"Elsősorban környezetvédelmi szempontok miatt már több mint 5 éve, 1999. április elsejével szűnt meg Magyarországon az ólmozott motorbenzinek forgalmazása. Az ólom, illetve bizonyos vegyületei kopáscsökkentő hatásának pótlására az egyes régebbi személygépkocsi-típusok szelepkenést igénylő motorjai miatt a 98-as motorbenzint ólompótló adalékkal látták el. A központilag, előre bekevert ólompótló adalékkal ellátott 98-as motorbenzin egyaránt tankolható volt a modern katalizátoros járművekbe éppen úgy, mint a régebbi gyártású, még ólmozott üzemanyagra tervezett gépkocsikba."
"2004. október 15-től a Magyarországon forgalmazott 98-as oktánszámú motorbenzinek nem tartalmaznak ólompótló adalékot. Az ólompótló adalék kivonása az összes, hazánkban 98-as motorbenzint forgalmazó töltőállomást érinti, azonban külön adagolható formában az ólompótló adalék továbbra is rendelkezésre áll a töltőállomásokon."
Azóta már 98-as sincs. Legalábbis a kutaknál. A jelenleg használt benzinadalékról(MOL) semmit sem találtam.(biztos titkos) http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/uzemanyagok/motorbenzin/ http://www.mol.hu/repository/111126.pdf
Én úgy tudom ,hogy az általunk ólommentesnek hívott benzin hivatalosan ólmozatlan, azaz a gyártás során nem használnak ólomtartalmu adalékokat. De az ólmozatlan benzin tartalmaz olyan hozáadott ólomhelyettesítő adalékot ami nem ólom alapu, csakhogy ez az adalék az oktánszámot,lobbanáspontot,stb.javítja és nem a kenést.
Én legalábbis eddig így tudtam. De mindjárt körülnézek a MOL oldalán hátha van valami infó erről.
hrowitz: az ólompótlóban nem ólom van!!!! Az E85 kenési képességei rosszabbak az ólompótlónak hívott benzinadalék javítja a kenést. A katalizátort nem bántja.
Az autodatában utána tudsz nézni a kocsid minden adatának. Egyébként a 135-ös favorit 1000 valahány cm3 -volt ugy rémlik. A 136-os meg ha jól emlékszen 1174cm3. Ezenkívül Forman néven ment a kombi verzio, de gyártottak pick-up -ot is. Bár azok már volkswagen-system motorokat kaptak.
De a lényeg ezek már birják az ólommentest, így valószinüleg az E85-tel is megbirkóznak.
Vannak érdekes szocialista remekművek. Amikor láttam egy ford diesel motorral szerelt lada-nívát én sem akartam elhinni, hogy gyári és nem átalakított. Aztán szakember felvilágosított, hogy a kanadai piacra gyártották a ruszkik.
A lada-szamara motorját a porsche, a favorit kaszni-át meg az olasz Bertone studio tervezte ezt is kevesen tudják.
Ugyanaz a motor mint a favorit-é(136)? ráadásul katalizátoros?
Eszedbe ne jusson olompótlót rakni bele!!!
Nekem favoritom volt bár még karbis. Egyébként még a feliciákba sőt az első fábiákba is rakták ezeket a motrokat bár azok már hengerenkénti spricnisek voltak.
Az aluminium hengerfejes skodákba nem kell ólomadalék, mert azokban a szelepülék keményfémötvözet és birja a nagyobb igénybevételt. (kopás,hő)
Ennek oka az én okfejtésem alapján az üzletpolitika. Bár van amit nem értek én sem.
Ha 25 %-ra azt mondják, hogy gondmentes, akkor más keverési arányra miért nem.
Ha az ok az elégetett üzemanyag hője akkor vitatkoznék. Mint korábban írtam kb 10 fokkal alacsonyabb az üzemi hőmérséklet.
Nem égeti el rendesen az üzemanyagot. - Akkor miért nőtt a teljesítmény.
Még sorolhatnám, bár szerintem a korábbi hozzászólásaimból kijön a tapasztalatom.
Egyébként azzal egyetértek, hogy a Hunflex használatával gazdaságosabb az üzemeltetés. Egyet azonban nem szabad elfelejteni ez egy 4 hengeres motornál kb 40.000 ft. Szerintem nem kis beruházás.
Nincs megfelelő mennyiségű tankoló hely. - Hát remélem lesz még több is.
Akkor már tényleg meg fogja érni beruházni az un. átalakítóra. Ezt én csak adagoló módosításnak nevezem.
Most is megérheti beruházni rá, de végül is magyarok vagyunk. Ott keressük az olcsóbb megoldást ahol csak lehet.
Jelenleg tankolásonként kb 3.000 ft-ot spórolok. Az átalakítóval ez megnőne kb 4.000-re. A megtérülési idő különbség igen nagy. Nekem a jelenlegi keverési formátummal 12 liter benzin ár különbsége bánja.
Egyébként spórolásról jut eszembe.
Kinek milyen infoja van arra, hogy a gk adónál jóváírási tényezőként miként lehetne szerepeltetni az etanollal üzemelést.
Korábban volt ugyan, hogy bizonyos környezetvédelmi osztályoknál alacsonyabb adót állapítottak meg. Ez egy új dolog most, erre tud valaki valamit?
Németországban már több éve foglalkoznak E85-ös üzemanyaggal. Nagyon hihetetlennek tűnik, de igaz, akár a szelepek is besülhetnek. Különböző forrásokból hallottam ilyen esetekről, csak nézzétek meg a német E85 fórumokat. Én nem kockáztatnék. Motorfelújítás nagy drága mulatság.
Megnéztem az e85kft oldalt. Igazából az nem világos, hogy miért károsítja a motort az e85, ha nincs beszerelve a hunflex? Mármint írja, hogy a hunflex több üzemanyagot juttat a rendszerbe. Ha kevesebb van, akkor az miért károsít? Nem kételkedem, csak nem értem. Ha károsít, mit károsít? Hehe, már aludnom kéne, nem ezen agyalnom. De hát na. :-)
Én holnap járok a soroksári tesconál és telenyomom e85-tel. Addigra kb. 20lityi benzin lesz az autóban és kb 25 lityit tankolok majd rá. Egyenlőre ki akarom tapasztalni, hogy mit szól hozzá az autó, aztán növelni az arányokat az e85 javára. Némi aggályom azért van a hosszútávú használat mellett bekövetkezhető meghibásodások miatt, de kockázat nélkül nincs győzelem. :-) A madaras tescó egyenlőre nem tervezi a forgalmazását, pedig az kétköpésre van tőlünk. (Bp. XXII.-ker.)