Keresés

Részletes keresés

Tam7 Creative Commons License 2001.12.25 0 0 121
Kedves Fishtax!

Csak most tűnt fel a kedvenceim között a topic, ezért ilyen késői a reakcióm. Egy picit hadd védjem meg a forgalmi dolgozókat!

Olyan állomásokon, ahol az utasok a peront csak a vágányok szintbeli kereszteződésével közelíthetik meg, pont utasvédelmi szempontból él az a szabály, hogy a korábban érkező vonatot a felvételi épülethez közelebb eső vágányra kell bejáratni.

Képzeld csak el, ha egy öreg néni meglátja mondjuk az V. vágányon álló vonatját, baktat oda, miközben a IV-en elgázolja a másik bejáró vonat. Ezt a szabályt nem véletlenül találták ki.

Az már egy másik kérdés (Sárbogárdon csak átutazóban jártam, nem ismerem a konkrét helyzetet), hogy ha nehéz megközelíteni a másik vonatot, akkor ez valóban "töketlenkedés". Ilyen esetben ha én lennék a forgalmi szolgálattevő, és minden körülmény lehetőséget adna rá, azt tenném, hogy az előbb érkező vonatot olyan helyen állítanám meg, hogy az ne zavarja az utasokat a többi vágány megközelítésében.

Boldog Karácsonyt! :)

Előzmény: Fishtax (115)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.12.24 0 0 120
"Azt már nem is mondom, milyen töketlenek szerkesztik a forgalomirányítást: általában a Bp-ről jövő érkezik először, beáll az állomáshoz közelebb, aztán szépen behúzzák mögé a pécsit!!! Akinek csak egy kicsit is lankad a figyelme, az már csak integethet! :-) Nem is beszélve a jó kis átmozgatásról, mert ugye az első szerelvényen át kell gázolni, hogy fel tudj szállni a másikra... "

Ennek viszont oka van. Benne van ugyanis az Utasításban (asszem az F2-ben), hogy az előbb érkező vonatot a felvételi épülethez közelebbi vágányra kell bejáratni, és a később érkezőt mögé. Ez utasvédelmi előírás, mert (induljunk ki abból, hogy a felvételi épület oldaláról szállnak fel az utasok, és a vágányokon keresztül tudod csak megközelíteni a távolabbi vágányokat) ha az előbb érkező vonat elé fogadod a később érkezőt, akkor veszélyezteted azokat az utasokat, akik az előbb érkező vonatra akarnak felszállni (merthogy a közelebbi vágányon keresztül tudnak csak a vonatukhoz jutni).

kábelbúvár Creative Commons License 2001.12.17 0 0 119
Én meg azt mondom, fejétől bűzlik az nagy hal.
Előzmény: CsuHi (118)
CsuHi Creative Commons License 2001.12.17 0 0 118
Az 1500 is sok pedig, ha a szolgáltatás színvonalát nézem, a vasutasoknak kellene fizetniük az utasoknak.
Előzmény: kábelbúvár (117)
kábelbúvár Creative Commons License 2001.12.17 0 0 117
Ez kérem ÍGY, EBBEN A FORMÁBAN NEM IGAZ !

A dolgozók kaptak 1500 Ft-nyi vásárlási utalványt köszönetként
egész évi munkájukért.

A vezérigazgatóságon ennél valamivel többet kaptak.

Bajnai humánpol főnök, vezérig-helyettes állítólag 17 milcsit.

Tehát több, mint 10000-szeresen kell megfizetni a főnököket.

HÍV A VASÚT, VÁR A MÁV!

Előzmény: molpepe (2)
Hkoala Creative Commons License 2001.12.14 0 0 116
Feltéve, hogy találsz kalauzt. Amikor nem tudsz leülni, akkor a kalauz sem bír közlekedni a folyosón, tehát nincs is esélyed papírt szerezni.
Én pont így jártam november 1-én.
Előzmény: alba (76)
Fishtax Creative Commons License 2001.12.14 0 0 115
Hehe, jó kis topik! :-)

A mávval való kapcsolatomat úgy fogom fel, mint egy harcot: sok csatát vívtunk már, hol egyikünk győz, hol a másik, de a háború vége még messze van! :-)
Az egyik kedves kis helyem Sárbogárd, hétköznap reggel. Érkezem Baja felől az IP-vel, irány tovább Bp. Én még csak tudom, hogy az egyszerre beérkező két IC közül melyik megy Pestre és melyik Pécsre, de a nálam gyakorlatlanabbak (külföldiek!) csak tippelhetnek, vajon merre is van az arra (a hangosbemondók érthetőségét ugye nem nagyon kell részletezni)! A nyáron egy német házaspárt mentettem meg attól, hogy megismerkedjenek a pécsi vasútállomással.
Azt már nem is mondom, milyen töketlenek szerkesztik a forgalomirányítást: általában a Bp-ről jövő érkezik először, beáll az állomáshoz közelebb, aztán szépen behúzzák mögé a pécsit!!! Akinek csak egy kicsit is lankad a figyelme, az már csak integethet! :-) Nem is beszélve a jó kis átmozgatásról, mert ugye az első szerelvényen át kell gázolni, hogy fel tudj szállni a másikra...

fish

Tibó Creative Commons License 2001.12.14 0 0 114
Ilyen utra indulni palesz nelkul tenyleg badarsag! ~:)
Sok sikert a levelhez, remelem majd beszamolsz, es megvonjak toluk ezt a "hazug" cimet. Hiszen ezek rontjak egy szolgaltatas jo hiret...
Előzmény: marslakó (113)
marslakó Creative Commons License 2001.12.14 0 0 113
Nem értem, hogy meri a MÁV EuroNight vonatnak minősíteni az Istert???

Egyfelől, régi ("Y" típusú), "hugyszagú" CFR hálókocsik vannak rajta, a korábban megszokott és jól bevált újabb fajta (görlitz-i?) kocsik helyett. Ezek össze sem hasonlíthatók a nyugat felé közlekedő EuroNight vonatok hálókocsijaival, de még a hasonló MÁV hálókocsikkal sem.

Kedden este utazttunk kétnapos szemináriumra Romániába és a lepedőn haj- és szőrszálak voltak, indulás után 5 perccel jött csak meg a világítás, addig sötétben voltunk, és a fűtés sem állt a helyzet magaslatán. Szerencsére a határon még viszonylag korán áthaladtunk és így maradt elég idő utána a pihenésre.

Tegnap este indultunk vissza, a vonat 48 perc késéssel érkezett Bukarestből. Ennek mondjuk nem sok köze van az EuroNight minősítéshez, de annak már igen, hogy ezúttal is régi kocsiban utaztunk, nem kaptunk törölközőt, nem volt fűtés, hármunkat egy fülkébe raktak annak ellenére, hogy két T2-esbe szóltak a hálókocsi jegyeink, közvetlen mellettünk lakott a hálókocsi kísérő, aki először hangosan zenéltette a magnóját, utána lapátolta a szenet és hamuzta/kormozta a kazánt (aminek mi semmi hatását sem éreztük, hanem szabályosan megfagytunk), továbbá állandóan mászkált és csapkodta az ajtót, illetve az éjszaka folyamán többször bekopogott hozzánk ő vagy a szomszéd kocsiban utazó kollégája mondvacsinált dolgokkal. A WC egy szeneskamrához hasonlított, WC papír, szappan, kéztörlő egyáltalán nem volt, meg villany sem, lehetett vaktában célba lőni. Ráadásul, hajnalban jöttek a határőrök, és hiába van elnyújtva -asszem gfeca említette- a menetidő, korán sem lett volna elég időnk a zavartalan pihenésre - ha még nem is lettünk volna jégverembe zárva.

Egyszóval ezt mindennek lehetett mondani, csak szolgáltatásnak nem. Ez egy szokásos MÁV szar volt, inkább nekünk kellene 6500 Ft-ot fizetni azért, hogy ezt kiálltuk, nem nekünk a hálókocsi jegyért! Az általam meghívott vendég előtt jó nagyot égtem én is és a szervezetem is, ezért megvizsgálom annak lehetőségét, hogy kértérítési pert indítsak. Mindenesetre a UIC-hoz hamarosan menni fog egy levél, amiben kérem az EuroNight minősítés megvonását.

Nem értem, miért nincsenek a MÁV-nál inkognitós minőség ellenőrök??? Nem baj, majd javaslom a fogyasztóvédelemnek a helyzet kivizsgálását.

Ezek után meg senki ne sopánkodjon a MÁV-nál a pénzes nyugati járatok elveszítése miatt, mert még azt sem próbálták meg elérni, hogy a valamivel megbízhatóbb magyar kocsik közlekedjenek egy ilyen "fontos" vonatban. De amúgy utaztam én már fűtés nélküli MÁV hálókocsiban is haza Tesszalonikiből télen. A folyamatosan kritikán aluli színvonal eredménye, hogy odafelé is és visszafelé is összesen 5-en utaztunk a kocsinkban (bár a másikban nem tudom, még hányan lehettek).

Sajnálom, hogy ilyen hangnemben kell nyilatkozzak egy olyan cégről, ahol egyébként jó ismerőseim, barátaim is dolgoznak, illetve számos kíváló szakember. De egy ilyen utazási "élmény" után nincsen más lehetőség, mint a színtiszta igazság nyilvánosságra hozatala. És ez a színtiszta igazság mostanában elég sokszor olyan dolgokat takar, amit csak az általam korábban használt jelzőkkel lehet leírni (és akkor még finom voltam, és nőies).

Javaslatom mindenkinek, aki ilyen útra kényszerül, hogy vigyen magával só sok meleg ruhát, zseblámpát és bort/pálinkát. Utóbbi sajnos nálunk nem volt.

The Sceptic Creative Commons License 2001.11.27 0 0 112
Ezennel megkövetem nyilvánosan is az általam súlyosan megsértett vasúttársaságokat.
:-)
Előzmény: Törölt nick (111)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.26 0 0 111
Kéretik az albán/macedón vasutakat nem szidni! Azok talán időnként még a Magyar Királyi Államvaspályatársaságnál is jobbak...
Előzmény: The Sceptic (110)
The Sceptic Creative Commons License 2001.11.19 0 0 110
Baja-Budapest sebesvonat.
3, azaz három darab kocsit sikerült összeszedniük, az első osztályú kocsit, ami szintén tele szokott lenni, lefelejtették. Így már Dunaújvárosba úgy érkezet be a szerelvény, hogy minden kocsiban álltak utasok helyhiány miatt.
MÁV - Európai vasutat építünk
(albánt vagy macedónt?)
Bby Creative Commons License 2001.11.18 0 0 109
Újabb eset: kora reggel a Nyugati Pu. pénztár.
IC-vel szeretnék utazni. 1. Az uticél elhangzása után a pénztáros hölgy közli, hogy csak dohányzó jegy van. No sebaj, akkor inkább IO, csak a füstöt ne kelljen szívni.
Aztán fizetnék Kártyával!
Na ekkor jön a kétségbeesés, Én a közellenség:
Miért, nincs nálam ennyi pénz?
Aztán negyed óra nyomogatás a POS terminálon, az eredmény 0.
Akkor fizessek kp-vel. Kérdezem én, esetleg egy másik terminál?
Űjabb percek telnek el, pénztáros el, teljesen szabályellenesen magával viszi a kártyát is, majd vissza és közli, (mintha nekem tudnom kellene) hogy karbantartás miatt nem tudok kártyával fizetni. Újabb kérdésemre, miszerint akkor erről esetleg nem kellett volna-e tájékoztatnia 20 perce felháborodottan közli, hogy ő csak most jöt.. Inkább vegyek fel kp-t.
Éljen az európai, színvonalas MÁV szolgáltatás'
IAF Creative Commons License 2001.11.09 0 0 108
A MAV egy nagy 0.

Evek ota ugyanezt csinaljak, minden vonalon, minden hetvegen, pedig tudjak jol, hogy nem lesz elegendo ulohely.

Előzmény: Hkoala (107)
Hkoala Creative Commons License 2001.11.05 0 0 107
November 1, Ady Endre intercity Budapest -> Püspökladány: összesen 4 kocsi, a folyosón meg sem lehet moccanni, mindenki koszorúkkal, csokrokkal igyekszik valahova. A kalauz sem közlekedik, nem férne el. De helyjegyet azért árulnak...

November 4, ugyanaz visszafelé: az egyik kocsiban nem múködik a fűtés. A többi kocsiban meg sem lehet mozdulni, a folyosón sem.

Drága MÁV atyánk! Érdekelnek téged egyáltalán az utasok?

_banner_ Creative Commons License 2001.10.05 0 0 106
Bartók, régi szép idők!

Azaz Bartók most is van, de csak München-Bp. között közlekedik.
Hogy miért? Állítólag nem volt jó a kihasználtsága.... (nagyon sokat utaztam vele, mindig tele volt)
Mostmár nincs olyan IC, amivel keresztülutazhatsz az országon. Kelet-Magyarország le van szarva, szálljanak át Pesten, ha mondjuk Bécsbe mennének. :(
Állítólag kárpótlásul vezették be az ICR-t, ami egyébbként a 96-os szintet éri el: Nyíregyháza-Bp. 2óra 55 perc, de legalább kényelmes, és néha a klíma is működik...

Előzmény: marslakó (104)
_banner_ Creative Commons License 2001.10.05 0 0 105
Azért ez nem mindig így van. Többször láttam már, hogy vki leszállt pl. Szolnokon, s utána a helyére ültek. Mióta bejöttek ezek a kedvezményes hellyegyárak, azóta meg főleg.
Most kezdem csak érteni, miért nincs több/hosszabb IC: Rengeteg elgyötört utast látok az ajtók előtt állni, s kifizetni azt a nem kevés büntetést, hogy hazaérjenek.
Előzmény: Arzénka (102)
marslakó Creative Commons License 2001.10.05 0 0 104
Amerikaban es a skandinav orszagokban cedulaval vagy az ules felett kijelzovel jelolik, ki meddig utazik. Ekkor csak az a gond, ha atulsz mashova. A cedulat ilyenkor legalabb viheted magaddal.

Nemetorszagban es angliaban a hosszu tavon kozlekedo vonatoknal szemelyzetcserenel, vagy meg surubben ellenorzik az osszes jegyet. Persze, ilyenkor tobbszor elo kell venni, es ott sokkal tobb a megallo egy IC-n, mint egy Miskolc-Bp-nel. Bar a csusz, asszem a Bartok volt Db-Gyor kozott. De lassan behozza a Szeged-Bp vagy a Ps/Nk-Bp :-)

Előzmény: JCSABA (103)
JCSABA Creative Commons License 2001.10.04 0 0 103
"Igen a helyjegyen valóban szerepel az induló és a célállomás, ettől függetlenül tényleg nem tudják nyomonkövetni, hogy ki mettől meddig utazik. "

Na itt vesztette el az értelmét a számítógép.

Előzmény: Arzénka (102)
Arzénka Creative Commons License 2001.10.04 0 0 102
Igen a helyjegyen valóban szerepel az induló és a célállomás, ettől függetlenül tényleg nem tudják nyomonkövetni, hogy ki mettől meddig utazik.

Ha rendszeresen utazol olyan IC-n, ami több helyen is megáll, akkor megfigyelheted, hogy pl. ha valaki Sátoraljaújhelyről Füzesabonyba utazik, akkor miután leszáll senki sem ül a helyére, mint ahogy azok, akik F.abonyban szállnak fel egy addig üres helyre ülnek. Még akkor is, ha egyébként tele van a vonat.

Holott lehetne úgy is, hogy valaki ül A-tól B-ig az 57-es helyen majd másvalaki ül B-től C-ig stb.

Előzmény: JCSABA (100)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.04 0 0 101
Most, hogy megtaláltam ezt a topicot olyan mintha hazatláltam volna!
Kérdés!
Miért van az, hogy ha egy vonat valami fatális véletlen miatt beérne a végállomásra időben, akkor megállítják az állomáson kívül ott vesztegel 10-15 percet aztán engedik be az állomásra?!?!?
Ez engem úgy dühít!!!
JCSABA Creative Commons License 2001.10.04 0 0 100
"A másik, ami teccik a helyjegyrendszerrel kapcsolatban, hogy, ha elindul a vonat mondjuk Debrecenből Bécsbe és egy sereg állomáson is fel lehet szállni, illetve le lehet szállni, akkor miért nem tól-ig adják a jegyet. Így pl. nem fordulhatna elő, hogy miközben őrjöng a tömeg, mert nincs több helyjegy, akkor a fél vonat üres kocsikkal megy, mert nem lehet helyet eladni a Miskolcról Pestre utazóknak, mert azok a kocsik a Pesten felszállóknak vannak fenntartva.
A múltkor megkérdeztem, hogy miért van ez így, erre az volt a válasz, hogy nem tudják regisztrálni a helyjegyen, hogy ki meddig veszi igénybe a helyet. Könyörgöm, a helyjegyet általában az ember menetjeggyel együtt veszi, egyúttal nem lehetne valami úton módon számon tartani, hogy ki meddig utazik. És még csodálkoznak, hogy bizonyos vonalaknak nem túl jó a kihasználtsága. Hát talán ezen is el lehetne gondolkodni. "

Ezt csak azért nem értem, mert a helyjegyen szerepel a kiinduló és célállomás.

Előzmény: Arzénka (61)
Maz Creative Commons License 2001.10.02 0 0 99
"3: Szintén IC. Nyár, és hát nyáron előfordul az, hogy meleg van. Az ember lánya azt gondolná, hogy majd az IC-n a légkondi hű, de jó lesz. Aztán nem... Mindenki csöndesen fődögél a saját levében, amikor is jön a kaller (vagy "utaskísérő"), és közli, hogy ezek a légkondik nem bírják, ha tele van a vonat (???), de pl. a dohányzó kocsiban kevesen vannak, és ott hűvös is van.
Nem úgy van egy légkondi tervezésnél, hogy figyelembe vesszük, hogy ott hány ember is fog üldögélni? Kb. 3 perces munka lenne megszámolni az üléseket, de ha valakinek problémát okoz, igyen és bérmentve segítek. "

Kedves monyo!

Akkor a jegyvizsgáló még hazudott is neked, mivel ezeken az IC-ken nincs légkondícionáló berendezés, csak levegőkeringető rendszer. Ez kb 25 fokig baromi kellemes, de afölött meg lehet pusztulni. Ezek a kocsik egyébként kb 30 éves kocsik lecsupaszított vázára lettek újraépítve. Vannak a MÁV-nak új spanyol gyártású kocsijai is, azokon már légkondi van.

Előzmény: Törölt nick (84)
_banner_ Creative Commons License 2001.10.02 0 0 98
Ez is igaz sajnos.
Előzmény: Törölt nick (97)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.02 0 0 97
Jómagam - gondolom sok utastársammal egyetemben-
soha nem rongáltam a vagonokat. Nem ártana az általam egyáltalán nem tisztelt MÁV-nak időnként kitakarítani a vagonokat. A takarítás alatt én nem a szemetesek kiürítését értem.
Előzmény: _banner_ (96)
_banner_ Creative Commons License 2001.10.02 0 0 96
Az ország Nyugati felén is járnak "lepra" vonatok. Erről azonban főleg a vandál barmok tehetnek, akik összefestik őket ,felvágják az üléseket, a folyosóra hugyoznak, (magukra gyújtják!) Úgy tom, egy régi fajta IC kocsi 100M HUF és a "remekművek" eltávolítása is százezres nagyságrend. Szal ez nem csak a MÁV hibája, hanem egyes utasoké is.
Előzmény: Törölt nick (95)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.02 0 0 95
Az ország K-i felén akkora lepra vonatok járnak, hogy csak na! Hogy nem sül ki a szeme a MÁV-nak ugyanannyit elkérni érte, mint a többiért.
Tam7 Creative Commons License 2001.10.01 0 0 94
"Legyenek olyan hosszúak a vonatok"

..., hogy elég ülőhely álljon rendelkezésére az utasoknak. <---- ezzel ki kell egészítenem, mert a körmondatomból eltűnt ez a rész, így értelmes(ebb :))

Előzmény: Tam7 (93)
Tam7 Creative Commons License 2001.10.01 0 0 93
Semmi baj fce2, örülök, hogy békésen meg tudjuk beszélni a dolgokat, végülis azért ebben a topicban kultúrált "utasok" :) utaznak.

Szóval abban igazad van, hogy ha valaki kifizeti (de megkockáztatom, még ha nem is fizeti ki (lásd én pl.)), de joggal utazik ott) a vonatjegyet, akkor igenis legyen helye leülni. Legyenek olyan hosszúak a vonatok, a magasperonok, hogy ne a váltókörzetben ugráljanak le az utasok (ez is gond ám néhol 1x kocsiból álló szerelvények esetén), és van alapja annak is, amit mondasz, hogy ha már kényelmetlenül utaztál, akkor kapj vissza valamennyi pénzt az alacsonyabb színvonalú szolgáltatás miatt. Ahogy fizetsz pótjegyet az IC-ért, ami általában azért nem késik, végülis a nyári melegtől eltekintve kellemesebb az utazási körülmény, tisztább stb., no de ugyanígy a vasútnak kéne visszatérítenie ha az elvárhatónál alacsonyabb színvonalú szolgáltatást kapsz.

Igazából a menetjegyet amikor megveszed, akkor a vasút azt vállalja cserébe, hogy adott kilométer távolságon a járművein elvisz téged az adott körülmények között. Nos, minden vasút ezt csinálja, az európaiak is, csak hát ott az _adott körülmények_ jobbak. Ez a nagy magyar igazság.

Előzmény: fce2 (92)
fce2 Creative Commons License 2001.10.01 0 0 92
Tam7:

Ne haragudj, nem akartam senkinek a lelkébe gázolni, valóban 1 percig sem sajnálom senkitől - fizet, vagy sem - a helyet, de abszurdnak találom, hogy veszek egy jegyet és nem tudok leülni. Akkor lenne az: bocsi, ülőhely nincs, állni lehet mondjuk az eredeti jegyár 60%-ért. Sajnos az egész rendszer rossz és valójában fogalmam sincs arról, kivitelezhető-e egy normális foglalási nyilvántartás. Nyilván "csak" pénz kérdése az egész. Pénz pedig - mint tudjuk.......

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!