoben is szet vannak huzva.
Előzmény: JCSABA (141)
JCSABA Creative Commons License 2002.01.29 0 0 141
"Nem vilagos, hogy azert gondolod az expresszeket, mert azok helyjegyesek es ezert tobbletbevetelt jelentenek, vagy mert esetleg magasabb a komfortjuk, es kevesebb a megallasaik szama."
Mindhárom egyszerre: nem tudom elhinni, hogy ne lenne igény egy olyan vonatra, ahol (elméletileg) garantált a hely, nem kell átszállni, metrózni (plusz pénzért!!!) Budapesten az eljutás lehető legrövidebb útvonalon történik (Szegedről Miskolcra menet nem kell megismerkedni pl. Tokajjal) és csak a valóban fontos helyeken való megállással. És nem kerül többe a helyjegy, mint egyesek menetjegye...

Lehetséges ellenválaszok:
1. még IC-re sem tudják kiadni rendesen a helyjegyet, nemhogy egy több helyen megálló expresszre
2. Valamiből a BKV-nak is meg kell élnie
3. Ismerd meg hazádat mozgalom:)

Előzmény: Carpy (140)
Carpy Creative Commons License 2002.01.29 0 0 140
Ja akkor OK, ha a csodot ugy ertetted. Csak manapsag, a Siemens beszerzesek kozepette mindig a valos csod jut eszembe. :)))
Nem vilagos, hogy azert gondolod az expresszeket, mert azok helyjegyesek es ezert tobbletbevetelt jelentenek, vagy mert esetleg magasabb a komfortjuk, es kevesebb a megallasaik szama. Ezek a dolgok csak a mi kis hazankban fuggnek ennyire szorosan ossze.
Előzmény: JCSABA (139)
JCSABA Creative Commons License 2002.01.29 0 0 139
Persze a csődöt áttételesen értettem, mert egy kötelező helybiztosítással közlekedő vonat több bevételt képezne, mint egy hagyományos gyors v. sebes.
Az új ill. felújított kocsikról pedig annyit, hogy pl. By-ból is lehetne távolsági expresszt kialakítani és azokat az IC-k mintájára egyéniesíteni (automata ajtó, hőszig. ablak, kárpitozott ülés - és ennyi elég is volna), ha vkinek ez eszébe jutna. (De erre sincs pénz: erőltessük csak a 400 Ft-os helyjeggyel pénzt termelő IC-sítést az összes fővonalon... A színvonal nem ér 400 Ft-ot.)
Előzmény: Carpy (138)
Carpy Creative Commons License 2002.01.29 0 0 138
Ez nem fugg ettol. Hogy csodbe megy-e, az attol fugg, hogy leirja-e az aktualis kormany az evente felhalmozodo 30-50 Milliard forintos adossagat, vagy sem. Eddig mind leirta, ugyhogy valoszinuleg nem menne csodbe :-)

Ha a jelenlegiek mellett akarsz vonatokat inditani, akkor ahhoz csak kocsikat es mozdonyokat, neadjisten motorvonatokat kell beszerezned. (Vagy jobb kocsifordulokat kellene kitalalnod, ez az egyszerubb :))
A felsorolt viszonylatokra ugy 50-80 milliard forintert tudnal is venni megfelelo jarmuveket. Kerdes, hogy megerne-e.

A jelenlegi vonatok jobb osszehangolasa, motorvonatok ide-oda csatolasa viszont jo dolog lenne. De sajnos mostanaban nem ennek all a zaszlo.

Előzmény: JCSABA (137)
JCSABA Creative Commons License 2002.01.29 0 0 137
Vajon csődbe menne a MÁV akkor, ha átlós expresszvonatokat indítana? (Pl:Nyíregyháza-Kőbánya-Kispest-Győr, Miskolc-Kelenföld-Győr/Pécs, Miskolc-Hatvan-Szolnok-Szeged, Pécs-Sopron)És nem a jelenlegiek helyett, hanem mellett?
Előzmény: Törölt nick (136)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.27 0 0 136
Én csak egy furcs dolgot tapasztalok, azt hittem először, csak egy napon volt kivétel, de nem!

Vasárnap délután, Kőbánya-Kispest, 17.09.
Sebesvonat: Nyíregyházáról Győrbe. Nem kis távolság, ugye? Nos a szerelvény csupa Bhv kocsikból áll, amik a rövidtávú (100km max.) személyvonatokba vannak kitalálva. A kényelmük is olyan. Ezek a munkába járó forgalomra lettek kitalálva, és nem ilyen hosszú távra! Idillikus lehet órákig fészkelődni az üléseken, már, ha van ülőhely.
csíkos
P.S.: na jó, a vonat végén volt két árva Ap kocsi is.

CSABI Creative Commons License 2002.01.27 0 0 135
A Vsaútmániásokba is beírtam, de szerinte ide is tartozik ez a hozzászólás:

Most következzék egy kis áttekintés a MÁV nemzetközi jegykiadásainak furcsaságairól:

Szombati utamhoz ahogy nézegettem a menetrendet kjött, hogy igazából úgy jönne ki minden jól, ha visszafelé a Daciával jönnék. De azután este már nincs vonat Budapestre, szóval Hegyeshalomtól nemzetközi jegyet kell vennem. Gondoltam (naívan), hogy veszek majd egy BIJ Twenticketet Hegyeshalomtól Pestig az talán nem olyan drága.

Természetesen a MÁV-nál nem tudtak ilyen jegyet adni a két választási lehetőség a teljesárú jegy (15.9 Euro), vagy BIJ jegy Brucktól (15.8 Euro) voltak. Hú, azért ez drága, nem baj, érdeklődöm Ausztriában. Ausztriában tudtak BIJ jegyet adni Hegyeshalomtól, így megúsztam 9.60 Euróból. Ezen igazából nem lepődtem meg, hiszen már megszokhattuk, hogy a MÁV-nál a nemzetközi forgalomban egyébként jogosan járó kedvezményeket nem lehet megvenni.

A nagy meglepetés akkor ért, amikor (mert bújkált bennem a kisördög) megkérdeztem, hogy mennyibe kerül a BIJ jegy Brucktól (kicsit soknak tűnt a különbség). Érdekes módon Ausztriában csak 13.3 Eurót kérnek ezért a jegyért. Azért ez furcsa, hogy UGYANAZ a jegy a MÁV-nál megvéve 2.5 euróval drágább, mint Ausztriában megvéve úgy, hogy ez nemzetközi jegy, euró árakkal, nagyrészt pont a MÁV szakaszra. Ti értitek ezt?

Csabi

Tam7 Creative Commons License 2001.12.28 0 0 134
:))) Jó, majd igyekszem. Csak nem megy ki a fejükből.
Előzmény: marslakó (133)
marslakó Creative Commons License 2001.12.28 0 0 133
Tam!
Mi van a büfékocsiban??? FÜÜÜÜSSSSSTTTTT!!!!!!!!! Akkor siess a 25% megkérdezésével, mert lehet, hogy január elsejétől eltörlik :-)))
Előzmény: Tam7 (132)
Tam7 Creative Commons License 2001.12.28 0 0 132
Az biztos, hogy a belföldi IC vonatokon az Ap ill. Bp kocsik nem légkondisok (ezt tapasztaltam is nyáron, amikor nem lehetett ablakot nyitni és volt vagy 40 fok). Hogy a büfékocsiban mi a helyzet, ezt nem tudom megmondani. Én talán össz-vissz egy rágót vettem egész életemben büfékocsiban, drága az :)
Előzmény: innovision (131)
innovision Creative Commons License 2001.12.28 0 0 131
MAZ! Régi trükk a MÁV-nál, hogy az IC-n csak a büfékocsiban működik a klíma a forgalom fellendítése miatt, ráadásul energiát spórolnak a hűtőrendszer kiiktatásával.
Tam7 Creative Commons License 2001.12.28 0 0 130
Édesapám dolgozik a MÁV-nál, ő forgalmi szolgálattevő. Egy kis állomáson teljesít szolgálatot, ahol egyedül csinál mindent, így a jegyeladást is. Azt biztosan tudom, hogy ő egy fillér jutalékot nem kap. Ebből feltételezem, hogy a kalaúzok sem. De majd megkérdezek egy kaller ismerősömet, én akkor fogom elhinni, ha ő is megerősíti. De lefogadom, hogy nem igaz. A MÁV nem a nagylelkűségéről híres :)

Én magam pedig félig-meddig közlekedésmérnök vagyok, és volt/van/lesz 1-2 vasutas tantárgyam, meg érdekel is a vasút, innen vannak infóim, hogy mi hogy működik.

Előzmény: marslakó (129)
marslakó Creative Commons License 2001.12.27 0 0 129
Tam 7!

MÁV-nál dolgozol? Ha nem, akkor szerintem feltételezésekből ne indulj ki, ez itt ugyanis a MÁV... Nekem amúgy többször és többen is megerősítették, hogy az a 25% igaz. Az lehet, hogy először leszámol az ipse vagy nőcike a pénztárnál vele, de aztán fizetéskor visszakapja.

Nem semmi kaszálás pl. egy teljesárú nemzetközi jegyet vonaton kiadni, főleg, ha csoportnak kell!!!

Előzmény: Tam7 (122)
ready Creative Commons License 2001.12.26 0 0 128
De lehet .20.05 -kor megy miskolcon at nyiregyhazara egy vonat , kb 23,40-re van nyiregyen.En mindig azzal jarok nyirtelekre, raadasul jo belgradi kocsik vannak rajta a masodosytalyon regi elsoosztalyu kocsik...En szeretem.
Előzmény: _banner_ (86)
Tam7 Creative Commons License 2001.12.26 0 0 127
Hát (háttal nem kezdünk mondatot) az a helyzet, hogy ott valószínűleg csak a forgalmi szolgáltattevő, esetleg a menetirányító tudhatta, hogy miért is álltatok. Aki tájékoztatni tudott volna az a mozdonyvezető (ha működik a hangosbemondó), ill. a kalaúzok, de hát ők meg valószínű, hogy semmit nem tudtak a késés okáról.
Előzmény: tucatnev (125)
Tam7 Creative Commons License 2001.12.26 0 0 126
Ebben teljes mértékben igazat adok neked. Az ICR vonatokra valóban nem érvényesek a MÁV üzletpolitikai kedvezményei, ezt azonban kevesen tudják. Jó, a MÁV valószínűleg azzal védekezne, hogy benne van a ... húúú elfelejtettem a nevét, üzletszabályzat, vagy valami ilyesmi. Szóval hogy nyilvános és minden állomáson megtekinthető, de szerintem nem várható el az utastól, hogy megnézze azt a paksamétát vagy könyvecskét (még én se láttam :)), ha egyszerűen utazni akar.

A pénztáros csaj meg mondjuk (lehet ám, hogy ő se tudta :)) kellett volna, hogy szóljon, mert IC/ICR pótjegy csak érvényes menetjegy, vagy utazásra jogosító igazolvány felmutatása/megváltása mellett adható ki. Csak hát ezt nehéz bizonyítani.

Az ICR vonaton a jegyvizsgáló hogy viselkedett? Végülis ti jóhiszeműek voltatok, elvileg megbüntethetett volna, de végülis mit tett?

Mert én egyszer utaztam az Avalán Győr-Bp között pótjeggyel, és egy srác levelezős diákkal jött, a kalaúz pedig hiányolta az igazolást, hogy ő Győr-Bp viszonylatban veszi igénybe az iskola meg lakóhely között a 67.5%-os kedvezményt. De végülis nem büntette meg, szóval rendes volt.

Előzmény: v_peti (124)
tucatnev Creative Commons License 2001.12.26 0 0 125
Nem panasz, észrevétel, kellemetlenség:
Dec 25-én 20 percet állt a vonatom Dunakeszi állomás előtt pár méterrel. Amit hiányoltam az az volt, hogy van egy csiribiri szép, új vonatunk, és nem volt utastájékoztatás. Pedig megérdemeltük volna.

Tisztelettel: tucatnev

v_peti Creative Commons License 2001.12.26 0 0 124
....En a multkor Kelenfoldon vettem ICR-re jegyet es helyjegyet a baratnomnek, aki 26-on aluli. a vonaton meg nem fogadtak el a jegyet, mondvan, hogy ez az uzletpolitikai kedvezmeny (33%) az ICR-re nem ervenyes. Nekunk kellett volna tudnunk, holott nem szerepel a menetrendben...
Biztosan túl megerőltető munka lett volna valakinek a ott fennt egy tájékoztatót készíteni arról, hogy milyen kedvezmények érvényesek vagy nem érvényesek az ICR vonatokon.
Ezeket elhelyezni Debrecenben, Nyíregyházán és Budapesten (lehetőleg mindhárom pályaudvaron) a pénztárak környékén.
A pénztárosnőknek az erre vonatkozó rendelkezéseket természetesen ismerniük kell. (Meg kell ett kapniuk az ezt szabályozó utasítást.)
Előzmény: marslakó (72)
Tam7 Creative Commons License 2001.12.25 0 0 123
Íííííííííí, szintén zenész? :)))) Esküszöm nem olvastam el, hogy mit írtál, az utsó hozzászólásomtól fölfelé kezdtem nézelődni, és ami jött, válaszoltam. Szinte karakterre ugyanazt írtuk :)))))))))))))
Előzmény: SÜNÖCSKe (120)
Tam7 Creative Commons License 2001.12.25 0 0 122
Hú, mit találtam én itt. Na neeeee.. Nem gondolod komolyan, hogy amikor veszteséges a vasút, a menetjegyből még 25%-ot kapnak a kalaúzok.....

Fillérre le kell számolniuk a jegyekkel, nem kapnak érte semmit.

Előzmény: marslakó (65)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!