Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 179
hrowitz: próbáld ki sokkal szebb lesz az autód hangja!
Előzmény: Hrowitz (178)
Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 178
Igazad van.

MOL.:

"Elsősorban környezetvédelmi szempontok miatt már több mint 5 éve, 1999. április elsejével szűnt meg Magyarországon az ólmozott motorbenzinek forgalmazása. Az ólom, illetve bizonyos vegyületei kopáscsökkentő hatásának pótlására az egyes régebbi személygépkocsi-típusok szelepkenést igénylő motorjai miatt a 98-as motorbenzint ólompótló adalékkal látták el. A központilag, előre bekevert ólompótló adalékkal ellátott 98-as motorbenzin egyaránt tankolható volt a modern katalizátoros járművekbe éppen úgy, mint a régebbi gyártású, még ólmozott üzemanyagra tervezett gépkocsikba."

"2004. október 15-től a Magyarországon forgalmazott 98-as oktánszámú motorbenzinek nem tartalmaznak ólompótló adalékot. Az ólompótló adalék kivonása az összes, hazánkban 98-as motorbenzint forgalmazó töltőállomást érinti, azonban külön adagolható formában az ólompótló adalék továbbra is rendelkezésre áll a töltőállomásokon."

Azóta már 98-as sincs.
Legalábbis a kutaknál.
A jelenleg használt benzinadalékról(MOL) semmit sem találtam.(biztos titkos)
http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/uzemanyagok/motorbenzin/
http://www.mol.hu/repository/111126.pdf
Előzmény: keepitretro (177)
keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 177
hrowitz: a szelepek kenését is javítja. Hallhatóan lágyabb lesz a motor járása.
Előzmény: Hrowitz (176)
Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 176
Én úgy tudom ,hogy az általunk ólommentesnek hívott benzin hivatalosan ólmozatlan, azaz a gyártás során nem használnak ólomtartalmu adalékokat.
De az ólmozatlan benzin tartalmaz olyan hozáadott ólomhelyettesítő adalékot ami nem ólom alapu, csakhogy ez az adalék az oktánszámot,lobbanáspontot,stb.javítja és nem a kenést.

Én legalábbis eddig így tudtam.
De mindjárt körülnézek a MOL oldalán hátha van valami infó erről.
Előzmény: keepitretro (175)
keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 175
hrowitz: az ólompótlóban nem ólom van!!!! Az E85 kenési képességei rosszabbak az ólompótlónak hívott benzinadalék javítja a kenést. A katalizátort nem bántja.
Előzmény: Hrowitz (170)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 174

1289cm3

 

41Kw-56LE

 

Az autodata 135Ric-ként ismeri

Előzmény: Hrowitz (173)
Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 173
Az autodatában utána tudsz nézni a kocsid minden adatának.
Egyébként a 135-ös favorit 1000 valahány cm3 -volt ugy rémlik.
A 136-os meg ha jól emlékszen 1174cm3.
Ezenkívül Forman néven ment a kombi verzio, de gyártottak pick-up -ot is.
Bár azok már volkswagen-system motorokat kaptak.

De a lényeg ezek már birják az ólommentest, így valószinüleg az E85-tel is megbirkóznak.
Előzmény: ó-vodás5407070 (171)
Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 172
Vannak érdekes szocialista remekművek.
Amikor láttam egy ford diesel motorral szerelt lada-nívát én sem akartam elhinni, hogy gyári és nem átalakított. Aztán szakember felvilágosított, hogy a kanadai piacra gyártották a ruszkik.


A lada-szamara motorját a porsche, a favorit kaszni-át meg az olasz Bertone studio tervezte ezt is kevesen tudják.




Előzmény: ó-vodás5407070 (162)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 171

igen aluhengerfejes favorit motor,de a gyengébbik kompressziós központi befecsivel

 

katalizátorral,tehát kizárólag ólommentes benzinnel használható

Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 170
Ugyanaz a motor mint a favorit-é(136)? ráadásul katalizátoros?

Eszedbe ne jusson olompótlót rakni bele!!!

Nekem favoritom volt bár még karbis.
Egyébként még a feliciákba sőt az első fábiákba is rakták ezeket a motrokat bár azok már hengerenkénti spricnisek voltak.

Az aluminium hengerfejes skodákba nem kell ólomadalék, mert azokban a szelepülék keményfémötvözet és birja a nagyobb igénybevételt. (kopás,hő)


Előzmény: keepitretro (163)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 169
aham
Előzmény: Törölt nick (168)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.23 0 0 168
Judenburg?:-)))
Előzmény: ó-vodás5407070 (166)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 167

egyébként régebbi cikkekben azt olvastam,hogy az E85 180Ft környékén lesz

 

milyen zsír lenne már 180Ftért az már szinte gáz ár

ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 166

nem:)

 

anno  Csehszlovákia készítette Kanadának,Ausztriának és Finnországnak a 135GLi-t

 

limitált példányban 1989es modellévben

 

az enyém Ausztriából lett hozva 1989ben Judenburgból

Előzmény: Törölt nick (165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.23 0 0 165

miért a skodát nálunk gyártották??

vagy ide exportálták

Előzmény: ó-vodás5407070 (162)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 164

majd úgy akarom kipróbálni,hogy 20 liter 95ös benzin és 10-12 liter E85

 

ólompótló???

 

de ez ólommentessel megy,meg CAT-os

Előzmény: keepitretro (163)
keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 163
óvodás: abban valósínűleg a tiszta E85 is elmegy. Ha nagyon gondos vagy akkor rakjál hozzá a ólompótló adalékot (minden benzinkútnál kapható).
Előzmény: ó-vodás5407070 (161)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 162

igen gyárilag,bár nagyon kevés készült belőle az is csak exportra

 

a motor ugyanaz mint a favoritban(Favorit 135),csak Renault(5-9-11-19-21) és Jeep befecskendező cuccokkal

 

 

Előzmény: Törölt nick (160)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 161

igen szabályzott katalizátoros központi befecsis

 

 

Előzmény: keepitretro (158)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.23 0 0 160
ez gyárilag ilyen?
Előzmény: ó-vodás5407070 (156)
keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 159
e85 hunflex: és miért égne be????
Előzmény: E85 Hunflex (154)
keepitretro Creative Commons License 2007.12.23 0 0 158
Ebben van már lambda szabályozás?
Előzmény: ó-vodás5407070 (156)
Kundvar Creative Commons License 2007.12.23 0 0 157

Mindenki ezt a választ kapta!

 

Ennek oka az én okfejtésem alapján az üzletpolitika. Bár van amit nem értek én sem.

Ha 25 %-ra azt mondják, hogy gondmentes, akkor más keverési arányra miért nem.

Ha az ok az elégetett üzemanyag hője akkor vitatkoznék. Mint korábban írtam kb 10 fokkal alacsonyabb az üzemi hőmérséklet.

Nem égeti el rendesen az üzemanyagot. - Akkor miért nőtt a teljesítmény.

Még sorolhatnám, bár szerintem a korábbi hozzászólásaimból kijön a tapasztalatom.

 

Egyébként azzal egyetértek, hogy a Hunflex használatával gazdaságosabb az üzemeltetés. Egyet azonban nem szabad elfelejteni ez egy 4 hengeres motornál kb 40.000 ft. Szerintem nem kis beruházás.

Nincs megfelelő mennyiségű tankoló hely. - Hát remélem lesz még több is.

 

Akkor már tényleg meg fogja érni beruházni az un. átalakítóra. Ezt én csak adagoló módosításnak nevezem.

 

Most is megérheti beruházni rá, de végül is magyarok vagyunk. Ott keressük az olcsóbb megoldást ahol csak lehet.

Jelenleg tankolásonként kb 3.000 ft-ot spórolok. Az átalakítóval ez megnőne kb 4.000-re. A megtérülési idő különbség igen nagy. Nekem a jelenlegi keverési formátummal 12 liter benzin ár különbsége bánja.

 

Egyébként spórolásról jut eszembe.

Kinek milyen infoja van arra, hogy a gk adónál jóváírási tényezőként miként lehetne szerepeltetni az etanollal üzemelést.

Korábban volt ugyan, hogy bizonyos környezetvédelmi osztályoknál alacsonyabb adót állapítottak meg. Ez egy új dolog most, erre tud valaki valamit?

 

Előzmény: Lacileee (153)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 156

Sziasztok!

 

ma tankoltam E85öt M5 Tesónál

 

tankolás: 21liter 95ös benya és 6liter E85

 

mentem 62 km-t,változást nem tapasztalok max annyi,hogy 215Ft az E85

 

nincs rángatás,szép egyenletesen megy alapjáraton és alacsony fordulaton is

 

majd ha tankolnom kell,megpróbálom úgy is ,hogy 20liter benzin- 10liter E85

 

az autó egy központi befecsis Skoda 1989ből

 

 

Hrowitz Creative Commons License 2007.12.23 0 0 155
"Várat magára a bioetanol forradalma"

Cikk az origo-n.

http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20071221-nagyobb-szerepet-kaphat-a-bioetanol-a-magyar-energetikaban.html

E85 Hunflex Creative Commons License 2007.12.23 0 0 154
Kedves olvasók,

Németországban már több éve foglalkoznak E85-ös üzemanyaggal.
Nagyon hihetetlennek tűnik, de igaz, akár a szelepek is besülhetnek. Különböző forrásokból hallottam ilyen esetekről, csak nézzétek meg a német E85 fórumokat.
Én nem kockáztatnék. Motorfelújítás nagy drága mulatság.

Kellemes ünnepeket!
E85 Kft.
Előzmény: Lacileee (153)
Lacileee Creative Commons License 2007.12.23 0 0 153

Szia Murdock1981.

Szerintem mivel több E85 kell adott mennyiségü levegöhöz juttatni,

ezért keverékszegény lessz a beszivott levegő. Kihagyhat a gyujtás,

elégetlen üzemanyag bejut a katalizátorba,az meg ezt nem szereti idö elött

tönkre mehet, a másik meg a keverékszegény égéskor érdekes modon

sokkal több hő keletkezik+a gyenge keverék nem képes a henger falát

megfelelően lehüteni. Esetleg bizonyos tipusoknál a szelep is beéghet, vagy

szélsöséges esetben bár ezt én sem hiszem besülhet a motor.

 

 

 

Károsodás nélkül 25% E85-öt gondmentesen hozzá lehet keverni a benzinhez. Többet nem igazán javasolunk, mert besülhet tőle a motor.

Átalakító készülékkel, azaz a Hunflexel, 100%ban tankolhatja az E85-öt.

Üdvözlettel

Sonkoly Tamás

 

Én ezt a választ kaptam.

Murdock1981 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 152
Megnéztem az e85kft oldalt. Igazából az nem világos, hogy miért károsítja a motort az e85, ha nincs beszerelve a hunflex? Mármint írja, hogy a hunflex több üzemanyagot juttat a rendszerbe. Ha kevesebb van, akkor az miért károsít? Nem kételkedem, csak nem értem. Ha károsít, mit károsít? Hehe, már aludnom kéne, nem ezen agyalnom. De hát na. :-)
Előzmény: Murdock1981 (151)
Murdock1981 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 151

Hú, az zsír!

 

Én holnap járok a soroksári tesconál és telenyomom e85-tel. Addigra kb. 20lityi benzin lesz az autóban és kb 25 lityit tankolok majd rá. Egyenlőre ki akarom tapasztalni, hogy mit szól hozzá az autó, aztán növelni az arányokat az e85 javára. Némi aggályom azért van a hosszútávú használat mellett bekövetkezhető meghibásodások miatt, de kockázat nélkül nincs győzelem. :-) A madaras tescó egyenlőre nem tervezi a forgalmazását, pedig az kétköpésre van tőlünk. (Bp. XXII.-ker.)

Előzmény: Kundvar (149)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.22 0 0 150
Hardy Misi azt momdta hogy tervezik a nyitását a börsi tecsóba
Előzmény: Kundvar (149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!