Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kundvar Creative Commons License 2007.12.22 0 0 149

Hogy visszavigyem a témát az eredeti medrébe, kicsit ismét az E85-ről.

 

Most már tapasztalati szinten. Kb 1300 km-t mentem el vele jelentősebb részében 3:1 arányban. (Tehát 30 liter E85-ös és 10 liter benya) Eddig nagyon jól működik. A kezdetben leírt megállapításaim jelenleg is megállják a helyüket. A teljesítmény és a nyomaték megnőtt. Pörgősebb a motor. Az indítózás nehezebb, főleg minuszokban. Ez annyit jelent, hogy kb 4-5ször átfordítja a motort mire indul. Vagy még egy dolog ami jól működik. Kétszer indítózás. Egyszer csak átpörgetem röviden a motort, majd várok amíg a benzinpumpa visszaállítja a nyomást és egyből indul.

 

A fogyasztás nem nőtt jelentősen, bár még nem mértem le pontosan. Szerintem max. egy literrel nőtt a fogyasztás. A múltbéli 7.3-ról, kb 8 literre. Szerintem nem rossz.

 

Az üzemanyagszűrő még az eltömődés apróbb jeleit sem mutatja. Azért természetesen betárazva egy új szűrő végszükség esetére. 10 éves autónál már keletkezhetett kosz rendesen.

 

Már csak az kéne, hogy több kút is nyíljon. Ez a Tesco-s árfolyam nekem bejön. Már csak Budaörsre is kellene telepíteniük. Ha van valakinek beleszólása tegye meg.

 

Mondjuk az állam is kapcsolhatna, hiszen állítólag mindent megtesznek a környezetvédelemért. Hát ha csak azt vesszük, hogy az etanollal század részére csökken a károsanyag kibocsátás, akkor Budapest levegője mennyivel lenne tisztább. Ez csak egy szösszenet azoknak akik felsőbb szinten is tudnának valamit tenni. Tudom az olajlobby nagy hatalom, de minden diktatúra egyszer megbukik. :-)))

manta-z Creative Commons License 2007.12.21 0 0 148
Szia Misa!

Huhúú akkor te is jól belecsaptál a lecsóba. Ezeket én is végigcsináltam nekem egy 82-es mantám van és egy 77-es Ascona B-m. A mantámat sikerült jól összerakni, gyakorlatilag 3 évet mentem vele napiszinten, úgy hogy a kötelező kopó alkatrészek szervizelésén kívül semmit sem kellett rajta cserélni. Milyen autót faragsz most?
Előzmény: MiSA (147)
MiSA Creative Commons License 2007.12.21 0 0 147
OFF:
Az a nagy helyzet hogy a Golf-al leírt árkalkulációdat már végigjártam egy 85-ös évjáratú 205-ös Pözsóval, szegény megboldogult pára!
200e-ért vettem, 80e-ért fényezték (4 éve), amin 2-3 év múlva előjöttek a kókány fényezés hibái, repedezett, kiszívta a nap. Lakatolás 150e volt, motorcserét magam csináltam így csak anyagköltség volt vele 50-100e Ft. Futóműfelújítás, fékrendszer komplett csere, belsőtér csere apránként hogy kulturált legyen, hifi, új felnik, új nyári gumik, téligarnitúra. Össze se merem számolni mennyit költöttem rá az évek során, de valahol 2millió forint körül van. De nem számít, szerettem, jó volt, csak szerszámosláda és munkásruha nélkül nem szabadott vele elindulni sehová és rá kellett havonta egy hétvégét áldozni, mert egyébként egyre romosabb és lepusztultabb lett. Egy hosszabb BP-Győr utat nem bírt ki, mert hirtelen úgyis elromlott valami (generátor, elment a világítás). Mindennapokban is hol eldurrant egy gumicső, hol a váltórúd esett le. Szóval kókányolásnak megvan az ára, olcsó bontott cuccok beépítésével is csak ideiglenesen pár hónapra, fél évre lehet orvosolni a problémát. Tanulópénzt mindenki megfizeti, vagy így vagy úgy!

Én rádöbbentem hogy jó lakatos és fényező mestert nehéz találni, aki jól dolgozik az nem is olcsó, és még kevesebb ideje van! Bontott alkatrészt nem szabad beépíteni, mert újra tönkre fog menni. Most inkább spórolok a napi bejáráson hogy a hobbiautó közben épülhessen a garázsban. Lehet hogy így lassabban fog elkészülni, de ha kész lesz, üzembiztos, megbízható és gyönyörű élményautó lesz belőle! Ott viszont nem számít az üzemeltetési költség, más a rendeltetése!

Elnézést hogy nagyon elkanyarodtam a témától. Mostmár tényleg befejezem...
endOFF
Előzmény: manta-z (142)
f_dani Creative Commons License 2007.12.20 0 0 146
1) Pl régebbi Suzuki Swift (szerintem)... 500e-ből még talán szervósat is lehet találni. Ráadásul a tesztek szerint szereti is az etanolt. Én most első autóként egy Suzuki Swift 1.3 ('94 körüli) szervós kocsiban gondolkozok, amit kizárólag etanollal hajtanék; abszolúte költséghatékony szempontokat figyelembe véve (ezalatt értem mind az autóválasztást, és az E85-öt). Ugye kicsi fogyasztás, olcsó és sok alkatrész, az autó sem drága illetve ha jól tudom 215 Ft körül van az E85. Ráadásul a Pesterzsébeti Tesco egy kerületnyire van tőlünk. Rosszabb esetben pedig tankolok bele benzinz Romániában, mert sokat járok oda, és kb 10 Ft-tal olcsóbb az üzemanyag literje.

Emellett nem utolsó szempont, hogy az autók működéséről annyit tudok, amit a KRESZ vizsgához megtanultam, tehát régi járgányokat bütykölgetni nem szeretnék.

(Igaz kicsit OFF, de) mi a véleményetek?



2) Más:
Kicsit zavaros nekem, hogy kinek miért akadozott a kocsija az E85-től. Jól értem, hogy a Hunflex hiányában volt csak ilyen tünet?

3) Amikor a benzinszűrő telemegy, gondolom ledöglik a kocsi hirtelen. Namost ez kicsit kellemetlen: érdemes ezt megelőzni és párszáz km után cserélni a szűrőt? Illetve ha bekövetkezik a dugulás, egyátalán hol keressem ezt a kütyüt és hogy kell cserélni? (esetleg vmi rajzos?) Vagy ez abszolúte szakember által végzendő művelet?

Várom a további tapasztalatokat ;)
Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 145
ad hozzá a Golfhoz hogy amíg csinálják a teljes felújítást jó estben 2-3 hónap (ha meg csak azt csinálják és elküldenek minden futó melót addig amíg csinálják, akkor itt pesten megfizethetetlen munkadíj jön ki)kell egy másik autó, a daewoo val meg egyből tudsz menni.szerintem a daewoo nál vannak jobb vételek ebben a kategóriában.Elég sok szerintem.
Előzmény: manta-z (142)
Murdock1981 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 144
Nagyapámnak volt pár éve egy Ford Orion 1.6D. Faluban lakik és úgy kereset meg egy számunkra idegen falubéli, hogy van 30lityi gázolaja 150ért.Érdekel?Naná :)
Előzmény: Murdock1981 (143)
Murdock1981 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 143
Sok helyen! Lehet ismerős kamionos is, vagy utcabeli, tuti nyulja. Csak rá kell kérdezni és már hordószámra parkol a gázolaj a garázsodban 200 huffért. Hallottam, hogy van ahol 210 és még rendes kútfej is van, hogy tudd mennyit tankolsz!:)
Előzmény: f_dani (138)
manta-z Creative Commons License 2007.12.20 0 0 142
No úgy látom, kicsit elvetettem a sulykot ezzel a Tico vs Golf témával. Szóval lehet én egy kicsit másképpen gondolkodok, úgyhogy elmagyaráznám mire gondoltam.

Természetesen másképpen fest a helyzet, hogy topiktársunk családon belülről vette így tisztában volt a műszaki állapottal és kedvező részletre tudta megvenni ezért ez egy teljesen más történet.

Azonban ha most kellene venni valami hasonszőrű jószágot mindenki láthatja a pl. a használtautón, hogy a kb 8-10 éves tikók amik legalább fényképen normálisabban néznek ki olyan 4 és 600 ezer forint között mozognak. Ennek több oka is van Árfelhajtó tényező, hogy pl az van a köztudatban, hogy a kis autónak olcsó a fenntartása és kevesebbet fogyaszt. Ez majdnem így is van. A 8-10 éves kategória a leggázabb mivel itt kezdenek el kijönni az autók hibái illetve valószínű még nem volt komolyabb felújítás az autón, általában ezeket azért adják el, mert el akarják kerülni a nagyfelújítással járó költségeket. Ezért nagy az esélyünk, hogy olyat fogunk ki ami 1-2 éven belül gyakorlatilag már látványosan is úgy néz ki mint egy romhalmaz és kb annyit is ér.

Egy régebbi mondjuk 20 éves autónál már más a helyzet amivel nem törődtek az már rég meghalt a bontókban. Ettől függetlenül ugyanúgy vehetünk egy hulladékot mondjuk 150 ezer forintért ami kb egyenértékű a 600ezer forintos tikóval. Az idős autóknak nincs ára. Vegyünk alapul egy ilyen jobb karosszériás 20 éves szörnyet a kaszni hibáit azért ki lehet szűrni szervizes átvizsgáláskor, de kizárt, hogy mondjuk ne legyen rajta hiba ezért számoljunk fel 50000Ft-ot karosszéria javításra. A motor már inkább zsákbamacsaka. Ha sikerült jól kiszűrnünk és nincs nagy gáz, mondjuk erre is számoljunk 50 000Ft-ot. Ha elbasztuk akkor vegyünk egy motorfelújítást mondjuk 220 000Ft-ra ekkor viszont van egy majdnem teljesen új motorunk. Ha le akarjuk fényeztetni a masinát akkor egy olcsóbb elfogadható fényezés kb 100-120 eFt. Hol is tartunk?

A legrosszabbal számolva:

Golf vételár 150eFt
Lakatolás: 50eFt
Motor javítás/ felújítás ha kell : 50 eFt/ 210eFt
Fényezés: 110eFt

Ez összesen 390 / 550 000Ft Amiért van egy új motorú rozsdamentes új fényezésű autónk ami ezekután ha nem zúzzuk porrá legalább 4-5 évig autó is marad.


Nézzük a tico-t:

Tico vétel: 500 000Ft
Kisebb lakatolás: kb 30 000Ft
Motor javítás / felújítás ha kell: 30 000/ 140 000Ft
Javító fényezés: 30 000Ft

Ez 590 / 700eFt forint No comment.

A Tico fogyaszt 4,7-5,5 liter benzint 100 kilométerre utazósebessége kb 110km/h és sajnos statisztikailag ebben és a Suzuki marutiban haláloznak el a legtöbben balesetkor.
A Golf fogyaszt (1.5d-1.6d-1.6TD) 4,6-6 liter gázolajat utazósebessége kb 130km/h kicsit több hely van benne és ha nem is sokkal jobban de azért biztonságosabb.


Mindenki döntse el kinek mi ér többet.

Üdv.

(Egyébként utálom a golfot :)))))


Előzmény: manta-z (141)
manta-z Creative Commons License 2007.12.20 0 0 141
Tessék ilyesmiket lehet (már) találni.

Komolyan mondom egy ilyet nagyobb bátorsággal mernék megvenni, mint egy 2-6 éves akármilyen autót.

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1712146&command=ugras&screenwidth=1152
Előzmény: Hrowitz (135)
manta-z Creative Commons License 2007.12.20 0 0 140
Előbb találsz 200 ért gázolajat mint benzint.....
Előzmény: f_dani (138)
manta-z Creative Commons License 2007.12.20 0 0 139
Jah

Mikor 5 éves Passatot vásároltam a 31 megnézett példányból 3 jutott el egyáltalán a szervizes átvizsgálásig mert a többi alapból bukó volt és mindben "csak 150 000" km volt. hogyne
Előzmény: Hrowitz (135)
f_dani Creative Commons License 2007.12.19 0 0 138
Gázolajat 200 Ft-ból?? :o Erre kíváncsi vagyok. Hol?
Előzmény: manta-z (128)
DUNP. Creative Commons License 2007.12.18 0 0 137

Sziasztok

Én a 19 éves benzin-gáz üzemű nagypolskimba tankoltam most tisztán e85-öt.

Tapasztalatok: a hazaút során érezhetően elment az erő felfelé váltáskor gázadásnál fuldoklik vagy le is fullad. Félig kihúzott szívató mellett jól gyorsul nincs fuldoklás viszont az alapjárat nagyon megemelkedik. Az alapjárat szabályzó csavaron viszont nem szeretnék lefelé állítani mivel ezzel a gázüzemi beállítást is megváltoztatom. Gondolom megoldást jelentene a főfúvóka cseréje de mekkorát tegyek be? A hidegindítás csak sprayvel lehetséges plussz csontra kihúzott szívató beindulás utánn percekig járatni kell a motort mielőtt elindulnák mivel nem reagál a gázadásra viszonylag hosszú 4-5 km utánn lehet a szívatót kicsit visszább tolni amikor már alapjáraton majdnem felszáll az autó.Ugye felmerül a kérdés hogyha gázüzemü akkor miért nem gázzal használom. Mert viszonylag rövid 15 km-t teszek meg egyszerre és ennek több mint a felét igyis úgyis benzinnel kéne megtegyem mivel a gázt csak meleg motornál lehet bekapcsolni külömben lefagy a reduktor.

Murdock1981 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 136

Sziasztok!

 

Én a 95-ös B Corsámba (1.4 ecotec) tankoltam E85-öt kb. 50-50 vagy 60-40  arányban a benzin javára! Eddig semmi különbséget nem vettem észre, bár bnőm használta  a napokban az autót, de nem fűzött hozzá semmit. Aggodalmam a gumialkatrészekre terjed ki. Mennyire kell félnem tőle?

Hrowitz Creative Commons License 2007.12.18 0 0 135
Egy kis off, az ennyiért .......-ot is vehettél volna témához.

http://www.origo.hu/auto/20071217-hasznaltautopiaci-korkep.html

Hasznos kis olvasmány!
Előzmény: manta-z (128)
manta-z Creative Commons License 2007.12.18 0 0 134
Gratulálok!

Szerintem kissé, sok lesz az a 1:14hez kompresszióviszony. Ilyen nagy értéknél ha nem is kopog egyszerűen nem fog rendesen leforogni a motor és lehet, hogy a dízel önindítója kell majd :)))) És nem utolsó szempont, hogy ha akármi van az E85-tel, 1:11-nél még ellehet járni 95-tel is.
Előzmény: Henter (131)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.18 0 0 133
az 1,5 d -t 1980 ig gyártották utána 1,6 volt.Gondolom tele van a hirdetés megkímélt jó állapotú 28 éves autókkal amiben még nincs 1 millió km.Vagy ha valaki felújítja akkor nem adja el rögtön ha meg igen az hülye de ez a kevesebb.Gondolom ő járni akart nem szerelgetni.
Előzmény: manta-z (130)
MiSA Creative Commons License 2007.12.18 0 0 132
Semmi bántás nem éreztem benne, ez is egy vélemény. Tico mellett szólt hogy családon belül 1. tulajtól vettem, 0km-es kora óta ismerem az autót, folyamatosan szervizelt, kevés KM-el, és nem utolsó 0% THM-el tudtam igen kényelmesen kifizetni.
Golf helyett ízlés miatt már inkább Peugeot 205-ös Diesel-re cserélhettem volna, de az öreg dögök (általában) igen szervízigényesek. Sok km, 1000x törött és rohadó kaszni, szétkopott futómű, leharcolt belsőtér, ezek nem hiányoznak egy pl: 85-ös évjáratú akármilyen másik autóból. Na nem OFF-olok tovább :)

Henter: Jó olvasni hogy neked tökéletesen megy, most nézem ennek a motornak Compression ratio: 8.7:1, gyári könyv szerint 91-es üzemanyag igénye van. Szóval meg lehetne síkolni jócskán a hengerfejet, igazi rizsrakéta lenne. Mondjuk így is megy pályán 150-et, szóval nem kell hogy erősebb legyen! :) Max gazdaságosabb!
Előzmény: manta-z (130)
Henter Creative Commons License 2007.12.18 0 0 131

Hali!

 

Én már a harmadik tank E85 tanokom a 22 éves Pug 205 GTI-be.

Hibátlanul megy, eltömödést nem tapasztaltam.

gyújtás állítás után a erőtlensége is helyre állt (műszeres mérést nem végezttrem, még)

 

gyalázatos a hideginditása, de a keverék dusságán álígatok most finoman, és sokkal jobb lett a dolog. 0 fokban a második inditásra úgy marad, illetve jár.

Még állítok rajta, nem tökéletes.

 

Motorrol annyit kell tudni, hogy 31 ekm van benne, 2 éves, kompleten fel lett újítva, és a gyári 1:9,6 kompresszióviszony helyett 1:11 van benne.

 

De látom már, és a kalkulációm is azt mutatja, hogy

95 - 1:12

98 - 1:13

E85 - 1:14

kompresszi viszony simán jó, a vezérlés még bírja.

Az átalakításokkal még várok. kiváncsi vagyok, hogy terjed a E85. És ha jó, akkor uccu neki.

 

A fogyaszás nekem is nőtt, 8.6ról 10re, de gazgaságilag még így is megéri. 11 liter körül már gázos...

 

 

 

Előzmény: MiSA (127)
manta-z Creative Commons License 2007.12.18 0 0 130
Elnézést ha bántó voltam, nem volt szándékos.
Csak mivel azt írta, hogy csere volt ebből a pénzből talán vehetett volna egy 1-es golfot is. Azért azt írtam mert ez kb ugynez az árkategória. Nekem sem tetszik a golf, de ha a gazdasági oldalát vesszük márpedig úgyérzem itt arról van szó akkor a golf a jobb választás. Nem véletlen írtam az adott típust az adott motorral.
Előzmény: Kundvar (129)
Kundvar Creative Commons License 2007.12.17 0 0 129

Manta-Z!

 

Ez azért csúnya volt. Nem illik a másikat a lehetőségei miatt elmarasztalni. Egyébként lehet, hogy az izlés is közrejátszott.

Na nem akarok off lenni, csak spec. nekem nem tetszik a Golf. De ez nem azt jelenti, hogy az rossz lenne. Ismered a mondást.

Kinek a pap, kinek a papné. Nekem a Sütz Gizi!

 

Visszatérve. A kúthálózat feljlődésével szerintem egyre előrébb fog törni az E85. Remélem ez hamar bekövetkezik. Talán a városi levegő sem lesz akkor friss és ólomdús. Persze csak képletesen (a félreértések elkerülése végett).

 

Előzmény: manta-z (128)
manta-z Creative Commons License 2007.12.17 0 0 128
Elkúrtad :)))))) Ennyi erővel és ennyi pénzért vehettél volna egy 1es Golf 1.5D-t 4,5-5Literrel elmegy és gázolajat azért lehet szerezni 200Ft körül.....és egy fokkal jobb minden szempontból mint a Tico....
Előzmény: MiSA (127)
MiSA Creative Commons License 2007.12.17 0 0 127
25% E85-el 5.8l/100km lett a fogyasztás. Vagyis amit nyerek az olcsóbb benzinen, azt bukom a fogyasztáson (átalakítások nélkül persze).
Átalakításnak is lenne költsége, illetve onnantól mindig E85 kútra kellene járnom, mert 95-össel nem lenne jó az keverék/előnyújtás. Fejletlen kúthálózat miatti kerülőút és idő figyelembevételével aztán tényleg nem éri meg nekem. Szóval én leállok erről a projektről, max 1x-1x kap egy kis tisztító hatás miatt.

No persze ha jövedékiadó jelentősen olcsóbb lenne rajta, akkor anyagi érdekem fűződen hozzá hogy olcsóbban és környezettudatosabban tankoljak.

Hogy minek miért kísérleteztem? Napi bejáráshoz használom azt autót, heti 400, havi 1600km-t megyek vele csak a napi ingázáshoz, költségeket nem téríti senki helyettem, vagyis nem mindegy hogy ezt a futott km költségét tudom-e lejjebb vinni, minimális ráfordításból. Úgy tűnik nem.
Egyébként a 9-10 literes fogyasztású autót cseréltem le erre az alacsonyfogyasztású-költségű gépjárműre, így a havi költségek 50-60e-ról visszaestek 25-30e Ft magasságába (mindent beleértve biztosítás, olajcsere, apróbb javítások).

Tényleg 5 környékén szokott harapni +- pártized. Százhalombattáról járok be a III. kerületbe. Hidegindítás, dugó az M6-osnál, Érd előtt, 6-oson befelé, rakparton végig, hazafelé dettó, szóval ismerem a dörgést! Daewoo Tico RULEZ!
Előzmény: Törölt nick (122)
T_H Creative Commons License 2007.12.16 0 0 126
Csupaszon.

Melyik részén ne csodálkozzak?
Előzmény: lmgs (125)
lmgs Creative Commons License 2007.12.16 0 0 125
Csupaszon vagy Hunflex-szel próbáltad? Ha csupaszon, akkor ne is csodálkozz.
Előzmény: T_H (124)
T_H Creative Commons License 2007.12.14 0 0 124
Én most vagyok túl egy tanknyi próbáláson.

Nem mertem tisztán beleönteni az E85-öt, így féltanknál csorgattam tele az M% teszkónál. Kút nyitva volt, simán levettem a pisztolyt és már folyt is a nedü.

Hazafelé azt vettem észre, hogy egyre jobban kell nyomni neki. Nem sokat mentem akkor vele.
Másnap reggel nem igazán szeretett indulni a gép. Többszöri próbálkozásra tudtam csak életre lehelni. Aztán használtam az autót és azt kezdtem el észrevenni, hogy a 2-3 000-es fordulatnál nagyon megindul és az 5500-6500 közötti csúcs pedig sokkal kevésbé érezhető.
A fogyasztás az addigi 8.3-ról felment 9.0-ra.
Azóta kétszer volt, hogy reggel alig akart beindulni.

Ma este már csak kb. 10 liter volt a tankba. Most teletankoltam tiszta 95-el.

Ha a fogyasztást figyelembe vesszük akkor talán még elfogadható buli lehet.
Ha azt vesszük figyelembe, hogy kitakarítja a rendszert, akkor néha néha érdemes használni.
Ha figyelembe vesszük még ez esetleges veszélyeket (pl lásd benzinpumpa) akkor meg egyértelműen nem éri meg.

Most én kíváncsi leszek, hogy a majdnem tiszta 95 most hogy fog viselkedni a gép.
Az auto amúgy 1999-es Renault megane 1.4 16V.
lmgs Creative Commons License 2007.12.11 0 0 123
Köszönöm a válaszod! Ez a 30 napos dolog jó ötlet, mert mindenki levonhatja a konzekvenciát belőle. A te készülékednek baja nem lesz, újraértékesíthető, mozgó alkatrész nincs benne.
Előzmény: E85 Hunflex (118)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 122

ha  csak ennyit fogyaszt akkor minek bele bioetanol?

nem tudom elképzelni hogy egy benzines autó ilyen időben 5,2 fogyaszt.

vagy igen 70 nel országúton és nem Budapesten mert máshol nem igen vannak ilyen dugók.

Előzmény: MiSA (120)
manta-z Creative Commons License 2007.12.10 0 0 121
Az injektoros/lambda szabályozású motorok, főleg az újabbak, valamennyire utána tudnak szabályozni a keverékképzésnek. A karburátor nem tud, ott neked kell mindenképpen tekergetni.... Ezért nem visel el még kisebb mértékű keverést sem szó nélkül.
Előzmény: MiSA (120)
MiSA Creative Commons License 2007.12.10 0 0 120
Hasonló probléma után, a szerviz megállapította hogy AC pumpa halálozott el. Dugulás nem volt.

Féltank 50%-os benzin/E85 keverék az új AC-vel is rángatott, így teletankoltam sima benzinnel. Most így 25% E85 van benne, rángatási problémák teljesen megszűntek. Valószínűleg a kis kompresszióviszony miatt érzékenyebb ez a kis köbcentis motor.

Fogyasztás 6.29liter/100km-re jött ki, ami a 5.2-höz képest 21% többletfogyasztást jelent.
Előzmény: Dewils666 (111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!